Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Privatizarea RATB - avantaje și dezavantaje

56 posts, 33041 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Mircea G

misterr wrote:
....... Adică prin fuziunea ELCEN-RADET se va face profit din energia electrică, iar dacă se va reuși și vînzarea energiei termice bine, dacă nu nu. Problema este că dacă costul energiei termice va deveni „zero”, va trebui crescut prețul energiei electrice, pentru ca suma să rămînă aceeași (se va modifica balanța prețului între energia electrică și energia termică), ceea ce îi va afecta și pe cei care nu „beneficiau” de serviciile RADET, și de aici vor apărea alte scandaluri...
Nu cred ca lucrurile stau asa !
Energia electrica are un pret clar si un deseu , energia termica .Vinzind energia termica , normal este sa scada pretul la energia electrica . Hotia aici este . Nu scade pretul la electrica care are inclus " deseul " si scot bani si de pe termica ....
Nu este normala comasarea deoarece nu poti amesteca mere cu pere , electrica cu termica , mereu va exista o bariera .
Energie electrica + deseu termica / distributie termica . Ce socoteala are sa amestece in energia electrica , distributia termica care este o " intreprindere " uriasa , poate chiar mai dificila decit cea de producere electrica ?
Asta nu este privatizare ci o punere sub acoperire a hotiilor radet .
Normal este sa ramina asa cum este acum . Electrica vinde la poarta energia termica , te descurci sa o transporti , bine , nu , la revedere ....
Din fericire inca se cere energie termica pe piata , deci vinzarea ei este profitabila de ambele parti . Problema de nerezolvat este la transportator/ distribuitor , Radet . Daca el nu a reusit sa mentina in parametrii sistemul de distributie , credeti ca va reusi un colos " unificat ".
Alta prostie este ca termica va fi moca ...Cum ? Cine va suporta cheltuielile de transport/ distributie care acum le plateste Radet ?  Teoretic din privatizarea asta , la factura Radet se va scadea numai costul agentului termic...dar restul cine acopera ?
Trebuie sa fi timpit economic sa vrei sa cumperi un asa colos . Din start , cea mai profitabila marfa , agentul termic ,pe care il ai sub sub forma de deseu , nu il poti vinde , mai mult , trebuie sa bagi bani pt a scapa de el ....
Concluzia este ca asa ceva , normal nu poate functiona sau este o privatizare cu dedicatie si cumparatorul va scoate bani frumosi si multi din tot felul de lucrari supraevaluate de demolare a orasului pt refacerea sistemului de distributie ....

 


Re: Stiri, noutati, perspective misterr

Mircea G wrote:
Alta prostie este ca termica va fi moca ...Cum ? Cine va suporta cheltuielile de transport/ distributie care acum le plateste Radet ?  Teoretic din privatizarea asta , la factura Radet se va scadea numai costul agentului termic...dar restul cine acopera ?
A explicat Oprescu: 1% din profitul noului colos va fi cedat Primăriei, care îl va folosi pentru plata distribuției, astfel încît cetățeanul să nu mai plătească nimic. Și lui i-au trebuit vreo două ore să înțeleagă...
Sorin Oprescu wrote:
"Dacă în doi ani de zile - şi sper să reuşesc să parcurg toţi paşii în caz de delegare de serviciu - toată lumea este de acord, mă refer la economişti, la finanţişti, că profitul celor care preiau această delegare este, undeva, de 11% anual. Dacă din profitul acesta, mă refer la producerea de energie electrică 80% şi 20% din termic, dacă 1% din acest profit anual este de acord - şi cred eu că o să fie de acord - să-l dea Primăriei Generale, îndrăznesc să spun că nimeni nu va mai plăti încălzire", a afirmat Oprescu.

Acesta a adăugat că este vorba de un calcul mai complicat şi i-au trebuit vreo două ore să înţeleagă ceva din el, dar este vorba de o ţintă care ar putea fi atinsă în termen de doi ani de la momentul delegării de serviciu pentru noua companie.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Mircea G

