Regiunile RomânieiMunteniaJudețul BrăilaIstoria transportului public în municipiul Brăila

 

Topic: Tramvaiele MAN/Siemens T4+B4 (ex-Nürnberg) ale Braicar S.A.

33 posts, 13300 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Tramvaiele MAN/Siemens T4+B4 (ex-Nürnberg) ale Braicar S.A. stefan_br

Modelul MAN si-a facut aparitia in anul 1997, cand Braicar-ul era intr-o campanie de reimprospatare a parcului de tramvaie.In prima faza au fost aduse 10 cupluri vagon motor + remorca, iar 2002 au mai fost achizitionate inca 6 remorci.De la bun inceput aceste tramvaie au fost predate Depoului Vidin (unde se gasesc si in ziua de azi), ele fiind utilizate pe liniile 21 si 22 iar vara si spre Lacu Sarat sau Combinat.In cei 14 ani de istorie au trecut prin multe schimbari, de la scheme de culoare pana la incidente sau accidente nefericite (precum deraierea cuplului 241+1601 la urcarea Podului Brailita).

Istoria voi continua sa o astern aici dar mai intai sa va prezint MAN-urile ce au fost sau sunt in Braila:

In 1997 au fost aduse din Nürnberg la Braila 10 vagoane motor si 10 remorci MAN care sunt urmatoarele:
- vagoane motor: 235, 237, 238, 239, 241, 242, 249, 259, 261, 268;
- remorci: 1591, 1592, 1598, 1600, 1601, 1602, 1605, 1607, 1609, 1610.

Iar in 2002 au fost achizitionate inca 6 remorci:
1564, 1567, 1571, 1574, 1575, 1579.

 


Re: Tramvaiele MAN/Siemens T4+B4 (ex-Nürnberg) ale Braicar S stefan_br

Voi incepe prezentarea cu235+1600!
Remorca 1600 a fost atasata mai tarziu, in prima faza ea fiind trasa de vagonul motor 237. 235+1600 a avut parte de o prima mana de vopsea serioasa prin jurul anului 2005, pastrand o coloristica cat de cat apropiata fata de cea originala. In vara anului 2009 i-a fost vopsita partea de sus, iar in iarna 2009-2010 a trecut printr-o revopsire totala, schimbandu-si nuanta verdelui. 235+1600 a fost la traseu pana in primavara acestui an cand remorca 1600 a fost decuplata si inlocuita cu remorca 1602, dar si asa cuplul nu a mai functionat prea mult astfel ca in aprilie a fost trecut la odihna in Depoul Vidin (ramane de vazut daca dupa terminarea lucrarilor de modernizare vor mai iesi), oricum 235 se pare ca ar avea ceva defectiuni. :(
P1040160.JPG (190.39 KB; downloaded 7149 times)
P1040976.JPG (138.87 KB; downloaded 7161 times)
235+1600(1-08-2010).JPG (165.01 KB; downloaded 7152 times)

 


Re: Tramvaiele MAN/Siemens T4+B4 (ex-Nürnberg) ale Braicar S stefan_br

237+1567

-la inceput 237 a avut remorca 1600
-in 2006, 237+1567 a fost vopsit de catre elevii Liceului de Arte cu mesajul "Noi calatorim spre Uniunea Europeana"
-in 2008 primeste si o reclama peste pictura cu UE
-in 2009 scapa de reclama dar este tras pe dreapta timp de cateva luni, acesta revine insa la finele verii aceluiasi an
-in toamna anului 2010 este  revopsit, fiind folosit ca rezerva
-in aprilie 2011 este retras din circulatie (urmeaza sa vedem ce soarta va avea dupa terminarea lucrarilor de modernizare).
237+1567(Radu negru (9 05 2010).JPG (147.85 KB; downloaded 7106 times)
237+1567 (30-11-2010).JPG (125.57 KB; downloaded 7105 times)

 


Re: Tramvaiele MAN/Siemens T4+B4 (ex-Nürnberg) ale Braicar S stefan_br

238+1602

-238 avea  o  reclama iar remorca era vopsita intr-o schema asemanatoare celei din prezent
-in jurul anului 2004 cuplul a fost vopsit de catre un grup de elevi devenind tramvaiul zapezii, vacantei, copiilor s.a. (in iarna lu' 2004 a avut doua remorci)
-pictura si-a pastrat-o pana la finele anului 2009, cand a fost revopsit (in 2008 ba chiar a si primit o reclama dupa o absenta de cateva luni).
-in 2010  a fost implicat intr-o tamponare cu 4650 iar in toamna aceluias an a fost retras din circulatie, remorca mai fiind atasata vagonului motor 235.



