Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Tarifele transportului public din București

206 posts, 68450 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 15
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective iliutu

Hmmm, pensionarii ar fi bine sa plateasca 50%... Iar dupa o anumita varsta deducerea sa fie 100%. Sau putem discuta variante.

 


Scumpire absurdă la RATB serafim

Scumpire absurdă la RATB. Cum pot călătorii s-o fenteze, plătind și cu 40 de lei mai puțin pe lună

Regia Autonomă de Transport București (RATB) a operat începând de săptămâna aceasta o modificare de prețuri de-a dreptul absurdă, care arată că cei care fac politica de prețuri la nivelul instituției sunt fie lipsiți de o elementară logică, fie au în minte oarecari jocuri ascunse.
Concret, RATB a mărit prețul la două categorii de abonamente – cel valabil pe toate liniile preorășenești și urbane și cel valabil pe o linie preorășenească și una urbană – lăsând în schimb la același nivel prețul tuturor celorlalte categorii de abonamente, nominale și nenominale, precum și prețul călătoriilor. Astfel, pentru abonamentul nominal valabil pe toate liniile preorășenești și urbane, cei care ar dori să se alinieze noii politici de prețuri a RATB ar trebui să plătească aproape dublu: 125 de lei în loc de 65, cât costa până acum. La fel, abonamentul valabil pe o linie preorășenească și una urbană costă acum 95 de lei, față de 50 de lei cât costa până în prezent. A rămas în schimb nemodificat prețul unui abonament pe o singură linie preorășenească, respectiv 35 de lei, ceea ce le va permite călătorilor care locuiesc sau muncesc în zonele limitrofe Capitalei să „fenteze” absolut legal noua ofertă a RATB. Aceasta pentru că nimeni nu folosește în practică mai mult de o linie preorășenească, așa încât călătorii își vor putea procura abonamentul de 35 de lei, căruia îi vor adăuga, în cazul în care în oraș folosesc o singură linie urbană un abonament nenominal valabil pe respectiva linie, care costă 40 de lei. Astfel, ei vor plăti 75 de lei lunar, în locul celor 95 solicitați cu „inteligență” de RATB. Pe de altă parte, în cazul în care folosesc mai multe linii urbane, călătorii au mai multe variante. Una din ele este să achiziționeze un abonament nominal valabil pe toate liniile urbane (50 de lei), iar pe linia preorășenească să folosească plata călătoriei (care costă 1,5 lei). La 22 de zile lucrătoare ar însemna 44 de călătorii (dacă validează de fiecare dată), adică 66 de lei, ceea ce ar duce la un total de 116 lei, puțin mai ieftin decât „pachetul” oferit de RATB cu 125 de lei. Cam tot acolo ar ajunge călătorii dacă ar folosi cealaltă posibilitate, respectiv achiziția unui abonament nominal pe o linie preorășenească (35 de lei) și a unuia nenominal pe toate liniile urbane (80 de lei). Totalul ar fi de 115 lei, mai ieftin deci decât „oferta” RATB de 125. Acestea sunt însă situații ipotetice, pentru că de fapt cei care locuiesc sau lucrează în afara Capitalei și folosesc liniile preorășenești nu utilizează în general, pe lângă linia preorășenească, mai mult de două linii urbane. Aceștia reprezintă marea majoritate și ei pot plăti chiar cu 40 de lei mai puțin decât cei 125 pe care li-i cere RATB-ul. Și asta cumpărând un abonament nominal pe linia preorășenească (35 de lei) și unul nenominal pe două linii urbane (50 de lei); ar ajunge astfel la un total de 85 de lei.
Ce este absurd (și chiar ușor ilegal) în noua „ofertă” a RATB este și faptul că practic Regia obligă un cumpărător să achite mai mult pentru un pachet (en-gros) decât dacă ar cumpăra componentele pachetului (en detail). Astfel, în momentul de față un abonament nominal valabil pe o linie preorășenească este, cum am spus, 35 de lei, iar unul valabil pe una urbană (tot nominal) costă 30 de lei. În total, ar fi vorba de 65 de lei, dar „pachetul” ce cuprinde cele două componente costă 95! Și cum un călător nu are voie să dețină decât un singur tip de abonament nominal, el este nevoit pentru a ieși mai ieftin fie să apeleze la subterfugiul descris mai sus (nominal pe linia preorășenească și nenominal pe cea urbană, pentru un total de 75 de lei), fie să apeleze la un artificiu care nu mai este însă la fel de legal, respectiv să-și cumpere două abonamente nominale, utilizând pentru cel de-al doilea documentele unei cunoștințe care nu utilizează liniile RATB (controlorii nu solicită niciodată actul de identitate al persoanei controlate dacă aceasta prezintă un abonament valabil).
Modificarea prețurilor RATB, de-a dreptul absurdă după cum se vede, poate ascunde însă diverse jocuri. Cu titlu zvon, circulă deja ideea că ar fi vorba despre o înțelegere cu transportatorii privați care fac curse în afara Capitalei: modificarea prețului la abonamente pe liniile preorășenești ar fi menită să descurajeze călătorii din Ilfov (mulți fără mari posibilități materiale) să mai valideze, ceea ce va conduce în final la scoaterea liniilor preorășenești din oferta RATB (în momentul de față, diferența între ceea ce strânge de la călători și costul operării curselor este achitat de Primării; dacă cei care călătoresc nu vor mai valida, multe Primării ar putea renunța la curse deoarece ar trebui să achite o diferență mai mare). Un alt zvon este acela că mărirea prețurilor la „preorășenești” a fost făcută intenționat în acest mod absurd pentru a justifica pe viitor și creșterea prețurilor abonamentelor urbane, care va putea avea, chipurile, scopul de a „regla” discrepanțele din actuala ofertă a RATB.

http://ampress.ro/stiri/scumpire-absurd...n-pe-luna/

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective ADY881

Pensionarii din Bucureşti nu vor mai călători în RATB cu legitimaţia şi talonul de pensie. Ce se schimbă

Din vară, pensionarii bucureşteni ar putea fi nevoiţi să renunţe la legitimaţia de călătorie şi talonul de pensie, acte necesare pentru a putea călători gratuit cu mijloacele de transport în comun, şi să primească, gratuit, un card magnetic pe care să-l bifeze de fiecare dată când urcă într-un vehicul RATB.
Consiliul Local al Municipiului Bucureşti analizează posibilitatea ca, din vară, pensionarii bucureşteni să poată circula cu mijloacele de transport în comun numai cu ajutorul unui card magnetic nominal, spune Ion Dedu, şeful Direcţiei de Transport din Primăria Capitalei. Acesta va fi livrat gratuit şi va înlocui actuala legitimaţie de transport, valabilă doar cu prezentarea talonului de pensie.

„Avem în lucru o analiză a impactului pe care l-ar avea înlocuirea actualei legitimaţii de transport pentru pensionari cu un card magnetic nominal, cu poză, care să fie validat la fiecare călătorie cu un mijloc de transport RATB. Totul gratuit, să ne înţelegem. Avem în vedere echilibrarea flotei de transport cu numărul de pensionari dintr-o anumită regiune a Capitalei şi cu regimul lor orar zilnic de călătorie. Asta ne-ar permite să realizăm economii din dimensionarea adecvata a flotei”, a precizat Dedu, pentru ECONOMICA.NET.
Analiza va fi finalizată în câteva luni, iar, dacă se va concretiza într-o Hotărâre de Consiliu, sutele de mii de pensionari din Bucureşti vor trebui să-şi înlocuiască actuala legitimaţie de transport, altfel nu vor mai putea circula cu mijloacele RATB.

