Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: SAT - Sistemul Automat de Taxare

279 posts, 109986 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 20
 
 

📖 Pagination options
Re: Sedintele CGMB lecter

Mircea G wrote:
ratb va ajunge in maxim 6 luni la sapa de lemn si vor incepe concedierile.


Si apoi vine si Apocalipsa, nu?

Atatia oameni au cerut acest tip de bilet, care la urma urmei este o OPTIUNE...optiuni in plus nu pot fi decat binevenite. Precum s-a mentionat mai sus, hai sa nu o luam razna pana nu aflam costul real al biletului pentru CALATOR, dupa subventii, etc.

 


Re: Sedintele CGMB Costin

Eu nu am vazut sa scrie undeva ca titlurile actuale de calatorie, neintegrate, dispar. Ba, dimpotriva, ca se va analiza integrarea abonamentului lunar. Asa ca ramane, intr'adevar, optiunea de a nu cumpara asemenea titlu daca nu e necesar...

 


Re: Sedintele CGMB subway guru

Nu zice nimeni ca actualele titluri de transport - cumulate ca pret si nu integrate - dispar...hai sa citim exact ce scrie acolo, cei care folosesc metrou+RATB sa nu plateasca dublu...lucru benefic ce l-am dorit!

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Bucurestenii ar putea circula cu bilete comune pe liniile RATB, Metrorex si CFR Calatori
http://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... latori.htm

Bucurestenii ar putea circula, cu cinci tipuri de bilete comune, pe liniile RATB, Metrorex si CFR Calatori, ultimele aferente inelului de cale ferata al Capitalei, potrivit unui proiect de hotarare care va fi dezbatut in sedinta de vineri a Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB), informeaza Mediafax.

Potrivit expunerii de motive a proiectului de hotarare, municipalitatea a semnat un acord de colaborare cu Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB), Metrorex si Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori, care are in vedere introducerea a cinci tipuri de bilete de calatorie.

Astfel, ar putea fi aprobate biletele unice, care vor fi valabile timp de 60 de minute de la prima validare, atat la Metrorex, cat si la RATB. Biletul unic va avea un numar nelimitat de validari timp de 60 de minute. Costul biletului va fi de 5 lei, din care 3 lei vor merge catre bugetul RATB, iar 2 lei catre cel al Metrorex.

Cel de-al doilea tip de titlu de calatorie comun va fi biletul unic multiplu cu zece calatorii, valabil 60 de minute de la prima validare, cu numar nelimitat de validari, atat la Metrorex, cat si la RATB. Pretul biletului multiplu cu zece calatorii va fi de 30 de lei, din care 15 lei vor merge catre bugetul RATB si 15 lei catre Metrorex.

Un alt titlu de calatorie comun intre RATB si Metrorex va fi abonamentul unic pentru o zi, cu numar nelimitat de validari, cu valabilitate de 24 de ore incepand cu ora la care se face prima validare. Costul unui abonament unic pe timp de o zi este de 16 lei, din care opt lei vor merge catre bugetul RATB si opt lei catre Metrorex.

Potrivit proiectului de hotarare, cel de-al patrulea titlu de calatorie comun este biletul unic cu valabilitate de 90 de minute, pe liniile RATB si pe trenurile regionale ale CFR Calatori care circula pe inelul de cale ferata al Capitalei. Costul acestui bilet va fi de cinci lei, din care trei lei vor merge catre bugetul RATB si doi lei catre CFR Calatori.

Ultimul tip de titlu de calatorie comun intre cele trei institutii este biletul unic de calatorie valabil timp de 90 de minute de la prima validare. Pretul unui bilet de 90 de minute va fi de sapte lei, din care trei lei vor merge catre bugetul RATB, doi lei catre METROREX si doi lei catre CFR Calatori.

Biletele nu vor fi valabile pe liniile expres si pe cele cu tarif special ale RATB, iar suportul tehnico-financiar pentru emiterea acestor bilete, daca proiectul va fi aprobat, va fi asigurata de reprezentantii regiei.

"Biletele accepta ultima validare cu un minut inainte de expirarea perioadei stabilite, de 60 de minute, respectiv 90 de minute, si permit calatoria pana la capatul liniei RATB si CFR Calatori si pana la iesirea din statie, la METROREX", se arata in raportul de specialitate al proiectului
.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

Tot nu pricep. Si atunci daca ma duc cu un autobuz 3 statii cat platesc, tot 5 lei ?

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Sedintele CGMB Mircea G

lecter wrote:
Mircea G wrote:
ratb va ajunge in maxim 6 luni la sapa de lemn si vor incepe concedierile.


Si apoi vine si Apocalipsa, nu?

Atatia oameni au cerut acest tip de bilet, care la urma urmei este o OPTIUNE...optiuni in plus nu pot fi decat binevenite. Precum s-a mentionat mai sus, hai sa nu o luam razna pana nu aflam costul real al biletului pentru CALATOR, dupa subventii, etc.

Pentru muncitorul de rind chiar este apocalipsa .
Cind vorbiti de optiune , ar trebui sa avem ce alege . Eu ramin la parerea ca acest sistem orar nu se potriveste pentru Bucuresti iar pretul de 5 lei calatoria este aberant ...cu consecintele scrise mai sus . Am curaj sa pun pariu !

 


Re: Sedintele CGMB subway guru

Adica se potriveste perfect la Praga si la Bucuresti nu???
De ce???
Noi om fi 'handicapati'???
Iar la Praga absolut toate biletele au permisiune de transfer 'gratis' intr-o limita de timp...
Singurele lucruri discutabile ar fi doar costurile...pentru calator... ;)
Dar intr-o economie reala de piata astea se 'regleaza' prin mecanisme economice reale, nu prin decizii 'administrative'...
Administratia n-ar trebui sa aiba alt rol decat de 'initiativa legislativa', de 'control reglementar' si mai ales de 'suport social'... :ugeek:

 


Re: Sedintele CGMB Celestin Draganescu

Intai sa vedem produsul final si dupa aceea discutam.

"Muncitorul de rand" nu o sa foloseasca cate o calatorie de 5 lei in fiecare zi. El isi va lua abonament sau cele 10 calatorii la 3 lei/calatoria, care fie vorba intre noi, sa mergi 60 min cu ce vrei tu pentru 3 lei este chiar un pret corect pentru transportul din Bucuresti.

Uitati-va in alte orase mari cat costa O SINGURA CALATORIE. Un exemplu este Londra, unde O calatorie, DOAR pentru zona 1, costa £4.30. Calculati si comentati dupa aceea. Acum o sa-i aud pe carcotasii prezenti aici ca "nu compari Bucurestiul cu Londra". Corect! Dar nici £4.30 cu 5 RON nu compari.  P.S. Incercati sa va uitati si la Paris, Roma, Budapesta, Sofia, etc..

Acesta este si rostul unui sistem de tarifare inteligent: Sa descurajeze calatoriile ocazionale si sa fidelizeze publicul, iar cei care au nevoie atunci, pe loc, de un drum A-B, sa plateasca mai mult, foarte corect.

Abia astept sa vad noua grila tarifara publicata si mai ales, trenurile CFR-Calatori care vor intra in atentia AMTB-ului.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Sedintele CGMB Mircea G

In Bucuresti transportul in comun circula la intervale de timp uriase . In afara rutelor de baza , marea majoritate sint navete . In consecinta pretul pe ora de calatorie devine pretul pe O calatorie .
Daca dvs comparati saracia din Bucuresti cu Londra , probabil ca traim in lumi paralele .
Eu nu pot sa vad decit o scadere imensa a numarului de calatori " legali " si o crestere a transportului personal , mult mai rentabil in asa situatie .
Poate domniile dvs aveti cistiguri de peste 1000 E pe luna , si citiva sint convins ca au , dar restul ?

 


Re: Sedintele CGMB subway guru

Draga Mircea,
e bine ca aduci lucrurile astea in discutie, pt ca avem astfel ocazia sa ne lamurim macar intre noi ce si cum...
Organizarea/dezorganizarea actuala a transportului public este intim legata de sistemul de tarifare si acest sistem descurajeaza total 'transferul' de pe un mijloc de transport pe altul in conditii 'economicoase', ceea ce duce la pagube pentru toti, si pentru operatorii de transport si pentru calatori...
Operatorul baga 'linii fantoma' care merg de oriune/nicaieri doar pt ca niciun calator nu vrea 'sa schimbe' din cauza ca trebuie sa bage din nou mana in buzunar, in loc sa-si optimizeze traseele si sa nu 'taxeze' transferurile de pe o linie pe alta...evident ca operatorul nu are cum sa acopere in conditii civilizate si de economicitate un astfel de paienjenis de linii...si ce rezulta e o batjocura la adresa tuturor...
Din pacate si tu ca si altii judeci prin prisma situatiei de fapt si nu vezi cum ar trebui sa fie situatia 'corecta', adica nu mai vedem padurea din cauza nu a copacilor, ci a 'balariilor'... :o
Cu deosebita stima!

 


Re: Sedintele CGMB andrei11

Sa inteleg ca asta e treaba cu biletele. Abonamentele reprezinta alt palier, alta discutie, alta abordare ?

 


Re: Sedintele CGMB iliutu

Exact, abonamentele fidelizeaza calatorul. Biletele sunt ocazionale.
In multe tari, abonamentele lunare sun echivalentele a cca 5-10 abonamente zilnice.
Ex. in Praga: http://www.dpp.cz/en/fares-in-prague/
Ex. in Budapesta: http://www.bkv.hu/en/prices/2012_en
Ex. in Viena: http://www.wienerlinien.at/eportal/ep/c ... lId/-31756 (e in germana dar va prindeti usor)
Si cu ei sper ca ne vom putea compara cu putin efort...

