Arabia Saudita

Transportul în țările din Asia

Arabia Saudita

Mesajde Tom » Mie, 14 Sep 2011, 19:26

Pentru ca telefonul de oferta orange a crapat si odata cu el si pozele mele facute acolo, va prezint pentru moment compania de transport public care opereaza in toate marile orase saudite:
http://www.saptco.com.sa/
http://www.saptco.com.sa/en/our_fleet.htm
Autobuze portocalii am vazut si eu, dar n'am avut cum sa le fotografiez. Am vazut si minibuze, mult mai spatioase decat maxi-taxi est-european. Am vazut ca se face cu mana la ele ca la maxi-taxi, dar au si statii fixe.
Tramvaie si troleibuze nu exista la ei, nici metrou. La ce le-ar trebui, daca au sosele cu 4 pana la 8 benzi pe sens si parcari in care toti parcheaza ca blondele pe doua locuri? Benzina costa cam echivalentul a 3 litri la 1 LEU. E de inteles, daca au petrol, insa nu e de inteles ca nu au apa, dar apa de baut (plata) costa mai putin ca in Romania, unde e plin de ea. Factura de apa menajera la o vila cu piscina si unde se uda toata ziua prin urte, vine cam echivalentul a 25-30 lei. E adevarat, acolo apa o are o companie de stat, nu papa nova franceza.
Au si ceva cai ferate: http://www.saudirailways.org/portal/pag ... /PRTS/root
Mijlocul de transport de baza ramane insa masina, urmata de avion. Camila e pentru turisti si pentru curse. Bicicleta nu are aer conditionat, deci nu o prefera nimeni.
Mai exista si taxiuri, destul de multe, dar nu stiu ce tarife au.
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 1912
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: Arabia Saudita

Mesajde Tom » Dum, 18 Sep 2011, 19:38

Este cam putin de spus despre transportul public din aceasta tara.

Asa ca sa vedem putin cum arata infrastructura rutiera din oras. Toate strazile mari au minimum 3 benzi pe sens. In zonele comerciale, pe langa astea mai sunt si locurile de parcare pe margine sau in parcari mari. Sunt locuri atat de multe incat toti parcheaza ca blondele, pe doua locuri, ca sa fie siguri ca nu lovesc pe nimeni.
Exista cateva bulevarde mari, cu nume de regi: Regele Fahd, Regele Abdallah si Regele Khaled, care arata ca niste autostrazi. Practic, pe mijloc sunt 3 pana la 5 benzi pe sens si traverseaza denivelat intersectiile importante. Pe margine mai exista inca 3-4 benzi de unde se poate intra pe mijloc sau se poate iesi de pe mijloc pe lateral si de acolo pe strazile secundare sau in intersectii. Limita de viteza variaza intre 100 si 120 km/h pe bulevardele mari si in rest intre 70 si 90. Indicatoarele sunt insa doar in limba araba, exceptand panourile de pe bulevardele mari, care sunt bilingve (engleza / araba).
Strazile secundare sunt si ele largi, unele fiind cam cat Calea Victorie in zona magazinului Muzica. Zona centrala este foarte putin mai inghesuita.

Cladirile sunt in mare parte de maximum 2-3 etaje, exceptand cladirile de birouri si cateva cladiri mai inalte. Doua cladiri mari sunt reprezentative pentru oras: Turnul Regatului (Kingdom Tower / برج المملكة‎), imagini aici si Al Faysalya Tower (imagini cu el aici). Noaptea arata ca un brad impodobit.
In rest, majoritatea cladirilor sunt inconjurate de garduri de 3 metri inaltime, asa ca nu vezi mare lucru din ele. Sunt unele palate de printi cu niste porti mai mari decat manastirile din Romania.

