Regiunile RomânieiMunteniaJudețul Brăila

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

161 posts, 93544 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 12
 
 

📖 Pagination options
Știri, noutăți, perspective stefan_br

"Braicar" concediază 120 de salariaţi

Joi, 05 Mai 2011 | Dragoş G. TUDOSE
* este vorba de o reducere cu 25% a numărului de angajaţi * economia pe care o face societatea la fondul de salarii este de circa 2 miliarde de lei vechi * cei mai mulţi disponibilizaţi vor fi de la depouri * preavizele vor fi acordate după ce societatea va reuşi să acceseze un program guvernamental de protecţie socială * motivele concedierii invocate de angajator sunt multiple, însă problema care a pus capac este suprapunerea lucrărilor de reabilitare/modernizare a unor artere rutiere principale *

Proiectele de reabilitare a Bulevardului Dorobanţilor, Căii Călăraşilor şi podului spre Brăiliţa lovesc ca un bumerang în angajaţii principalei companii de transport în comun din Brăila. Un sfert dintre salariaţii "Braicar" urmează a fi traşi pe dreapta, în cadrul unei proceduri de concediere colectivă, a treia din istoria companiei de transport în comun din subordinea municipalităţii. Listele nominale nu sunt gata, dar se ştie cu exactitate numărul de persoane care ar urma să primească preavizul de concediere, precum şi secţiile de unde se vor face cele mai consistente disponibilizări. Astfel, cele mai multe concedieri vor fi făcute în rândul salariaţilor din cele două depouri de tramvaie ale companiei, din Vidin şi Radu Negru. Practic, mai mult de jumătate dintre disponibilizaţi vor proveni din cele două depouri şi vor fi muncitori. O altă problemă care rămâne, deocamdată, o nebuloasă este acordarea veniturilor de completare a indemnizaţiei de şomaj. Legislaţia permite această formă de protecţie socială, dar cu o condiţie: aprobarea de către Guvern a unui act normativ, care să nominalizeze în mod expres SC "Braicar" ca beneficiară a prevederilor privind protecţia socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective. Consilierii municipali au aprobat, ieri, în şedinţă ordinară, programul de restructurare şi reorganizare a SC "Braicar", în care se menţionează şi motivele ce au condus la necesitatea reducerii numărului de angajaţi: starea economică precară şi în continuă degradare a comunităţii, concurenţa neloială a maxi-taxi, precum şi acumularea de pierderi importante atât din activitatea de bază cât şi din cea financiară. Iar "capacul" este pus de viitoarele întreruperi în circulaţia tramvaielor, ca urmare a lucrărilor de modernizare a unor importante artere rutiere ale oraşului, gen Bulevardul Dorobanţilor, Calea Călăraşilor şi podul spre Brăiliţa.

În cursul zilei de ieri, în şedinţă ordinară a Consiliului Local Municipal, a fost aprobat, fără niciun comentariu sau dezbatere în plen, un program de reoganizare/restructurare a companiei de transport în comun din subordinea municipalităţii - SC "Braicar". În linii mari, societatea se declară copleşită de contextul financiar economic actual, dar şi de problemele ce i-au fost cauzate ca un domino, chiar de către acţionarul unic - municipalitatea - prin neacordarea la termen a subvenţiilor cuvenite. În plus, urmează ca circulaţia tramvaielor să fie complet dată peste cap de viitoarele reparaţii/modernizări ale unor artere rutiere pe care sunt montate şi căile de rulare ale transportului electric. Lista de motive care au condus la necesitatea concedierii colective este un pic mai lungă. Dar să le luăm pe rând, aşa cum sunt prezentate de conducerea "Braicar" în programul propriu de restructurare/reorganizare.

Compania a încheiat 2010 cu o pierdere de 18,7 milioane de lei, din care 5,05 milioane generate din activitatea de bază şi 13,65 milioane din majorări şi penalităţi calculate ca urmare a neachitării la timp a obligaţiilor fiscale. De ce are pierderi din activitatea de transport? Explicaţia din raportul "Braicar" este aceea că au crescut cheltuielile materiale (combustibil, piese de schimb) în timp ce societatea funcţionează după tarife şi preţuri "relativ reduse pentru serviciile prestate". Plus că este obligată să respecte un program de transport cu tehnică învechită şi energofagă, în comparaţie cu fluxurile de călători. Peste toate acestea este menţionată şi o mai veche problemă, aceea a concurenţei neloiale şi evazioniste a transportatorilor privaţi, gen maxi-taxi "care prestează serviciul fără autorizaţiile legale impuse de legislaţia specială în domeniul transportului public local de călători". Iar toate aceste probleme sunt amplificate de efectele crizei economico-financiare, care afectează de câţiva ani comunitatea locală, ale cărei venituri şi putere de cumpărare au scăzut.

Şi dacă nu era de ajuns, o "plagă" mai veche cauzată chiar de către municipalitate, ca acţionar unic, a venit să agraveze şi mai mult lucrurile: întârzierile la plata obligaţiilor fiscale ale companiei pe fondul neîncasării la termen a subvenţiilor de la Primărie. Aceste întârzieri au condus la afectarea capacităţii de onorare a obligaţiilor fiscale şi, de aici, ca un bulgăre de zăpadă, s-au adunat penalităţi şi majorări până la incidenţa sumei de 13,65 milioane de lei - pierderi pe partea exerciţiului fiscal. De altfel, societatea are sechestru impus de Fisc pe grupul de active Garaje, situat pe şoseaua Râmnicu Sărat. Deşi prima licitaţie a fost lansată cu mai bine de un an de zile în urmă, deocamdată nu s-au arătat investitori interesaţi să cumpere garajele.

Circulaţia tramvaielor va fi complet dată peste cap

Trebuie punctat că toate aceste probleme cumulate au constituit o piatră de moară pentru "Braicar", însă catalizatorul care a generat necesitatea reorganizării este perspectiva întreruperii pe perioade lungi de timp a circulaţiei tramvaielor pe arterele programate la reabilitare/modernizare în cursul acestui an, cu prelungire şi în anii următori. Este vorba despre lucrările ce se efectuează deja la Bulevardul Dorobanţilor sau cele ce vor urma - Calea Călăraşilor pe tronsonul între zona Barieră şi Bulevardul Independenţei şi Calea Galaţi, în zona podurilor spre cartierul Brăiliţa. "Urmare a organizării lucrărilor se constată o suprapunere a acestora, ceea ce va avea un impact negativ important asupra societăţii şi, de asemenea, asupra numărului de personal necesar a fi în activitate. Sunt necesare şi obligatorii măsuri de reorganizare a activităţii în această perioadă, ceea ce presupune redimensionarea numărului de personal angrenat în activităţile de transport cu tramvaiele (întreţinere exploatare) precum şi a activităţilor conexe de întreţinere a căii de rulare şi a reţei de contact, dar şi a celoralte compartimente şi activităţi ale unităţii", se menţionează în programul de reorganizare gândit de companie şi aprobat de consilieri. De altfel, Cornel Săndulescu, directorul "Braicar", a punctat că municipalitatea a gândit de aşa natură proiectele de investiţii astfel încât să nu perturbe grav activitatea de transport. "Totuşi, pe fondul prelungirii procedurii de licitaţie ca urmare a contestaţiilor, s-a ajuns la suprapunerea lucrărilor", a spus sursa citată.

Cei mai mulţi disponibilizaţi vor fi de la depouri

În consecinţă, se impun a fi luate măsuri de redresare a activităţii societăţii, iar conducerea "Braicar" a identificat o mare parte dintre acestea. De exemplu, este necesară demararea procedurilor de reducere de personal, cu precădere pe partea de tramvaie, elaborarea unui plan de recuperare a datoriilor, precum şi reducerea/reorganizarea programului de transport în funcţie de fluxurile de călători. De asemenea, o altă măsură de redresare ar fi aceea a dotării companiei cu vehicule de transport cu un consum mai mic şi care se pretează la fluxurile de călători la nivelul oraşului nostru. "În bugetul de acest an al municipalităţii este prinsă achiziţia a 10 mijloace noi de transport, iar noi, ca societate, suntem aproape de a finaliza o achiziţie de 10 maşini alimentate cu GPL", a spus Săndulescu. De punctat că ultima achiziţie de autobuze a avut loc în perioada 2004 - 2005, când municipalitatea a dotat compania cu celebrele BMC-uri.

Ce se vrea pe partea de reorganizare de personal? În primul rând, se urmăreşte reducerea numărului de salariaţi de la 476 persoane, undeva la 356 persoane, adică disponibilizarea a 120. Cele mai multe persoane vor fi muncitori de la cele două depouri de tramvaie din Radu Negru şi Vidin. Astfel, vor primi preaviz 96 de salariaţi, dintre care 3 încadraţi în categoria TESA, 7 la personal operativ şi 86 la muncitori. Ca termen de comparaţie, în prezent, la cele două depouri au loc de muncă 182 de salariaţi, dintre care 8 TESA, 9 operativi şi 165 muncitori. Şi din activitatea de transport auto vor pleca 10 persoane, urmând să rămână 176 de salariaţi, în timp ce pe partea de exploatare vor pleca 9 persoane, cu precădere de la dispecerat şi de la vânzări bilete. De precizat că nu vor fi concedieri în rândul conducerii (vor rămâne tot 3 persoane) şi nici din rândul controlorilor ori a casierilor/colectori. "Reducerea cu 120 de salariaţi înseamnă o economie de circa 2 miliarde de lei vechi la fondul de salarii. De altfel, în ultimii ani, societatea şi-a redus în mod constant numărul de salariaţi, fără a face concedieri colective. Anul trecut, de exemplu, s-a redus cu aproape 50 de persoane numărul mediu de angajaţi", a mai spus Săndulescu.

Măsurile de disponibilizare vor afecta contractele de muncă ale salariaţilor ce cumulează două sau mai multe funcţii, apoi CM ale persoanelor ce se pot pensiona la limită de vârstă ori anticipat la cerere, precum şi CM ale salariaţilor care au adunat abateri disciplinare.


sursa: http://www.obiectivbr.ro/local/56320-qb ... ariai.html

 


Re: Stiri si Articole din presa despre S.C Braicar S.A. Dominatrix

De ce concediere definitiva si nu somaj tehnic? Nu va fi nevoie de acesti salariati dupa reluarea circulatiei normale a tramvaielor?

 


Re: Stiri si Articole din presa despre S.C Braicar S.A. stefan_br

O intrebare buna, pe care mi-am pus-o si eu...si angajatii din sectoarele vizate.Lasand partea oficiala (din ziar) pe cai neoficiale se pare ca edilii ar vrea sa nu-si piarda definitiv angajatii trimisi in somaj (aici ma refer la vatmani), dupa terminarea lucrarilor ei avand prioritate la angajare,ba chiar sa caute niste parghii pentru a-i determina sa nu plece spre alte meserii.Partea buna (daca o putem numi asa) este chiar aceasta criza financiara si varsta angajatilor, jumatate dintre ei ne mai fiind de 25-35 de ani si nici calificari de folos in Braila, asa ca vor sta in somaj, urmand sa revina la vatmanie sau munca in depou.

Totusi tramvaiele nu vor  disparea definitiv, pe perioada lucrarilor de modernizare, linia 24 si linia estivala 25 fiind prezente (si aici vorbim de 3-4 grafice).Din toamna va ramane un singur tramvai, pe linia 24, mai multe vom afla pe parcurs... :|

 


Re: Stiri si Articole din presa despre S.C Braicar S.A. Dominatrix

Adica pana la urma lucrarile pe Dorobantilor si Independentei vor coincide? Asta inseamna ca se va bloca aproape complet circulatia tramvaielor prin oras, iar depoul Vidin ramane izolat. Cat de greu ar fi sa puna niste tramvaie KT4 spate in spate, si sa foloseasca niste rebrusmente tempoare, macar pentru a mentine cat de cat o legatura dinspre Vidin spre centru?

Daca tot s-au apucat mai intai de tronsonul din Bd. Dorobantilor intre Calea Galati si str. Apollo, banuiesc ca tot acel tronson va fi finalizat primul, dupa care s-ar putea introduce macar temporar un tramvai pe ruta Chercea - Vidin, daca se va pune la loc curba necesara de la intersectia Dorobantilor/Apollo, in prezent desfiintata.

 


Re: Stiri si Articole din presa despre S.C Braicar S.A. stefan_br

Timp de cel putin un an tramvaiele nu vor mai cirucla in Braila (cu exceptia liniei 24).Da...portiunea de linia de pe Dorobanti, cuprinsa intre Plantelor si Apollo va fi gata pana la sfarsitul anului dar in curand se va incepe modernizrea liniei tramvai de la Podul Brailita si Calea Galati plus Calea Calarasi, lucrari care vor dura ceva si sa nu uitam de restu' Dorobantiului.Degeaba vorbim noi aici ca tot ca ei vor face si, de vina sunt edilii din precedentul mandat care nu au stiut sa termine licitatia mai repede astfel incat Dorobantiul sa fie gata acum iar tramvaiul sa nu fie intrerupt de tot!

 


Re: Stiri si Articole din presa despre S.C Braicar S.A. stefan_br

Disponibilizările de la "Braicar", efectul concurenţei maxi-taxi

Sâmbătă, 07 Mai 2011 | Liviu G. STAN

* consideră liderul PNL Brăila, Cătălin Boboc, precizând că acesta poate fi încă un motiv pentru disponibilizarea celor 120 de angajaţi ai S.C. "Braicar", aprobată recent de consilierii municipali * "Sistemul ăsta de maxi-taxi este caracteristic ţărilor din lumea a treia, nu unui stat civilizat, european", e de părere şi liberalul Bogdan Minescu

Disponibilizarea celor 120 de angajaţi ai S.C. "Braicar", aprobată recent de consilierii municipali, reprezintă, în opinia liderului PNL Brăila, Cătălin Boboc, dincolo de orice raţiune economică, şi un efect secundar al stadiului la care se află în momentul de faţă transportul public. Mai exact, lipsa unor condiţii civilizate de transport. "«Braicar»-ul funcţionează de mult timp cu datorii, cu găuri, cu probleme. Până la urmă se confruntă cu piaţa liberă, pentru că există acele hotărâri de Consiliu Local, mai vechi, prin care se pot scoate la licitaţie trasee, la care pot participa şi operatorii privaţi. Având în vedere ceea ce se întâmplă de multe ori cu cei care se ocupă de transportul public, trebuie să o spunem deschis, mulţi dintre operatorii de transport public oferă servicii de transport care numai civilizate nu pot fi numite", a declarat, şeful liberalilor brăileni, în cadrul unei conferinţe de presă.
Pe aceeaşi lungime de undă este şi liberalul Bogdan Minescu, însă în ceea ce priveşte aspectul operatorilor privaţi de transport public, PNL-istul e de părere că invazia de maxi-taxi de pe străzile oraşului reprezintă o caracteristică a ţărilor primitive. "Sistemul ăsta de maxi-taxi este caracteristic ţărilor din lumea a treia, nu unui stat civilizat, european. N-am văzut în niciun oraş din Uniunea Europeană astfel de maxi-taxi. Acolo se umblă cu taxiuri, autobuze, tramvaie şi troleibuze", a explicat Minescu.
Reamintim că în programul de restructurare şi reorganizare a S.C. "Braicar" sunt menţionate următoarele motive pentru reducerea cu 25% a schemei de personal: starea economică precară şi în continuă degradare a comunităţii, concurenţa neloială a sistemului maxi-taxi, precum şi acumularea de pierderi importante atât din activitatea de bază, cât şi din cea financiară.


sursa: http://www.obiectivbr.ro/politic/56420- ... -taxi.html

Exact cum ma asteptam...politicienii locali au inceput goana dupa electorat si cum aceste concedieri sunt un prilej bun de a momi oamenii iata si un prim exemplu.Din pacate domnul de la PNL uita ca au avut primar timp de 4 ani (2004-2008) si culmea in mandatul primarului PNL dubarii au primit noi trasee si s-au extins ca o capusa si pe parcursul luniilor de tramvai!Capusa maxi-taxi nu va disparea asa usor din Braila deoarece patronii acestor firme cotizeaza la partidele politice si, mai grav, brailenii s-au obijnuit sa mearga ca un cartof in maxi-taxi.Singura speranta ar fi falimentul acestor patroni astfel incat ei sa nu mai poata finanta politica locala si automat sa fie aruncati la gunoi sau, brailenii sa ceara un transport occidental!