238+1602(Radu Negru).JPG (119.55 KB; downloaded 7101 times)

 


Re: Tramvaiele MAN/Siemens T4+B4 (ex-Nürnberg) ale Braicar S stefan_br

241+1601

-pana in jurul anului 2005 cuplul a purtat o reclama originala din Germania, in acelas an fiind si revopsit
-in 2005/2006 remorca lu' 241 nu avea geamuri vara, calatorii bucurandu-se de o plimbare cu o remorca mai aerisita  :)
-in 2007 a primit o reclama pe care a purtat-o timp de 1 an
-la finele lui 2008 tramvaiul a fost tras pe dreapta definitiv (nu stiu daca mai are sanse sa circule vreodata)
....acest tramvai mai este cunoscut si pentru deraierea de la Podul Brailita (prin 2000/2001), cand vagonul motor si jumatate din remorca au sarit de pe sine la urcarea podului spre Calea Galati.

-porecle: "Lapte" si "Marele Alb"
IMG_1389.JPG (127.53 KB; downloaded 7083 times)

 


Re: Tramvaiele MAN/Siemens T4+B4 (ex-Nürnberg) ale Braicar S stefan_br

242+1571

-prima sa remorca a fost 1591
-la inceputurile sale 242 avea o pictura cu Hiroshima, pictura ce s-a transformat in porecla
-in 2005 este revopsit atat 242 cat si noua lui remorca 1571
-in 2007 primeste o reclama, de care scapa la finel lui 2009 cand ii soseste randul (iar) la (re)vopsire
-a circulat pana in aprilie 2011, fiind retras datorita uzurii si a reducerii de parc.



 


Re: Tramvaiele MAN/Siemens T4+B4 (ex-Nürnberg) ale Braicar S stefan_br

Braicar S.A. si-a mai modernizat din reteaua de tramvai insa la materialul rulant a ramas in urma.Dupa ce intelegerea cu RET a picat (urmau sa vina 10 vagoane ZGT6) societatea de transport braileana a reactivat din MAN-uri (cele care nu au fost casate in 2010/2012).Interesanta este aparitia remorcii 1610 care era propusa pe lista de casare (fiind  in  conservare din anul 2004).Aceasta remorca este alaturi de vagonul motor 237.

Va las sa priviti cateva fotografii realizate astazi.
IMG_8446.JPG (271.26 KB; downloaded 6657 times)
IMG_8447.JPG (294.54 KB; downloaded 6656 times)
IMG_8456.JPG (304.28 KB; downloaded 6667 times)
IMG_8458.JPG (275.79 KB; downloaded 6658 times)

 


Re: Tramvaiele MAN/Siemens T4+B4 (ex-Nürnberg) ale Braicar S stefan_br

Ca tot a fost reactivat un MAN, haideti sa ne amintim de perioada 2009-2010.

242+1571 in P-ta Dorobanti, decembrie 2009




242 pe post de vagon de lucru al Dep. Vidin.




239+1574 (martie 2010)




239+1574 iarna in parcul Monument (februarie 2010)




237+1567 in septembrie 2009, cand inca era pictat cu mesajul "Noi calatorim spre UE"




235 pe "vechiul" Bulevard Dorobanti (august 2010)




237 venind dinspre Dep. Radu Negru, catre Dep. Vidin.




242+1571 februarie 2010




239+1574 in ultima sa perioada de circulatie (primavara anului 2010)




238+1602 in mijlocul naturii.


 


Re: Tramvaiele MAN/Siemens T4+B4 (ex-Nürnberg) ale Braicar S stefan_br

Am sa fac o mica corectura la postarea cu MAN-ul 237+1610.Remorca 1610 a fost casata in anul 2010, pe 10 martie. Actuala 1610 este fosta 1567 renumerotata.Am studiat o serie de fotografii realizate de mine si bag mana-n foc ca actuala 1610 este o facatura, cei de la Braicar S.A.  mai avand la activ cateva "renumerotari".

Va las si doua cadre care dovedesc disparitia  adevaratei remroci 1610.
1610.jpg (157.76 KB; downloaded 6545 times)
16102.jpg (173.82 KB; downloaded 6544 times)

 


Re: Tramvaiele MAN/Siemens T4+B4 (ex-Nürnberg) ale Braicar S stefan_br

237+1610 (in realitate 1567) scos iar la traseu.  :)  (evident are "roti patrate").



 


Re: Tramvaiele MAN/Siemens T4+B4 (ex-Nürnberg) ale Braicar S Gabi23

Călătorii beneficiază de o piesă de muzeu!  8-)

 


Re: Tramvaiele MAN/Siemens T4+B4 (ex-Nürnberg) ale Braicar S stefan_br

Se tine bine MAN-ul  8-) astazi l-am surprins pe B-dul independentei.



 


Re: Tramvaiele MAN/Siemens T4+B4 (ex-Nürnberg) ale Braicar S Gabi23

Epocalul tramvai MAN 237+1610 (1567) folosit ca rezervă în ultima perioadă, se bucură de atenție grație absenței unor tramvaie mai bune...





 



 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului public în municipiul Brăila  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420682 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use