Autobuze Solaris Urbino 12 m

Resedinta de judet - Pitesti

Autobuze Solaris Urbino 12 m

Mesajde Victor92 » Mar, 03 Oct 2017, 20:06

Incepand cu jumatatea anului 2015, orasul Pitesti beneficiaza de 70 de autobuze Solaris Urbino 12 m numerotate de la 001 la 070. Inainte de a discuta despre acestea, va invit sa parcurgem o scurta istorie a acestui model produs de catre fabrica poloneza, respectiv alte detalii ce tin de bucataria interna a acestora.

Informatii generale despre Solaris Urbino 12 m

Solaris Urbino 12 face parte din seria Solaris Urbino de autobuze cu podea joasa destinata transportului public, produsa in anul 1999 de catre compania poloneza Solaris Bus & Coach din Bolechowo din apropiere de Poznań, Polonia. Din 2010, exista si o versiune hibrida, iar din anul 2013 a aparut o varianta electrica. Modelul Urbino 12 are o lungime de 12.0 metri, inclouind modelul Neoplan N4016, fabricat intre 1988 si 1999 la fabrica mentionata anterior.

Seria Solaris Urbino 12 a fost prima din noua serie de autobuze Solaris de 12 metri. Este cea mai populară serie de modele din istoria mărcii.

Modelul Urbino 12 a iesit la ”lumina” prima ora la mijlocul anului 1999 in cadrul unui targ international.

Aceasta a fost prima generatie de autobuze Solaris Urbino 12, a doua fiind fabricata de la inceputul anilor 2001-2002. Din 2005, a aparut cea de-a treia generatie a autobuzului.

In anul 2008, in cadrul targului Transexpo organizat la Kielce, noul prototip al seriei Solaris Urbino a fost marcat ca „Noua editie a generației 3.5". Structura celei de a patra generație o mentine pe aceeași celei din seria anterioara. In interior, spatele panourilor verticale de sustinere, lumina este mult mai puternica, spatiul de la mijlocul autobuzului este mult mai mare, iar o alta solutie inovatoare pentru anul respectiv a insemnat ascunderea compartimentului motorului.

Autobuzele Solaris Urbino 12 sunt produse cu motoare diesel care indeplinesc standardul de poluare Euro VI. Din 2005, exista varianta LPG / GNG (gaz natural). Cele mai vândute motoare diesel sunt de la DAF Trucks, mai putin frecvente fiind folosite cele care provin de la MAN. Ultimele tipuri de motoare mentionate au fost folosite cu precadere in anul 2004, respectiv pentru o perioada scurta de timp in 2006.
Alternativ, producătorul a început să utilizeze motoarele diesel Cummins ISBe4 250B cu standardul Euro IV.

Autobuzele Urbino 12 LE sunt produse pentru o varietate suburban, pentru trasee scurte, cu putere diesel, CNG sau biogaz.

Solaris Urbino a fost dsemnat autobuzul anului 2017. Este primul titlu de acest gen acordat unui producător polonez și, în același timp, este pentru prima dată în istoria competiției cand premiul este acordat unui producător de baterii, autovehicul. Concursul pentru autobuzul anului 2017 a avut loc la Bruxelles. Ebusco, Irizar, Van Hool, Solaris și Mercedes au concurat pentru premiul final. Primii patru producători au intrat în concurs cu autobuze electrice, în timp ce Mercedes a ales un vehicul alimentat cu gaz natural (CNG).

Noul Solaris Urbino 12 electric, care a fost evaluat de un juriu de editori din 20 de țări, a fost echipat cu baterii de 240 kWh. În autobuz au fost instalate două sisteme de încărcare: una cu pantograf, pentru încărcare în timpul opririlor la stațiile de autobuz, iar cealaltă cu ajutorul unui plug-in pentru încărcarea în depozitul de autobuze. În timpul concursului de la Bruxelles, Solaris alimentat de la baterie a fost debitat prin intermediul unui încărcător de nouă generație cu o putere de 80 kW, proiectat și produs de Ekoenergetyka-Polska. Încărcătorul mobil al tipului plug-in a fost conectat la un post cu un pantograf special conceput pentru acest scop. Datorită acestei soluții, raza de acțiune a sistemului Urbino electric este practic nelimitată.

