Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviareExpoziții, simpozioane și proiecte feroviare

 

Topic: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviară(20

85 posts, 38937 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar shoppy

Ca o completare, configuratia cu 5 osii cuplate este configuratia standard pentru traficul de marfa unde se pune accent pe putere, cuplu si greutate aderenta(in ciuda acceleratiei si vitezei maxime, care sunt caracteristici ale traficului de calatori). De asemenea tipurile de serviciu efectuat de o locomotiva se deosebesc dupa tipul de linie(principala, secundara si manevra), nu exista marfare sau linii de munte grele ori usoare.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Locomotiva 142.044 cu tenderul 142.013

Aceasta a fost construita in anul 1938 la Uzinele Resita, fiind realizata dupa o licenta cumparata din Austria in anul 1936. A fost activa in perioada 1939 - 1970. Cu lungimea de 23,4 metri si greutatea maxima de 194 tone, locomotiva putea atinge viteza maxima de 140 kmh, dar aceasta a circulat doar cu pana la 110 kmh in serviciu normal. In anul 1995 a fost scoasa din conservare din depoul Arad si trimisa la reparatie capitala la Atelierele 16 Februarie Cluj Napoca. Lucrul la repararea si restaurarea acesteia a durat pana la data de 7 aprilie 1996 cand au fost efectuate probele de parcurs, la viteza maxima de 110 km/h. Proba cu tren a avut loc pe data de 8 mai 1996 pe ruta Cluj Napoca - Ciucea. Pana in anul 2006 locomotiva a efectuat drumuri turistice cu trenuri speciale, apartinand STF, fiind conservata ulterior. Aceasta a fost reparata capital si expusa in anul 2010 in Gara Oradea.

142.044 (1).JPG (516.34 KB; downloaded 5991 times)


142.044 (2).JPG (410.9 KB; downloaded 5994 times)


142.044 (3).JPG (467.75 KB; downloaded 5991 times)


142.044 (4).JPG (437.35 KB; downloaded 5993 times)


142.044 (5).JPG (282.83 KB; downloaded 5990 times)


142.044 (6).JPG (455.52 KB; downloaded 5990 times)


142.044 (7).JPG (288.25 KB; downloaded 5990 times)


142.044 (8).JPG (399.96 KB; downloaded 5993 times)


142.044 (9).JPG (331.6 KB; downloaded 5992 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Tot 142.044

142.044 (10).JPG (387.52 KB; downloaded 5992 times)


142.044 (11).JPG (413.65 KB; downloaded 5988 times)


142.044 (12).JPG (482.46 KB; downloaded 6036 times)


142.044 (13).JPG (378.51 KB; downloaded 5990 times)


142.044 (14).JPG (480.02 KB; downloaded 5989 times)


142.044 (15).JPG (390.63 KB; downloaded 5988 times)


142.044 (16).JPG (345.53 KB; downloaded 5989 times)


142.044 (17).JPG (320.95 KB; downloaded 5988 times)


142.044 (18).JPG (502.42 KB; downloaded 5988 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Locomotiva de manevra LDM 95-0043-0. Face parte din seria de locomotive diesel-mecanice destinate manevrelor din depouri, construite in perioada 1937-1950 la uzinele Malaxa Bucuresti. Au puterea de 88 kW (119 CP) si viteza maxima de 55 km/h. Inca sunt utilizate in mai multe depouri din tara, in special la cele are CFR Calatori.

95-0043-0 (1).JPG (577.87 KB; downloaded 5981 times)


95-0043-0 (2).JPG (512.2 KB; downloaded 5979 times)


95-0043-0 (3).JPG (520.52 KB; downloaded 5981 times)


95-0043-0 (4).JPG (422.22 KB; downloaded 5981 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

77-0900-9, este primul automotor din seria Malaxa Seria 77 "900". Este in serviciu activ la depoul Pitesti. Automotoare de acest tip au fost construite la uzinele Nicolae Malaxa in perioada 1935-1942 (seria 900-999). Au o putere de 88 kW (120 CP) si viteza maxima de 70 km/h. O parte din acestea au avut reparatii capitale la uzina MARUB Brasov.

900 (1).JPG (504.95 KB; downloaded 5973 times)


900 (2).JPG (348.74 KB; downloaded 5974 times)


900 (3).JPG (177.42 KB; downloaded 6017 times)


900 (4).JPG (339.69 KB; downloaded 5973 times)


900 (5).JPG (320.27 KB; downloaded 5975 times)


900 (6).JPG (427.06 KB; downloaded 5972 times)


900 (7).JPG (409.72 KB; downloaded 5976 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

060-DA-001 este prima locomotiva DA fabricata de SLM Wintherthur în anul 1959. Motorul diesel este de 2100 CP, realizat de Sulzer Wintherthur. A fost urmata de alte 5 unitati pana la sfarsitul anului 1959. A fost retrasa din circulatie in anul 1990 si restaurata in anul 2008 la IRLU Craiova. Restaurarea a vizat aducerea locomotivei aproape de starea tehnica originala prin instalarea de componente mecanice originale SLM Wintherthur si electrice model BBC Baden. Cele 6 locomotive livrate in anul 1959 au fost singurele importate din Elvetia, restul de 2483 au fost produse de Electroputere Craiova, echipate cu motoare produse la Resita si parte mecanica de la Caromet Caransebes. La CFR au ajuns 1404 locomotive, restul fiind destinate exportului, ajungand si in tari departate cum ar fi China si Iran.

060-DA-001 urmeaza sa fie vopsit in scurt timp in schema cu tenta gri. Sa urmarim o serie de fotografii cu aceasta si starea salii masinilor.

Multumim echipei de la depoul Dej pentru insotirea si administrarea locomotivelor cu aburi expuse, a DA 001 si a EC 001.

060-DA-001 (1).JPG (453.15 KB; downloaded 5967 times)


060-DA-001 (2).JPG (465.75 KB; downloaded 5968 times)


060-DA-001 (3).JPG (464.62 KB; downloaded 5967 times)


060-DA-001 (4).JPG (422.25 KB; downloaded 5966 times)


060-DA-001 (5).jpg (407.41 KB; downloaded 5966 times)


060-DA-001 (6).JPG (419 KB; downloaded 5965 times)


060-DA-001 (7).JPG (326.79 KB; downloaded 5964 times)


060-DA-001 (8).JPG (291.96 KB; downloaded 5966 times)


060-DA-001 (9).JPG (411.67 KB; downloaded 6004 times)


060-DA-001 (10).JPG (242.94 KB; downloaded 5985 times)


060-DA-001 (11).JPG (239.56 KB; downloaded 5966 times)


060-DA-001 (12).JPG (244.36 KB; downloaded 5963 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Prima locomotiva Transmontana
Proiectata si construita in 2009-2010, prima locomotiva Transmontata este realizata de catre Softronic Craiova, in prezent singurul producator de locomotive noi din tara noastra, realizand proiectele Phoenix si Transmontana, bazate pe modificarea vechiului proiect EA si implementarea de sisteme de actionare contemporane. 480-001 a reprezentat prima locomotiva electrica cu motoare de tractiune asincrone, etapa urmatoare seriei Phoenix. Osiile Co-CO sunt echipate cu un transformator bi-sistem de 25 kV 50 Hz si 15 kV si 16 2/3 Hz ce alimenteaza sase motoare de tarciune asincrone, dezvoltand o putere totala de 6600 kW capabile sa atinga viteze de 200 km/h.

Locomotivele Transomontana pot fi vazute pe caile ferate din Romania si Ungaria, fiind adaptate in special pentru trenurile de marfa. In prezent sunt in circulatie 11 locomotive si in productie alte 4 pentru anul acesta.

480 001 (1).JPG (445.15 KB; downloaded 5959 times)


480 001 (2).JPG (454.24 KB; downloaded 5957 times)


480 001 (3).JPG (290.57 KB; downloaded 5959 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Multumita domnului Georg Hocevar, in zona Calea Grivitei a fost amenajata o linie de mocanita, unde a fost adusa locomotiva 762.209 care a rulat intre zona muzeului CFR si statia de metrou Basarab. Locomotiva 762.209 a fost construita in anul 1917 de catre KrM, opereaza pe ecartament de 760 mm pe linia Covasna - Comandau, apartinand de SC Calea Ferata Ingusta SRL.

CFI (1).JPG (510.45 KB; downloaded 5943 times)


CFI (2).JPG (501.9 KB; downloaded 5945 times)


CFI (3).JPG (489.43 KB; downloaded 5942 times)


CFI (4).JPG (492.21 KB; downloaded 5949 times)


CFI (5).JPG (330.47 KB; downloaded 5940 times)


CFI (6).JPG (338.09 KB; downloaded 5941 times)


CFI (7).JPG (260.1 KB; downloaded 5940 times)


CFI (8).JPG (289.27 KB; downloaded 5956 times)


CFI (10).JPG (208.73 KB; downloaded 5941 times)


CFI (11).JPG (215.46 KB; downloaded 5941 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Trenul si locomotiva Calugareni

Locomotiva "Calugareni" cu numarul 43, face parte dintr-un lot de 5 locomotive cumparate in anul 1869 din Marea Britanie, de la firma Canada Works Birkenhead. Toate 5 au fost scoase din serviciul normal si utilizate doar pentru manevre, in perioada 1900-1930, cand in urma casarii a 4, singura salvata a fost 43 "Calugareni".
Numele celor 5 locomotive: 40 - Topolnita, 41 - Bratesul, 42 - Razboieni, 43 - Calugareni si 44 - Mihai Bravu.

Trenul Calugareni este compus din 3 vagoane construite la Fabrica “Ashbury” din Manchester, Anglia, intre anii 1866–1869. Vagoanele au fost reconstruite in anii 1993-1994 la “Atelierele CFR Pascani” si in anul 2004 au fost restaurate la “Atelierele CFR Grivita”. Trenul “Calugareni“ a circulat intre anii 1869–1918 pe calea ferata Bucuresti – Giurgiu, aceasta fiind prima linie de cale ferata din Principatele Unite.

Vagonul de clasa 1 - de culoare albastra, capacitatea 12 locuri, cod 50531224004-5
Vagonul de clasa 2 - de culoare verde, capacitatea 24 locuri, cod 50532234003-4
Vagonul de clasa 3 - de culoare bruna, capacitate 32 locuri, cod 50533424001-5

Calugareni (1).JPG (481.77 KB; downloaded 5921 times)


Calugareni (2).JPG (483.21 KB; downloaded 5920 times)


Calugareni (3).JPG (491.1 KB; downloaded 5928 times)


Calugareni (4).JPG (465.49 KB; downloaded 5922 times)


Calugareni (5).JPG (515.89 KB; downloaded 5920 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Pe data de 10 iunie, la ora 14:40, trenul a efectuat prima cursa pana la Gara Baneasa, tras de locomotiva Calugareni. Totusi din cauza vechimii locomotivei, programul de doua drumuri pe zi, pe toata durata expozitiei nu a putut fi respectat, locomotiva Calugareni tragand trenul de mai putine ori, in rest la tractiune a fost LDH 171.

Baneasa (1).JPG (272.3 KB; downloaded 5924 times)


Baneasa (2).JPG (465.01 KB; downloaded 5924 times)


Baneasa (3).JPG (409.45 KB; downloaded 5925 times)


Baneasa (4).JPG (307.57 KB; downloaded 5925 times)


Baneasa (5).JPG (382.12 KB; downloaded 5923 times)


Baneasa (6).JPG (455.08 KB; downloaded 5924 times)


Baneasa (7).JPG (301.43 KB; downloaded 5922 times)


Baneasa (8).JPG (200.04 KB; downloaded 5931 times)


Baneasa (9).JPG (493.94 KB; downloaded 5922 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Calugareni in Gara de Nord

gdn (1).JPG (534.04 KB; downloaded 5915 times)


gdn (2).JPG (511.66 KB; downloaded 5959 times)


gdn (3).JPG (463.83 KB; downloaded 5913 times)


gdn (4).JPG (533.15 KB; downloaded 5913 times)


gdn (5).JPG (471.59 KB; downloaded 5914 times)


gdn (6).JPG (413.44 KB; downloaded 5914 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Sosit cu LDH 171 in Gara de Nord

ldh (1).JPG (410.75 KB; downloaded 5919 times)


ldh (2).JPG (388.89 KB; downloaded 5920 times)


ldh (3).JPG (364.07 KB; downloaded 5919 times)


ldh (4).JPG (412.29 KB; downloaded 5920 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Am incheiat astfel cu exponatele in marime naturala si trec la expozitiile de miniaturi.
Muzeul CFR a putut fi vizitat gratuit in toate zilele expozitiei, va ofer cateva cadre cu interiorul acestuia si camera dioramei.

Muzeu (1).JPG (282.99 KB; downloaded 5906 times)


Muzeu (2).JPG (296.96 KB; downloaded 5904 times)


Muzeu (3).JPG (257.87 KB; downloaded 5906 times)


Muzeu (4).JPG (240.47 KB; downloaded 5906 times)


Muzeu (5).JPG (293.48 KB; downloaded 5906 times)


Muzeu (6).JPG (253.01 KB; downloaded 5905 times)


Muzeu (7).JPG (262.08 KB; downloaded 5919 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Aspecte din cadrul expozitiei organizate in incinta statiei de metrou Gara de Nord 2.

gdn2 (1).JPG (245.33 KB; downloaded 5904 times)


gdn2 (2).JPG (241.68 KB; downloaded 5910 times)


gdn2 (3).JPG (250.46 KB; downloaded 5906 times)


gdn2 (4).JPG (315.45 KB; downloaded 5902 times)


gdn2 (5).JPG (239.8 KB; downloaded 5902 times)


gdn2 (6).JPG (163.21 KB; downloaded 5903 times)


gdn2 (7).JPG (270.65 KB; downloaded 5903 times)


gdn2 (8).JPG (262.89 KB; downloaded 5903 times)


gdn2 (9).JPG (260.74 KB; downloaded 5904 times)


gdn2 (10).JPG (209.94 KB; downloaded 5902 times)


gdn2 (11).JPG (255.19 KB; downloaded 5903 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Expoziții, simpozioane și proiecte feroviare  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420680 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use