Infrastructura feroviară din RomâniaMagistrale de cale feratăMagistrala 100

 

Topic: Gara Timișoara Nord (M100)

14 posts, 7658 views
Gara Timișoara Nord (M100) ByOnu

Holul principal al Garii de Nord din Timisoara a fost zugravit.

























Si desigur, spirtul cu premiu sub capac...





Pe cand o sa se modernizeze si gara din Timisoara pe modelul celei din Arad?  :geek:

 


Re: Gara Timisoara Nord (M900) Celestin Draganescu

ByOnu wrote:
Pe cand o sa se modernizeze si gara din Timisoara pe modelul celei din Arad?  :geek:


Pe cand gara din Arad o sa arate ca cea din Timisoara de astazi :)

 


Re: Gara Timisoara Nord (M900) macheta218

O calatorie cu IR 73 "TRAIANUS" prin Timisoara.


 


Re: Gara Timisoara Nord (M900) Victor92

Gara Timisoara Nord se afla in partea de vest a orasului, este gara principală a municipiului și este cea mai mare gară din regiunea de vest a României.
Aceasta se afla pe Strada Garii, nr. 2, detine 14 linii si 9 peroane.

Istoric

Prima clădire a gării a fost construită între anii 1897-1899 iar numele ei inițial a fost Josefstädter Bahnhof sau Józsefváros Indóház, în traducere „gara din Iosefin”, după numele cartierului timișorean Iosefin, în care se află. După Unirea Banatului cu România și instaurarea administrației românești la Timișoara, în 1919, gara a fost redenumită în „Gara Domnița Elena”, nume pe care l-a purtat până la al doilea război mondial. În timpul războiului ea a fost puternic bombardată de aviația aliată. Reconstrucția s-a făcut după planurile inițiale, însă în jurul anilor 1970 a fost modernizată și stilul arhitectural schimbat (din 1976).

Prezentare generală

Muncipiul Timișoara este legat de principalele orașe din România dar și de orașe din Europa. Timișoara Nord are legaturi directe cu Budapesta în Ungaria și Belgrad în Serbia. În ceea ce privește transportul de pasageri, Timișoara Nord este una dintre cele mai aglomerate gări din România, de aici opereză trenuri ale Căilor Ferate Române, Regio-Trans, iar pentru transportul de marfă în special ale firmei Grup Feroviar Român (GFR).

Linii de cale ferată
Din punct de vedere al magistralelor care pornesc din Timișoara, cât și din cel al numărului de trenuri care circulă prin capitala Banatului, Timișoara este al doilea nod feroviar al României, după București. Din Timișoara pornesc o serie de căi ferate distincte, care fac legătura cu orașe aflate atât în România, cât și în Serbia sau Ungaria, iar de acolo, mai departe, cu alte orașe din Europa.

Magistrala C.F.R. 213 Timișoara - Radna / Lipova
Magistrala C.F.R. 218 Timișoara - Cenad
Magistrala C.F.R. 310 Timișoara - Arad De la Arad există vagoane spre Cluj, Oradea, Iași sau Satu Mare. Totodată există și o linie care merge la Budapesta, legând Timișoara cu capitala Ungariei.
Magistrala C.F.R. 900 Timișoara - București
Magistrala C.F.R. 918 Timișoara - Buziaș - Lugoj
Magistrala C.F.R. 919 Timișoara - Jimbolia cu extindere spre Kikinda, în Serbia. Tot de la Kikinda există și trenuri spre Belgrad.
Magistrala C.F.R. 922 Timișoara - Stamora Moravița Linia continuă și pe teritorul Serbiei, prin Vârșeț până la Belgrad.
Magistrala C.F.R. 926 Timișoara - Cruceni

Sursa informatiilor: https://ro.wikipedia.org/wiki/Gara_Timi%C8%99oara_Nord

Sa urmarim cateva poze realizate joi, 15 Iunie 2017, dar si cateva capturi din trecut realizate de catre Octavian Lescu.
GARA TM.jpg (110.97 KB; downloaded 5853 times)
gara-din-iosefin-de-nord-foto-octavian-lescu-1.jpg (80.37 KB; downloaded 5869 times)
gara-din-iosefin-de-nord-foto-octavian-lescu-2.jpg (88.86 KB; downloaded 5865 times)
DSC_1164.JPG (235.59 KB; downloaded 5866 times)
DSC_1166.JPG (272.4 KB; downloaded 5856 times)
DSC_1176.JPG (238.68 KB; downloaded 5858 times)

 


Re: Gara Timisoara Nord (M900) Victor92

IR 73





R2234 Timisoara Nord - Remetea Mica



 


Re: Gara Timisoara Nord (M900) PTMZ

A fost adjudecată licitația pentru modernizarea Gării Timișoara Nord:
A treia oară e cu noroc. CFR a reușit să găsească în sfârșit constructori pentru reabilitarea clădirii în care funcționează Gara de Nord din Timișoara. Lucrarea costă peste 4 milioane de euro, iar șantierul propriu-zis ar putea începe în vara lui 2021.