 


Re: Sedintele CGMB subway guru

Ok, hai sa o luam de la 'alfa' inainte de a ajunge la 'omega'... :lol:
Principial sunt doua tipuri de titluri de transport 'pure':
1. titlu ce taxeaza la 'calatorie';
2. titlu ce taxeaza la 'perioada de timp', fara limitare a numarului de calatorii in perioada data (achitata in avans).
La aceste doua extreme ar fi posibilitatea sa cumpar doar 1(una)calatorie (cum era biletul de hartie RATB) si cealalta sa-mi arvunesc un abonament pe toate liniile si pe toate mijloacele de transport, indiferent de operator, sa zicem pe un an in avans (ca la Viena, unde e cel mai 'vandut' titlu de calatorie, cu discountul de rigoare ca platesc pe un an in avans...)...la noi nu (mai) exista nici una nici alta! (exceptie plata cu SMS sau card bancar...)
Intre cele doua se pot face 'combinatii', de ex sa pot lua o calatorie cu traivanul dar intr-un interval limitat de timp sa schimb si sa-mi continui calatoria si cu troleul, dar fara a plati decat o calatorie si nu doua...sau cum e abonamentul de metrou de o luna, dar cu un numar limitat nu nelimitat de calatorii...si de fapt cam toate titlurile de calatorie existente la noi sunt un soi de 'hibrid' intre cele doua...
Belelele apar in clipa in care sunt operatori diferiti, pentru ca atunci trebuie sa existe un 'clearing financiar' intre ei dat de modul de folosire a titlului 'integrat'...
Cel mai simplu mod de clearing e cel prestabili, la 'lump sum'/suma fixa, gen facem fifty/fifty indiferent de cine ce a transportat si cat (operatorii se cam feresc de treaba asta pt ca pot sa se 'parleasca', de ex imi cumpar un abonament 'comun' tricicleta+avion, la un pret mediu convenabil, dar de folosit nu folosesc decat avionul :lol:  :lol:  :lol: la pret de tricicleta cu reactie :mrgreen: )
Celalalt mod de clearing e cel 'analitic', in care banii incasati se duc proportional cu mijlocul de transport folosit, deci cu prestatia si cu cheltuielile efectuate de fiecare operator...deci ceva mult mai complicat... :o
Redus la 'absurd', acest mod de decontare e cel 'fara bonus pentru calator' asa cum sunt titlurile actuale zise 'comune' RATB/Metrorex, adica platesti dublu, desi ar trebui sa capeti o reducere fiindca daca mergi zilnic si doua statii cu metroul si doua cu troleul si platesti separat fiecare prestatie ai putea foarte bine sa renunti la amandoua si la banii astia sa iei taxiul!!! :cry:
Sper ca am mai deslusit cate ceva din 'incalcelile' inerente integrarii tarifare...
In pofida complicatiilor, problema trebuie privita dintr-o perspectiva mai 'elevata', care sa incurajeze calatorul sa foloseasca transportul in comun in conditii economice si de timp avantajoase, fara a face 'conturnari' artificiale de cerere de transport si fara pierderi inutile de timp cu motivatie ca vrea doar 'sa fie cel mai ieftin' iar operatorii sa-si eficientizeze activitatea fara a 'suprataxa' sau a merge in gol, ori la intervale de timp de-a dreptul caraghioase si nici sa nu-si acopere ineficienta tot pe seama noastra prin 'subventii publice' imense si nejustificate...
Hai, ca v-am incurcat de tot!

P.S. @iliutu
In acceptiunea ta si biletul de o calatorie cu posibilitate de transfer gratuit e tot 'un abonament' pe durata de o ora sau o ora si jumatate!!! :lol:  :lol:  :lol:
Noapte buna!, ca si noaptea e un bun sfetnic... :ugeek:  maine mai vorbim... :mrgreen:

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Sedintele CGMB Mircea G

@guru / Tot respectul pt munca dvs , dar la faza cu filozofia transportului .... :?  Explicati ca lipsa acestui sistem de plata a dus la linii " nepotrivite " , combinatii de transportatori ...parca sinteti angajat la comunicare la RATb , cu rolul de a zapacii lumea de cap .
Pe mine in calitate calator ma intereseaza mai putin filozofia si smenuiala  lor . Pe mine ma intereseaza sa ajung rapid si civilizat din pc A in B si la pret rezonabil . Momentan NU MA POT DEPLASA nicaieri civilizat iar pretul si sistemul de plata este nesimtit .
Ramin la parerea mea , incasarile se vor duce la vale ( cu tot ratb_ul dupa ele ), si singurul motiv pt a crede asta , este saracia acuta !

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 20
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419407 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use