Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Tarifele transportului public din București

206 posts, 68962 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 15
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective florin

Mai rămâne să spuneți că abonamentul pe toate liniile trebuie să fie accesibil și asistațiilor sociali și agricultorilor. Eu zic să ieftinim biletul, să-și permită și aurolacii un abonament, neapărat pe toate liniile (că numai netul îi costa minim 50 de lei!  :D).

În caz că nu știați, în București salariul mediu este cu ~50% mai mare ca în restul țării (2300 lei net), deci nu o mai dați cu tot felul de baliverne de pensionari. Prețul călătoriei este ridicol de mic, iar cine compară cu producția în masă cred că nu înțelege niște concepte elementare, gen 1 autobuz = 2 șoferi și 35l/100 km indiferent că ai 10 autobuze sau 1000 de autobuze. Ba chiar consumă mai mult în București pe motiv de trafic. Nu mai zic ce salarii au șoferii sau de piese și reparații, probabil unii își închipuie că 2 mecanici întrețin 50 sau 1000 de autobuze, în funcție de necesități. Iar faptul că mijloacele de transport sunt mai aglomerate este doar o consecință a incompetenței și nepăsării administrației, nu un deziderat în sine. Dar scriem ca să ne aflăm în treabă, netul (care văd că e necesitate socială mai nou) suportă orice enormitate.  :popa:

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

"În caz că nu știați, în București salariul mediu este cu ~50% mai mare ca în restul țării"

Inca un argument infailibil. Bisnita!  :twisted:
Daca au de unde... de ce sa nu dea.

Vad ca inca avem probleme cu legea engross-ului. Daca nu stiti ce preturi se obtin la achizitiile engross fata de pompa de cartier mai bine nu mai discutam. Ca se obtine la negocieri diferenta mica restul intrand in diverse buzunare personale iar nu este problema mea si nici sarcina mea sa acopar paguba. Ca pe urma se mai fura si din rezervoare iar nu-i problema mea.
Si nu mai cantati melodia cu "nu suntem socialisti" si "nu ne preocupa probleme sociale", ca publicul tinta al ratb nu este ala din audi si bmw.
Mijloacele de transport aglomerate nu sunt neaparat incompetenta, poate fi si incarcare buna/optima. Si de aici provine diferenta de pret fata de alte localitati unde se cara aer mai mult.
Aglomeratia inseamna cerere. Cerere inseamna incasari. Sau nu?
Eu zic ca merita experimentata scumpirea la 2 lei. Poate asa se forteaza si falimentul si mana cgmb sa liberalizeze transportul de persoane in Bucuresti. Cu dube, cu bmc-uri cu turquoise-uri, cu ce s-o gasi. 6 licente ar fi sucficiente. 1 ratb + 5 privati cu suplimentare daca exista cerere. 100 linii de fiecare privat pentru inceput.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Florinds

133, vorbim serios sau :p...
florin, tu din ce cauza crezi ca nu se plateste abonamentul? Bineinteles ca din cauza ca nu este accesibil, crezi ca lumea prefera sa ajunga cu controlorii la politie? Transportul are o cerere de tip foarte elastic, nu este acelasi lucru ca la paine de exemplu.
Din partea mea poate sa se faca si 500 RON, oricum este decontat de firma prin contract, atunci sunt curios cum o sa ti se para tie. :)
Plus ca vezi ca cei cu salarii mari nu cred ca merg cu RATB-ul. :) Ar putea sa mearga daca am avea un transport comun civilizat.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Nu, vorbim neserios. Cata seriozitate poti obtine de la cineva care nu intelege de ce este mai ieftin pentru calator sa rulezi 1000 de autobuze decat 10 autobuze. De ce este mai ieftin litrul de motorina cand cumperi 1.000.000 litri decat cand cumperi 100 litri. Capitalisti de baza ai uniunii suntem...

 


Re: Stiri, noutati, perspective Florinds

De acord cu ceea ce ai spus acum.

Nu sunt de acord cu: "Eu zic ca merita experimentata scumpirea la 2 lei. Poate asa se forteaza si falimentul si mana cgmb sa liberalizeze transportul de persoane in Bucuresti. Cu dube, cu bmc-uri cu turquoise-uri, cu ce s-o gasi. 6 licente ar fi sucficiente. 1 ratb + 5 privati cu suplimentare daca exista cerere. 100 linii de fiecare privat pentru inceput."
Vezi cate accidente provoaca prin tara privatii din cauza ca fac economii la sange si merg cu rable de 30 ani neintretinute. Iar falimentul RATB ar fi cu siguranta mina de aur pentru Oprescu si gasca lui, nu cred ca pentru noi.

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Hai ca ma enervati :
1) Daca te caut prin buzunare ai telefon de ultima generatie cu n-spe mii de facilitati pe care nici nu le folosesti.
2) Obligatoriu trebuie sa ai si GPS inclus ( evident ca esti conectat si la internet ca altfel nu se poate ), nu mai poti sa-ti pui capul la contributie ca sa gasesti o adresa / o ruta alternativa / unde ti-ai lasat masina la meci.
3) Evident ca te duci cu gacica / cu gasca in mall vineri / sambata seara unde spargeti bugetul pe un film prost, dar sa fie in 3 D ca altfel va scade nivelul.
Si nu puteti sa platiti un abonament RATB de 50 lei / luna ?
Ăsta e bluff.

:twisted:
Florinds wrote:
Vezi cate accidente provoaca prin tara privatii din cauza ca fac economii la sange si merg cu rable de 30 ani neintretinute.

Ei, câte  ? Vad ca esti expert.
In "tara" cate linii de stat  mai sunt ? Niciuna. Aici e o logica de santier, daca n-ai linii de stat in tara evident ca accidentele sunt 0
Stii cumva cati calatori merg cu privatul in tara si cati kilometrii parcurg masinile privatilor ca sa faci o alstfel de afirmatie, ca cea de mai sus ?

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Ma astept la mitinguri de protest in fata primariei. "Vrem scumpiri, vrem scumpiri!" Ar fi ceva de vazut dupa  25 de ani de democratie.  :twisted:
Si ar mai fi o chestie, cand vin exemple de la Berlin, Paris, Londra mai inteleg, vede omul si isi doreste si el. Dar exemple din provincie... pe bune? De ce este mai scump la Sighisoara, La Satu Mare, la Cuca Macaii...

 


Re: Stiri, noutati, perspective florin

133 313 wrote:
Nu, vorbim neserios. Cata seriozitate poti obtine de la cineva care nu intelege de ce este mai ieftin pentru calator sa rulezi 1000 de autobuze decat 10 autobuze. De ce este mai ieftin litrul de motorina cand cumperi 1.000.000 litri decat cand cumperi 100 litri. Capitalisti de baza ai uniunii suntem...


Te rog, explica-mi, zi-mi prețul ăla extraordinar pe care îl ia RATB-ul pe litru! Și zi-mi dacă îi dă statul discount și la acciză care e jumătate din costul motorinei! Și zi-mi dacă măcar consumul extra al autobuzelor din București este acoperit de discount-ul ăla uriaș. Că văd că în rest le ști pe toate.

Eu vorbesc serios, dacă voi nu faceți diferența între costuri fixe și variabile și comparați RATB-ul cu producția de napolitane e problema voastră.

Cât despre "RATB e pentru săraci", ce să zic, sunt uluit că ați preluat sloganul lui Oprescu. Ma rog, cineva l-a votat pe imbecilul ăsta, deci ăsta ne e nivelul. Dacă așa înțelegeți voi realitatea, nu mai am ce să comentez.

Așteptați voi mitingurile, doar le-ați văzut p-alea de la Metrorex când au dublat abonamentul. Și acum nu mai merge nimeni cu metrou!  :roll:

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

http://www.ratb.ro/licitatie_new.php
Urmareste aici.
http://www.ziuacargo.ro/stiri/focus-sti...e-motorina
Arunca un ochi si aici.

Si totusi autobuzele mai put a motorina din cand in cand...  :twisted:

"Așteptați voi mitingurile, doar le-ați văzut p-alea de la Metrorex când au dublat abonamentul. Și acum nu mai merge nimeni cu metrou!"

Miros cumva attitudine sfidatoare de monopol? Stai ca zboara si ultima feuda de la minister la pmb. UE nu bate saua sa priceapa iapa dar isi face treburile. Ca lor nu li se pare normal sa cotizeze si Brasovul, Braila, Bistrita, Cuca Macaii, etc. la subventiile metrorez.

Cu costurile variabile stim cum este. Cand sunt mari sunt mari, cand sunt mici sunt tot mari.  :twisted: Nici la mine nu este altfel.
However trebuie sa mai fii si pe faza ca daca faci licitatie gigant cand ai varf de consum si de preturi... Este mai greu de introdus la abuz in serviciu, dar nu imposibil.  :mrgreen:

 


Re: Stiri, noutati, perspective Florinds

Andrei, vorbim despre mine acum sau despre cei care nu pot plati abonamentul? Daca prin absurd o sa vii cu politia in autobuze sau stam toti 2 minute sa compostam pe la prima usa,  lumea va merge cu bicicleta sau pe jos, cu taxiurile sub acoperire care vor aparea si la noi, deci ce te face sa crezi ca se vor obtine mai multi.

Daca motorina/benzina au cerere inelastica (s-a vazut efectul maririi accizei, s-au obtinut bani mai putini la buget), ce crezi ca se va intampla cu RATB-ul? Va fi un efect mai mare decat la acciza. Transportul nu este ca painea, sa nu poti trai fara ea, dublezi pretul si vei avea de trei ori mai putine calatorii.

N-am pretentia, spre deosebire de tine, ca sunt un mare expert, dar mai deschid si eu cate un ziar.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Bun, deci m-am hotarat. Sunt de acord cu scumpirea la 2 lei daca se liberalizeaza piata. Io o sa stau frumos doua minute sa platesc la usa din fata a dubei ca sa-mi astampar setea mea tampita si nejustificata de corectitudine si descotorosire de paraziti clandestini si cazuri sociale.  :)
Ca tot doreau unii urmarea de exemple din provincie. Facem ca in Ilfov.

 



Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

A, stai, acum mi-am dat seama de formularea ambiguă a frazei, nu era vorba despre tine, ci asa, in general, am formulat eu gresit  :cry: Scuze.
Problema de fond este urmatoarea :
Privatizarea.
Sa-ti spun o treaba,  am facut naveta 17 ( saptesprezece ) ani cu Stefanestii de Jos.
De cand 417 a devenit privat s-a rezolvat problema transportului la Stefanesti. Cand era RATB - ul tot timpul aveam probleme.
Sau transportul in comuna Pantelimon.
Asta dupa 1989, ca inainte era dezastru de dezastru, nu aveai cum sa ajungi la Stefanestiu decat de vreo 4 ori / zi, mai bine te lasai pagubaş şi o luai pe jos. N-are sens sa intru in amanunte, dar am mers deseori pe jos din Stefanesti in Bucuresti inainte de 1989.
Vad ca nici un privat n-a dat faliment pana acum, deci problema la RATB sunt neplatitorii care cred ca sunt foarte multi. Sunt foarte multe curse private interorase care merg ceas si cu tarife normale, pentru ca daca ar fi tariful prea mic ar da faliment si daca ar fi tariful prea mare la fel.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Florinds

Eu sunt de parere ca daca s-ar reduce calatoria la 1 RON, ar fi responsabilizati oamenii si ar composta mult mai multi, care vor acoperi cu varf si indesat diferenta de 0.3 RON. ;)
Daca s-ar acorda 2 calatorii pe zi pentru pensionari, s-ar reduce enorm aglomeratia. Pensionarii merg pana la piata si se intorc, cam atat.
Daca vor sa traverseze orasul pentru ca au ei vreo colaborare, OK, dar sa plateasca din colaborarea respectiva. Nu prea vad sensul sa schimbe regulat mijloace de transport in fiecare zi. Poate merg sa aiba grija de nepoti etc., posibil si asta, dar nu cred ca efectiv in fiecare zi.

Pe de alta parte, bugetul primariei ar trebui reimpartit, iar RATB tratat cu mai mult respect. Nu stiu proportiile din strainatate, dar cred ca trebuie sa luam si noi intr-un final ceva bun de la ei.

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 15
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420542 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use