Topic: Irlanda - Dublin
16 posts, 10641 views
📖 Pagination options
- Robert24
-
Posted:
-
Irlanda - Dublin
Robert24
Principalul operator de transport public din Dublin este "Dublin Bus".
Acesta opereaza cu 924 de autobuze double-decker 111 linii de zi si 18 linii de noapte.
Flota de autobuze:
Seria AV - 398 buc - Volvo B7TL ALX400, intrate in serviciu intre 2000–2005
Seria DT - 10 buc - Transbus Trident ALX400, intrate in serviciu in 2003
Seria AX - 200 buc - Volvo B7TL (seria II) ALX400, intrate in serviciu in 2006
Seria EV - 100 buc - Volvo B9TL Enviro400, intrate in serviciu intre 2007–2008
Seria VT - 70 buc Volvo B9TL Enviro500, intrate in serviciu intre 2005-2007
Seria VG - 50 buc Volvo B9TL Eclipse Gemini, intrate in serviciu intre 2008–2009
Seria GT - 93 buc - Volvo B9TL Eclipse Gemini, intrate in serviciu intre 2012–2013
Principalul operator de transport public din Dublin este "Dublin Bus".
Acesta opereaza cu 924 de autobuze double-decker 111 linii de zi si 18 linii de noapte.
Flota de autobuze:
Seria AV - 398 buc - Volvo B7TL ALX400, intrate in serviciu intre 2000–2005
Seria DT - 10 buc - Transbus Trident ALX400, intrate in serviciu in 2003
Seria AX - 200 buc - Volvo B7TL (seria II) ALX400, intrate in serviciu in 2006
Seria EV - 100 buc - Volvo B9TL Enviro400, intrate in serviciu intre 2007–2008
Seria VT - 70 buc Volvo B9TL Enviro500, intrate in serviciu intre 2005-2007
Seria VG - 50 buc Volvo B9TL Eclipse Gemini, intrate in serviciu intre 2008–2009
Seria GT - 93 buc - Volvo B9TL Eclipse Gemini, intrate in serviciu intre 2012–2013
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Irlanda - Dublin
Robert24
Seria AV - Volvo B7TL ALX400
Seria AV - Volvo B7TL ALX400
40028_66X.jpg (399.65 KB; downloaded 8882 times)
40047_9.jpg (317.53 KB; downloaded 8867 times)
70180_4.jpg (337.66 KB; downloaded 8872 times)
20264_47.jpg (398.83 KB; downloaded 8874 times)
20290_25B.jpg (357.78 KB; downloaded 8873 times)
20297_40.jpg (386.34 KB; downloaded 8878 times)
50342_38.jpg (402.62 KB; downloaded 8869 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Irlanda - Dublin
Robert24
Seria AX - Volvo B7TL (seria II) ALX400
Seria AX - Volvo B7TL (seria II) ALX400
30496_.jpg (386.94 KB; downloaded 8864 times)
30500_15.jpg (391.21 KB; downloaded 8874 times)
30536_AX536_7.jpg (329.69 KB; downloaded 8873 times)
30579_26.jpg (360.73 KB; downloaded 8870 times)
30586_37.jpg (376.31 KB; downloaded 8874 times)
30598_39A.jpg (341.74 KB; downloaded 8870 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Irlanda - Dublin
Robert24
Seria EV - Volvo B9TL Enviro400
Seria EV - Volvo B9TL Enviro400
30029_145.jpg (383.67 KB; downloaded 8872 times)
30043_.jpg (385.35 KB; downloaded 8869 times)
30051_EV51_ES.jpg (382.72 KB; downloaded 8875 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Irlanda - Dublin
Robert24
Seria VT - Volvo B9TL Enviro500
Seria VT - Volvo B9TL Enviro500
70011_46A.jpg (312.56 KB; downloaded 8871 times)
70022_46A.jpg (338.99 KB; downloaded 8893 times)
70049_.jpg (359.01 KB; downloaded 8873 times)
70055_70.jpg (338.78 KB; downloaded 8877 times)
70061_39A.jpg (324.93 KB; downloaded 8871 times)
70062_39A.jpg (269.56 KB; downloaded 8869 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Irlanda - Dublin
Robert24
Seria VG - Volvo B9TL Eclipse Gemini
Seria VG - Volvo B9TL Eclipse Gemini
2117_VG29_.jpg (312.24 KB; downloaded 8872 times)
2121_VG32_140.jpg (343.93 KB; downloaded 8873 times)
2139_VG45_747.jpg (402.79 KB; downloaded 8876 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Irlanda - Dublin
Robert24
Cateva statii de autobuz
Chiar daca toata lumea vorbeste engleza si aproape nimeni nu prea mai vorbeste irlandeza, afisajele sunt bilingve.
Cateva statii de autobuz
Statie01.jpg (221.62 KB; downloaded 8875 times)
Statie02.jpg (202.04 KB; downloaded 8870 times)
Statie03.jpg (243.58 KB; downloaded 8870 times)
Chiar daca toata lumea vorbeste engleza si aproape nimeni nu prea mai vorbeste irlandeza, afisajele sunt bilingve.
Statie10a.jpg (136.37 KB; downloaded 8868 times)
Statie10b.jpg (139.64 KB; downloaded 8868 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Irlanda - Dublin
Robert24
Luas (irlandeza = "viteza"), denumit si Dublin Light Rail System, reprezinta noua generatie de tramvaie din Dublin. Pe vremuri au existat multe linii de tramvai in dublin, dar sistemul a fost desfiintat.
In prezent, exista doua linii "Luas". Linia verde a fost inaugurata la data de 30 iunie 2004, iar linia rosie la 26 septembrie 2004. In ultimii ani, ambele linii au fost prelungite si li s-au adaugat cateva branse. In luna mai 2013, existau 54 statii, iar lungimea toatala a celor doua linii totaliza 36.5 km.
Flota curenta este fosrmata din 3 tipuri de tramvaie Alstom Citadis:
26 buc Citadis 301 (seria 3000) - pentru linia rosie
14 buc Citadis 401 (seria 4000) - pentru linia rosie
26 buc Citadis 402 (seria 5000) - pentru linia verde
Luas (irlandeza = "viteza"), denumit si Dublin Light Rail System, reprezinta noua generatie de tramvaie din Dublin. Pe vremuri au existat multe linii de tramvai in dublin, dar sistemul a fost desfiintat.
In prezent, exista doua linii "Luas". Linia verde a fost inaugurata la data de 30 iunie 2004, iar linia rosie la 26 septembrie 2004. In ultimii ani, ambele linii au fost prelungite si li s-au adaugat cateva branse. In luna mai 2013, existau 54 statii, iar lungimea toatala a celor doua linii totaliza 36.5 km.
Flota curenta este fosrmata din 3 tipuri de tramvaie Alstom Citadis:
26 buc Citadis 301 (seria 3000) - pentru linia rosie
14 buc Citadis 401 (seria 4000) - pentru linia rosie
26 buc Citadis 402 (seria 5000) - pentru linia verde
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Irlanda - Dublin
Robert24
Citadis 301
Citadis 301
T3001.jpg (396.26 KB; downloaded 8864 times)
T3003.jpg (302.51 KB; downloaded 8886 times)
T3017.jpg (334.31 KB; downloaded 8865 times)
T3021.jpg (338.31 KB; downloaded 8868 times)
- Robert24
-
Posted:
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Irlanda - Dublin
Robert24
Cap de linie central al liniei verzi
Citadis 402
Cap de linie central al liniei verzi
Citadis 402
T50xx.jpg (284.59 KB; downloaded 8868 times)
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Irlanda - Dublin
bercenicity
Cateva cuvinte si din partea mea.
Sistemul de taxare este destul de complex. Daca la tramvai este impartit pe zone destul de clar, la autobuze pentru fiecare linie statiile au numar de stagiu si exista taxare diferita pentru parcurgerea a 1-3 stagii, 4-7, 8-13 si peste 13 stagii (intre 1.40 EUR pe LeapCard si 2.80 EUR cash la sofer), cat si un tarif special (doar 55-65 centi) pentru calatorii doar in zona centrala. In caz ca nu stii cat ai de platit intreb soferul (la el platesti). Unele linii mai au si un tarif minim pentru a descuraja calatoriile scurte si a scurta durata unei calatorii mai lungi - in acest caz exista linii paralele ca alternativa. Plus mai sunt tarife speciale pentru linii expres, de noapte, etc..
Pentru plata calatoriei sunt mai multe variante:
-cash la sofer (cel mai scump): ii spui unde vrei sa cobori, el iti spune cat costa. Daca ii dai mai mult iti da pe chitanta care tine loc de bilet un rest pe care il poti rascumpara de la centrul de abonamente de pe str. O'Connell
-cu LeapCard, un card NFC similar cu cardul Activ; la fel ii spui unde vrei sa cobori si iti ia din creditul de pe card, altfel iti ia tariful maxim de peste 13 stagii; dai cu pana la 15% mai putin decat daca platesti cash
-cartele magnetice - un sistem vechi si destul de prost (cartelele merg de putine ori in automate), pe care sunt incarcate diverse abonamente, bilete de 90 minute, etc.
La tramvai sunt automate de bilete in statii si platesti cate zone parcurgi. Daca folosesti LeapCardul validezi pe peron inainte sa urci - te taxeaza valoarea maxima, si validezi si cand cobori - iti returneaza credit daca ai facut o calatorie mai scurta decat cea de valoare maxima. Valabil si pe trenurile suburbane. Folosind LeapCardul economistesti pana la 17% fata de cumparat bilete de la automate.
O alta chestie interesanta legat de plata cu LeapCardul este Daily sau Weekly Cap (valabil doar pentru tramvai si trenuri suburbane, in viitor si pe autobuze). Adica indiferent cat calatoresti, nu o sa iti ia pe zi mai mult decat valoarea unui abonament pe o zi, sau mai mult de valoarea unui abonament pe o saptamana (pentru calatoriile efectuate intr-un interval luni-duminica); din pacate separat pentru fiecare mod de transport.
Autobuzele noi (banuiesc ca e vorba de cele 93 de Volvo seria GT) au si free WiFi - care functioneaza
Un alt lucru interesant: fiecare statie de autobuz are un identificator unic - in pozele de mai sus 748, 403 si 406. Astfel ca chiar daca statia nu are tabela real-time, introduci numarul statiei in aplicatia DublinBus de pe smartphoneul tau si afli cand trec urmatoarele autobuze In punctele aglomerate din retea, liniile sunt impartite la mai multe peroane (exemplu dambovitean Piata Unirii 2-6 In Bucuresti). Asemenea statii mai au un identificator pentru orientare mai facila (NC la statia 403 de mai sus, si NE la statia 406 - ambele Nassau Street la cativa zeci de metri una de alta)
Tramvaiele...
Prima mea experienta cu Citadisurile - cum ma asteptam: curbele stranse sunt negociate in linii frante (la fel ca si trucul Bucur LF-ului autohton) la o viteza de 10 km/h. Iar la viteza maxima boghiurile x01-urilor au tendinta de serpuire in linie dreapta. Alt negativ, la macazuri tramvaiul opreste deasupra buclei de comanda si abia apoi negociaza macazul.
In rest, numai de bine: semafoare cu prioritizare, doar aprox 1 cm intre peron si podeaua tramvaiului, sectiunile exterioare ale rutelor sunt segregate: de exemplu pe linia verde intre Charlemont si Stillorgan tramvaiul circula pe aliniamentul unei foste linii de tren - foarte putine treceri la nivel - tramvaiul atinge viteza maxima constructiva de 70km/h (fara semnalizare automata) fara probleme - un metrou-usor ; interior destul de OK: scaune pe trucuri/boghiuri, "sufragerie" in seciunile flotante (scaune rabatabile, "sprijinitoare" pentru fund pentru stat in picioare) mai putin scaunele 2+2 unde daca esti un pic mai lat nu prea incapi.
Si video cu tramvaiele:
Ca fapt divers, in centrul orasului au un monument care mi s-ar parea mult mai potrivit si reprezentativ in Bucuresti, in rondul de la Universitate de exemplu: o mare teapa ))
- copyright info http://en.wikipedia.org/wiki/File:E4324...Dublin.jpg
Cateva cuvinte si din partea mea.
Sistemul de taxare este destul de complex. Daca la tramvai este impartit pe zone destul de clar, la autobuze pentru fiecare linie statiile au numar de stagiu si exista taxare diferita pentru parcurgerea a 1-3 stagii, 4-7, 8-13 si peste 13 stagii (intre 1.40 EUR pe LeapCard si 2.80 EUR cash la sofer), cat si un tarif special (doar 55-65 centi) pentru calatorii doar in zona centrala. In caz ca nu stii cat ai de platit intreb soferul (la el platesti). Unele linii mai au si un tarif minim pentru a descuraja calatoriile scurte si a scurta durata unei calatorii mai lungi - in acest caz exista linii paralele ca alternativa. Plus mai sunt tarife speciale pentru linii expres, de noapte, etc..
Pentru plata calatoriei sunt mai multe variante:
-cash la sofer (cel mai scump): ii spui unde vrei sa cobori, el iti spune cat costa. Daca ii dai mai mult iti da pe chitanta care tine loc de bilet un rest pe care il poti rascumpara de la centrul de abonamente de pe str. O'Connell
-cu LeapCard, un card NFC similar cu cardul Activ; la fel ii spui unde vrei sa cobori si iti ia din creditul de pe card, altfel iti ia tariful maxim de peste 13 stagii; dai cu pana la 15% mai putin decat daca platesti cash
-cartele magnetice - un sistem vechi si destul de prost (cartelele merg de putine ori in automate), pe care sunt incarcate diverse abonamente, bilete de 90 minute, etc.
La tramvai sunt automate de bilete in statii si platesti cate zone parcurgi. Daca folosesti LeapCardul validezi pe peron inainte sa urci - te taxeaza valoarea maxima, si validezi si cand cobori - iti returneaza credit daca ai facut o calatorie mai scurta decat cea de valoare maxima. Valabil si pe trenurile suburbane. Folosind LeapCardul economistesti pana la 17% fata de cumparat bilete de la automate.
O alta chestie interesanta legat de plata cu LeapCardul este Daily sau Weekly Cap (valabil doar pentru tramvai si trenuri suburbane, in viitor si pe autobuze). Adica indiferent cat calatoresti, nu o sa iti ia pe zi mai mult decat valoarea unui abonament pe o zi, sau mai mult de valoarea unui abonament pe o saptamana (pentru calatoriile efectuate intr-un interval luni-duminica); din pacate separat pentru fiecare mod de transport.
Autobuzele noi (banuiesc ca e vorba de cele 93 de Volvo seria GT) au si free WiFi - care functioneaza
Un alt lucru interesant: fiecare statie de autobuz are un identificator unic - in pozele de mai sus 748, 403 si 406. Astfel ca chiar daca statia nu are tabela real-time, introduci numarul statiei in aplicatia DublinBus de pe smartphoneul tau si afli cand trec urmatoarele autobuze In punctele aglomerate din retea, liniile sunt impartite la mai multe peroane (exemplu dambovitean Piata Unirii 2-6 In Bucuresti). Asemenea statii mai au un identificator pentru orientare mai facila (NC la statia 403 de mai sus, si NE la statia 406 - ambele Nassau Street la cativa zeci de metri una de alta)
Tramvaiele...
Prima mea experienta cu Citadisurile - cum ma asteptam: curbele stranse sunt negociate in linii frante (la fel ca si trucul Bucur LF-ului autohton) la o viteza de 10 km/h. Iar la viteza maxima boghiurile x01-urilor au tendinta de serpuire in linie dreapta. Alt negativ, la macazuri tramvaiul opreste deasupra buclei de comanda si abia apoi negociaza macazul.
In rest, numai de bine: semafoare cu prioritizare, doar aprox 1 cm intre peron si podeaua tramvaiului, sectiunile exterioare ale rutelor sunt segregate: de exemplu pe linia verde intre Charlemont si Stillorgan tramvaiul circula pe aliniamentul unei foste linii de tren - foarte putine treceri la nivel - tramvaiul atinge viteza maxima constructiva de 70km/h (fara semnalizare automata) fara probleme - un metrou-usor ; interior destul de OK: scaune pe trucuri/boghiuri, "sufragerie" in seciunile flotante (scaune rabatabile, "sprijinitoare" pentru fund pentru stat in picioare) mai putin scaunele 2+2 unde daca esti un pic mai lat nu prea incapi.
Si video cu tramvaiele:
Ca fapt divers, in centrul orasului au un monument care mi s-ar parea mult mai potrivit si reprezentativ in Bucuresti, in rondul de la Universitate de exemplu: o mare teapa ))
- copyright info http://en.wikipedia.org/wiki/File:E4324...Dublin.jpg
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Irlanda - Dublin
shoppy
Da, tapusa mileniului, terminata in 2003, deci fie un pic cam tarziu fie foarte-foarte devreme, caracterizat de localnici ca cel mai scump stand de gugustiuci din lume(cu o capacitate totala de 1(unu) gugustiuci), alintata cu tot felul de descrieri ca The Spire in the Myre sau The Stiffyy by the Liffy.
Oricum, din muzeul Guinnes poze cu locomotivele cu abur si diesel care au circulat pe CFI din interiorul fabricii.
Da, tapusa mileniului, terminata in 2003, deci fie un pic cam tarziu fie foarte-foarte devreme, caracterizat de localnici ca cel mai scump stand de gugustiuci din lume(cu o capacitate totala de 1(unu) gugustiuci), alintata cu tot felul de descrieri ca The Spire in the Myre sau The Stiffyy by the Liffy.
Oricum, din muzeul Guinnes poze cu locomotivele cu abur si diesel care au circulat pe CFI din interiorul fabricii.
DSC05288.JPG (360.35 KB; downloaded 7949 times)
DSC05284.JPG (378.45 KB; downloaded 7970 times)
DSC05282.JPG (394.34 KB; downloaded 7954 times)
- macheta218
-
Posted:
-
Re: Irlanda - Dublin
macheta218
Pe 9 Decembrie s-a inaugurat extensia liniei verzi spre "Broombridge''.
De la Probe:
Din ziua inaugurării:
Sursa: Youtube.
"Finally after four years of construction the Luas Cross City is now complete and is now open for business. On Saturday the 9th of December it was officially opened to the general public and has since been a great success in the city of Dublin.
The first tram to the new Broombridge station left St. Stephen's Green shortly after 2pm and made the first public run to Broombridge. It was seen at St. Stephen's Green, O'Connell GPO and Domnick Street Lower.
There was a great atmosphere is the city of the day of opening, people cheered as the first tram left St.Stephen's Green and arrived on O'Connell Street. There was also a band playing Christmas Carols at Broombridge which made a very festive atmosphere.
But it's a brilliant line and it's a great addition to Dublin's Transport Network."
Pe 9 Decembrie s-a inaugurat extensia liniei verzi spre "Broombridge''.
De la Probe:
Din ziua inaugurării:
Sursa: Youtube.
"Finally after four years of construction the Luas Cross City is now complete and is now open for business. On Saturday the 9th of December it was officially opened to the general public and has since been a great success in the city of Dublin.
The first tram to the new Broombridge station left St. Stephen's Green shortly after 2pm and made the first public run to Broombridge. It was seen at St. Stephen's Green, O'Connell GPO and Domnick Street Lower.
There was a great atmosphere is the city of the day of opening, people cheered as the first tram left St.Stephen's Green and arrived on O'Connell Street. There was also a band playing Christmas Carols at Broombridge which made a very festive atmosphere.
But it's a brilliant line and it's a great addition to Dublin's Transport Network."
📖 Pagination options