Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.ATramvaie

 

Topic: Istoria tramvaielor din Bucuresti

28 posts, 19178 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti Ciprianos

Imi place propunerea Primarului din statut la Art 38 . Cum or fi fost jetoanele de prezenta de 30 de lei.
O propunere chiar buna pentru parlamentarii nostrii de azi : Sa fie platiti cu jetoane de prezenta  :lol:  :lol:  :lol:
DSC04543.JPG (62.92 KB; downloaded 8774 times)

 


Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti Ciprianos

Aici este articolul care a produs ce mai mare cearta adica cum se imparteau banii - cascavalul. :x

In final nu s-au inteles pe cale amiabila , Societatea de tramvaie a intentat proces  Ministerului pe care la final l-a cistigat si asa s-a reluat lucrul la liniile de tramvai  in 1912 pe vechile planuri din 1911.
DSC04544.JPG (53.35 KB; downloaded 8780 times)

 


Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti AndreeaDogar

Acum, traseul tramvaiului 1 dă ocol capitalei, intersectând numeroase alte linii dispuse radial. Însă la origine, linia 1 se afla exact în inima Bucureștiului. Primul tramvai, apărut în 1872, a făcut senzație: bucătăresele lăsau ciorba pe foc și fugeau la geam, oamenii de pe stradă priveau ca împietriți ciudatul vehicul.
Aici puteti citi intreaga poveste:
http://www.greatnews.ro/index.php/repor ... u-cai.html

 


Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti AndreeaDogar

Adevărata revoluție a modului de a călători în capitală s-a petrecut odată cu apariția primelor tramvaie electrice. Dar tranziția nu a fost ușoară: oamenii se temeau să nu fie trăsniți din cauza cablurilor atârnate pe stâlpi.
Aici puteti citi intreaga poveste:
http://www.greatnews.ro/index.php/repor ... bluri.html

 


Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti macheta218

Sa vedem si istoria ilustrata a tramvaiului Bucurestean ;)
vagoane deschise de vara 1871
HTW 01.jpg (183.55 KB; downloaded 8374 times)
vagonul de iarna 1871
HTW2.jpg (232.98 KB; downloaded 8373 times)
primul tramvai electric 1894
TW 01E.jpg (212.93 KB; downloaded 8374 times)
vagoane Simmering 1912
simmering 001.jpg (234.55 KB; downloaded 8376 times)
interior vagon Simmering
simmering002.jpg (228.35 KB; downloaded 8371 times)
vagon Thomson 1919
Thomson.jpg (250.32 KB; downloaded 8369 times)
Vagon realizat la atelierele centrale 1935
areodinamic 1935.jpg (98.5 KB; downloaded 8376 times)
remorca realizata la atelierele centrale 1935
gondola 001.jpg (122.83 KB; downloaded 8379 times)
interior remorca 1935
gondola 002.jpg (173.5 KB; downloaded 8371 times)
vagon festival 1951
5t 3001 3309.jpg (76.67 KB; downloaded 8368 times)

 


Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti macheta218

.....
vagon electroputere (EP) 1955.jpg (106.73 KB; downloaded 8339 times)
recarosarea vagoanelor Simmering
vagon v56 1956.jpg (182.11 KB; downloaded 8367 times)
acest model a stat la baza proiectului V3A
vagon linke-hofmann-busch (LHB) 1968.jpg (486.2 KB; downloaded 8346 times)
VAGON V3A 1970.jpg (180.38 KB; downloaded 8368 times)
vagoane Tatra T4R 1974
T4R.jpg (169.49 KB; downloaded 8371 times)
vagon EP/V3A 1976( modernizarea vag. Electroputere)
EPV3A 6156 str.Th.Aman.JPG (323.93 KB; downloaded 8383 times)
vagon v2a 1982.jpg (150.45 KB; downloaded 8376 times)
vagonv2a2s 1983.jpg (310.52 KB; downloaded 8369 times)
vagon V3A2S 1985
V3A2S.jpg (235.64 KB; downloaded 8376 times)
tren urban V3a+V3A.jpg (208.42 KB; downloaded 8372 times)

 


Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti stefan_br

Trasee de tramvai din Bucurestiul anului 1910:
11755111_672193069549316_1424525472389727443_n.jpg (69.95 KB; downloaded 7765 times)


Sursa foto: Pagina de Facebook "Caleidoscop"

 


Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti TibiV

Dupa alti 23 de ani...


 


Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti Puss in Boots

Bine ca atunci mergeau pana la 1 noaptea....

 


Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti andrei11

Mulțumesc Facebook Bucureștiul de altădată de unde am preluat articolul.
Poza atașată nu e din București.

