Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiModernizare și lărgire Centura București (DNCB)

 

Topic: Stiri si articole din presa

120 posts, 57847 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Stiri si articole din presa Dominatrix

OPTIMISTII, MANA SUS!

Record: Costul pentru zero kilometri din Centura de sud s-a triplat

La aproape trei ani de la semnarea contractelor de lucrări privind lărgirea pentru patru benzi a Centurii de sud a Capitalei, lucrările de lărgire la patru benzi a celor 33 km de şosea aşteaptă să fie demarate. Compania Naţională de Autostrăzi se pregăteşte să rezilieze cele trei contracte semnate de fostul ministru Ludovic Orban pentru Centura de sud a Capitalei, pe motiv că valorile proiectelor s-au triplat, ajungând la preţ de autostradă, respectiv peste 200 milioane de euro. Compania de Autostrăzi a precizat că lărgirea celor 33 km de şosea a ajuns să coste aproximativ 240 milioane de euro, de la 78 milioane de euro iniţial.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale  (CNADNR) ar putea suspenda şi ulterior rezilia proiectele de lucrări privind lărgirea la patru benzi a Centurii de sud a Capitalei, din cauza creşterii sumei cerute de constructori.  

Contractele de lărgire a Centurii de sud a Capitalei s-au semnat acum trei ani, în mandatul fostului ministru al transporturilor Ludovic Orban. Cei 33 km de şosea, din Centura de sud a Capitalei, au fost împărţiţi în trei sectoare pentru lucrările de lărgire la patru benzi. Primul sector, care începe de la Autostrada Soarelui spre DN4 Bucureşti-Olteniţa, are o lungime de 9,4 km, este contractat de asocierea condusă Delta ACM 93 şi costă aproximativ 21 milioane de euro. Al doilea sector, în lungime de circa 10 km, este lărgit de asocierea condusă de  Euro Construct Trading 98 şi costă circa 27 milioane de euro. Al treilea sector din Centura de sud a Capitalei, în lungime de 12,5 km, este construit de asocierea condusă de Straco Grup şi costă circa 30 milioane de euro. “Nu sunt fonduri pentru lărgirea Centurii de sud a Capitalei. În primă fază, o comisie din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi a luat în calcul suspendarea celor trei contracte de lărgirea la patru benzi a Centurii de sud a Capitalei până la semnarea ordinelor privind demararea lucrărilor. Pe lângă suspendarea lucrărilor se ia în calcul şi rezilierea celor trei contracte”, ne-au explicat reprezentanţii Ministerului Transporturilor.

“Lărgirea celor 33 km de şosea costă peste 200 milioane de euro”

Dacă în 2008, lărgirea celor 33 km de şosea costa aproximativ 78 milioane de euro, în prezent, valoarea lucrărilor aproape s-a triplat, depăşind bine 200 milioane de euro. “Anul viitor s-ar putea relua lucrările de lărgire a centurii de Sud a Capitalei. În cazul în care se reziliază cele trei contracte, Compania Naţională de Autostrăzi a luat în calcul lărgirea celor 33 km de şosea prin parteneriat public privat. Nu mai sunt fezabile valorile celor trei contracte”, ne-au explicat sursele citate.

Compania Naţională de Autostrăzi a fost nevoită să majoreze valoarea celor trei contracte din cauza unor clauze aflate în proiect. “Firmele care au participat la licitaţie au venit cu preţuri unitare pe suta de metri liniar de utilităţi. Odată cu finalizarea proiectului tehnic, s-au dublat valorile privind mutarea utilităţilor aflate pe teren”, ne-au mai declarat reprezentanţii MTI.

Bani doar pentru exproprieri şi proiectul tehnic

Compania Naţională de Autostrăzi ne-a explicat că în anul 2009,au fost elaborate proiectele de execuţie pentru toate cele trei sectoare. „A fost dat ordinul de începere a procedurilor de expropriere a imobilelor aflate pe amplasamentul lucrărilor. În anul 2010, au fost alocate fonduri de la bugetul de stat în valoare de 3.922 mii lei, utilizate pentru plata despăgubirilor proprietarilor imobilelor expropriate. În anul 2011, în contextul în care Legea nr. 286/2010 a bugetului de stat pe anul 2011 nu a prevăzut fonduri pentru aceste proiecte şi având în vedere apariţia Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local, au fost sistate procedurile de expropriere”, ne-au explicat oficialii CNADNR. Potrivit acestora, fondurile alocate pentru proiectele în discuţie au fost în 2009 de 8,8 milioane de lei pentru plata docmentaţiei de proiectare şi în 2010 3,9 milioane de lei pentru plata despăgubirilor proprietarilor de imobile expropriate. “În conformitate cu indicatorii tehnico-economici aprobaţi prin HG nr. 1242/21.10.2009, actualizaţi în conformitate cu reglementările legale în vigoare, valoarea totală a investiţiei pentru cele trei sectoare ale Centurii de sud a Capitalei sunt: sector 1 - 278, 4 milioane de lei, sector 2 - 338,3 milioane de lei şi sector 3 - 347,3 milioane  lei. Termenele contractuale prevăd pentru execuţia lucrărilor de lărgire la patru benzi a Centurii de sud a Capitalei în 24 de luni de la emiterea ordinelor de începere a lucrărilor”, au mai spus oficialii CNADNR.

Sursa: http://www.puterea.ro/articol/record_co ... _a_triplat

 


Re: CENTURA BUCURESTI Dominatrix

Pentru pasajul de la intersectia Centura/DN1A exista proiect de mult. Nu stiu insa daca s-au finalizat exproprierile necesare si exista finantare pentru realizarea lui.

In alta ordine de idei:

Cine sunt chinezii care vor să construiască centura de sud a Bucureștiului la nivel de autostradă

http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... vel-d.html

Ministrul Economiei, Ion Ariton, aflat într-o vizită oficială în China, a declarat că două companii din această țară, China Dalian International Holdings și China Communications Construction Company, sunt interesate să construiască centura Capitalei la nivel de autostradă.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) estimează că realizarea celor 48 de kilometri de centură la nivel de autostradă va costa 902 milioane de euro.

Recent a fost aprobat un memorandum care stabilește că firma care va construi în concesiune această bucată de autostradă va primi spre întreținere și operare autostrăzile spre Pitești și Constanța. Asta înseamnă că va avea mână liberă în instituirea de taxe pe A1 și A2, autostrăzi care se află pe Coridorul IV Pan-European, și care au în acest moment cele mai ridicate nivele de trafic din ţară.

Potrivit ministrului Ion Ariton, de realizarea acestei bucăți de centură la nivel de autostradă sunt interesați doi giganți chinezi: China Dalian International Holdings și China Communications Construction Company

China Dalian International Holdings a luat ființă în 1984 și se numără printre primi 20 de exportatori ai Chinei. Are activități, cu preponderență, în domeniul imobiliar, în comerțul cu bunuri, în pescuitul la mare adâncime și în transportul mărfurilor pe cale maritimă. Pe partea de construcție de drumuri și aujtostrăzi, experiența companiei este ceva mai redusă. Potrivit site-ului său oficial, China Dalian International Cooperation (Group) Holdings Ltd. a construit și reabilitat 995 de kilometri de drumuri și autostrăzi în Republica Suriname, situată în nord-est a Americii de Sud
Inițial compania s-a numit China Dalian International Economic and Technical Cooperation Group Co., Ltd. Și-a schimbat numele în octombrie 1994.

Cea de-a doua companie interesată de contrucția centurii de sud a Bucureștiului, China Communications Construction Company, are la activ ceva mai multe proiecte de contrucție de drumuri și autostrăzi. Potrivit site-ul său oficial, a construit, doar în China, patru tunele cu o lungime totală de peste 22 de kilometri și a lucrat la realizarea a patru autostrăzi expres care însumează câteva sute bune de kilometri. De exemplu, a construit 602 kilometri de autostradă între Golmud și Tanggula. Acestă secțiune face parte din autostrada Qinghai-Tibet. De asemenea, a finalizat în 1992, după cinci ani de lucrări autostrada Beijing-Tianjin-Tanggu, prima lucrare finanțată de Banca Mondială în China.

Compania are în portofoliu și realizarea unor poduri impresionante. În 2001 s-a apucat de construirea podului de pe autostrada  Xi'an-Yumenkou. În noiembrie 2005, lucrarea cu o lungime de 3039 metri era dată în folosință.

Ministrul Economiei, Ion Ariton, a declarat că a invitat companiile chineze să participe și la realizarea altor proiecte de infrastructură, precum tronsoanele de autostrăzi Sibiu-Pitești, Comarnic-Brașov-Făgăraș, podul de la Brăila peste Dunăre, modernizarea Portului Constanța.

 


Re: CENTURA BUCURESTI Dominatrix

Centura de sud a Capitalei ne costă cât o autostradă

Contracte atribuite cu scandal şi măriri de preţuri prin acte adiţionale - asta e situaţia pe şoseaua ocolitoare din sudul Bucureştiului, unde încă nu a început lărgirea la patru benzi.

Lărgirea la patru benzi a centurii de sud a Capitalei ne costă mai mult decât construcţia de la zero a celor 27 de kilometri de autostradă care va lega Lugoj de Deva.

Peste 683,1 milioane de lei, respectiv 207 milioane de euro (la cursul de ieri afişat de BNR de 4,288 lei pentru un euro), va cheltui Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru a moderniza 52 de kilometri din actuala centură a Bucureştiului.

Ultimele două tronsoane au fost atribuite la începutul acestei luni. Lucrările de lărgire a celor 8,6 kilometri dintre Autostrada Bucureşti-Piteşti (A1) şi DN7 vor fi realizate de o asociere din care face parte firma lui Florea Diaconu, Delta ACM 93, pentru 22,8 milioane de euro, în timp ce firma lui Nelu Iordache, Romstrade, va lărgi 11,4 kilometri între DN2 şi Autostrada Soarelui (A2) cu 54,6 milioane de euro.

Berna îl contestă pe Iordache

Până la semnarea contractului şi demararea lucrărilor este cale lungă. Mai întâi, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) trebuie să se pronunţe asupra respectării legislaţiei privind achiziţiile publice, din moment ce două firme, Tehnologica Radion a lui Theodor Berna şi firma grecească Aktor, au sesizat nereguli în evaluarea ofertelor şi desemnarea câştigătorului pe lotul doi.

Potrivit unor surse din CNADNR, compania lui Berna, care cerea pentru aceleaşi lucrări cu circa 10 milioane de euro mai puţin decât Iordache, a fost descalificată deoarece nu a prezentat un tabel în formatul solicitat de autoritatea contractantă. CNSC nu s-a pronunţat deocamdată în acest caz.

Costuri mărite cu 68% prin acte adiţionale

Tehnologica Radion a câştigat deja la Curtea de Apel un proces împotrivia CNADNR privind construcţia lotului doi, cu o lungime de zece kilometri, al autostrăzii Timişoara-Lugoj, contract estimat la peste 100 de milioane de euro.
Deşi trei din cele cinci tronsoane ale centurii au fost atribuite încă din 2009, lucrările nu au demarat nici până acum. În schimb, au fost aprobate cinci acte adiţionale care au crescut costurile lucrărilor cu circa 68%. Vom plăti, astfel, 96,6 milioane de euro, fără TVA, pentru lucrările de lărgire la patru benzi pe circa 32 de kilometri, în loc de 57,1 milioane de euro, fără TVA, aşa cum rezultase din licitaţiile organizate în 2009.

Marin Ionescu, director în cadrul CNADNR în momentul semnării actelor adiţionale, declara că pe toate cele trei tronsoane erau necesare lucrări suplimentare, neprevăzute în studiile de fezabilitate, care "erau sărace, în sensul că nu cuprindeau parapeţii exteriori cu calea ferată, parapeţii dintre sensuri". Costurile au crescut şi pentru că s-a optat pentru bitum modificat cu fibre.

Sumele primite de constructori în doi ani

Pe aceste tronsoane lucrează firmele unor "regi ai asfaltului", respectiv Delta ACM 93 a lui Floarea Diaconu, Tehnologica Radion a lui Theodor Berna, Euroconstruct Trading 98 a lui Sorin Vulpescu şi Dan Besciu, Romstrade a lui Nelu Iordache şi Straco, companie la care acţionari majoritari sunt fraţii Alexandru şi Traian Horpos.

Până în prezent, constructorii de pe aceste trei loturi au încasat de la CNADNR 8,8 milioane de lei, respectiv circa două milioane de euro, pentru întocmirea proiectelor tehnice şi a detaliilor de execuţie.

Reprezentanţii CNADNR au declarat, pentru EVZ, că nu s-au emis ordinele de începere a lucrărilor deoarece nu au existat bani. Se dau, însă, asigurări că vor fi fonduri în bugetul pe anul viitor şi că se va da drumul la lucrări pe toate cele cinci tronsoane în primăvară, urmând să circulăm pe centura lărgită nu mai devreme de 2014. Până atunci, mai sunt doi ani de nervi la volan şi stat cu maşina în coloană.

207 de milioane de euro va costa lărgirea centurii de sud a Bucureştiului la patru benzi

INTENŢIE
Centura-autostradă, râvnită de chinezi

Peste 900 de milioane de euro estimează Compania de Drumuri că va costa realizarea centurii de sud a Capitalei la nivel de autostradă.

De construirea celor 48 de kilometri sunt interesate două companii chineze: China Dalian International Holdings şi China Communications Construction Company, potrivit declaraţiilor ministrului economiei, Ion Ariton. Oficialul român s-a întors recent de la Beijing, unde a efectuat o vizită de lucru.

Cine ne face centura ne pune taxă pe A1 şi A2

Firma care îşi va asuma realizarea în concesiune a celor 48 de kilometri de autostradă va primi spre întreţinere şi operare autostrăzile spre Piteşti şi Constanţa. Asta înseamnă că va avea mână liberă să impună taxe pe A1 şi A2, autostrăzi care se află pe Coridorul IV Pan-European şi care au, în acest moment, cele mai ridicate nivele de trafic din ţară. China Dalian International Holdings se numără printre primii 20 de exportatori ai Chinei.

Potrivit site-ului său oficial, China Dalian International Cooperation (Group) Holdings Ltd. a construit şi reabilitat 995 de kilometri de drumuri şi autostrăzi în Republica Suriname, situată în nord-estul Americii de Sud.

Cea de-a doua companie interesată de construcţia centurii de sud a Bucureştiului, China Communications Construction Company, are la activ ceva mai multe proiecte de contrucţie de drumuri şi autostrăzi.

Potrivit site-ul său oficial, a construit, doar în China, patru tunele cu o lungime totală de peste 22 de kilometri şi a lucrat la realizarea a patru autostrăzi expres care însumează câteva sute bune de kilometri.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/centura ... z1c1hvxB2O

 


Re: CENTURA BUCURESTI Dominatrix

Chinezii ar face Centura Capitalei şi podul de la Brăila, dar vor garanţii de stat

China este interesată de proiecte de infrastructură în parteneriat public privat în România, cum sunt Centura Bucureştiului sau podul de peste Dunăre de la Brăila, dar statul român trebuie să ofere garanţii pentru investitori, a spus ieri Huo Yuzhen, ambasadoarea Chinei la Bucureşti.

"Suntem interesaţi de proiecte în energie verde, infrastructură şi telecom. Echipamentele chinezeşti pentru centrale eoliene sunt de bună calitate şi vrem să intrăm pe această piaţă. În infrastructură investitorii chinezi sunt interesaţi de Centura Bucureştiului, dar proiectul s-a oprit, din câte ştiu, la problema garanţiei statului român, pentru că investitorii se tem că nu vor putea rambursa creditele pe care le vor lua", a explicat ambasadoarea.


Continuarea: http://www.zf.ro/companii/chinezii-ar-f ... at-9193997

 


Re: CENTURA BUCURESTI elloyy

autorizatie de constructie pt centura sud, dar din cate inteleg doar reabilitare deocamdata

Lărgire la 4 benzi de circulaţie Centura Bucureşti Sud între A2 (km23+600) şi A1 (km 55+520), Sector 3 km 43+000 - km 55+520
Ranforsare carosabil existent lucrări strict pe platforma existentă:
km 43+000 - km 44+450;
km 45+000 - km 48+890;
km 49+430 - km 52+020;
km 52+360 - km 55+520 - Etapa I existent

http://www.mt.ro/autorizatii/autorizati ... e_2012.pdf

 


Re: CENTURA BUCURESTI Dominatrix

Start pentru Centura Bucuresti Sud. Cum au crescut costurile cu 27 mil. €, pentru 0 km construiti

Dupa 5 ani de la primele licitatii pentru reabilitarea celor 32 de km ai Centurii Bucuresti Sud, lucrarile propriu-zise vor fi in sfarsit demarate, acestea urmand sa inceapa in trimestrul al doilea al acestui an, potrivit conducerii CNADNR.

Vestea proasta este insa ca, desi obiectivul ar trebui sa fie largirea la 4 benzi a tronsonului de sud, cuprins intre Autostrada Bucuresti – Pitesti si Autostrada Soarelui, lucrarile vizeaza, in prima etapa, doar reabilitarea celor doua benzi existente si largirea in zona intersectiilor, se arata intr-o nota a CNADNR, pentru Finantistii.

Primele licitatii pentru largirea la 4 benzi a Centurii Sud, pentru studiile de fezabilitate, au fost organizate inca din vara anului 2007, iar semnarea contractelor de constructie cu firmele declarate castigatoare s-a facut in luna noiembrie 2008. Totusi, in contradictie cu graba cu care s-a actionat la acea vreme, lucrarile nu au mai fost demarate.

Intre timp, s-au cheltuit milioane de euro cu studii de fezabilitate, contracte de consultanta pentru exproprieri, supervizare a lucrarilor, iar valoarea contractelor de executie a crescut cu 40%, reprezentand 27 de milioane de euro, prin acte aditionale. Asta desi in 4 ani nu s-a reabilitat nici macar un kilometru de centura, iar costurile materialelor de constructii au scazut cu cateva zeci de procente fata de perioada de boom imobiliar.

Cum s-a ajuns la aceasta “performanta”?
Prima licitatie a fost organizata de CNADNR in august 2007 si viza realizarea unui studiu de fezabilitate pentru proiectul “Largire la 4 benzi a centurii Bucuresti Sud”. Castigatoare a fost desemnata firma Search Corporation, valoarea contractului, semnat in decembrie 2007, fiind de 147.600 de euro.

In mai 2008, CNADNR anunta scoaterea la licitatie a contractelor de executie pentru largirea la 4 benzi a centurii, impartita in trei sectoare: primul de 9,4 km, pentru care se estima un cost de 170 milioane de lei (46,5 milioane de euro, la cursul de atunci, de 3,66 lei/euro), al doilea, de 10 km, costuri estimate 177,5 milioane de lei (48,5 milioane de euro), si al treilea, de 12,5 km, estimat la 161 milioane lei (44 milioane de euro), fara TVA. CNADNR estima ca termenul de proiectare si executie urma sa fie de 32 de luni.

Dupa organizarea licitatiei, s-a constatat ca ofertele cele mai bune de pret, venite din partea unor binecunoscuti “regi ai asfaltului” erau – surprinzator! – mai mici cu peste 50%, iar termenele de executie cu 6-8 luni mai scurte fata de estimarile initiale ale Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale.

Astfel, primul sector, de 9,4 km, a fost atribuit asocierii Delta ACM 93 (patronata de Florea Diaconu) – Tehnologica Radion (patronata de Theodor Berna)– SIRD – SC Pro Cons XXI SRL, cu un pret de 75,4 milioane de lei (aproximativ 21 milioane de euro), cu un termen de executie de 24 de luni si 7 zile pentru proiectare.

Al doilea sector, de 10 km, a fost castigat de asocierea Euroconstruct Trading 98 9controlata de Dan Besciu) – Romstrade (a lui Nelu Iordache) – SC Consitrans, cu un pret de 96,5 milioane de lei (26,86 milioane de euro), cu un termen de executie de 24 de luni si 2 luni de proiectare, iar sectorul 3, de 12,5 km, a fost atribuit asocierii Straco Grup (controlata de fratii Alexandru si Traian Horpos) – SCT Bucuresti SA – Genesis International SA – OJSC Mostobud – OJSC Altcom – SC Expert Proiect SRL, pretul ofertei fiind de 73,1 milioane de lei (20,3 milioane de euro), durata de executie 24 de luni si 15 zile de proiectare.

Contractele cu firmele castigatoare au fost semnate pe 26 noiembrie 2008, in timpul guvernarii Tariceanu, astfel ca lucrarile la toata centura de sud ar fi trebuit finalizate cel tarziu in prima parte a anului 2011.

Vremea a trecut, dar din lipsa de fonduri, lucrarile nu au inceput nici in ziua de azi. Intre timp insa au fost scoase la licitatie alte contracte, de consultanta si supervizare, ba chiar si de asistenta juridica in efectuarea exproprierilor, acestea din urma find insa anulate ulterior, tot din lipsa fondurilor, dupa o serie intreaga de reluari si contestatii.

S-au atribuit insa contractele de consultanta. Astfel, in octombrie 2009 firma Kappa Architects & Engineers castiga licitatia pentru sectorul 1, cu o oferta de pret de 2,267 milioane de lei, iar in februarie 2010 era atribuit contractul pentru al doilea sector, in valoare de 2,15 milioane de lei, firmei WSP Group. Pentru al treilea sector, licitatia a avut loc abia luna trecuta, castigatorul nefiind inca anuntat, dar valoarea estimata a contractului era estimata la 2,3 milioane de lei.

Acte aditionale de 27 milioane de euro

Cu toate ca, in privinta lucrarilor propriu-zise, nu s-a facut nimic in toti acesti ani, constructorii Centurii Bucuresti Sud n-au stat insa degeaba: in 2010 au incheiat acte aditionale cu CNADNR, care au urcat valoarea contractelor initiale, cu care au castigat licitatiile, cu circa 40%. Explicatia oficiala este dezarmanta: s-au identificat lucrari suplimentare ce trebuie executate si s-a decis folosirea unor tehnologii si a unor materiale mai noi si mai performante.

Prin urmare, pentru primul sector, castigatorul – asocierea coordonata de Delta ACM si Rehnologica Radion a incheiat trei acte aditionale, doua dintre acestea – din 1 iunie 2010 si 3 septembrie 2010 - urcand valoarea contractului pana la 31,3 milioane de euro, fata de 21 milioane de euro la castigarea licitatiei.

Pentru al doilea sector, consortiul condus de Euroconstruct si Romstrade a incheiat doua acte aditionale, in urma celui de-al doilea, din 23 iunie 2010, valoarea contractului find suplimentata pana la 33,55 milioane de euro, fata de 26,86 milioane de euro initial.

La fel s-a intamplat si in cazul sectorului 3 al centurii: asocierea coordonata de Straco a incheiat 3 acte aditionale cu CNADNR, ultimele doua – din 4 februarie 2010 si 4 august 2010 – urcand valoarea contractului la 30,33 milioane de euro, fata de 20,3 milioane de euro, la momentul castigarii licitatiei.

Valoarea totala a reabilitarii Centurii Bucuresti Sud a urcat, astfel, de la 68 de milioane de euro, cand s-au castigat contractele, la 95 de milioane de euro. In plus, nimeni nu spune ca suplimentarea costurilor se opreste aici, din moment ce nici macar nu au fost demarate lucrarile.

In 2007, cand s-au stabilit indicatorii tehnici ai proiectului, CNADNR estima ca valoarea totala a investitiei, incluzand lucrari, consultanta si exproprieri, va fi de 241 milioane de euro – 7,5 milioane de euro pentru fiecare kilometru reabilitat! Reprezentantii companiei ne-au dat insa asigurari ca, date fiind noile valori ale terenurilor din zona, mult mai mici comparativ cu perioada de boom imobiliar, costurile cu exproprierile vor fi mult reduse.

Daca intr-adevar lucrarile demareaza in aceasta vara, centura largita la 4 benzi ar trebui data in circulatie complet la jumatatea anului 2014.
centura.JPG (26.33 KB; downloaded 14153 times)

http://www.finantistii.ro/transporturi- ... iti-71007/

 


  • Mrs
  • Posted:
  •  

Re: CENTURA BUCURESTI Mrs

+++
;)  ;)  cu toate ca Ciorogarla nu este pe DNCB - jurnalistii  :roll:  


Trafic restricţionat pe Centura Capitalei între Jilava şi Ciorogârla, începând de luni


Circulaţia pe DN Centura Bucureşti va fi restricţionată, din 9 aprilie, între Jilava şi Ciorogârla, pentru executarea unor lucrări de lărgire a părţii carosabile, informează, vineri, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

Potrivit unui comunicat al CNADNR, restricţiile de trafic vor fi aplicate pe sectorul cuprins între km. 43+000 - km. 55+520.

"Restricţionarea circulaţiei este necesară pentru executarea lucrărilor de lărgire a părţii carosabile pe DN Centura Bucureşti. Lungimea unui sector de drum în lucru nu va depăşi 500 de metri, iar distanţa dintre două sectoare va fi de minimum 1.000 de metri", se menţionează în comunicatul CNADNR.

Circulaţia autovehiculelor pe sectorul de drum în lucru, în această perioadă, se va desfăşura alternativ, în ambele sensuri, pe banda deschisă circulaţiei.



Sursa: http://www.romanialibera.ro

 


  • Mrs
  • Posted:
  •  

Re: CENTURA BUCURESTI Mrs

si comunicatul oficial

COMUNICAT
06.04.2012
Compania Natională de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România anuntă participantii la trafic că
începând cu data de 09.04.2012 se restrictionează circulatia pe DN Centura Bucuresti, pe sectorul
cuprins între km. 43+000 – km. 55+520 (Jilava - Ciorogârla).
Restrictionarea circulatiei este necesară pentru executarea lucrărilor de lărgire a părtii carosabile pe
DN Centura Bucuresti. Lungimea unui sector de drum în lucru nu va depăsi 500 m, iar distanta dintre
două sectoare va fi de minim 1000 m.
În acestă perioadă circulatia autovehiculelor pe sectorul de drum în lucru se va desfăsura alternativ,
în ambele sensuri, pe banda deschisă circulatiei.
Conducătorii auto sunt rugati să respecte restrictia de circulatie instituită si semnalizarea rutieră
temporară. Informatii suplimentare privind starea retelei de drumuri nationale pot fi obtinute de la
Dispeceratul Companiei Nationale de Autostrăzi si Drumuri Nationale din Romania S.A., la
numerele de telefon 021/264.33.33; 021/9360 sau accesând pagina de internet:
http://www.cnadnr.ro/Situatia Drumurilor Nationale.
C.N.A.D.N.R. îsi cere scuze, participantilor la trafic, pentru disconfortul creat datorită executiei
lucrărilor de lărgire la patru benzi a Centurii Bucuresti.
Biroul Comunicare al CNADNR-SA

 


Re: CENTURA BUCURESTI Dominatrix

De luni incep lucrarile la Centura Bucuresti Sud. Circulatie restrictionata

Dupa cinci ani de la primele proceduri de licitare si trei ani si jumatate de la semnarea contractelor de constructie, luni, 9 aprilie, incep efectiv lucrarile pentru reabilitarea si largirea la 4 benzi a Centurii Bucuresti Sud, fiind anuntate, astfel, si primele restrictii de circulatie.

Potrivit CNADNR, restrictiile vizeaza zona cuprinsa intre Jilava si Ciorogarla, spre intersectia centurii cu Autostrada Bucuresti – Pitesti, intre kilometrii 43 si 55+520, pe care se va circula alternativ.

„Lungimea unui sector de drum in lucru nu va depasi 500 m, iar distanta dintre doua sectoare va fi de minim 1.000 m. In acesta perioada circulatia autovehiculelor pe sectorul de drum in lucru se va desfasura alternativ, in ambele sensuri, pe banda deschisa circulatiei”, se precizeaza intr-un comunicat al CNADNR.

Desi compania anunta ca „restrictionarea circulatiei este necesara pentru executarea lucrarilor de largire a partii carosabile”, in prima faza nu se are in vedere largirea soselei decat in zona intersectiilor, principalul scop al lucrarilor fiind asfaltarea celor doua benzi de circulatie existente.

"CNADNR isi cere scuze, participantilor la trafic, pentru disconfortul creat", se mai spune in comunicat.

Semnarea contractelor de constructie pentru reabilitarea Centurii Bucuresti Sud cu firmele declarate castigatoare s-a facut in luna noiembrie 2008. Centura este impartita in trei sectoare: primul, de 9,4 km, a fost atribuit asocierii Delta ACM 93 – Tehnologica Radion – SIRD – Pro Cons XXI, al doilea sector, de 10 km, a fost castigat de asocierea Euroconstruct Trading 98 – Romstrade - Consitrans, iar sectorul 3, de 12,5 km, a fost atribuit asocierii Straco Grup – SCT Bucuresti – Genesis International SA – OJSC Mostobud – OJSC Altcom – Expert Proiect.

Desi valoarea initiala a contractelor era de 68,2 milioane de euro, intre timp aceasta a fost suplimentata cu alte 27 de milioane de euro, ajungandu-se la peste 95 de milioane de euro.

http://www.finantistii.ro/transporturi- ... ata-71617/

 



Re: Tronsonul Jilava - Chitila (VEST) TibiV

Explicaţia oficială de acum 3 zile...
INFORMARE DE PRESĂ
-19.05.2015-

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România SA informează utilizatorii rețelei de drumuri naționale că în perioada 18.05.20015 - 30.06.2015, în intervalul orar 22.00 – 05.00, de luni până vineri, si 24 de ore sâmbăta și duminica, pe Centura București Sud, km 40+531 - 49+095, se efectuează lucrări de întreținere periodică, covoare asfaltice.

Pe perioada lucrărilor traficul se va desfășura dirijat cu piloți de circulație alternativ pe o bandă.

Lucrările se fac pe o suprafață de 60 110 mp.și sunt executate de constructorul Gecor.

CNADNR SA

 



Re: Tronsonul Jilava - Chitila (VEST) TibiV

COMUNICAT DE PRESĂ
-24.06.2015-

    Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România informează utilizatorii rețelei de drumuri naționale că în data de 18 mai 2015 au fost demarate lucrările de execuție aferente contractului subsecvent de întreținere periodică, respectiv execuție covoare asfaltice, pe DN Centura București, sectorul cuprins între km 25+000 - km 50+900.
    Precizăm că în perioada 18 mai - 24 iunie 2015 au fost executate lucrări de covoare asfaltice pe o suprafață de 110.980 mp, ceea ce reprezintă 85,1% din lucrările executate, aferente contractului, fiind utilizate cca 11.000 tone mixtură asfaltică.
   "Având în vedere fluxul traficului rutier desfășurat pe acest drum, lucrările au fost executate pe timpul nopții. Împreună cu reprezentanții constructorului (SC Gecor SRL) estimăm că până la finele acestei luni aceste lucrări să fie finalizate", a declarat Narcis Neaga, Directorul General al CNADNR SA.
 CNADNR SA

 


Stiri si articole din presa Costin

Cum a fost schimbat proiectul Soselei de Centura Sud a Capitalei: Giratorii suspendate si intersectii pe trei nivele

Proiectul Soselei de Centura Sud a Bucurestiului a fost schimbat de catre Compania de Autostrazi si consultantul Luca Way care se ocupa de revizuirea Studiului de Fezabilitate, iar toate intersectiile au fost regandite sa elimine conflictele de trafic, dupa ce HotNews.ro a scris in mai ca vechiul SF prevedea intersectii capcana, cu viraj la stanga peste traficul din sens opus. Acum, toate marile intersectii au fost redesenate cu pasaje sub si supraterane, unele pe trei nivele si chiar si cu sensuri giratorii suspendate. Vezi in articol cum vor arata noile intersectii in planurile obtinute de HotNews.ro de la CNADNR.

Modernizarea si largirea la 4 benzi a celor 35 de km de Centura Sud a Capitalei este trecuta pe primul loc in tabelul drumurilor expres din Master Plan. In luna martie, Compania de Autostrazi (CNADNR) a acordat firmei Luca Way SRL un contract de circa 66.000 de euro pentru a completa vechiul Studiu de Fezabilitate din 2007.

Asa cum HotNews.ro a scris in luna mai, Studiul de Fezabilitate din 2007 prevedea ca toate intersectiile Centurii Sud sa fie la nivel, cu viraje la stanga peste fluxurile de trafic, intersectii la fel de periculoase precum cele de pe Centura Nord de la Tunari sau Stefanesti. Mai mult, Caietul de Sarcini nu prevedea clar ca aceste solutii sa fie regandite si intersectiile reproiectate.

Dupa aparitia subiectului in spatiu public, autoritatile de la drumuri si consultantul angajat sa revizuiasca SF-ul au lucrat la reproiectarea tuturor intersectiile astfel incat relatiile de trafic sa nu se intersecteze.

Centura Sud: 4 benzi, separator de sens pe toata lungimea, intersectii denivelate

In urma cu zece zile, CNADNR anunta ca SF-ul va fi terminat in luna septembrie, iar directorul sau explica ca noul SF revizuit va contine noi intersectii denivelate care elimina conflictele ed trafic.

"Largirea la 4 benzi a Centurii de Sud a Bucurestiului este foarte importanta pentru asigurarea accesibilitatii traficului din DN 4, DN 5, DN 6 si drumurile judetene care converg catre A1 si A2. In acest sens, in noul SF sunt prevazute, atat 4 benzi, cat si separatoare de sens pe toata lungimea si mai ales denivelarea si sistematizarea prin solutii moderne a tuturor intersectiilor cu drumurile principale. Practic pe Centura de Sud toate relatiile stanga se vor realiza prin viraj dreapta denivelat sau in sens giratoriu. Aceste solutii, discutate si dezbatute, atat cu specialisti, cat si cu societatea civila, propuse de catre proiectanti, vor determina cresterea fluentei traficului si a sigurantei circulatiei, reducand substantial timpii de parcurs", a declarat Narcis Stefan Neaga, Directorul General al CNADNR.

HotNews.ro a obtinut de la CNADNR cum arata planurile tuturor intersectiilor Soselei de Centura Sud, redesenate pe mai multe nivele.

Unde au fost regandite intersectiile pe Soseaua de Centura Sud:

DN6 - Bragadiru: Intersectia cu DN6 spre Alexandria a fost regandita pe trei nivele, cu Soseaua de centura (4 benzi) trecand pe sub DN6 prin pasaj subteran. La nivel va fi amenajat un sens giratoriu alungi pentru soferii care vor sa isi faca relatiile de trafic cu DN6, iar drumul national spre Alexandria va supratraversa intersectia pe un pasaj superior.

DC 18 - Magurele: La Magurele, la intersectia cu Soseaua Magurele (DC 18), intersectia a fost redesenata tot pe trei nivele. Soseaua de Centura va trece prin pasaj subteran (nivel -1), in timp ce la nivel (0) se va organiza un sens giratoriu alungit pentru soferii care isi fac relatiile de trafic cu DC18 care supratraverseaza intersectia pe pasajul deja existent.

DN5 - Jilava: La Jilava, intersectia cu DN5 spre Giurgiu a fost regandita tot pe trei nivele: DN5 trece (ca si pana acum) prin pasajul subteran (nivel -1), in timp ce soseaua de centura cu 4 benzi va trece pe deasupra pe un pasaj suprateran (nivel +1). La nivelul 0 vor fi amenajate doua sensuri giratorii

DJ 401 - Berceni: La intersectia cu DJ 401 spre satul Berceni, Soseaua de Centura trece la nivel, in timp ce pe deasupra va fi construit un sens giratoriu suspendat asemanator cu proiectul de la Domnesti. DJ 401 va trece, practic, pe deasupra centurii prin giratia suspendata.

DN4 - Popesti: La intersectia cu DN4 spre Oltenita, Soseaua de Centura va trece la nivel pe sub un sens giratoriu suspendat pe care se va muta actualul DN4. Soferii care vor veni de pe DN 4 vor avea rampe de coborare de pe giratoriul suspendat catre toate directiile Soselei de Centura.

DC 13 - Leordeni: La intersectia de la Leordeni (DC 13), actuala intersectie va fi modificata in sensul in care va fi permis doar virajul la dreapta a celor care vin pe Soseaua de Centura dinspre A2. Pentru cei care vin pe Centura dinspre DN4/DN5, accesul la stanga spre pe DC 13 Leordeni se va face cu un viraj la dreapta pe un nou pasaj ce va supratraversa Soseaua de Centura si se va uni cu Strada Fortului din localitate.

DJ 301A - Glina: In zona Glina, intersectia cu DJ 301A se va face printr-un nod tip "trompeta"cu un pasaj suprateran peste Soseaua de Centura:

Splaiul Unirii: In zona Splaiului Unirii, traseul actualei Sosele de Centura va fi modificat si mutat mai spre est, cu un pod peste raul Dambovita. Un nod tip "trompeta"cu pasaj suprateran va fi amenajat putin mai la nord, in timp ce la actuala intersectie a Centurii cu Soseaua Libertatii (Catelu) se va amenaja un sens giratoriu pentru ca soferii sa-si faca relatiile de trafic. Capatul Splaiului Unirii va fi modiciat si el, soferii care v in de pe el putand face doar stanga spre sensul giratoriu mentionat.

Sensurile giratorii la nivel

Pe langa aceste intersectii denivelate, pe traseul celor 53 de km ai Soselei de Centura Sud vor fi amenajate si doua sensuri giratorii cu raza mare direct la nivel cu Centura la intersectii cu drumuri mici si cu trafic redus.

Un astfel de sens giratoriu cu raza mare va fi amenajat in zona Varteju, la intersectia cu DC 20 si Gara Varteju. Al doilea astfel de sens giratoriu va fi amenajat in apropierea intersectiei cu DN5, la intersectia cu Strada Garii Jilava si drumul care duce spre Penitenciar. Pe langa intersectiile enumerate mai sus, pe traseul Centurii Sud mai exista, ca proiect separat deja scos la licitatie, un nod rutier prin sens giratoriu suspendat la Domnesti (intersectia cu DJ 602).

In plus, proiectul Centurii de Sud mai prevede si un sens giratoriu in apropiere de autostrada A1 Bucuresti - Pitesti care va "lucra"la pachet cu inca un sens giratoriu deja in curs de realizare in cadrul contractuluid e reabilitare a Centuriid e Nord intre DN7 si A1. Cele doua sensuri giratorii, la distanta mica unele de celelalte vor permite vehiculelor care vin de pe autostrada sa isi faca relatiile de trafic pe directiile asigurate de Centura si vor reprezenta si un punctd e intoarcere pentru soferi.

In luna mai, HotNews.ro scria despre intersectiile-capcane din proiectul Centurii Sud, daca acestea vor ramane in documentele oficiale asa cum au fost ele proiectate in Studiul de Fezabilitate din 2007, cu viraje periculoase la stanga care taie fluxul de trafic.

Problema virajelor la stanga, intersectiile mortii de pe centura Nord si noile masuri disperate de a le remedia

Pana in prezent, din cei aproape 75 de kilometri ai soselei de Centura Bucuresti, doar 20 de km au fost modernizati si largiti la patru benzi. Este vorba de portiunea dintre Chitila (DN7) si Voluntari (DN2), finalizata inca din 2010.

Cu toate acestea, sectorul modernizat a fost lasat in continuare cu mai multe puncte nevralgice la care fie inca nu s-au terminat lucrarile, fie au fost "rezolvate" cu intersectii periculoase in care multe persoane si-au pierdut deja viata.

Despre aceste puncte critice si HotNews.ro si alte publicatii au scris de mai multe ori si au atras atentia asupra problemelor, insa nici la peste patru ani de la deschiderea circulatiei zonele fierbinti tot nu au fost rezolvate.

Astfel, desi cei 20 de kilometri au fost modernizati si, pe o buna bucata, au fost adusi "la standard de autostrada", asa cum se intreceau oficialii sa spuna prin 2010, doua intersectii importante au ramas la nivel si au devenit adevarate capcane mortale.

Aceste intersectii "mortale" sunt in dreptul localitatilor Tunari si Stefanesti, acolo unde centura largita la cate patru benzi si cu separatoare de sens din beton se intersecteaza cu drumurile de acces catre localitatile amintite.

In dreptul acestor intersectii s-a optat pentru realizarea pe un sens al centurii a unor benzi de facut stanga spre Tunari sau Stefanesti. Practic, cei care vin dinspre zona Otopeni pe centura si vor sa o ia spre Tunari sau Stefanesti nu au alta optiune decat sa "taie" traficul de pe celalalt sens al centurii. Totul - pe un sector de drum unde vitezele practicate sunt destul de mari.

Dupa mai multe accidente grave in aceste zone, autoritatile au decis sa ia masuri si, intr-o prima instanta, in 2014, intersectia de la Stefanesti a fost reconfigurata cu un nou sens giratoriu pe Soseaua de Centura.

"Realizarea intersectiei DN Centura Bucuresti cu drumul judetean DJ 200 spre Stefanesti a fost realizata pe baza unui proiect avizat de CNADNR SA si Politia Rutiera. Valoarea estimata a lucrarilor este de 1.351.640 lei", a transmis CNADNR la solicitarea HotNews.ro.

Intersectia mortala de la Tunari, nerezolvata nici pana acum. Se doreste amenajarea unui giratoriu in 2015

Dupa ce aceasta intersectie a fost "rezolvata" in 2014, autoritatile isi indreapta acum atentia sprea cealalta intersectie dinspre Tunari.

"Lucrarile la intersectia DN Centura Bucuresti cu drumul judetean DJ 200B (n.r. Spre Tunari)  se vor realiza in cursul anului 2015. Pentru achizitia acestor lucrari se va organiza o procedura de achizitie publica", mai arata CNADNR in februarie. Pana in prezent insa nu s-a lansat nici o astfel de achzitie publica pentru amenajarea unui giratoriu pe centura la Tunari.

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in...nivele.htm

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Modernizare și lărgire Centura București (DNCB)  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use