Primul concurs pentru cel mai bun autobuz urban a fost organizat in 1989. Vehiculul câștigător primește titlul de cel mai bun autobuz pentru întreg anul viitor, iar în cazul ediției actuale ar fi anul 2017. Autobuzul oficial a ceremoniei de decernare a premiului "Anul 2017" va avea loc în timpul târgului IAA de la Hanovra, programat pentru Septembrie 2016.

Alte variante Solaris Urbino 12

1) Solaris Urbino 12 Hybrid:
În a doua jumătate a anului 2009, a fost construit un prototip Solaris Urbino 12 Hybrid bazat pe a treia generație de Solaris Urbino 12. Modelul a putut fi admirat pentru prima oara la târgul comercial Busworld din Kortrijk - Octombrie 2009. Producția primei serii a început în 2010;
2) Solaris Urbino 12 Ü:
Autobuzele Solaris Urbino 12 Ü sunt utilizat de obicei pentru serviciile de transport public urban și interurban; modelul și-a făcut debutul la târgul IAA Nutzfahrzeuge din Hannover, în Septembrie 2012;
3) Solaris Urbino Electric 12 (Modelul care a circulat la Pitesti in perioada 30.05 – 05 Iunie 2017 – conform site-ului PubliTrans 2000):
In Septembrie 2012, la targul de comert „IAA Nutzfahrzeuge din Hannover”, în septembrie 2012, a fost prezentat noul Solaris Urbino 12 electric, care a debutat ca prototip electric din familia Solaris Urbino 12. În al treilea trimestru al anului 2013, autobuzul a fost fabricat și a fost livrat la Braunschweiger Verkehrs-AG, în Braunschweig, Germania. Aceasta a fost făcută ca parte a unui program de cercetare și implementare a noilor tehnologii în serviciile de transport public, proiectul fiind finanțat de Ministerul Federal al Transporturilor din Germania.

Simbolul grafic – dachshund verde -

Simbolul grafic al modelului Solaris Urbino 12 este un dachshund verde, plasat pe majoritatea autobuzelor, întotdeauna pe peretele frontal din partea dreaptă a vehiculului. Odată cu introducerea modelelor din a treia generație, aspectul simbolului grafic a fost ușor modificat.

Toate versiunile autobuzelor au simboluri cu detalii diferite. Modelele hibride Dachshund au două inimi care simbolizează un sistem de acționare duală, iar modelele ecologice în versiunea EEV au un dachshund care deține o floare în gură. O parte din modelele de dachshund-uri vândute la Cracovia poartă o rogatywka (chipiul cu vârf, asimetric cu patru colțuri, folosit de diferite formațiuni militare poloneze de-a lungul anilor).

Autobuze Solaris Urbino 12 – Pitesti

Pe 27 Ianuarie 2015, site-ul „Bus to Coach” – Revista on-line si site cu informatii despre transportul pasagerilor din Europa – anunta ca o alta comanda semnificativa a fost trimisa din Romania companiei Solaris Bus & Coach.

„La sfârșitul anului 2014, producătorul polonez a semnat un contract pentru furnizarea a 70 de autobuze Solaris Urbino 12 către SC Publitrans 2000 SA, cu sediul în Pitești, un oraș din apropierea Bucureștiului.

"Aceasta este o altă ordine mare de pe piața românească, care a devenit recent un important exportator pentru producătorul polonez", au declarat reprezentantii firmei poloneze.

Vehiculele vor fi echipate cu aer condiționat, lămpi cu LED-uri de zi, un sistem avansat de informare a pasagerilor, precum și un sistem de monitorizare a CCTV. Motorul este Euro VI Cummins ISB6.7 280B (204 kW). Livrarea va fi finalizată până în mai 2015. Solaris este prezentă pe piața românească de câțiva ani. 10 autobuze Urbino 12 se afla laOradea, 20 de același model împreună cu 8 Trollino 12 au fost livrate la Baia Mare. Anul trecut, în Cluj-Napoca, Capitala Transilvaniei și în Craiova, un oraș din nordul țării, a fost plasat un ordin pentru 40 articulate Urbino 18, Solaris a semnat un contract de livrare a șaisprezecelea Urbino 12.”

La data de 1 Aprilie 2015, firma poloneza a livrat primele 5 autobuze societatii de transport Publitrans din Pitesti, urmand ca pana la sfarsitul lunii respective sa fie predate toate cele 70 de bucati comandate. Pentru acestea, s-a consemnat un imprumut de 13 milioane de euro de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.

O parte dintre ele au inceput sa circule in jurul datei de 1 Iunie 2015.

Autobuzele au un consum de 37,5 litri/100 kilometri şi emisie redusă de noxe, caroserie de inox cu garanţie 12 ani la coroziune, aer condiţionat pentru vară şi aer cald pentru perioada de iarnă şi afişaje electronic atât pentru exterior cât şi pentru interior, care poate indica traseul, ora curentă şi staţia următoare. Capacitatea maximă este de 98 de călători, dintre care 27 pe locuri şi restul în picioare.

Totodata, societatea de transport in comun din Pitesti, PUBLITRANS 2000, a anuntat la un an distanta (1 Iulie 2017) ca intentioneaza sa achizitioneaze de la compania ASIROM VIG servicii de asigurare pentru parcul auto, pentru calatori, dar si pentru membrii Consiliului de Administratie, urmand sa achite circa 3,2 milioane de lei.

Valoarea totala finala a contractului s-a redus la mai putin de jumatate fata de estimarea initiala, care era de 6,5 milioane de lei.

Potrivit anuntului publicat de PUBLITRANS 2000 pe Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), sociatatea are nevoie, incepand cu data de 1 Octombrie 2016 de urmatoarele polite:
- asigurari RCA pentru intregul parc auto;
- Asigurari CASCO pentru 70 autobuze noi tip Solaris Urbino 12,
- Aasigurari pentru calatori si bagajele acestora si asigurari de risc profesional pentru membrii Consiliului de Administratie al S.C. PUBLITRANS 2000 S.A. conform datelor din caietul de sarcini".

Transportatorul a primit doua oferte, dar a fost desemnata castigatoare ASIROM. Criteriul de atribuire a fost "pretul cel mai scazut".

ASIROM face parte din grupul austriac Vienna Insurance Group, care mai controleaza in Romania si societatile OMNIASIG si BCR Asigurari de Viata. Compania a inregistrat in 2015 prime brute subscrise in valoare totala de 740,6 milioane de lei, conform datelor publicate de ASF.

PUBLITRANS 2000 este societatea care are asigura transportul public local in Pitesti, avand ca actionar unic Consiliul Local. In 2015, PUBLITRANS 2000 a inregistrat venituri in valoare de 32,16 milioane de lei si un profit brut de 3,7 milioane de lei, iar pentru 2016 si-a bugetat venituri mai mari, de 42,5 milioane de lei.

Observatii personale

Asa cum va spuneam de la primele randuri, Pitestiul se inscrie pe lista oraselor din Romania care achizitioneaza un numar consistent de autobuze moderne si eficiente cerintelor prezentului. Practic, locuitorii orasului Gascanului beneficiaza in sfarsit de mijloace de transport eficiente, avand in vedere ca in ultimii ani, parcul de autobuze nu era unul pe masura asteptarilor. Strazile detin un covor de asfalt bun, astfel incat aceasta achizitie se inscrie perfect in ceea ce ii trebuie unui oras de provincie.

Pana in clipa de fata, au parcurs, in medie, aproximativ 150 000 de kilometri, dar exista si o problema: conform spuselor unui sofer, acestea au avut garantie doar 2 ani de zile si ramane de urmarit cum se vor descurca pitestenii de acum incolo cu ele. Separat, la vederea aparatului foto si explicandu-le de ce fac poze, angajatii societatii de transport in comun au fost extrem de prietenosi si tin sa precizez asta.

Revenind la autobuzele Solaris, sunt extrem de calduroase, asa ca iarna nu le va oferi celor din Pitesti conditii neplacute de transport. Exteriorul arata bine, interiorul la fel, singurul aspect care imi surade (in comparatie autobuzele Mercedes Citaro de la Bucuresti) e ca spatiul din preajma locului rezervat persoanei cu handicap este mult mai mare, respectiv acel culoar intre usa a doua si a treia. In rest, nu prea ar fi multe cuvinte de spus, ci doar de urat mult succes celor din Pitesti si sa aiba grija de ele in continuare!

In realizarea materialului foto din urmatoarele mesaje, am utilizat poze de la exteriorul si interiorul autobuzelor: 012, 026, 049, 058, 063 si 069. Trebuie sa mai mentionez faptul ca nu detin o lista finala cu numerele de inmatriculare a tuturor autobuzelor, deoarece unele dintre ele imi lipsesc din colectia personala. In dreptul lor, am tras linie "-", iar daca in viitorul apropiat/indepartat voi mai da o fuga sau alti colegi de pe forum o vor face, am rugamintea sa completam numerele pe care nu le avem.

Totodata, e de urmarit daca polonezii se vor impune in licitatia de autobuze de la Bucuresti care va fi reluata. Cand? Nu se stie ...

Sursa informatii:

https://www.busworld.org/articles/detai...-year-2017
https://en.wikipedia.org/wiki/Solaris_Urbino_12
http://epitesti.ro/stiri/stiri-diverse/...lerie-foto
http://epitesti.ro/stiri/stiri-diverse/...uz-pitesti
http://www.eautocare.ro/solaris-urbino/
http://www.publitrans2000.ro/index.php?content=parc
http://www.1asig.ro/PUBLITRANS-2000-cum...-54155.htm
http://www.bustocoach.com/en/content/ja...es-romania
http://www.xprimm.md/PUBLITRANS-2000-cu...-54155.htm
http://biztok.money.pl/biznes/artykul/s...91066.html
http://www.railnet.ro/viewtopic.php?f=60&t=4219
http://corporate.lulop.com/en_EN/post/s...run-i.html
http://agpress.ro/actualitate/6504-auto...in-pitesti
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/transp...st&utm_v=2
http://www.modellbus.info/akt_15_02.htm
http://www.trucks.com.pl/aktualnosci/70...e-rumunii/
http://www.autobusi.net/70-solarisa-za-rumuniju/
http://www.transportnews.pl/kolejny-suk...o-rumunii/
http://www.universulargesean.ro/primele...lunii-mai/