În anul 1871, belgianul Slade Mernee aduce în Capitală tramvaiul cu cai, care merge pe "drumul de fier american", pe prima linie care pleca din Piaţa Sfântul Gheorghe - atunci Podul Târgului din Afară - până pe Calea Griviţei, în acea perioadă Podul Târgoviştei.
Spre deosebire de zilele noastre, tramvaiele de acum 144 de ani aveau maxim „doi cai putere” , cai care munceau ore bune în fiecare zi şi care erau bine îngrijiţi şi hrăniţi. În interiorul primelor tramvaie trase de cai aveau loc aproximativ 10 persoane, care de cele mai multe ori stăteau pe băncile aşezate în interiorul vehiculului, de o parte şi de alta a acestuia.
Dar primul tramvai tras de cai de pe teritoriul actual al României, a ieşit pe traseu la 8 iulie 1869, în Timişoara. A fost al treilea după New York (1825) şi Paris (1854).
Bucureştiul a avut primele tramvaie din 1872, când o societate cu capital britanic a instalat prima linie de tramvai pe ruta Cimitirul Sfanta Vineri, Gara de Nord, Bariera Moşilor. Au urmat destul de repede alte trasee: Nr. 2 (Bariera Călăraşilor - Piaţa Victoriei), Nr. 3 (Piaţa Victoriei - Bufet), Nr. 4 (Piata Sfântu Gheorghe -Lânăriei), Nr. 5 (Piata Sfântu Gheorghe - Bariera Dorobanţilor) etc.
Tramvaiele trase de cai erau galbene, vatmanii aveau uniforme şi şepci roşii, stăteau pe platforma din faţă şi îndemnau caii cu lovituri de bici. Controlorii, îmbrăcaţi asemnător vatmanilor, erau străini pentru că englezii aveau mai multă încredere în ei decât în bucureşteni, potrivit almanahului Flacăra, publicat în 1982. Dacă erau prinşi fără bilet, oamenii erau obligaţi să achite călătoria, dar cum viteza tramvaielor trase de cai era mică, mulţi săreau din mers ca să scape de plata călătoriei, scrie hetel.ro
Tramvaiele trase de cai aveau o capacitate de 20 - 25 călători, circulau cam la 10 minute, iar între orele 6 şi 10 seara, erau tot timpul pline. De cele mai multe ori vehiculele erau arhipline, iar oamenii mergeau pe scări şi pe tampoane. Cum viteza lor era redusă, mulţi puteau coborî din mers. Liniile care treceau pe dealul Uranus (ras de Ceauşescu pentru construirea Casei Poporului) sau pe ruta Şerban Vodă-Bellu se foloseau cai de urcuş, care ajutau atelajul în pantă şi erau deshămaţi apoi. Vatmanii respectau întocmai traseul şi programul pentru că orice întârziere sau abatere era penalizată prin reducerea salariului.
Preţul biletului varia în funcţie de confortul asigurat şi de distanţa parcursă. Biletul, pentru un kilometru, costa 0,20 lei, iar pentru imperială (la etaj), preţul era la jumătate. Vagoanele care circulau vara erau deschise, cu băncuţe pe ambele părţi, iar cele de iarnă, aveau un fel de copertine culisante. În anii următori, aceste mijloace de transport au fost îmbunătăţite: s-a asigurat iluminatul pe timp de noapte, în staţii se puteau amenaja prăvălii, iar pe tăbliţe era obligatorie menţionarea traseului.
Tramvai cu cai Bucurestiul de altadata.jpg (60.46 KB; downloaded 6025 times)

 


Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti Robert24

Bucureştiul a avut primele tramvaie din 1872, când o societate cu capital britanic a instalat prima linie de tramvai pe ruta Cimitirul Sfanta Vineri, Gara de Nord, Bariera Moşilor. Au urmat destul de repede alte trasee: Nr. 2 (Bariera Călăraşilor - Piaţa Victoriei), Nr. 3 (Piaţa Victoriei - Bufet), Nr. 4 (Piata Sfântu Gheorghe -Lânăriei), Nr. 5 (Piata Sfântu Gheorghe - Bariera Dorobanţilor) etc.


Cine a scris asta a fumat ceva daunator!
Cate greseli in doua fraze!!!!

Societatea era cu capital belgian...
Prima linie s-a infintat la 28 decembrie 1872 si functiona intre Gara Targovistei si P-ta Sf Gheorghe, fiind ulterior prelungita pe Cal Mosilor pana la Bariera Mosilor.
Avea si o ramificatie din Grivitei pe Buzesti pana la Bariera Mogosoaiei (Cal Victoriei) intrucat primul depou care a deservit aceasta linie a fost Bonaparte (devenit Ilie Pintilie si apoi Victoria).
In 1875, exista deja o alta ramificatie de la  P-ta Sf Gheorghe pe Vacaresti pana la "Ape Minerale" (zona Timpuri Noi)
Cativa ani mai tarziu apare o alta linie de la Sos Bonaparte prin strazile Romana, Dorobantilor, Dionisie Lupu, Coltei pana la Sf Gheorghe care se uneste cu ramificatia spre Ape Minerale, si astfel devine linia 2.
Apoi mai apare inca o ramificatie de la P-ta Sf Gheorghe spre Bariera Vergului.
In 1887 sunt consemnate pentru prima data 3 linii distincte:
- Linia 1 - Bariera Mogosoaiei - Sf Gheorghe - Bariera Mosilor
- Linia 2 - Sos Bonaparte - Sf Gheorghe - Bariera Vergului
- Linia 3 - Sf Gheorghe - Ape Minerale
Linia 1, la data de 27 august 1891 se prelungeste la pana Bariera Grivitei.
O sa revin cu un istoric mai detaliat a perioadei 1871 - 1916.

 


Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti ByOnu

Care era configuratia liniilor de tramvai in Piața Victoriei în interbelic? Cam așa?

*anul imaginii este 1938.
Piata Victoriei 1938.png (848.03 KB; downloaded 4883 times)

 


Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti rosetti61

Asa era, probabil macazurile  de iesire/intrare in giratoriu pentru directiile Catargiu/Bonaparte se intercalau sau erau succesive. In 1941 se ia decizia de simplificare a circulatiei prin piata si se realizeaza o varianta pentru liniile 19 si 26 prin care se evita giratia pe sensul spre gara - se monteaza o dublura sub scuarul central iar in 1943 se desfiinteaza giratia definitiv - tramvaiele circula drept pentru orice directie (ca 300 azi in drumul lui prin piata).

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti Tom

Cum arătau tramvaiele Dyle-Bacalan? Știu că era o firmă belgiană, dar nu cred că am văzut fotografii cu ele. Apar menționate în monografiile STB.

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420530 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use