Transportul în lumeEuropaBelgia / België / BelgiqueBruxelles

 

Topic: Generalități

10 posts, 678 views
Generalități Robert24

Compania de transport intercomunala Bruxelles (Franceza: Société des Transports Intercommunaux de Bruxelles - STIB; Olandeza: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - MIVB) este operatorul de transport public din Bruxelles.

Compania opereaza cele 4 linii de metrou, cele 19 linii de tramvai si cele 51 de linii de autobuze urbane, iar in partneriat cu De Lijn liniile de autobuzele catre localitati flamande si cu TEC liniile de autobuzele catre localitati valone.

 


Re: Belgia - Bruxelles Robert24

Panouri de statii pentru tramvai, autobuz si mixte

BX_Statie1.jpg (206.19 KB; downloaded 7097 times)

BX_Statie10.jpg (230.36 KB; downloaded 7097 times)

BX_Statie2.jpg (282.84 KB; downloaded 7098 times)

 


Re: Bruxelles BodoMinea

Am fost și eu în vara lui 2015 la Bruxelles. Nu am făcut poze mijloacelor de transport pentru că nu eram încă pe acest forum și nu credeam că îmi vor folosi.

Dar, câteva chestii de notat. Pe toate liniile de tramvai pe care am circulat erau exclusiv Bombardier (nu am ajuns pe la periferii / suburbii, poate pe liniile 'feeder' încă se folosesc cele vechi). Tramvaiul intră pentru o stație sau mai multe în tunelele metroului - porțiunile acestea mixte au fir pentru pantograf în galerii. Și metroul are porțiuni destul de lungi la suprafață, dar singura stație la suprafață prin care am trecut era cea de capăt unde și întorcea. Nu sunt sigur dacă linia de suprafață a metroului era cumva împărțită cu tramvaiul (ca în porțiunile mixte din subteran), dar am observat că pe tot parcursul suprateran se alimentează tot prin captatori și linia a treia.

Prima dată când mi-am luat bilet și am intrat în stație impresia a fost 'Bun venit la Metroul București'. Aceleași cartele și taxatoare (doar că portocalii...), și în unele stații aceleași displayuri care arată la ce oră vine trenul și în ce direcție + caracteristica steluță când ajunge. Pe lângă acestea și afișajele cu toate trenurile din rețea și stațiile unde sunt, care par să facă parte din sistemul vechi de semnalizare dar sunt chiar foarte utile. Circulă și trenurile vechi și cele noi în continuare. Unele stații păreau să fie într-un proces de renovare, plafonul nu exista în unele locuri și se vedeau cablurile, presupun că acum sunt toate modernizate.

 


Re: Bruxelles bercenicity

BodoMinea wrote:
Tramvaiul intră pentru o stație sau mai multe în tunelele metroului - porțiunile acestea mixte au fir pentru pantograf în galerii. Și metroul are porțiuni destul de lungi la suprafață, dar singura stație la suprafață prin care am trecut era cea de capăt unde și întorcea. Nu sunt sigur dacă linia de suprafață a metroului era cumva împărțită cu tramvaiul (ca în porțiunile mixte din subteran), dar am observat că pe tot parcursul suprateran se alimentează tot prin captatori și linia a treia.


Cred ca te referi la tunelul folosit de liniile 3 si 4 sau de liniile 7 si 25. In Bruxelles si-au construit tunelurile de metrou etapizat, dand drumul la tramvaie prin ele cu semnalizare bineinteles. Nu stiu daca ai observat, dar peroanele in tunelurile respective sunt mai jos decat nivelul la care sunt scarile rulante. Conceptul asta l-au numit pre-metro. Se are in vedere conversia si prelungirea tunelului 3/4 in metrou full (cu aducerea peroanelor la nivel inalt). In tunelul asta mai intra si liniile 51, 81, 82 si 25, 55.

Dar cu siguranta tunelurile nu sunt folosite simulatan de metrou full si tramvaie (pre-metro).

Un gif cu istoria dezvoltarii retelei de (pre-)metro pana in 2006 (cu albastru sectiuni de tunel deservite de linii de tramvai)


 


Re: Bruxelles BodoMinea

Conceptul aceste de pre-metro l-am observat la stația Diamant pe unde trece 25. Stația aceasta e la paralel cu un pasaj subteran rutier. La un moment dat am avut impresia că sunt tramvai + metrou în același tunel, sau cel puțin ceva gen stație subterană intermodală cu cele 2? Cel mai probabil ai dreptate, dar oricum e greu de observat diferența între cele două dacă nu ești atent. (doar că e semnalată pe hartă)

 


Re: Bruxelles Dragos31

Indicatoare de statie de la diverse companii.

  • STIB/MIVB





































    Statiile traseului turistic TOOT Bus.



  •  


    Re: Bruxelles Dragos31

  • De Lijn









  • TEC














    Statii de tramvai.

    Araucaria (3, 7)






    Bourse - Grand-Place (3, 4)


















  •  


    Re: Bruxelles Dragos31

    De Brouckère (3, 4)













    De Wand (3, 7)





    Gare du Midi (3, 4)





    Gare du Midi (81, 82)





    Heembeek (3, 7)





    Heizel (7)









    Stalle (4)




     


    Re: Bruxelles Dragos31

    Roodebeeck (8)

















    Jules De Trooz (3, 62, 93) - a se observa carosabilul inaltat, in lipsa unui peron.





    Intratrea in subteran a liniilor de tramvai 3 si 4 la statia Gare du Nord.



     


    Re: Bruxelles Dragos31

    Un bilet valabil 60 de minute pe toata reteaua STIB/MIVB (exceptie linia 12 de autobuz) costa 2,60 €, iar unul valabil o zi - 8,00 €.

    Acestea pot fi procurate de la automatele din statiile de metrou/tramvai/autobuz, dar si de la ghisee (destul de putine la numar).

    Pentru mai multe detalii - https://www.stib-mivb.be/abon_tickets.html?l=fr.




     


    Home page  • 
    Parent forum: Bruxelles  • 
    Choose destination

    Since our 2277 forum members have written 420555 posts in 5240 topics and 513 subforums.

     

    © 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

    Powered by PhpBB In DotNet

    The Terms Of Use