misterr wrote:
Mircea G wrote:
.......A explicat Oprescu: 1% din profitul noului colos va fi cedat Primăriei, care îl va folosi pentru plata distribuției, astfel încît cetățeanul să nu mai plătească nimic. Și lui i-au trebuit vreo două ore să înțeleagă............
Si mie mai multe .Asa ceva nu se poate intimpla .In primul rind " departamentul " termica "fost radet , ar fi o gaura neagra care va necesita in permanenta bani si bani .Asta inseamna ca departamentul electric va acoperi necesarul de finante pentru termica si sa ramina un profit din care sa mai si " doneze " primariei .
Cred ca trebuie sa fi lovit la cap sa cumperi asa ceva , in asa situatie crtica , si sa-ti promiti si generozitatea ...
Acum legal , poate ceda noul proprietar primariei ceva din profit ? Nu cumva se vor naste anumite relatii preferentiale intre noua societate si primarie ?
Legal si moral : ESTE FIRESC SA SE DEA LOCUITORILOR ENERGIE TERMICA MOCA ?  Pina unde merge cocolosirea celor de la bloc ? S-a ajuns in situatia anormala intr-un stat capitalist , ca un grup de oameni sa fie cocolosit , avantajat financiar , sustinut financiar de stat . Practic cei de la blocuri au ajuns asistati sociali . Eu cred ca nu ei sint cei mai defavorizati cetateni ai orasului si faptul ca tot primesc avantaje materiale este ilegal ,imoral .
Izolare termica a blocului , geamuri termopane , terase izolate hidro , gradini amenajate , locuri de parcare ....nu credeti ca toate astea au bagat fiecarui proprietar zeci de milioane in buzunar ? Pentru ce aceasta discrepanta ?
Hai sa le facem si cantine sociale si sa vedem ce le mai lipseste ...
Dupa ce ca sint cei mai mici platitori de impozite au ajuns si milogi asistati.
..............
Daca traim intr-o economie adevarata si avem un stat normal , nu va fi posibil asa ceva iar cel ce a avut ideea asta , cu energia termica moca , va fi trimis la " recuperare " .
Corect si legal ar fi ca daca s-ar intimpla aceasta privatizare , energia termica sa creasca la pret , sa reflecte costul efectiv si intretinerea / modernizarea sistemului de distributie . Cind ........se va ajunge la un profit pe partea de termica , compania va putea spune ca functioneaza si atunci vedem pretul corect .

 


Re: Stiri, noutati, perspective misterr

Mircea G wrote:
Legal si moral : ESTE FIRESC SA SE DEA LOCUITORILOR ENERGIE TERMICA MOCA ?  Pina unde merge cocolosirea celor de la bloc ? S-a ajuns in situatia anormala intr-un stat capitalist , ca un grup de oameni sa fie cocolosit , avantajat financiar , sustinut financiar de stat . Practic cei de la blocuri au ajuns asistati sociali . Eu cred ca nu ei sint cei mai defavorizati cetateni ai orasului si faptul ca tot primesc avantaje materiale este ilegal ,imoral .Izolare termica a blocului , geamuri termopane , terase izolate hidro , gradini amenajate , locuri de parcare ....nu credeti ca toate astea au bagat fiecarui proprietar zeci de milioane in buzunar ? Pentru ce aceasta discrepanta ? Hai sa le facem si cantine sociale si sa vedem ce le mai lipseste ...Dupa ce ca sint cei mai mici platitori de impozite au ajuns si milogi asistati.
E simplu de înțeles, se numește „acumulare de capital electoral”. Cînd promiți că vei da căldură gratis (cum a mai promis cineva că va „da” transport public gratuit), și ținînd cont ce procent din locuitorii Bucureștilor stau la bloc, e ușor de calculat cîte voturi vei cîștiga dintr-un foc. Se dorește ca treaba asta să se facă cît mai repede:
Sorin Oprescu wrote:
Sorin Oprescu a declarat că procesul de comasare al RADET cu ELCEN va dura 18 luni, potrivit specialiştilor, dar că el promite "în mod solemn" că această perioadă va fi redusă la jumătate, pentru ca efectele benefice prognozate să fie resimţite din iarna următoare.

"Specialiştii vorbesc de un an-un an şi ceva, vorbesc de 18 luni aproape. Eu promit în mod solemn că vom înjumătăţi acest termen, pentru că important este ca efectele să se vadă în iarna care urmează", a spus Oprescu.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje 133 313

Imi face impresia ca doctor oetker a taiat deja finantarea pentru RATB. Am stat azi la Cutitul de Argint 20-25 de minute pe sensul spre Vitan. A venit vesnicul 353 ticsit ca in vremurile 'bune' din anii '80.

 


Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje misterr

Normal, pentru că are deja alte idei, mult mai avansate:

Oprescu visează taxiuri electrice

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje IK4

Transportul public nu are cum sa aduca profit, pentru ca este un serviciu social, finantat de la bugetul de stat, la care toata lumea trebuie sa poata avea acces. Asa cum este si invatamantul, sanatatea, etc. Nu este o activitate comerciala generatoare de profit. Punct.
Sunt tare curios cum ar obtine profit privatebeul cu toate gratuitatile si cu tariful imbatabil de numai 1,3 lei calatoria pe care nimeni nu vrea sa-l modifice din motivele binecunoscute. Si cred ca nici cu 1,3 Euro n-ar prea avea succesuri. Organizarea, exploatarea si intretinerea costa cand vorbim de o activitate serioasa, cu parc de sute de vehicule, mii de statii si sute de mii de calatori, nu de 3 dube.
Ce-ar fi sa privatizam si statul, orasul, guvernul, parlamentul, primaria, pentru ca sunt total neprofitabile si inghit degeaba banii contribuabililor, in loc sa le ofere o viata mai buna.

 


Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje Costin

Scopul privatizarii nu este profitul, ci organizarea mai buna. RATB privat ar incasa in continuare subventii, pentru ca asa se intampla peste tot in lume. Dar intr'un mod controlat, pentru ca banii pe care RATB ii inghite acum nu sunt decat aproximari in baza unor calcule pur teoretice. Sa luam de exemplu pensionarii... calatoriile lor sunt platite de PMB, dar nu stim exact cate calatorii sunt, cata vreme pensionarii, in marea majoritate, nici macar nu au card... de validat nici nu mai zic. Asa ca totul este o aproximare relativa. Ca o comparatie, Tursib-ul din Sibiu inregistreaza profit, avand o organizare foarte buna, cu toate ca oferta de transport este foarte proasta (in mare masura, din cauza parcului insuficient, care este oricum utilizat la capacitate maxima, avand un CUP undeva peste 75%). In schimb, RATBul este o mare varza, nu este eficientizat deloc si nici nu are nimeni vreun interes sa o faca. Asta cat timp este de stat. Dar inca o data zic, sustin o privatizare in masura in care este facuta cu cap, iar functionarea ulterioara este reglementata de un plan-cadru sau orice altceva de genul acesta. Ca daca RATB privat este lasat de capul lui, ne umplem de dube si gata... din pacate, e clar asta.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje Mircea G

cos wrote:
Scopul privatizarii nu este profitul, ci organizarea mai buna. RATB privat ar incasa in continuare subventii..............

Asta se cheama privatizare sau management extern ?! ;)

 


Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje Costin

Cu management extern nu se poate... a se vedea CFR, de unde managerul privat a fost obligat sa plece pt. ca nu voia niste contracte de consultanta dedicate. Asa ca ramane privatizarea, in conditiile in care solutii mai diplomate nu reusesc...

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje ADY881

misterr wrote:
Normal, pentru că are deja alte idei, mult mai avansate:

Oprescu visează taxiuri electrice

Preţul unui autoturism electric porneşte de la 15.000 de euro

Am si eu o intrebare, ultima data cand am verificat un Mitsubishi i-MiEV in RO, costa in jur de 36.000euro,



De unde Operscu a gasit masini electrice la asa pret? Are cumva idei de a introduce TUC-TUC-uri electrice din India :lol: ?









Iar in loc de ghidaj in asfalt ,sa instleze franghii de rufe :lol:
Eu ii recomand lui Oprescu sa nu incerce sa dea fumigene, ideea este o prostie din urmatorele cauze:
a)cati oameni circula cu taxiul / cati cirucla cu TP - eu cred ca MULT mai multi circula cu RATB-ul
b)cati turisti viziteaza capitala / cati cirucla cu TP - iarasi MULT mai multi circula cu RATB-ul
c)ce ar alege un turist  Mitsubishi i-MiEV / Mercedes E-Class - eu cred ca comparatia nu e in avantajul japonezilor
d)cum se poate micsora poluarea in oras prin introducerea unor 10 taxiuri pentru 5 trusti speriati / sau prin un program de inlocuirea  celor 500 Citaro mai vechi cu trolee/tramvaie + moderinizarea infrastructurii(si ca rezultat trecere multor de pe masini, pe TP)

IK4 wrote:
Transportul public nu are cum sa aduca profit, pentru ca este un serviciu social, finantat de la bugetul de stat, la care toata lumea trebuie sa poata avea acces. Asa cum este si invatamantul, sanatatea, etc. Nu este o activitate comerciala generatoare de profit. Punct.

Decaord, nicaieri in lume TP civilizat nu aduce profit(daca are cineva exemple sa imi arate), fara subventii. Tot se subventioneaza CFR, operatorii privati de pe CF, pretul la biletele ptr avion,  chiar si vestitele TGV-uri, au bilete subventionate. Problema e  ca politrucii de la putere au introdus in popor sintagma de "gaura neagra =RATB" si "RATB-ul trebuie sa aduca profit", total fals, e o afirmatie populista, desigur daca vrem sa mergem pe Citaro cu AC, sau cu tramvaie, daca vrem sa mergem pe DUBE, midibuze BMC e in regula se poate, RATB-ul sa fie privat.

cos wrote:
Cu management extern nu se poate... a se vedea CFR, de unde managerul privat a fost obligat sa plece pt. ca nu voia niste contracte de consultanta dedicate. Asa ca ramane privatizarea, in conditiile in care solutii mai diplomate nu reusesc...

Asa si daca tot isi baga nasul jegosii, asta e un motiv sa mergem in dube?

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje ADY881

Am gasit un video elocvent, ce ne poate arata o consecinta a privatizarii RATB. Intrarea pe o singura usa, pentru a mari gradul de achitare a biletelor (in cazul tramvaiului, ei au instalat un turnichet in tramvai!)



In total a durat 3 min, ne dorim noi asa un transport public?

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje ADY881

Am mai gasit un video elocvent, ce prezinta dezavantajul privatizarii, adica sistemul de achitare la sofer(ca nu credeti in faptul ca privatii vor cumpara ei sisteme cu carduri sau alte ciudatenii scumpe). Un video comparativ, tramvai Rusia cu turnichet/ tramavai Europa(cu accese prin toate usile.


 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje 133 313

Si care este concluzia pe care o trag romanasii din astea? Pai... Merge mai incet daca platim decat daca nu platim! Hai sa nu mai platim ca sa mearga mai repede.  :lol:  :lol:
Ce alegem, solutia corecta sau solutia rapida?

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use