Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantLocomotive electrice

 

Topic: Discutii generale

117 posts, 86112 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale Utilizator anonim

La 3001/8 cel mai probabil sunt masinile care mergeau cu IR 1632.
Din ce stiu la 1745/6 trebuia sa fie masina de Cluj ! Dar se pare ca momentan este disputat de Brasov si BC, sunt aproape sigur ca vor merge masini de BC, cea care pleca cu IR 1631, acum pleaca cu 1745.
La 1636/7 probabil a crapat ceva, e facut tot de BC.

 


Re: Discutii generale Andi782

Pai cate sa crape? Ca marti a fost 056, vineri a fost 387, ieri 821..

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale Utilizator anonim

Asa a fost si cand a cazut 598 de vreo saptamana au fost 801, 055, 263 si nu mai stiu care de Bv.

 


Re: Discutii generale Andi782

O propunere: S-ar putea ca la topicul unde sunt trecute locomotivele clasa 470 si 474, pe langa anul modernizarii si depoul de domiciliu, sa se precizeze si locatia unde s-a facut modernizarea?

 


Re: Discutii generale MariusCFRBucuresti

Parcul Depoului Bucuresti Calatori.

Clasa 40: 059.
Clasa 41: 001,093,112,121,122,131,145,147,148,241,294,303,305,393,403,567,606,767,814,806,819,840,872,891,920,926.
Clasa 42: 302.
Clasa 45: 311,321,322,328,335,336,343,348,351,363,364,374,379,397.
Clasa 461: 058.
Clasa 473: 003,004.
Clasa 476: 692.(inchiriata la TFG)
Clasa 477: 538,583,598,613,671,763,784,871,888.
Clasa 480: 001.

Total: 56

Clasa 60: 1367,1379.
Clasa 62: 811,1034,1150,1202,1203,1304.

Total: 8

Clasa 63: 847,902,1002,1060,1133,1143,1298,1326.
Clasa 65: 915,944,947,959,1025,1046,1101,1204 (imprumutata la Sibiu),1248,1295,1349,1384.

Total: 20

Clasa 80: 100,103,171,174,197,310,311,312,317, 376,414,487,525,614,620,624.
Clasa 88: 002,009.

Total: 18
                                 
                                                                                       Masini retrase

Clasa 40: 794.
Clasa 41: 804,796.
Clasa 45: 318,320,324,333,340,349,362,365,366,395.

Total: 13

Clasa 63: 834
Clasa 65: 1385,1395

Total: 3

 


Re: Discutii generale FoFo650

Sa completez și eu cu parcul depoului Suceava Nord

Clasa 40: 86, 139(defecta), 228, 546(Din ce am inteles e la Brasov la reparatii), 650, 666, 699, 758, 799(inchiriata la DB), 800, 824(Donatoare), 855(defecta), 899
Total: 13

Clasa 41: 156, 170, 174,  255(probabil va fi casata), 359, 431, 443, 465, 588, 627, 717, 769, 829, 929
Total: 14

Clasa 461: 078, 102, 113
Total: 3

Clasa 58: 0007, 0013, 1001, 1003, 1005, 1006, 1009 - toate sunt defecte
Total: 7

Clasa 60: 1318, 1370
Total: 2

Clasa 62: 539
Total: 1

Clasa 77: 905, 906, 944
Total: 3

Clasa 80: 358(conservat), 383, 571(conservat), 583(conservat)
Total: 4

Clasa 82: 452, 615
Total: 2

Clasa 89: 223(detasat la Iasi), 585
Total: 2

 


Re: Discutii generale ionut.iosub

Salutare!

Am de realizat pentru un client proiectarea părţii electronice a sistemului de iluminat locomotive, mai exact partea de semnalizare poziții. Menţionez că este vorba de locomotive adevărate, nu modele. Cum clientul a fost foarte vag în explicaţii și nu a știut să îmi răspundă la întrebări am dubii că colaborarea va avea un rezultat. Totuși, pentru cultura mea generală, aș avea nevoie să aflu următoarele:
- Ce tensiuni se folosesc la poziţii și ce surse de lumină (becuri)? Iniţial mi s-a spus că 110V, apoi că variază într-o plajă de 24-110V, apoi mi s-au arătat poze cu un echipament care se alimentează la 60V DC. Bănuiala mea este că tensiunea de alimentare a sistemului de iluminat poate diferi de la un model la altul, sau de la o ţară la alta. Cum clientul nu a dat un răspuns clar este dificil de realizat alimentarea echipamentului "la ghici".
- Ce semnifică culorile folosite la iluminatul de poziţie? Încercând să aflu cum funcţioneză sistemul electric mi s-a spus că poziţiile la locomotive au 3 culori - alb fază scurtă / fază lungă, roșu și... albastru! Am făcut un studiu și am aflat că albul se folosește la mersul înainte (în faţa trenului), iar roșu pentru semnalizarea spatelui (ca la auto). Dar albastru? În alte părţi am citit de galben. Există diferențe de culori între locomotivele destinate transportului de marfă și cel de călători?

Vă mulțumesc anticipat pentru ajutor.

 


Re: Discutii generale shoppy

Foarte interesant proiectul doar ca clientul tau e cam ametit. Exact despre ce tip de locomotiva este vorba?

Din cate tin minte in instructia de semnalizare nu este clar, parca se specifica doar ca in regim de trafic normal lumina trebuie sa fie alba iar in regim de manevra lumina trebuie sa fie tot alba cu unul dintre faruri fiind albastru.
Nu se specifica detalii despre cate tipuri de lumina alba sunt necesare sau cum se folosesc, de obicei se face cam ca la auto, cel mai mult am vazut pozitii, faza scurta, faza lunga, proiectoare ceata si iluminare la boghiuri dar nu toti le folosescpe toate, am vazut la unii ca nu aveau decat faza scurta si faza lunga, deci important e sa iti spuna clientul exact ce vrea.
La CFR coada trenului se semnalizeaza prin cerc de culoare rosie cu contur alb(daca se pierde cel original se improvizeaza imediat un capac de galeata de vopsea vopsit rosu), lumina rosie la coada trenului nu este obligatorie, se mai foloseste la locomotive si la vagoanele de calatori dar doar asa ca un lucru in plus, nu e nici o problema daca nu functioneaza, deci clientul trebuie sa iti spuna ce vrea.
Locomotivele care se specializeaza pe manevra (LDH 125 de obicei) au unul dintre faruri acoperit cu un disc sau folie albastra si asa se obtine culoarea albastra, rareori ajunge o locomotiva de la manevra sa faca traseu si atunci se scoate discul, daca o locomotiva de traseu ajunge sa isi faca si manevra atunci aia e, nu verifica nimeni ca juma de ora nu are lumina albastra, nu exista locomotive cu becuri albastre, din nou clientul trebuie sa iti spuna ce vrea.
In instructie nu exista culoarea galbena la locomotive.

Practic ce trebuie tu sa afli de la client este tensiunea de alimentare a serviciilor auziliare pentru acea locomotiva, valorile posibile sunt 24, 48, 110 sau 220VDC.
Daca locomotiva este clasa 40, 60 sau 82 poti sa cumperi indrumarul de exploatare de la ASAB( http://asab.ro/carti.php?cat=40&page=3 ) sau AGIR( http://www.agir.ro/librarie/categorie-t...pag_2.html ). Sau afla exact tipul locomotivei si poate te ajuta un pasionat cu valoarea tensiuni.

 


Re: Discutii generale ionut.iosub

Bună dimineața,

Am reușit să aflu de la cineva care lucrează la CFR semnificaţia culorilor, în principiu fiind asemănătoare ca la auto:
- mersul înainte este indicat cu culoare albă; jos nu avem decât poziţiile și faza scurtă, "faza lungă" fiind pe lampa de siguranță de sus (cu aia nu am treabă)
- spatele trenului este semnalizat cu culoare roșie; nu am întrebat cum recunoști direcţia de mers a trenului dacă el dă cu spatele, doar aștepţi să vezi dacă se apropie? de asemenea nu am întrebat câte lumini sunt aprinse simultan, doar roșu sau roșu în combinație cu alb?
- lumina albastră e pentru semnalizarea locomotivelor de manevră; nu am priceput de ce albastru și nu altă culoare și dacă este combinat cu alb; pe corpurile de iluminat moderne nu se mai folosește filtrul de sticlă albastră, culoarea o dă lampa dinăuntru.

Ca tensiuni mi s-a spus că electricele trimit la becuri 110V, iar cele diesel 24V (probabil din baterii, că linia nu e electrificată sau nu o folosesc). Mi-e neclar care e treaba cu celelalte tensiuni.

O să mai insist să mai aflu niște răspunsuri.

Mulțumesc!

 


Re: Discutii generale shoppy

Trenul nu "da cu spatele", cel mult face manevre. Daca e o locomotiva izolata sau automotor atunci se foloseste postul de conducere din directia respectiva si se merge cu lumina alba, daca locomotiva impinge vagoane atunci primul vagonul din coada devina capul trenului si acolo sta un manevrant care conduce manevra sau manevra se face la indicatiile manevrantilor de langa linie.
Lumina albastra vine ca sa se potriveasca cu focurile semnalelor de manevra, albastru - manevra interzisa dincolo de semnal si alb lunar - manevra permisa dincolo de semnal.
Eu ti-am dat exemplu de tensiuni continue folosite in general pentru sistemele auxiliare, poate fi oricare dintre ele dar este unica pentru tot sistemul auxiliar dintr-o locomotiva, dar la alta lovomotiva poate fi alta tensiune, depinde cum a fost proiectata.

 


Re: Discutii generale razvan22

Depoul Timisoara are urmatoarele electrice:
Clasa 40:637,694,732,754
Clasa 41: 092,098(donatoare de piese),106,108,189,219,251,257,329,564,735,760(conservata),858(conservata,a ramas doar carcasa din ea),876,889,898,930(conservata)
Clasa 43: 025,040,060,064,074(conservata),095,118(conservata),119(conservata),127
Clasa 44: 123
Clasa 46: 022,036,055,106

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale GPS

Ce mai vede romanu' in drum spre mare, pe A2...
IMG_5945.JPG (534.16 KB; downloaded 13051 times)
IMG_5946.JPG (379.69 KB; downloaded 13032 times)
IMG_5947.JPG (660.64 KB; downloaded 13037 times)

 


Re: Discutii generale Bogdan Ciorascu

Vagoanele celor de la CFR Calatori de la Orsova sunt vopsite ciudat!
Stim ce este cu ele?

 


Re: Discutii generale WT_fan06

Poate cineva sa imi spuna va rog de ce difera asa mult schemele de culoare de pe locomotive? Stiu ca exista original, delfin si apoi mai sunt asa, spin-off uri.
De ex.: 91-53-0-400838-5 RO-SNTFC de ce e pictata asa?
Poate sa imi spuna si mie cum de au ajuns unele locomotive sa fie pictate asa cum sunt? Multumesc!  :bere:

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Locomotive electrice  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use