Traficul nu este foarte aglomerat, iar cand este nu ajunge in halul in care e in Bucuresti. Se conduce insa foarte prost. Trebuie sa claxonezi cand depasesti o masina ca sa fii sigur ca nu iti intra in fata. Se merge cu viteza mare, nu prea se semnalizeaza, iar la semafoare orice banda este buna pentru viraj in orice directie (atunci mai semnalizeaza, mai ales daca vor sa faca stanga de pe prima banda). Este permis sa virezi la dreapta chiar daca este rosu. Semafoarele sunt dotate cu camere de supraveghere, dar sunt destui care trec fara sa le pese, mai ales daca are verde traficul din sensul opus (acolo nu pleaca in acelasi timp). Sunt soferi care merg noaptea fara lumini. Pentru ca strazile sunt bine luminiate, ii poti vedea (uneori :D ).
Marcajele rutiere (delimitarea benzilor si alte marcaje) sunt facute din elemente reflectorizante, inclusiv sagetile de directie din intersectie. Ca sa nu-i deranjeze zgomotul pe care il face roata trecand pe ele, ei incaleca benzile. Am vazut 6 tamponari in 24 ore. Cand se intampla, unii se opresc in mijlocul drumului si asteapta politia.
Femeile nu au voie sa conduca masina. Unii ar spune ca e bine :twisted:. Pentru ca ei nu au blonde, nu stiu daca e bine sau nu :twisted:

Pentru ca Orange mi-a distrus pozele, iata niste filmulete cu traficul de acolo. Daca sunt cu masini cu soferi cu figuri in cap, ignorati masinile :D Unele filme sunt din alte orase ale lor.






Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 1912
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: Arabia Saudita

Mesajde Tom » Joi, 22 Sep 2011, 17:04

Maine este Ziua Nationala a Arabiei Saudite.
Iata un exemplu cum sarbatoresc companiile de acolo:
Mobily, pe Facebook scrie:On the occasion of Saudi national day, mobily Congratulates the Saudi government and people, and offers a 50% discount on SMS and video calls on mobily network, on 23rd and 24th of September
Alta companie, STC, ofera MMS'uri gratuite in aceeasi perioada.

Iata si cum sarbatoreste poporul:









Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 1912
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: Arabia Saudita

Mesajde bercenicity » Joi, 23 Aug 2012, 10:51

Metrou driverless women-only in campusul Universitatii (women-only) Princess Nora Bint Abdul Rahman la marginea capitalei Riyadh

http://www.railwaygazette.com/news/sing ... rated.html
http://www.railwaygazette.com/news/urba ... opens.html

Transport within the campus will be provided by an 11·5 km light metro, with a total of 14 stations on a main loop plus two branches.

Local customs prevent women from being employed as drivers or female students being exposed to male drivers, and so automatic operation was required.

Once in service, the 22 two-car AnsaldoBreda trains will run at up to 60 km/h, with headways down to 90 sec and a capacity of 4 400 passengers/hour/direction. Travel will be free, although a ticketing system will be in use to monitor ridership.

In June 2009 general contractor Saudi Binladin Group awarded the €218m metro contract to a consortium of Ansaldo STS and AnsaldoBreda, which has supplied the technology used on the København and upcoming Brescia metros. Platform doors were provided by Faiveley.

Construction was unusual in that cost was effectively no object, as long as a two-year deadline for completion was met; 75 000 workers were on the university site at one point and floodlighting was used to accelerate the growth of lawns.

The metro progressed from nothing to the delivery of the first train in just one year, an exceptionally short timescale which demanded careful project management and scheduling to ensure that elements such as substations were available in the right order.


Trenurile au desene cu motive, sa zicem, mai feminine
rhyad-princess-nora-univ-1.jpg
rhyad-princess-nora-univ-1.jpg (198.79 KiB) Vizualizat de 1538 ori

rhyad-princess-nora-univ-2.jpg
rhyad-princess-nora-univ-2.jpg (124.37 KiB) Vizualizat de 1538 ori

rhyad-princess-nora-univ-3.jpg
rhyad-princess-nora-univ-3.jpg (105.74 KiB) Vizualizat de 1538 ori


Alte poze: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 427&type=1

O statie de cab-view video:





Din satelit cu Google maps campusul arata ca SimCity :))) http://goo.gl/maps/I5kQC
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1441
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity


Înapoi la Asia


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator