Regiunile RomânieiMunteniaJudețul Prahova

 

Topic: Refacerea liniilor de tramvai (2014-2016)

99 posts, 102708 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Re: Refacerea liniilor de tramvai (2014-201X) ByOnu

Nu inteleg de ce s-a ales solutia cu site de plastic pentru green track. Arata rau. Sper sa se poata si mai "green" de atat. :roll:

 


Re: Refacerea liniilor de tramvai (2014-201X) shoppy

Ca daca intra petarda cu suvul pe ploaie peste linie sa nu sape brazde pe acolo, si o sa arate mult mai bine cand creste si iarba.

 


Re: Refacerea liniilor de tramvai (2014-201X) Gabi23

20 martie 2016

Lucrările sunt foarte avansate, mai sunt destule de făcut, dar în general situația se prezintă destul de bine, fiind șanse ca la începutul verii să revină tramvaiele.

102 - 20.03.2016 (1).JPG (479.98 KB; downloaded 5064 times)

102 - 20.03.2016 (2).JPG (465.16 KB; downloaded 5069 times)

102 - 20.03.2016 (3).JPG (407.8 KB; downloaded 5065 times)

102 - 20.03.2016 (4).JPG (343.42 KB; downloaded 5065 times)

102 - 20.03.2016 (5).JPG (413.25 KB; downloaded 5066 times)

102 - 20.03.2016 (6).JPG (412.88 KB; downloaded 5065 times)

102 - 20.03.2016 (7).JPG (401.27 KB; downloaded 5065 times)

102 - 20.03.2016 (8).JPG (501.61 KB; downloaded 5066 times)

102 - 20.03.2016 (9).JPG (414.04 KB; downloaded 5066 times)

102 - 20.03.2016 (11).JPG (405.69 KB; downloaded 5065 times)
102 - 20.03.2016 (10).JPG (396.52 KB; downloaded 5065 times)

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Refacerea liniilor de tramvai (2014-201X) GPS

Mulțumim pentru reportaj! :D  :bere:
Troleibuzele de pe linia 44 circula fără a avea captatorii conectați la rețea sau mi se pare mie? :shock:

 


Re: Refacerea liniilor de tramvai (2014-201X) Gabi23

Întradevăr troleibuzele liniei 44, circulă fără captatori pe secțiunea cuprinsă între Strada Malu Roșu și terminalul cu același nume. Deasemenea accesul/retragerea către depou se face la fel, rețeaua lipsind pe Șoseaua Vestului, între Str. Malu Roșu și Str. G.G. Cantacuzino.

#5918 plecând de la Malu Roșu, fără captatori:


 


Re: Refacerea liniilor de tramvai (2014-201X) TibiV

Cool... :D

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Linia+de+tramvai+modernizata+la+Ploiesti+pune+in+pericol+calator

Linia de tramvai modernizată la Ploieşti pune în pericol călătorii

La Ploieşti, o linie de tramvai complet modernizată, pe bani europeni, este nefolosită, la două luni după ce Primăria a făcut recepţia lucrării. Edilii şi-au dat seama că stâlpii liniei electrice sunt montaţi prea aproape de şine şi că există şi alte probleme. De cealaltă parte, constructorul spune că a respectat proiectul, iar proiectantul - că a lucrat conform cerinţelor Primăriei.

„Observaţi şi dumneavoastă unde este stâlpul. Un copil, cineva care scoate mâna pe geam, are ocazia să rămînă făra braţ”, explică un angajat al regiei de transport public din Ploieşti.

Este doar una dintre problemele sesizate la două dintre liniile de tramvai recent modernizate. Lucrările au început în februarie 2014. Printre altele au fost schimbate şinele de tramvai şi au fost amenajate staţiile. Costul total a fost de 110 milioane de lei. Lucrarea a fost recepţionată în iunie anul acesta, dar fără probe de circulaţie. Aşa că stâlpii montaţi prea aproape de linii nu sunt singura problemă. Angajaţii regiei de transport cred că şinele sunt înclinate.

Silviu Sonu, lider de sindicat: „Noi considerăm că e înclinat la interior, are o suprafaţa de contact de 15 milimetri. Ar trebui să fie în jur de 85. Lucru care duce la ineficienţă în frânare.”

Din cauza acestor deficienţe au apărut deja probleme.

Dumitru Dumitru, mecanic de intreţinere TCE Ploieşti: „Înainte pe liniile cele vechi băgam un tramvai la reparat odată la 7-8 luni, un în mod normal. Acum vine şi la două luni, la o lună, la trei.”

Lucrarea a fost executată de o firma din Galati, care susţine că a facut totul conform proiectului. La rândul lor, proiectanţii susţin că totul e în regulă. Ei spun că, de fapt, societatea de transport ar fi trebuit să modifice roţile tramvaielor după înlocuirea şinelor.

„Stâlpii montați între cele două fire ale căii proprii de rulare (...) sunt montați corect, conform proiectului tehnic aprobat de Primăria Municipiului Ploiești. Scoaterea mâinii/capului pe geamul tramvaiului este interzisă”, spune Adrian-Augustin Drăghici, director tehnic al firmei de proiectare Urban Proiect Grup Bucureşti, în răspunsul trimis Primăriei ploieşti.

„Ieri a făcut proba şi de aici nu a mai plecat. Face flamă, nu porneşte”, spune un ploieştean.

Lucrarea a fost recepţionată înainte de alegeri. Fostul edil, actual viceprimar, a refuzat să explice de ce semnat recepţia. Noul primar din Ploieşti nu a comentat nici el situaţia lucrării.


Traim in tara tuturor imposibiltatilor.... :lol:

 


Re: Refacerea liniilor de tramvai (2014-201X) stefan_br

Am impresia ca aceeasi firma a executa si lucrarea din Braila. Ghiciti ce..si acolo sunt probleme, ba mai mult au dat primaria in judecata pentru ca i-a penalizat pentru intarzierea lucrarilor  iar acum tramvaiul nu va circula pana la finalizarea procesului.

 


Re: Refacerea liniilor de tramvai (2014-201X) Adrian.B

stefan_br wrote:
Am impresia ca aceeasi firma a executa si lucrarea din Braila. Ghiciti ce..si acolo sunt probleme, ba mai mult au dat primaria in judecata pentru ca i-a penalizat pentru intarzierea lucrarilor  iar acum tramvaiul nu va circula pana la finalizarea procesului.


Tancrad

 


Re: Refacerea liniilor de tramvai (2014-201X) stefan_br

Exact cum banuiam.

 


Re: Refacerea liniilor de tramvai (2014-201X) cris_m

Hai aia cu stalpii o mai dregi din mers, pui un afis peste tot cu „nu scoateti capul pe geam in timpul mersului” si ai terminat. Din punct de vedere legal, sunt asigurati.  :roll:

Dar asta cu inclinatia linei mi se pare de-a dreptul fantazmagorica. Ce, sa nu-mi spuneti ca au mers vatmanii aia cu paharul plin de apa pe bordul tramvaiului si a inceput sa curga pe langa  :lol:

Ca orice lucrare, trebuie sa mai fie si un mic defect acolo, dar nici chiar asa de serioase :popa:

 


Re: Refacerea liniilor de tramvai (2014-201X) Trole

Să o luăm pe rând cu informațiile din reportajul Digi 24.
1.    Stîlpii sunt prea aproape. Dacă tramvaiul nu se izbește în ei, e ok. Argumentele cu mâini și capete pe afară sunt puerile. Dăcă totuși se apreciază că siguranța pasagerilor o impune, pe lângă niște pictograme aplicate pe geam, se poate limita și cursa geamurilor. Și asta doar pentru KT4D-urile care nu au venit deja prevăzute cu geamuri rabatabile (care, în treacăt spus, nu s-au inventat chiar degeaba...)
2.    Șinele sunt înclinate. Măi să fie. Dar chiar așa se montează – înclinate către axul căii. În România înclinația este de 1:20, în Vest de 1:40. Geometric, cel mai adesea, contactul pe suprafața de rulare ar trebui să fie un punct – iar prin deplasare să rezulte o dreaptă. Dar cum oțelul se deformează, rezultă o suprfața de contact mai lată, cu formă elipsoidală. Prin rulare, rezultă o bandă de contact pe șină.
3.    Uzura roților. Dacă apar uzuri anormale, ar fi de preferat să se studieze forma profilului de rulare. Forma șinei este mai greu de modificat și nu e nici economic viabil să faci așa ceva. Piesa de uzură este roata. Nu degeaba în reportaj se afirmă că „proiectanţii susţin că [...] ar fi trebuit să modifice roţile tramvaielor”. Lipsește însă un cuvânt – profilul. Nu roțile în sine sunt problema, ci profilul de rulare. Pe la minutul 0,43 apare imaginea aceasta.
Clipboard 01.jpg (19.66 KB; downloaded 4874 times)

În normativele feroviare se poate găsi desenul acesta pentru o roată motoare. (Am luat una de LDE2100.)
Clipboard02.jpg (20.74 KB; downloaded 4876 times)

Parcă sunt câteva diferențe...
La final două link-uri. Un material care tratează problema rulării și normativul din care am preluat desenul roții motoare.
http://www.smta.ro/articole/vol4_nr1_art6.pdf
http://www.afer.ro/legislatie_nationala/Ordin%20nr.%201406%20din%202006%20-%20include%20anexele.pdf

Evident, dacă TCE și constructorul nu se înțeleg, pot apela oricând la un expert independent sau la Autoritatea Feroviară, pentru că, până la urmă, tramvaiul e un vehicul feroviar urban, din păcate nu foarte clar reglementat la noi...

 


Re: Refacerea liniilor de tramvai (2014-201X) ByOnu

S-a finalizat reabilitarea integrala a retelei? Ambele linii? De depou au de gand sa se atinga?

 


Re: Refacerea liniilor de tramvai (2014-201X) Adrian.B

ByOnu wrote:
S-a finalizat reabilitarea integrala a retelei? Ambele linii? De depou au de gand sa se atinga?


Ambele linii sunt in perfecta stare de functionare. Au fost ceva discutii in care s-a vorbit de faptul ca au fost montate stramb dar in urma expertizei tehnice si-au dat seama ca linia e in regula si ca avem Tatre din 1970 si s-au apucat sa le schimbe bandajele. In ceea ce priveste starea depoului, arata oribil. Au fost montate sine noi din fonduri si muncitori proprii la intrarea depoului cel mai probabil pentru a face iesirea posibila fara cazuri de deraiere  :lol: Daca tot am deschis subiectul, vagoanele si ele sunt oribile, vopsite cu 80% diluant si deja ruginite.

 


Re: Refacerea liniilor de tramvai (2014-201X) ByOnu

Depoul putea fi (inca poate fi, daca ii pasa cuiva) modernizat pe fonduri UE. Ar fi trebuit facut concomitent cu reteaua.

Despre Tatre nu stiu ce sa zic, la inceput aratau foarte bine, cel putin la interior. Cuvantul cheie este la inceput. Oricum, trimiteti V3A-ul aici sa-l modernizam. :lol:

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Prahova  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use