La nivelul Consiliului sunt încă destule probleme care trebuie rezolvate. „Cine le plăteşte, cum se distribuie, cum se depistează transferul fraudulos al card-ului către altcineva decât titularul”, arată oficialul citat. Totuşi, afirmă el, aceste probleme vor fi rezolvate în timp util, iar soluţia card-ului magnetic va deveni realitate, în doar câteva luni.

Pensionarii nu plătesc contravaloarea biletului de călătorie sau a abonamentului lunar Toate chletuielile cu trasnportul lor sunt suportate de Primărie.  Bucureştiul are circa 500.000 de pensionari, reprezentând o cincime din populaţia totală a oraşului.

RATB are datorii totale de 443 de milioane de lei, dintre care 221 de milioane de lei restanţe la plata TVA şi 222 de milioane de lei dobânzi şi penalităţi, conform datelor de la ANAF, valabile la 31 decembrie 2013. Regia Autonomă de Transport Bucureşti mai are şi datorii de 23,7 milioane de lei către bugetul asigurărilor sociale, sumă pentru recuperarea căreia s-a declanşat executarea silită. RATB trece pe primul loc în topul datornicilor la bugetul de stat, asta după ce prima poziţie a fost ocupată ani la rând de Compania Naţională a Huilei.
RATB are o cifră de afaceri de 700 de milioane de lei şi este subvenţionată cu 400 d emilioane de lei de la bugetul Primăriei.

Sresa:http://www.economica.net/pensionarii-din-bucuresti-nu-vor-mai-calatori-in-ratb-cu-legitimatia-si-talonul-de-pensie-ce-se-schimba_73101.html
Stire buna pentru bugetul de stat si proasta pentru unii functionari RATB ce mai ciupeau din banii pentru pensionari.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Costin

Stirea e foarte proasta pentru RATB, care primea o suma de bani in contul calatoriilor pensionarilor, calculata ca o estimare. Evident, plata per validare vor insemna bani mai putini de la bugetul local. Ceea ce e foarte bine si corect si normal... doar ca, in situatia actuala, masura e doar inca un sut in fundul RATB-ului...

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective ADY881

cos wrote:
Stirea e foarte proasta pentru RATB, .... Ceea ce e foarte bine si corect si normal... doar ca, in situatia actuala, masura e doar inca un sut in fundul RATB-ului...

Sa vedem pana in primavara, ce se intampla, daca pana la sfarsit va fi cum spui tu, eu propun sa initiem niste proteste mici in fata Primariei(cel putin cu cei de aici, care le pasa de transportul public in Bucresti, cel mult se poate face o pagina pe facebook si acolo de promovat si chemata lumea).

 


Re: Stiri, noutati, perspective georgica2704

Transport GRATUIT la metrou şi RATB pentru peste şase mii de bucureşteni.

Peste 6.000 de bucureşteni vor primi transport GRATUIT cu metroul şi RATB, în acest an. Decizia a fost luată de Consiliul Local Sector 3 şi vizează persoanele cu handicap şi însoţitorii acestora, precum şi asistenţii personali ai acestora.  
Conform Legii 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, beneficiază de gratuitate pe toate liniile la transportul urban cu mijloacele de transport în comun de suprafaţă şi cu metroul, următoarele categorii de persoane:

- persoanele adulte cu handicap grav, asistenţii lor personali şi însoţitorii acestora

- persoanele adulte cu handicap accentuat şi asistenţii lor personali profesionişti

- însoţitorii adulţilor cu handicap auditiv şi mintal, dacă aceştia se pot deplasa numai cu însoţitor

- copiii cu handicap grav, asistenţii lor personali şi însoţitorii acestora

- copiii cu handicap accentuat, asistenţii lor personali profesionişti şi însoţitorii acestora.

Potrivit evidenţelor Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi protecţia Copilului (DGASPC) Sector 3, anul trecut au fost eliberate 6.345 de abonamente la metrou pentru persoanele cu handicap şi însoţitorii acestora, precum şi pentru asistenţii persoanli ai acestora. În total, în 2013, DGASPC Sector 3 a decontat cheltuieli de transport la metrou şi RATB în sumă de 7,24 milioane lei.

Pentru anul 2014, autorităţile locale estimează un număr similar de beneficiari ai transportului gratuit cu metroul şi la RATB la nivelul Sectorului 3.
Intreaga stire aici:http://www.b365.ro/transport-gratuit-la-metrou-si-ratb-pentru-peste-6-000-de-bucuresteni_203454.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristy

Şeful RATB vrea majorarea preţului unei călătorii la 2 lei

Vincenţiu Daniel Antonescu a spus că o ajustare la 1,8 lei sau 2 lei pe o călătorie ar putea să mai resusciteze RATB pe partea de încasări şi în această privinţă făcut o solicitare către Consiliul General. "Suntem în tratative. Aşteptăm un semnal pozitiv din partea lor", a spus şeful RATB.

Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) intenţionează să demareze în 2015, cu sprijinul Primăriei Capitalei, o licitaţie pentru achiziţionarea unui număr de 500 de autobuze, să fabrice în uzina proprie cel puţin 10 tramvaie şi să modernizeze alte 10 pentru îmbunătăţirea transportului public din Bucureşti, a declarat într-un interviu acordat Agerpres directorul general al regiei, Vincenţiu Daniel Antonescu.

Asigurarea resurselor financiare reprezintă principala problemă cu care se confruntă regia la ora actuală, însă concretizarea proiectului privind transformarea regiei în societatea comercială ar permite atragerea de fonduri europene pentru dezvoltare şi investiţii, consideră şeful RATB.

Acesta a mai vorbit în interviu despre proiectele regiei în 2015, despre necesitatea majorării tarifelor de călătorie, precum şi despre posibilitatea introducerii unui sistem limitat de gratuitate pentru pensionari.

Directorul general al RATB afirmă că mijloacele de transport în comun care sunt în circulaţie nu prezintă niciun pericol pentru siguranţa călătorilor, iar sănătatea conducătorilor auto este atent monitorizată.

AGERPRES: Cum arată în 2015 a patra reţea de transport public din Europa şi cât de sigur mai este pentru bucureşteni transportul cu mijloacele RATB despre care ştim că au un grad de uzură între 60 şi 90%?

Vincenţiu Daniel Antonescu: RATB este cel mai mare operator de transport public din România şi sperăm să şi rămânem astfel. Zilnic înregistrăm în medie două milioane de călătorii. În prezent, parcul nostru circulant este format din 287 de tramvaie, 767 de autobuze şi 186 de troleibuze.

Toate acestea deservesc un număr de 146 de linii, respectiv 23 de linii de tramvai, 17 de troleibuz şi 116 de autobuz. Întreţinerea vehiculelor de transport public se realizează în 20 de unităţi RATB compuse din 8 depouri de tramvaie, 3 depouri de troleibuze şi un depou mixt, iar pentru reparaţiile de întreţinere şi chiar pentru producţie avem uzina de reparaţii care este a noastră. Avem trasee de zi şi trasee de noapte, dar şi liniile preorăşeneşti pe care le asigurăm şi pe care dorim să le extindem.

În legătură cu siguranţa transportului cu mijloacele RATB vă asigur că toate mijloacele de transport care sunt în circulaţie nu prezintă niciun pericol pentru siguranţa călătorilor. Nu negăm însă apariţia unor defecte, însă aceste defecte sunt semnalate de conducătorii auto, în vederea remedierii. Noi nu ţinem în circulaţie vehicule care reprezintă un potenţial pericol pentru călători. Ţinem foarte mult şi la sănătatea conducătorilor auto care fac obligatoriu controale periodice şi sunt atent monitorizaţi.


AGERPRES: Ce consideraţi că ar trebui făcut pentru a-i determina pe bucureşteni să renunţe la maşina personală în favoarea transportului public, în condiţiile în care ne confruntăm cu întârzieri, aglomeraţie, dar şi cu lipsa curăţeniei în unele mijloace de transport în comun?

Vincenţiu Daniel Antonescu: Cu sprijinul partenerilor noştri din Consiliul General şi al Primăriei Bucureşti ne-ar fi de un real folos multiplicarea benzilor unice pentru transportul public, care pe anumite bulevarde sunt deja implementate. De asemenea, ar fi nevoie şi de o sincronizare a semafoarelor astfel încât vehiculele RATB să aibă prioritate în intersecţii.


Ne-ar ajuta foarte mult, tot cu sprijinul Consiliului General, construcţia unor parcări la capete de linie, respectiv pe Autostrada Bucureşti-Piteşti, capăt de linie spre Militari, pe Autostrada Bucureşti-Constanţa, capăt de linie înspre Titan sau capătul liniei 21. Acolo ar putea exista pe viitor nişte parcări pentru cei care tranzitează Capitala, dar şi pentru bucureşteni, astfel încât aceştia să îşi poată lăsa maşina şi să circule cu mijloacele de transport în comun, aşa cum am văzut şi cum se întâmplă în alte ţări. Cred că aşa am atinge şi un alt aspect: cel legat de reducerea poluării. Reducând sursa de poluare, toţi bucureştenii şi cei care tranzitează Capitala ar avea şansa la un mediu mai curat.


AGERPRES: Cât de fezabile sunt astfel de proiecte pentru 2015?

Vincenţiu Daniel Antonescu: Noi am trimis note de fundamentare către Primărie, care încearcă să vină în întâmpinarea noastră. Cred că un posibil start pentru aceste proiecte ar putea fi anul 2015.


AGERPRES: Care este strategia regiei pentru îmbunătăţirea transportului public de suprafaţă şi ce planuri de investiţii aveţi pentru 2015?

Vincenţiu Daniel Antonescu: Planul total de investiţii pentru anul 2015 depăşeşte 366 de milioane de lei, dar aş începe cu subvenţia planificată de la bugetul local care însumează 600 de milioane de lei. Aceste sume sunt necesare pentru acoperirea diferenţei între costurile şi veniturile operatorului de transport public de persoane.

Noi am luat în calcul pentru investiţii de la bugetul local suma de 360 de milioane de lei pentru fabricarea unor mijloace de transport, respectiv pentru un număr de 10 tramvaie Bucur LF (Low Floor), modernizarea altor 10 tramvaie şi fabricarea unui prototip tot LF, dar cu podea coborâtă în proporţie de 80%. Toate acestea sunt proiecte care se vor realiza la uzina noastră de reparaţii.


AGERPRES: Cum arată parcul circulant al regiei? Din câte ştiu parcul de tramvaie ar trebui înlocuit aproape în totalitate, cel de troleibuze, cel puţin jumătate, iar pe partea de autobuze câteva sute stau 'pe butuci' din lipsa pieselor de schimb.

Vincenţiu Daniel Antonescu: Pentru 2015, la capitolul investiţii avem prevăzută demararea unei licitaţii pentru achiziţionarea unui număr de 500 de autobuze pe un program multinaţional de patru ani. Autobuzele pe care le avem cumpărate în anii 2006-2007 au îmbătrânit şi în jur de 200 nu mai pot fi scoase pe traseu. Nu sunt probleme grave care necesită investiţii majore ci doar de genul: lipsa unor curele care au cedat sau a unor radiatoare care au crăpat, elemente de caroserie şi componente mecanice.

Cred că dacă am avea în jur de 900 de autobuze pe traseu, adică un plus de 100 de autobuze faţă de ceea ce avem acum, ar fi suficient. Parcul nostru este de 1.000 de autobuze şi dacă le-am putea scoate pe toate pe traseu cred că oamenii şi-ar lăsa maşinile acasă.


AGERPRES: Ce proiecte de viitor aveţi strict pentru parcul de autobuze?