Sucursala Regională Timișoara a CFR SA a scos la licitație, în vara acestui an, proiectarea și execuția pentru „reabilitarea fațadei, reparaţii platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători staţia CF Timişoara Nord şi reparaţii acces peron linia 1+acces tunel pietonal”. Era a treia licitație, după ce celelalte două proceduri, care au fost pornite în 2019, au fost anulate din lipsă de ofertanți.

O singură ofertă a fost depusă la licitația de anul acesta: asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lăstun SRL. Cele patru firme s-au angajat că vor executa lucrarea cu 20,9 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproximativ 4,29 milioane de euro.

Pentru această lucrare s-a semnat și contractul, a anunțat, duminică, pe Facebook, președintele CJ Timiș, Alin Nica.

„Veste bună pentru timișeni! Licitație adjudecată și contract semnat pentru reabilitarea clădirii Gării de Nord. În primele 6 luni se va face proiectarea, iar apoi urmează un an pentru execuția lucrărilor”, a transmis acesta.

Ce se face mai exact în Gara de Nord
Lucrările presupun consolidarea a mai multor elemente structurale, reabilitarea termică a clădirii principale, cu modernizarea finisajului exterior, dar și instalarea unei instalații centralizate de ventilație.

Peronul 1 va avea o pardoseală refăcută cu plăci de granit rezistent la trafic și cu un sistem de delimitare a acestuia cu plăci de granit denivelate, pentru nevăzători. În piațetă, care va fi reamenajată, va fi construită o fântână arteziană și vor fi plantați și arbori ornamentali.

Durata contractului de proiectare și execuție este de doi ani. Modernizarea Gării de Nord Timișoara este parte dintr-un proiect mai mare al CFR, ce include 47 de stații. Valoarea totală a acestuia este de 82 de milioane de lei.

Societățile care au câștigat lucrarea au câștigat mai multe lucrări pe bani publici în Timișoara. Bauerhof Agrobanat SRL are trecute, la obiecte de activitate, atât construcțiile, cât și creșterea porcilor. A depus, în primăvară, singura ofertă la licitația lansată de Primăria Timișoara pentru construirea complexului sportiv de 5 milioane de euro din Calea Lipovei. Până la urmă a câștigat contractul în octombrie, după ce a decis să se asocieze cu Constructim.

Și Constructim desfășoară mai multe lucrări în Timișoara, pentru Campusul Lenau, Centrul Cultural Mărășești, Muzeul de Apă al Aquatim. Cât despre Longhersin, aceasta este una dintre firmele care lucrează la modernizarea Calea Bogdăneștilor

Sursa: Tion
5427205proiectgaradenordtimisoara.jpg (41.42 KB; downloaded 4324 times)

 


Re: Gara Timisoara Nord (M900) cris_m

Era frumos sa o refaca in stilul vechi, macar la exterior, asa cum s-a intamplat cu TNB...

 


Re: Gara Timisoara Nord (M900) PTMZ

Mda...
Să vedem și câteva randări de pe "Opinia Timișoarei":
gara-de-nord-proiect-1.jpg (99.09 KB; downloaded 4294 times)

gara-de-nord-proiect-2.jpg (84.17 KB; downloaded 4292 times)
gara-de-nord-proiect-3.jpg (83.27 KB; downloaded 4299 times)
gara-de-nord-proiect-4.jpg (116.75 KB; downloaded 4294 times)
gara-de-nord-proiect-5.jpg (91.12 KB; downloaded 4307 times)
gara-de-nord-proiect-6.jpg (98.89 KB; downloaded 4294 times)
gara-de-nord-proiect-7.jpg (108.42 KB; downloaded 4291 times)
gara-de-nord-proiect-9.jpg (86.44 KB; downloaded 4297 times)
gara-de-nord-proiect-10.jpg (76.97 KB; downloaded 4293 times)
gara-de-nord-proiect-11.jpg (98.58 KB; downloaded 4289 times)

 