Schema Autobuz Solaris Urbino   12.jpg
Schema Autobuz Solaris Urbino 12.jpg (54.15 KiB) Vizualizat de 361 ori
Solaris_Urbino_Jamnik_(006).jpg
Solaris_Urbino_Jamnik_(006).jpg (38.08 KiB) Vizualizat de 361 ori
Lista 001 - 035.jpg
Lista 001 - 035.jpg (67.65 KiB) Vizualizat de 361 ori
Lista 036-070.jpg
Lista 036-070.jpg (51.42 KiB) Vizualizat de 341 ori
049 - 30.09.2017 (2).JPG
049 - 30.09.2017 (2).JPG (232.84 KiB) Vizualizat de 361 ori
012 lateral - 30.09.2017.JPG
012 lateral - 30.09.2017.JPG (296.72 KiB) Vizualizat de 361 ori
058 - 30.09.2017 (2).JPG
058 - 30.09.2017 (2).JPG (229.85 KiB) Vizualizat de 361 ori
058 - 30.09.2017.JPG
058 - 30.09.2017.JPG (227.61 KiB) Vizualizat de 361 ori
069 spate - 30.09.2017.JPG
069 spate - 30.09.2017.JPG (178.96 KiB) Vizualizat de 361 ori
069 - 30.09.2017.JPG
069 - 30.09.2017.JPG (313.51 KiB) Vizualizat de 361 ori
Ultima oară modificat de Victor92 pe Mar, 03 Oct 2017, 20:16, modificat de 2 ori în total.
Flickr : https://www.flickr.com/photos/131524743@N08/

2017: 4553 km pe calea ferată - 23.10.2017
Avatar utilizator
Victor92
Membru Gold
 
Mesaje: 4896
Membru din: Dum, 14 Noi 2010, 14:38

Autobuze Solaris Urbino 12 m

Mesajde Victor92 » Mar, 03 Oct 2017, 20:09

Continuare cu detalii din exterior si interior.
Fişiere ataşate
069 - 30.09.2017 (2).JPG
069 - 30.09.2017 (2).JPG (327.51 KiB) Vizualizat de 360 ori
049 detaliu exterior - 30.09.2017.JPG
049 detaliu exterior - 30.09.2017.JPG (220.12 KiB) Vizualizat de 360 ori
049 detaliu exterior - 30.09.2017.JPG
049 detaliu exterior - 30.09.2017.JPG (220.12 KiB) Vizualizat de 360 ori
DSC_0310.JPG
DSC_0310.JPG (248.83 KiB) Vizualizat de 360 ori
012 interior1 - 30.09.2017.JPG
012 interior1 - 30.09.2017.JPG (279.32 KiB) Vizualizat de 360 ori
012 interior2 - 30.09.2017.JPG
012 interior2 - 30.09.2017.JPG (303.66 KiB) Vizualizat de 360 ori
012 interior3 - 30.09.2017.JPG
012 interior3 - 30.09.2017.JPG (250.76 KiB) Vizualizat de 360 ori
063 interior3 - 30.09.2017.JPG
063 interior3 - 30.09.2017.JPG (250.91 KiB) Vizualizat de 360 ori
063 interior2 - 30.09.2017.JPG
063 interior2 - 30.09.2017.JPG (289.11 KiB) Vizualizat de 360 ori
063 interior 1 - 30.09.2017.JPG
063 interior 1 - 30.09.2017.JPG (261.82 KiB) Vizualizat de 360 ori
Flickr : https://www.flickr.com/photos/131524743@N08/

2017: 4553 km pe calea ferată - 23.10.2017
Avatar utilizator
Victor92
Membru Gold
 
Mesaje: 4896
Membru din: Dum, 14 Noi 2010, 14:38

Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m

Mesajde Victor92 » Mar, 03 Oct 2017, 20:15

Ultimele poze, respectiv cateva autobuze surprinse pe traseu.

001 - Linia 2 - Strada Petrochimistilor

Imagine

016 - Linia 19 - Strada Armand Calinescu

Imagine

023 + 050 - Strada Petrochimistilor

Imagine

023 + 053 - Strada Dumbravei

Imagine

038 - Linia 2 - Starda Armand Calinescu

Imagine

050 - Linia 3B - Strada Petrochimistilor

Imagine

058 - Linia 19 - Strada Petrochimistilor

Imagine
Fişiere ataşate
063 Detaliu Urbino 12 - 30.09.2017.JPG
063 Detaliu Urbino 12 - 30.09.2017.JPG (143.42 KiB) Vizualizat de 360 ori
026 interior3 - 30.09.2017.JPG
026 interior3 - 30.09.2017.JPG (203.6 KiB) Vizualizat de 360 ori
026 interior2 - 30.09.2017.JPG
026 interior2 - 30.09.2017.JPG (99.12 KiB) Vizualizat de 360 ori
026 interior1 - 30.09.2017.JPG
026 interior1 - 30.09.2017.JPG (156.25 KiB) Vizualizat de 360 ori
Flickr : https://www.flickr.com/photos/131524743@N08/

2017: 4553 km pe calea ferată - 23.10.2017
Avatar utilizator
Victor92
Membru Gold
 
Mesaje: 4896
Membru din: Dum, 14 Noi 2010, 14:38

Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m

Mesajde Puss in Boots » Mar, 03 Oct 2017, 20:21

Oh de cand n-am mai vazut compostoare din astea... :bere:
Puss in Boots
 
Mesaje: 1109
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m

Mesajde Robert » Mie, 04 Oct 2017, 21:28

Culoarea a fost aleasă sau așa era stocul disponibil la Solaris?
Robert
 
Mesaje: 33
Membru din: Vin, 11 Noi 2016, 22:35

Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m

Mesajde Victor92 » Joi, 05 Oct 2017, 07:46

@Robert: Personal, nu stiu sa iti raspund. Avand in vedere ca cei de la Craiova si Cluj au ales o nuanta anume, psoibil si cei de la Pitesti sa-si fi ales acest design ...
Flickr : https://www.flickr.com/photos/131524743@N08/

2017: 4553 km pe calea ferată - 23.10.2017
Avatar utilizator
Victor92
Membru Gold
 
Mesaje: 4896
Membru din: Dum, 14 Noi 2010, 14:38

Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m

Mesajde WT_fan06 » Joi, 05 Oct 2017, 11:53

Mi se pare un pic ilogic ca pe stoc sa existe autobuze pictate astfel. Daca erau pictate "monocolor" atunci poate da, dar asa tind sa cred ca nu, mai ales ca este o comanda de autobuze si nu sunt SH-uri.
Avatar utilizator
WT_fan06
 
Mesaje: 479
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m

Mesajde Radu Marius Garnita » Joi, 05 Oct 2017, 20:12

Ca si completare, l-am prins doar pe 017 - AG 12 RDM
Fişiere ataşate
017.jpg
017.jpg (367.61 KiB) Vizualizat de 218 ori
Avatar utilizator
Radu Marius Garnita
 
Mesaje: 18
Membru din: Mar, 05 Ian 2010, 20:08
Localitate: Bucuresti

Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m

Mesajde Robert » Vin, 06 Oct 2017, 21:33

Așa mă gândesc și eu logic, dar întrebarea mea vine după ce le-am adresat-o și celor din Galați. Acolo urmează să primească Trolino de 12 m și o să aibă ceva culoare verzuie (nu sunt chiar bun la culori) și se pare că ea nu a fost aleasă ci așa vor fi livrate.

La fel știam și eu, că ele sunt vopsite în alb dacă nu sunt comandate pentru cineva anume și nu în tonuri de câte 2 culori. Oricum arată bine, mie îmi place roșul :)
Robert
 
Mesaje: 33
Membru din: Vin, 11 Noi 2016, 22:35

Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m

Mesajde cris_m » Sâm, 07 Oct 2017, 10:34

Sau poate au fost complet albe si au cerut sa le fie adaugate acele linii rosii. Tot ce e posibil :)
cris_m
Membru Gold
 
Mesaje: 1894
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Autobuze Solaris Urbino 12 m

Mesajde Chev Celios » Mie, 11 Oct 2017, 22:40

Uitati-va putin la emblema Publitrans. Clar asa au fost comandate.
Avatar utilizator
Chev Celios
Membru Silver
 
Mesaje: 1418
Membru din: Sâm, 16 Ian 2010, 19:47
Localitate: Estul capitalei


Înapoi la Judetul Arges


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori