MetrouReţeaua de metrou din Bucureşti

 

Topic: Stația Piața Sudului

61 posts, 29152 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Criminalul se întoarce la locul faptei misterr

Vin de la locul faptei (liftul de la Piața Sudului, evident). De data asta l-am mirosit bine pe toate părțile. Am reușit să mă uit și în puțul liftului, ținînd ușile deschise.

Pot să confirm că schița pusă mai sus este perfectă. Într-adevăr, între planul ușilor și cutia (învelitoarea) de tablă este loc pentru grindă (se vede și cum s-a intervenit la grindă). Pe partea dinspre calea de rulare (unde e buzunarul) iar e clar, iar în partea opusă ușilor, sub grindă, e un tablou electric. Am văzut și dimensiunile cabinei (gabaritul), și interiorul puțului liftului (cu șinele de ghidare, cabluri etc.).

Eu zic că problema e lămurită. Mulțumim #andrei11 pentru implicare. Cred că acum toată lumea poate să stea liniștită.

 


Lift Piata Sudului - sectiune andrei11

Detaliu al ultimului desen facut de mine / confirmat pe teren de# misterr, executat corect din punct de vedere al realitatii.
Alte sectiuni / profile voi face numai la cerere daca ceva nu e clar, dar asa cum a observat si # misterr lucrurile practic s-au limpezit la "Piata Sudului".
4-4-2013 1-20-42 PM.jpg (62.53 KB; downloaded 7551 times)

PS
Am impresia ca liftul are "usa dubla" ( si in partea cealalta ), dar nu mai modific desenul.  :roll:
Sigur mai are o usa undeva in dreptul vestibulului, nu se poate coborî în vestibul pe usa desenata de mine pentru ca s-ar păşii în gol  :lol:  :mrgreen:

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou rosetti61

De obicei lifturile cu acces dublu fie au cealalta usa pe peretele opus fie pe unul din peretii laterali - in cazul de fata cel care e in plan cu buzunarul (cand intri de la peron ori iesi prin dreapta, ori "in fata". Doar a zis ca a intrat si in lift, asa ca a vazut unde este cealalta usa.

 


Lift Piata Sudului andrei11

99,99 % e pe peretele opus.
Poate confirma cineva  care coboara acolo.
Oricum nu are importanta in contextul discutiei cu "grinda".
E scaparea mea la desen, trebuia sa-mi pice fisa ca mai e o usa. :oops:

 


Piata Sudului - Editie finala. "The End" andrei11

:lol:  :lol:  :lol:
Ce greseala am facut  :!:
Pusesem"Invelisul normal" si in dreptul usii  :lol:  :lol:
corectie.jpg (72.31 KB; downloaded 7834 times)

Dar am lasat liftul cu o singura usa, e mai original asa. Devine interesant cand se deschide la nivelul vestibulului  :mrgreen:

 


Piata Sudului - Editie finala. "The End" - Bonus Episode misterr

andrei11 wrote:
99,99 % e pe peretele opus.
Poate confirma cineva  care coboara acolo.
Pun eu cei 0,01% lipsă.
Într-adevăr, la nivelul vestibulului ușa e pe peretele opus (de-aia nu-mi vedeam niciodată mutra în oglindă cînd se tot deschidea ușa la nivelul peronului și mă uitam să văd ce și cum...)
Oricum, desenul tău nu e greșit, pentru că secțiunea e la nivelul peronului, nu al vestibulului.

Încă o observație: dacă prin „colivia liftului” înțelegi cabina care merge sus-jos-sus-jos, atunci ea ocupă numai zona verde. Spațiul rămas este pentru contragreutate (care și ea merge sus-jos-sus-jos) și cabluri. Repet, m-am uitat în puțul liftului printre cabină și ușile deschise, și prin hubloul de la nivelul scărilor.

Încep să mă întreb dacă cei maxim 50cm cîștigați nu erau mai ușor și comod de „mușcat” din scară, decît să se intervină asupra grinzii. Am senzația că toată „ingineria” cu grinda a produs mai mult deranj decît dacă se lua din scară, unde nu se umbla la grindă.

Aștept să-mi zici unde greșesc... Se dezechilibra scara, apărea un moment în jurul grinzii de vang și se răsucea, sau ce?

 


P. Sudului "Contragreutatea ataca" andrei11

1) Constructiile sunt domeniul lui subway , nu al meu.
2) Recunosc ca nu sunt specialist in lifturi, aici cu contragreutatea m-ai prins. Oricum desenul nu-l mai schimb foarte curand, cred ca pana pe miercuri - joi nici nu o sa fiu in Bucuresti iar eu nu posed laptop, iar programul  de desen e pe calculatorul propriu.
3) Nu se dezechilibreraza nici o scara, solutia a fost aleasa la Piata Iancului ( statia mea de domiciliu ) si vad  ca scara e bine mersi.
Desenul e gresit cu siguranta pentru ca usa reprezentata e a liftului si nu a peronului, ori trebuia sa fie si usa cealalta.
Nici cum se inchide usa nu e bine, m-am uitat azi la o usa echivalenta ( nu de la metrou ), o sa fac corectiile necesare. Si contragreutatea. Nici nu-ti ( nu va ) trece prin cap ce o sa pun pe post de contragreutate.  Oricum nu o buburuza  ;)
4) Desi inginereste vorbind interventia asupra grinzii e ok, nici eu nu inteleg de ce nu s-a luat jumatate de metru din scara, poate ne explica guru.
Sa ne amintim ca la statia Victoriei ( M 1 ) e un stalp in mijlocul scarii care practic atunci cand e "ambuteiaj" face ca scara nici sa nu fie folosita la intreaga capacitate, practic o portiune de 1 metru latime din scara nici nu e folosita pentru ca exact la mijlocul scarii te intalnesti cu stalpul si trebuie sa dai "prioritate" fluxului dominant ( de urcare sau de coborare ).