Vincenţiu Daniel Antonescu: Din 15 martie vor intra în teste pe o linie două autobuze electrice provenite de la o firmă din China, iar ulterior un alt autobuz, tot în testare, de la un furnizor din Cehia. Vrem să vedem cum funcţionează şi să vedem şi feedback-ul din partea călătorilor. Un astfel de autobuz are un preţ dublu, dacă nu chiar triplu, faţă de unul normal, costă peste 400.000 de euro, însă întreţinerea lui este mai puţin costisitoare şi ar rezolva şi problema poluării. Acumulatorii sunt, de asemenea, ceva mai scumpi, între 50.000 şi 60.000 de euro, însă pot fi schimbaţi doar anumiţi elemenţi, anumite celule, nu în totalitate.


Traficul din Bucureşti are un specific anume şi de aceea trebuie să le testăm, să vedem cât sunt de fiabile. Cred că trebuie să flexibilizăm programul de circulaţie şi să ne adaptăm în funcţie de ceea ce se întâmplă în stradă. Cel puţin pe zona centrală a Capitalei, vrem să intrăm cu un sistem de transport electric.


Sunt anumite trasee care pot fi optimizate, unele la care ar trebui să renunţăm şi altele pe care ar trebui să le creăm. Trebuie să ne gândim şi la achiziţia unor minibusuri, care pot pătrunde pe străduţe mai mici pentru că avem deja companii private care ne fac concurenţă pe liniile preorăşeneşti, dar care intră destul de mult şi în oraş.

De asemenea, suntem în discuţie cu operatorii de telefonie mobilă pentru introducerea Wi-Fi cel puţin pe liniile care merg către centrele universitare, precum şi montarea de camere de supraveghere pentru mai multă siguranţă în rândul pasagerilor.


AGERPRES: Ce ne puteţi spune despre parcul de tramvaie?

Vincenţiu Daniel Antonescu: Într-adevăr, vechimea parcului de tramvaie îşi spune cuvântul şi este nevoie de intervenţia celor din uzina de reparaţii, care reuşesc să le resusciteze. Cred că este foarte important ca în viitoarea transformare a regiei uzina să rămână a noastră pentru că fără oamenii de acolo nu am putea să rulăm parcul existent. Uzina are acum 950 de angajaţi, deşi au lucrat chiar şi 3.000 de oameni.


La ora actuală circulă pe trasee 280 de tramvaie. Şi aici avem un program multianual pe 4 ani în care ne-am propus să producem 55 de tramvaie, ceea ce ar însemna o reactualizare a parcului de tramvaie plus modernizările.


Nu aş vrea să greşesc, dar cred că în aprilie vom scoate pe traseu un nou tramvai Bucur LF. Tramvaiul revine foarte puternic în circulaţie în multe oraşe europene şi este foarte important că tinerii agreează deplasarea cu tramvaiul. Au devenit mai atractive, cu un design futurist. Cred că tramvaiul îşi pune amprenta pe o capitală şi trebuie să fie reprezentativ.

AGERPRES: Pe partea de troleibuze, care sunt proiectele regiei?

Vincenţiu Daniel Antonescu: Circulăm cu 186 de troleibuze şi, din păcate, şi aici durata de viaţă este depăşită. Mai reparăm şi aici ce putem. Nu avem în plan să achiziţionăm troleibuze, dar avem un studiu pentru modernizarea lor la uzină.

Intregul articol aici: http://www.economica.net/seful-ratb-vre...96996.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective alchimistul

Ma surprinde faptul ca se vorbeste de renuntarea la unele autobuze dupa doar 8 sau 9 ani de exploatare. Chiar asa ? Autobuzele Rocar, de fabricatie romano-italiana, au circulat chiar si 15 ani, nu ? DAF-urile, de asemenea. Atat de mari sa fie defectele si atat de scumpe piesele incat ne permitem "luxul" de a renunta la Mercedes ?

Iar treaba cu internet wireless (urasc termenul de wi-fi) : pe bune ? Spuneti-ne, domnule Antonescu, ceva despre eliminarea blatistilor, despre faptul ca l-ati convins pe domnul primar sa investeasca in modernizarea liniilor de tramvai. Ceva sa ne unga pe suflet cu adevarat. Zau asa, acoperire 3G avem peste tot, la preturi chiar OK :twisted:

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

2 lei calatoria? Asta in speranta ca vor avea sistem de taxare unic cu metroul banuiesc. Si in eventualitatea ca nu raman fara carduri... Problema nu-i tariful ci gradul de incasare. Care va scadea si mai mult.  :roll:
Niste dobitoci. Si nu vad de ce m-as sfii sa o zic.

 


Re: Stiri, noutati, perspective alchimistul

Tarife corecte ar fi 1,5 RON/30 minute si 2 lei/ora, i-ar avantaja mult pe cei ce folosesc un mijloc de transport pentru 2-3 statii pentru a "iesi" la mijlocul de transport "principal", cu care calatoresc "grosul" drumului.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Tarife corecte ai cand calatorii mai si platesc. Tarife gen "plateste 1 din 4 deci trebuie sa plateasca cat 4" nu sunt corecte. Sunt solutii de avarie ale unor minti bolnave, inapoiate si atrofiate. Si rezultatul este numai amplificarea dezastrului. Cand se intrece masura si se ajunge la boicot total.
Nu poti calcula nici un tarif corect cand nu ai cifre. Ca ei n-au cifre exacte, nu stiu cati clandestini au, le depasesc capacitatea de contorizare.
Daca le bese mintea sa faca asa ceva nu ma mai dau jos din autoturism pana la privatizare. Nu am de gand sa platesc incompetenta nimanui si in special nu la suprapret.

 


Re: Stiri, noutati, perspective alchimistul

Ideea este ca vor descuraja si mai mult validarile pe trasee scurte daca maresc pretul. Pentru calatorii scurte, de 2-3 statii, ar merge introdus un tarif de 1 leu.

De exemplu eu merg pana la serviciu 5 statii cu tramvaiul 8 SAU 3 statii cu tramvaiul 23 si 2 statii cu 1/8/11/25/47. Cand nu am abonament, folosesc "rezerva" de 10 lei din portofelul electronic insa, daca vine 23 primul, nu validez niciodata pentru cele 3 statii pana la Liberty. In schimb, validez pentru cele 2 statii de pe sos. Progresului pana la 13 Septembrie. Pur si simplu nu mi se pare just sa platesc 2,6 RON pentru exact acelasi traseu, bonus dezavantajul transbordarii, in conditiile in care cu 1,3 RON pot merge chiar pana in Militari. Exact la genul asta de situatii faceam referire cu 1,5 RON/30 minute sau 2 RON/ora. Iar RATB-ul trebuie sa se plieze la asta, este o nevoie reala a calatorilor ce trebuie luata in seama.

 


Re: Stiri, noutati, perspective 2fst4u

De reducerea costurilor nu spune nimic domnul:
- n-am vazut decat in Romania chioscuri pentru bilete aproape in toate statiile. E complicat sa vinzi bilete prin buticuri sau chischiuri de ziare similar cartelelor prepay?
- cu foarte mici exceptii peste tot pe unde am mers in autobuze se valideaza calatoria la urcarea prin dreptul soferului, la noi nu merge?
- in statii nu se opreste decat atunci cand este apasat butonul Stop sau ii este semnalizat soferului, oare cate economie se realizeaza in acest fel si cu cat se mareste viteza medie de deplasare?
- la capetele de linie calatorii asteapta la 50m de autobuz in prima statie in loc sa urce cat acesta stationeaza, timp si caburant consumat in zadar.

Din punctul meu de vedere se pot face foarte multe lucruri cu resurse putine, observ ca nu se doreste.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Mda... va ca ne gandim la orice, numa' la masuri de combatere a fraudei nu...  :roll: Ca se supara votantii...

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 15
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419370 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use