 


Re: Stiri si Articole din presa despre S.C Braicar S.A. stefan_br

Se întoarce "IJTL"?

Data: 10.05.2011 Autor: Dan MUNTEANU

Pentru cine nu ştie sau nu îşi mai aduce aminte, IJTL însemna - Întreprinderea Judeţeană de Transport Local. Concret, tot ce însemna transport public de călători, şi nu numai, era concentrat sub această denumire.
Lucrurile nu erau rele din punct de vedere organizatoric, putând fi asigurate şi investiţii în tehnica auto sau terasieră - tramvaie.
La o asemenea variantă a ajuns şi preşedintele CJ, Gheorghe Bunea Stancu, după ce consilierii locali au aprobat noul plan de reorganizare al Braicar S.A., adică tocmai societatea la care acţionar majoritar este Consiliul Local, plan de reorganizare care prevede concedierea a peste 120 de persoane. Astfel, consilierii locali, chiar dacă au ascultat faptul că principalul motiv al concedierilor ar fi lucrările de infrastrcutură, aceştia au indicat mafia din transportul local privat.
“Braicar a avut întotdeauna probleme cu banii şi nu a fost capabil niciodată să ia o masură corectă şi concretă. Vă spun că sunt hotărât să avem o discuţie comună cu colegii consilieri locali şi judeţeni în care să încercăm să găsim soluţia reînfiinţării IJTL-ului”, a spus preşedintele PSD.


sursa: http://www.arcasu.ro/E.O._Se_intoarce_& ... 45872.html

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si Articole din presa despre S.C Braicar S.A. Dr2005

Soluţia e o simplă hârtie (mă rog, câteva pagini, una cu protocolul şi altele cu programele de circulaţie propuse) semnată de primăria Brăilei şi primăriile interesate (obligatoriu localităţi învecinate), care apoi să fie aprobată de consiliile locale în cauză. Toată treaba asta se poate face în câteva zile, apoi în alte câteva zile vin licenţele de transport şi copiile conforme (vreo 200 RON/buc) pentru fiecare autobuz.
Aşa s-a procedat şi la Bucureşti şi la Timişoara.

Cealaltă soluţie e să participe Braicarul la licitaţiile de trasee, dar aici apar unele probleme:
1) Se ţine cont de vechimea parcului
2) Se ţine cont de vevhicmea operatorului pe traseu
3) Se ţine cont de clasificarea vehiculului: deci dacă vine unul cu o dubă categoria I, degeaba vii tu cu un BMC care e categoria a IVa. De aia vedem tot felul de autocare pe curse aglomerate, de durează o juma' de oră până urcă toţi
4) Se poate pune şpagă în plicul cu oferta

 


Re: Stiri si Articole din presa despre S.C Braicar S.A. stefan_br

Defapt Bunea Stancu vrea sa controleze transporturile din Braila iar  acest IJTL ii va oferii lui o putere destul de mare peste acest sector.Bineinteles ca acest articol este cam vag si nu ne spune ceva concret insa eu nu cred ca ar fi in stare CJ-ul sa elimine toti transportatorii privati iar in loc sa puna o societate locala de stat controlata de consilierii judeteni.Sa nu uitam ca Braicarul are niste datorii colosale din trecut pe care nimeni nu le solutioneaza, probabil ca daca se infiinteaza IJTL se dizolva Braicar iar  din cenusa lui rasare o noua floare.Ramne de vazut daca vorbele aruncate in acel articol sunt niste amenintari indirecte catre transportatorii ce nu cotizeaza cum trebuie la buzunarul unora sau este o declaratie electorala! :evil:

 


Re: Stiri si Articole din presa despre S.C Braicar S.A. Catalin

Dr2005 wrote:
Cealaltă soluţie e să participe Braicarul la licitaţiile de trasee, dar aici apar unele probleme:
1) Se ţine cont de vechimea parcului
2) Se ţine cont de vechicmea operatorului pe traseu
Primul criteriu, vechimea parcului, este un criteriu obiectiv si care poate aduce o imbunatatire a transportului public.
Desi, si la asta exista contraexemplu, in sensul ca un DAC obisnuit (cu intretinerea "standard" din Romania) desi mai nou, poate sa fie groaznic calitativ in comparatie cu oricare alt autobuz fabricat, rulat si intretinut in strainatate.
Dar cum DAC-urile au cam disparut, vechimea parcului mi se pare un criteriu bun.
Asta e un criteriu concurential corect, pentru ca orice operator, fie vechi, fie nou, poate sa investeasca bani si sa-si inoiasca parcul, deci orice operator poate porni cu sanse egale.

In schimb, vechimea operatorului pe traseu mi se pare o mare porcarie, e un "criteriu" anticoncurential evident pentru ca favorizeaza operatorul mai "vechi" in dauna celui "nou" si operatorul "nou" nu poate face nimic pentru a porni cu sanse egale pe acest criteriu, va avea din start un handicap care poate fi decisiv in cazul in care restul de punctaje sunt egale.

Care e avantajul calatorilor daca "ajutam" operatorul "vechi" in conditiile in care restul de punctaje sunt egale?!? In afara de cativa pasionati ca noi care poate vrem un anumit operator, majoritatii calatorilor cred ca nu le pasa de vechimea operatorului, ci de vehiculele folosite, de frecventa, de cu totul altele.

Mie "vechimea operatorului pe traseu" mi se pare un criteriu incorect, care poate fi folosit sau nu functie de "interesili" autoritatilor; el era prezent si la Buzau, ca de, trebuiau "mentinuti" cumva "prietenii", nu?

Pe la Buzau erau propuse urmatoarele criterii:

a) Vechimea transportatorului în activitatea de transport public local
(despre asta am discutat)
b) Vechimea autovehiculului
(e in regula, orice operator poate sa-si cumpere vehicule noi daca vrea sa castige, deci are sanse teoretice egale)
c) Norma de poluare
(e in regula, orice operator poate sa-si cumpere vehicule mai bune daca vrea sa castige, deci are sanse teoretice egale)
d) Modul de deţinere al autovehiculului
??? Asta mi se pare o prostie, ce-mi pasa mie sau oricarui alt calator de forma de detinere?!? E treaba operatorului, putin imi pasa cum obtine vehiculele, el isi face calculele si vede daca ii convine. eu as scoate acest criteriu, mi se pare din nou inutil din punct de vedere al calatorului.
Iar ca "autoritate", cu ce ma "incalzeste" per mine ca vine operatorul cu vehiculele lui sau cu unele in leasing?!? Aici iar e loc pentru "ajutat" pe unul sau altul...
e) Structura organizatorică a ofertantului, capitalul social:
(ce porcarie, ce-mi pasa mie, calator, de asta?!? Ce-mi pasa mie, primarie, de asta?!? La ce ma ajuta?!? De ce sa primeasca mai multe sau mai putine puncte functie de numarul de angajati si/sau capital?!? E srtrict treaba operatorului cum se organizeaza, pe mine ma intereseaza doar sa-mi ofere conditiile pe care i le cer, daca pentru asta ii trebuie 10 sau 120 de angajati, nu e treaba mea!)
f) Nivelul tarifelor propuse pentru serviciile care fac obiectul concesionarii :
(foarte corect, cine ofera tariful cel mai mic sa castige. DAR sa fie obligati sa mentina pretul x luni sau ani, nu ca la Campina, cand au castigat cu un pret minuscul si apoi au scumpit)
g) Redeventa/an /autovehicul:
(corect, ofertantii au sanse egale, care vrea sa castige da redeventa mai mare).

 


Re: Stiri si Articole din presa despre S.C Braicar S.A. DocOctavius

Catalin wrote:
d) Modul de deţinere al autovehiculului
??? Asta mi se pare o prostie, ce-mi pasa mie sau oricarui alt calator de forma de detinere?!? E treaba operatorului, putin imi pasa cum obtine vehiculele, el isi face calculele si vede daca ii convine. eu as scoate acest criteriu, mi se pare din nou inutil din punct de vedere al calatorului.
Iar ca "autoritate", cu ce ma "incalzeste" per mine ca vine operatorul cu vehiculele lui sau cu unele in leasing?!? Aici iar e loc pentru "ajutat" pe unul sau altul...


Asta era ca sa nu vina la licitatii firma plicitaxi formata din costel,ionel si gigel fiecare cu microcaruta lui la care au uitat sau nu sa-i faca asigurare, inspectie tehnica etc pentru ca proprietarul este responsabil de asta nu firma in cadrul caruia este asociat. Iar in caz de accident brusc incepe sa-l intereseze pe calator care da in judecata primaria pentru acordarea licentei de transport firmei plicitaxi care nu detinea vehicule omologate.
De asemenea gigel poate decide ca el nu taie bilete in numele firmei in zilele de joi fiinca el strange bani pentru ambreiaj nou la microcaruta si caruta lui, pretul lui. Iarasi calatorului brusc ii pasa si injura tot primaria ca gigel nu are nici o vina ca nu-i ales in functie.

 


Re: Stiri si Articole din presa despre S.C Braicar S.A. Catalin

DocOctavius wrote:
Asta era ca sa nu vina la licitatii firma plicitaxi formata din costel,ionel si gigel
Pai daca verifici, vei vedea ca de fapt NU erau exclusa situatia enuntata de tine. Adica putea sa vina orice agarici, chestia e doar ca primea un punctaj mai mic. Daca agariciul aduna punctaj mai bun la restul de criterii atunci... se ajunge tot acolo, deci acest criteriu (sau in forma asta) nu ajuta si nu previne nimic... ba chiar poate dezavantaja o firma sau niste oameni bine intentionati.
DocOctavius wrote:
fiecare cu microcaruta lui la care au uitat sau nu sa-i faca asigurare, inspectie tehnica etc pentru ca proprietarul este responsabil de asta nu firma in cadrul caruia este asociat.
Aici iarasi nu prea inteleg eu bine lucrurile fiindca nu stiu exact cum sta treaba cu asigurarile, insa cred ca orice tiriplic isi poate "trage" o firma iar la licitatie participa oricum toti ca firme, nu participa niciunul asa, in calitate de "am gasit si eu usa deschisa la birou la voi si cum tocmai treceam cu duba prin fata, am zis sa intru sa vad ce se da"...
Crezi ca e vreo garantie mai mare in cazul unei firme mari decat in cazul uneia mici? Eu zic ca nu se pot trage astfel de concluzii, ba inca dau nastere la tot felul de discutii si speculatii, precum ale noastre, lucruri care pana la urma sunt interpretabile si ar trebui evitate.
DocOctavius wrote:
Iar in caz de accident brusc incepe sa-l intereseze pe calator care da in judecata primaria pentru acordarea licentei de transport firmei plicitaxi care nu detinea vehicule omologate.
Aceeasi problema, din punctul meu de vedere e la fel, toate firmele primesc licenta, la fel decurge si cu "judecata". Deci care e avantajul sa prefer pe unii sau altii doar prin prisma acestui criteriu?!?
DocOctavius wrote:
De asemenea gigel poate decide ca el nu taie bilete in numele firmei in zilele de joi fiinca el strange bani pentru ambreiaj nou la microcaruta si caruta lui, pretul lui. Iarasi calatorului brusc ii pasa si injura tot primaria ca gigel nu are nici o vina ca nu-i ales in functie.
Iarasi nu cred ca ai dreptate... Vrei sa spui ca un sofer de la o firma cu 2 angajati e mai predispus sa fure decat cei de la o firma cu cateva sute? E o discutie inutila, tot numai autoritatile locale pot interveni, controla, sanctiona si chiar elimina de pe trasee...

Repet, din punctul meu de vedere, criteriul asta e dubios.

In primul rand, pornind de la prezumtia de nevinovatie, nu poti dezavantaja pe unul sau altul doar pentru ca banuiesti ca e "predispus" sa faca evaziune... Astea trebuie mai intai sa fie dovedite...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si Articole din presa despre S.C Braicar S.A. Dr2005

Vechimea pe traseu nu a ajutat decât pe cine trebuie... de aia firmele mari, cu autobuze vechi dar în stare bună (gen Autobuzul Huşi - TOT parcul a fost casat, iar angajaţii încă plătesc rate la bănci pentru recarosările autobuzelor, câţiva chiar ajungând în stradă) au pierdut în faţa dubagiilor cu cosciuge ceva mai noi. Un alt criteriu prost - cel puţin la cursele intrajudeţene, mi se pare acela al confortului în funcţie de clasificarea autobuzului. La ce îţi trebuie cală de bagaje, TV, budă şi scaune reglabile pe o cursă de 10 km?! Ar trebui să se ceară foarte clar autobuz (=vehicul destinat DIN CONSTRUCŢIE transportului de pasageri, nu imporivzaţie din dubă) categoria IV sau III (adică urban sau suburban), cel puţin pentru cursele sub 30 km.

Deasemenea, ar trebui modificat şi criteriul numărului minim de pasageri. În prezent, există două ,,praguri": 10 călători şi 23 de călători, adică Iveco Daily şi Mercedes Vario... practic, după legislaţia tâmpită aflată în vigoare, orice altceva mai mare de 24 de locuri e opţional, de aia se cară oamenii ca vitele, câte 40 în dubă de 15 şi 50 în dubă de 25. În schimb, sunt judeţe unde numeri articulatele pe degetele de la o mână, deşi clienţi ar fi, dar e mai ieftin pentru evazionist, pardon, patron să facă o cursă cu 50 de oameni pe 25 de locuri decât cu 50 de oameni pe 50 de scaune. În plus, taie doar 15 bilete şi doar dacă e control.

În rest... firma poate să fie şi SNC şi PFA, numai să aibă vehiculul în proprietate sau leasing (asta ca să fie sigur că poate presta serviciul de transport şi nu anulează curse pe motiv de ,,lipsă parc"), dar să i se permită să închirieze autobuze în cazuri de ,,forţă majoră", gen autobuz defect.

 


Re: Stiri si Articole din presa despre S.C Braicar S.A. Catalin

Dr2005 wrote:
numai să aibă vehiculul în proprietate sau leasing (asta ca să fie sigur că poate presta serviciul de transport şi nu anulează curse pe motiv de ,,lipsă parc"), dar să i se permită să închirieze autobuze în cazuri de ,,forţă majoră", gen autobuz defect.
Pentru asta sau pentru cazul cand sunt mai multi calatori decat de obicei sunt prevazute vehiculul sau vehiculele de rezerva... nu sa umble ala sa caute inlocuitori cand e vreo problema...
Dar de cate ori ati vazut voi sa puna rezerva cand se umple prima troaca?!? Eu i-am facut scandal monstru unuia la Buzau pe tema asta, i-am zis sa sune dupa rezerva, ca eu i-am platit bilet intreg, vreau sa merg normal, nu sa se sprijine de mine toti taranii si tiganii cu papornite imputite de prin tot felul de coclauri...
N-a vrut, s-a trezit cu reclamatii la A.R.R., O.P.C. etc. Chiar daca nu i-au facut mare lucru, presupun ca o "atentie" tot a trebuit sa dea, ori daca fiecare dintre noi i-am umple de reclamatii (intemeiate), la un moment dat nu le-ar mai conveni sa dea atatea "atentii". Doar calatorii sunt de vina ca accepta sa fie injositi pe banii lor!

O alta problema e legata de faptul ca unii participa la licitatii cu niste masini, castiga, si apoi fac cursele cu tot felul de junghiuri.
Bunaoara, pe Buzau - Chiliile circula de obicei un microbuz chiar confortabil si nou, probabil cel cu care s-a castigat traseul.
Dar de cateva ori am avut surpriza neplacuta sa ma trezesc cu o cotineata luata ... de pe traseele de oras din Buzau, avea chiar hartiile cu traseul "M" de oras in spatele parasolarului...

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 12
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Brăila  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419392 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use