Re: Gara Timisoara Nord (M900) PTMZ

Continuare:
gara-de-nord-proiect-12.jpg (128.27 KB; downloaded 4308 times)
gara-de-nord-proiect-13.jpg (73.51 KB; downloaded 4288 times)
gara-de-nord-proiect-14.jpg (105.39 KB; downloaded 4286 times)
gara-de-nord-proiect-15.jpg (57.77 KB; downloaded 4302 times)
gara-de-nord-proiect-16.jpg (86.9 KB; downloaded 4298 times)
gara-de-nord-proiect-17.jpg (121.56 KB; downloaded 4285 times)

 


Re: Gara Timisoara Nord (M900) ByOnu

Departe de a fi varianta optima...

 


Re: Gara Timisoara Nord (M900) PTMZ

Pusă la punct în cele mai mici detalii, cea mai mare dioramă cu trenuri din țara noastră este o atracţie, indiferent de vârsta vizitatorilor. La loc de cinste se află chiar cascada Bigăr, aşa cum era înainte să se prăbușească.

Viaducte, tuneluri, eoliene și peisaje de vis. Toate văzute din goana trenului, însă doar cu ochii minții.

Sunt miniaturi spectaculoase, dintr-o dioramă aflată chiar în Gara de Nord din Timișoara.

Lumea la scară mică și trenurile conduse cu telecomandă îi fascinează pe vizitatori.

Este cea mai mare machetă din țara noastră, potrivit creatorului ei. Are în jur de 20 de metri lungime și 4 lățime.

Diorama a fost realizată din fonduri proprii și din donații ale iubitorilor de miniaturi și de trenuri.

Sursa: TVR


 


Re: Gara Timișoara Nord (M100) orex

A început modernizarea Gării de Nord din Timișoara/Lucrările durează 18 luni și costă 17 milioane lei
Au început lucrările de modernizare a Gării de Nord din Timișoara, proiect cu o durată de 18 luni care include atât consolidarea clădirilor cât și montarea unor echipamente moderne precum climatizare centralizată sau panouri fotovoltaice, potrivit CFR Infrastructură. Constructorul este asocierea Asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lăstun SRL, iar valoarea contractului este de aproape 18 milioane de lei, fonduri de la buget.

Gara de Nord din Timișoara este principala stație feroviară din zona de vest a țării, prima clădire a fost inaugurată în 1897 ( se numea Gara Iosefin după numele cartierului), iar în 1944 a fost distrusă aproape complet după bombardamente. Ulterior a fost reconstruită, pentru ca, în anii 70, după reabilitare, arhitectura să fie schimbată radical.

CFR Infrastructură a încercat și în 2019 să modernizeze Gara de Nord, dar la licitație nu a primit oferte. Contractul cu Asocierea condusă de Constructim are aceeași valoare ca la procedura din 2019, deși între timp prețurile la unele materiale s-a și dublat.  Lucrările costă 17, 6 milioane lei și includ și refacerea piațetei din fața stației : ,,Gara de Nord din Timișoara se modernizează! Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara a predat astăzi amplasamentul pentru demararea lucrărilor de reparații și intervenții în Stația Timișoara Nord. Principalele lucrări care se vor executa, la cele 6 corpuri de clădire, sunt: consolidarea elementelor structurale, afectate de degradări, noi finisaje la fațadele clădirii, intervenţii la acoperişuri, reabilitarea termică a clădirii, montarea de panouri fotovoltaice cu puterea de 50 Kw, instalații de climatizare și un nou sistem paratrăznet. Se vor executa inclusiv lucrări de reparații în tunelul pietonal, care va dispune și de sistem de supraveghere video, iluminat de tip LED, dar şi un sistem audio nou. De asemenea, se va reface piațeta din fața gării.” a transmis CFR Infrastructură.

Contractul pentru renovarea Gării de Nord a fost semnat la finalul anului 2020 (Constructim a depus singura ofertă), iar Primăria Timișoara a emis Autorizația de Construire în decembrie 2021.

 


Re: Știri feroviare din România matey24

A inceput modernizarea garii de nord din Timisoara care consta in reabilitarea cladirii, a pasajului subteran si a piatetei din fata garii.
Din cate am inteles, liniile nu vor fi modernizate.

sursa : https://clubferoviar.ro/a-inceput-modern ... ra-nord/

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Gara Timișoara Nord (M100) Utilizator anonim 2

Vorba altui forumist: mirosul de alucobond se simte pina la Bucuresti.

 


Home page  • 
Parent forum: Magistrala 100  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420662 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use