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou sab

La Victoriei este o improvizatie, acolo unde este scara fixa nu trebuia sa fie nimic. Insa datorita faptului ca statia a fost mutata cu cca 50% din lungime spre Stefan cel Mare au incropit o scara fixa in zona aceea, care, din pacate este exact zona cea mai ingusta a statiei.
In plus la Victoriei mai exista si rulante, ceea ce la Pta Sudului nu avem (si nici nu cred ca o sa avem vreodata).
Daca mai pui la socoteala si amanuntul pe care l-am amintit acum ceva vreme si despre care unii au zambit ( anume ca Pta Sudului va fi in viitor o statie de corespondenta), avem raspunsul de ce nu au "muscat" din scara fixa.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou sab

Grinzile transversale de la Pta Sudului au un rol asa important ? Pentru ca puteau sa sacrifice/modifice vreo 2-3 astfel de grinzi si sa faca liftul in zona incercuita cu rosu. Era o solutie mai eleganta decat sa-l inghesuie langa scara fixa. Iar spatiul respectiv de langa scara fixa putea fi folosit pentru rulanta.
Grinzile respective (probabil prefabricate) mi se par prea dese ca sa fie doar de rezistenta.
Aceasta solutie a fost folosita de exemplu la Brancoveanu, unde s-au sacrificat niste grinzi.
Pta Sudului.JPG (48.43 KB; downloaded 7692 times)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou 133 313

Deci in concluzie tine. Pentru moment. Asta se vede si cu ochiul liber. Acum ca nu avem nici un calcul si nici nu cred ca poate calcula cineva ce se intampla la taierea unei grinzi... Om trai si om vedea.

 


Re: Statia Piata Sudului - observatii si comentarii andrei11

Toate grinzile sunt importante, fara discutie, chiar foarte importante.
Imposibil ca grinzile sa fie "prea dese". Ele sunt exact cate trebuie si la dimensiunea care trebuie.
Chiar toate grinzile sunt de rezistenta, nu exista acolo grinzi "de frumusete", adica grinzi aparente din cine stie ce motive estetice.
La Brancoveanu sunt doua deosebiri esentiale fata de Sudului, si anume
1) Scarile
2) Daca ai timp sa observi, grinzile la Brancoveanu fata de Sudului sunt taman invers puse, adica daca la Sudului avem rezistenta dezvoltata pe 4 axe longitudinale legate intre ele prin grinzi verticale, la Brancoveanu avem rezistenta dezvoltata pe vreo 15 axeverticale ( sau cate or fi ) legate intre ele prin grinzi longitudinale.
Iar scarile au cu totul alta rezolvare, lasand la o parte faptul ca la Brancoveanu parca avem stalpi "dublii" ( poate ma insel ), deci practic fiecare sectiune - din cele 15 sau cate or fi lucreaza si de sine statator. Asadar daca "scot'' cateva grinzi "mici" stabilitatea statiei nu este afectata.
Concluzie
Daca ai timp uita-te la orientarea grinzilor mici la Brancoveanu / Sudului si o sa observi ca sunt pozitionate exact pe axe la 90* unele fata de celalalte.
Si scarile sunt esentiale, pentru ca la scari avem o ruptura a numarului de stalpi, sunt altfel plasati.
Acum vreun an am avut treaba cu statia Brancoveanu dar cu vestibulul si nu cu rezistenta lui, ci cu pozitionarea unui  chiosc de covrigi, asadar nu m-au interesat deloc stalpii / grinzile, numai ca si desen, dar nu-l mai am.

 


Re: Statia Piata Sudului - observatii si comentarii subway guru

A vazut careva dintre voi vreo grinda de 'frumusete' si nu de rezistenta???
Voi sunteti ceva 'cofetari/patiseri'???...sau ce Doamne iarta-ma???
:twisted:

 


Re: Statia Piata Sudului - observatii si comentarii shoppy

Cum au facut unii pe la Romana peretii de 2 ori mai grosi, tot asa prin alta parte, or fi pus de 2 ori mai multe grinzi, si mai taiem din ele.

 


Re: Statia Piata Sudului - observatii si comentarii subway guru

Cu Romana si cu Pasajul U1-U2...nu-mi plasa mie 'gogosi' ca e ca vandutul de castraveti la 'gradinar'...le stiu pe amandoua mult prea bine, direct si personal...
La Romana nu e niciun perete 'dublu'...altul a fost 'trickul' de care am uzat pentru a 'fenta' stupizeniile activistilor de partid!
:bere:
Si sa nu-i crezi pe 'comunisti' tampiti, erau mult prea 'versati si perversi' ca sa-i poti 'duce cu presul'...iti trebuia mult sange in instalatie si inteligenta 'cu tona' ca sa-i poti 'dribla' la cata perfidie aveau...
Atunci era un meci inteligenta 'distructiva' contra superinteligenta rafinata nu ca azi...cand e logica elementara contra prostia monumentala!
:bere:

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use