Regiunile RomânieiOlteniaJudețul Dolj

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

119 posts, 69086 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

1,4 km c.s. pe pasaj înseamnă 700m pe fiecare sens.
Tronsonul Electro - Peco mie mi-a ieşit 4750 m c.d., adică 9500 c.s. Dacă scădem 1400 m c.s. pentru pod, rezultă 8100 km c.s. Probabil ăia 10.878 includ şi linia spre Ford.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

„Gaură“ de șase milioane de lei în bugetul RAT

Regia de transport craioveană a terminat anul 2011 cu o pierdere enormă, din cauza scăderii subvenţiilor şi a lucrărilor la pasajul suprateran

Anul 2011 n-a fost tocmai bun pentru Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova. Diminuarea substanţială a facilităţilor de transport acordate de primărie pentru pensionari, dar şi lucrările la pasajul suprateran din Valea Vlăicii au făcut ca această unitate din subordinea municipalităţii să încheie pe minus anul financiar trecut.
„Din punct de vedere strict financiar, am încheiat 2011 cu o pierdere de aproximativ șase milioane de lei. Nu este însă atât de grav, întrucât vine după un an în care am avut un profit de 2,5 milioane de lei, aşa că anumite restanţe le putem acoperi uşor în 2012. Mă gândesc în primul rând la plăţile către bugetul de stat aferente lunii septembrie 2011, în sumă de aproximativ 1,3 milioane de lei, pe care le-am amânat la plată. Dările pentru acea lună urmează să le plătim, în baza unei înţelegeri cu ANAF, până în iunie 2012, fără să ne fie percepute penalităţi“, a declarat Marinel Florescu, directorul general al RAT Craiova.

Pensionarii salvează RAT

Cauzele unei pierderi de asemenea proporţii sunt multe, la loc de frunte situându-se reducerea subvenţiilor pentru pensionari.
„Pierderea este cauzată de mai mulţi factori, primul fiind valoarea foarte redusă a subvenţiei pe anul 2011, care este de aproximativ 20% din totalul veniturilor. Al doilea factor ţine de închiderea centrului, care a determinat două lucruri: pe de-o parte funcţionarea tramvaiului pe un tronson de nici jumătate din capacitatea şi lungimea iniţială, deci cu mai puţini călători, iar pe de altă parte, modificarea traseelor autobuzelor, care circulă pe rute ocolitoare, deci a crescut lungimea traseelor, dar şi consumul. În plus, în locul tramvaiului, între Peco Severinului şi Piaţa Centrală funcţionăm cu autobuze, care consumă motorină, de zece ori mai scumpă decât curentul pe care l-ar consuma tramvaiul, în condiţiile în care autobuzul are o capacitate mult mai mică decât tramvaiul“, a explicat directorul Florescu.
Lipsa gratuităţilor pentru pensionari se vede foarte bine în cifre. Bunăoară, RAT Craiova primea în medie, în 2010, o subvenţie lunară de circa 1,4 milioane de lei. Pe atunci, însă, cea mai mare parte a pensionarilor primea „cadou“ de la primărie transport gratuit cu mijloacele de transport în comun ale RAT. Aproape toţi pensionarii îşi luau astfel de abonamente gratuite, dar puţini circulau pe baza lor. Însă, primăria plătea din bugetul local, către RAT, contravaloarea acestor abonamente date pensionarilor. În 2011, când consiliul local a decis ca pensionarii să fie puşi să plătească o sumă cât de mică din buzunar pentru aceste abonamente subvenţionate, numărul celor care şi‑au luat astfel de abonamente a scăzut enorm. Prin urmare, şi subvenţia acordată de primărie, drept contravaloare a unei părţi din aceste abonamente pentru pensionari, s-a redus la numai 600.000 de lei pe lună, în medie.

Mai mulţi controlori, mai multe încasări

Potrivit conducerii RAT, pierderile ar fi fost mult mai mari dacă nu se luau anumite măsuri la nivelul Regiei.
„O parte din pierderile cauzate de reducerea subvenţiilor au fost compensate prin măsuri interne. E vorba, spre exemplu, de reducerea lungimii anumitor trasee, de reducerea frecvenţei autobuzelor pe trasee cu flux mai mic de călători. Apoi, am încercat să reducem cheltuielile cu materialele şi piesele de schimb, în condiţiile în care n-a crescut numărul autobuzelor trase pe dreapta. Acesta a rămas aproximativ constant, în jurul valorii de 30 din cele 174 de autobuze pe care le avem“, a spus Marinel Florescu.
O altă măsură luată de conducerea RAT Craiova constă în reducerea numărului de călători frauduloşi, prin creşterea masivă a numărului echipelor de control.
„Spre exemplu, în luna noiembrie 2011, am cooptat personalul TESA şi lucrători din toate cele trei ateliere de reparaţii, constituind 92 de echipe de control de câte trei oameni. Iar asta chiar s-a cunoscut la încasări“, a explicat directorul Florescu.
În decembrie - lună cu multe sărbători şi multe zile libere, RAT Craiova a scăzut numărul echipelor de controlori, număr care va fi păstrat la acelaşi nivel şi pe parcursul iernii. Din martie, însă, RAT va relua măsurile drastice de control, mărind numărul echipelor de controlori până aproape de 100.
„În Craiova, aproximativ 15% dintre călători circulă fraudulos. Procentul este asemănător cu cel din Constanţa şi Iaşi. Se poate însă şi mai bine: în oraşe precum Braşov, Timişoara şi Cluj numărul călătorilor frauduloşi este mai mic. Cea mai redusă amploare a acestui fenomen este, din câte ştiu, în Sibiu, dar şi oraşul este mai mic, are doar şase linii de autobuze. Acolo pensionarii circulă toţi gratis, doar pe bază de cupon de pensie. Însă asta se întâmplă într-un oraş cu un buget cât al Craiovei, dar cu o populaţie pe jumătate“, a spus directorul general al RAT Craiova.

Din nou gratuităţi

Pentru a trece din nou pe plus, conducerea Regiei craiovene de transport speră la un nou „val“ de facilităţi pentru pensionari, deci la o creştere a subvenţiilor de la primărie.
„Pentru 2012 am discutat cu domnul primar, cu domnul director economic al primăriei, dar şi cu majoritatea consilierilor locali, şi toată lumea a fost de acord cu o creştere a subvenţiei, prin mai multe facilităţi acordate pensionarilor. Noi vom propune primăriei gratuitate la transport pentru pensionarii cu venituri de până la 1.000 de lei, poate chiar până la 1.200 de lei. Dar să vedem şi cât va putea suporta primăria“, a afirmat Marinel Florescu.
Primarul Antonie Solomon sprijină, la rândul său, o asemenea propunere. „Chiar în următoarea şedinţă a consiliului local voi propune ca toţi pensionarii cu pensii până la 800 de lei să primească gratuit abonamente pe transportul în comun, dar mă gândesc în continuare şi la alte facilităţi“, a declarat ieri primarul Solomon.

http://www.gds.ro/Actualitate/2012-01-0 ... getul+RAT+

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Poate dacă făceau staţie şi la gară pentru autobuzul 101 şi alte rute deviate le-ar mai fi ieşit câţiva lei în plus... să îţi treacă autobuzul pe lângă gară şi să NU oprească... nu cred că se mai întâmplă pe undeva.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Megalicitaţie pentru tramvai

Primăria Craiova a lansat, la sfârşitul săptămânii trecute, megalicitaţia de 11 milioane de euro plus TVA pentru reabilitarea liniei de tramvai pe o porţiune de 11 kilometri şi a tronsonului cuprins între bulevardul Decebal (podul Electroputere) şi strada Caracal. Licitaţia, în valoare de 47 de milioane de lei fără TVA, a fost împărţită în trei loturi. Pentru primul, primăria a pus la bătaie peste zece milioane de lei. El prevede modernizarea celor două căi de linie de tramvai pe bulevardul Decebal pe o distanţă de 1.630 m. Al doilea lot dispune de o sumă de 9,8 milioane de lei şi se referă la realizarea unui sistem pentru managementul traficului pentru 16 intersecţii pe axa Calea București - bulevardul Nicolae Titulescu - Calea Severinului. Cel de-al treilea lot beneficiază de cea mai mare finanţare, peste 27 de milioane de lei, banii fiind cheltuiţi pentru modernizarea liniei de tramvai de pe traseul Calea București - bulevardul Nicolae Titulescu - Calea Severinului, inclusiv bucla de întoarcere de la pasajul denivelat Electroputere. Potrivit anunţului de participare publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, durata contractului este de doi ani, iar asocierile de firme care vor să se înscrie la licitaţie trebuie să fi dovedit că în ultimii trei ani au avut o cifră medie de afaceri de 20 de milioane, 19 milioane, respectiv 54 de milioane de lei aferente celor trei loturi de lucrări.

http://www.gds.ro/Economie/2012-03-01/M ... ru+tramvai

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

http://www.lupamea.ro/articol.php?id=12006

RAT Craiova a anunţat schimbări la traseele unor autobuze
de Diana Cojocaru - 06/27/2012, 17:21

Regia Autonomă de Transport (R.A.T.) Craiova a anunţat publicul călător, că începand de mâine, datorită lucrărilor la Pasajul Subteran, traseele : 1b, 3, 5b, 23b, 25 si 29b vor fi deviate astfel:

Traseul 1b
Tur : Romanesti - str.Al.Macedonski – str.A.I.Cuza – str.F.Golesti – Calea Bucuresti – bdl.Carol – Gara
Retur : Gara – bdl.Carol - Calea Bucuresti – km.0 – str.Unirii - str.A.I.Cuza – str.Panait Mosoiu – str.F.Buzesti – str.S.Barnutiu - Romanesti

Trseul 3
Tur : Cr.Noua - str.Doljului – str.Brazda lui Novac – str.C-tin Brancusi – bdl.N.Titulescu - km.0 – str.Unirii - str.A.I.Cuza – str.Panait Mosoiu – str.F.Buzesti – str.Caracal - Banie
Retur : Banie – str.Caracal - str.Al.Macedonski - – str.A.I.Cuza – str.F.Golesti – Calea Bucuresti – km 0 – bdl.N.Titulescu – str.C-tin Brancusi – str. Brazda lui Novac - str.Doljului - Cr.Noua

Trseul 5b
Tur : Fintina Popova. - str. Al.Macedonski – str.A.I.Cuza – str.F.Golesti – Piata Centrala
Retur : Piata Centrala - str.F.Golesti - str.A.I.Cuza – str.C.Radulescu Motru – str.I.Traian - str. Al.Macedonski – str.C.D.Fortunescu – str.Aries – str.Caracal - Fintina Popova

Trseul 23b
Tur : Piata Centrala – Calea Bucuresti – bdl.Carol - Dezbenzinare
Retur : Dezbenzinare - str.Brazda lui Novac - str.C-tin Brancusi - bdl.N.Titulescu - km 0 - Calea Bucuresti - Piata Centrala

Traseul 25
Tur : str.Doljului – Gara - bdl.Carol – Calea Bucuresti - str.F.Golesti - str.A.I.Cuza – str.C.Radulescu Motru – str.I.Traian - Banie(Selgros)
Retur : Banie(Selgros – str. I.Traian - str.Al.Macedonski – str.A.I.Cuza – str.F.Golesti – Calea Bucuresti - bdl.Carol – Gara - str.Doljului

Trseul 29b
Tur : Bucovat - str. Al.Macedonski – str.A.I.Cuza – str.F.Golesti – Piata Centrala
Retur : Piata Centrala - str.F.Golesti - str.A.I.Cuza – str.C.Radulescu Motru – str.I.Traian - str. Al.Macedonski – str.C.D.Fortunescu – str.Aries - Bucovat

Statii nou infiintate:
“Banc Post”: pe str. Panait Mosoiu pana in intesectia cu str. Lipscani ptr. traseele 1b, 3;
“Al. Macedonski”: pe str. Al. Macedonski, dupa intersectia cu str. Imp. Traian ptr. traseele 1b, 3, 5b, 29b;
“Spital nr. 2”: pe str. C-tin Brancusi, la 50 m de intersectia cu Bd. Nicolae Titulescu

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

http://www.primariacraiova.ro/pcv/servl ... 04#topPage

RAT Craiova anunta publicul calator ca incepind cu data de 12.07.2012mijloacele de transport cu program de circulatie pe traseele 3b, 13, 20, 23b si 25 isi reiau circulatia  pe str. Amaradia.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Primăria Craiova este interesată de o colaborare pe termen lung cu firme din China

Primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, s-a întâlnit, marţi, cu o delegaţie de oameni de afaceri din China, condusă de Wang Shaohong, preşedintele grupului chinez EME, care cuprinde peste 200 de companii şi instituţii de investiţii.

Potrivit primarului Craiovei, domeniile de interes pentru grupul EME sunt investiţiile în conservarea energiei, investiţiile industriale în protecţia mediului şi construcţiile verzi (ecologice), iar municipalitatea este interesată de o colaborare pe termen lung cu parteneri din China.

"Am avut o întâlnire cu o delegaţie din China din care au făcut parte reprezentanţi ai grupului EME care reprezintă 200 de firme foarte puternice din sectorul energetic construcţii şi multe alte domenii. Discuţiile au vizat domeniul construcţiilor de blocuri. Le-am precizat până acum care sunt preferinţele noastre şi care sunt posibilităţile de a intra într-un parteneriat cu dumnealor, urmând ca dumnealor să analizeze oferta noastră şi să ia o decizie. E clar că sunt foarte interesaţi de o colaborare cu Craiova, pentru că, după vizita doamnei ambasador, iată că a venit reprezentantul a 200 de companii din China. Asta spune multe vizavi de cât de în serios iau ei relaţiile bilaterale. Va trebui să vedem ce putem noi să le oferim, ce pot ei să ofere, ca să putem avea un parteneriat pe termen lung", a spus Vasilescu.

Aceasta a mai afirmat că proiectele care ar putea fi dezvoltate în parteneriat cu firme din China sunt "proiecte mici pentru dumnealor, dar sunt interesante". "Eu sunt chiar curioasă ce preţ pot să ne facă pentru un metru pătrat de apartament. Le-am explicat care sunt condiţiile noastre, cu ce venim noi în acest parteneriat. A rămas să-şi facă nişte calcule şi să vedem pe final cu ce preţ pot să vină la metrul pătrat de apartament. Pe noi ne interesează să avem cel mai mic preţ pe metrul construit. Asta este prioritatea noastră: să dăm cele mai ieftine apartamente. În rest, vă asigur că doritori sunt chiar din Craiova care vor să construiască', a mai spus Olguţa Vasilescu.

Primarul Craiovei a mai afirmat că municipalitatea are deja terenul pregătit pentru construcţia de locuinţe, iar în perioada următoare se va organiza licitaţia pentru demararea construcţiei. În campania electorală, Vasilescu le-a promis craiovenilor 20.000 de locuri de muncă şi 4.000 de locuinţe. Primarul a spus, marţi, că reprezentanţii companiilor chineze au cerut să lucreze cu chinezi, pentru a fi siguri că se încadrează în termenele pe care le promit. "Singurul lucru pe care l-au cerut: dacă e posibil să lucreze cu chinezi. Le-am spus că nu există nicio prevedere legală care să-i oblige pe ei să lucreze cu forţă de muncă locală, dar sigur că este un lucru pe care noi l-am prefera să se întâmple. Au spus, însă, că, dacă trebuie să se încadreze în nişte termene, trebuie să fie absolut convinşi că se încadrează', a mai afirmat Olguţa Vasilescu. AGERPRES

http://www.administratie.ro/articol.php?id=42992

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

R.A.T. Craiova anunta publicul calator ca incepand cu data de 18. 03. 2013:
1. Se intrerupe circulatia tramvaielor pe tronsonul Pasaj Electro – Ford si retur,
datorita lucrarilor de inlocuire a caii de rulare a tramvaiului. Preluarea calatorilor se va
face cu autobuze din statiile de imbarcare – debarcare ale traseelor de autobuze comune
cu tramvaiul pe acest tronson, frecventa de circulatie va fi neschimbata, atat in zilele
lucratoare cat si in zilele nelucratoare;
2. Traseul 6 va fi suspendat temporar pana la terminarea lucrarilor la Pasajul
Subteran. Abonamentele pe traseul 6 raman valabile pe toate traseele care au ruta comuna
cu acesta : 1b, 4, 24 pe tronsonul Parc – Piata Centrala si retur precum si pe traseele
9, 11 si tramvai pe tronsonul Piata Centrala – Cr.Noua si retur.

Primaria Craiova

 


Re: Stiri, noutati, perspective Robert24

La acesti bani nu pot fi articulate.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Condiții mizerabile în autobuzele din Craiova

Autobuze vechi de 20 de ani cu scaune şi podele rupte, în care este frig ca afară, iar mirosul de motorină arsă nu te lasă să respiri. Acestea sunt condiţiile pe care trebuie să le îndure localnicii din Craiova, dacă nu vor să meargă pe jos.
Traseul care face legătura între centrul Craiovei şi ultimul cartier din oraş oferă călătorilor o experienţă uşor traumatizantă. Pasagerii trebuie să fie atenţi unde se aşază, pe unde calcă şi eventual să îşi ţină respiraţia până coboară.
„Pică și prin acoperiș, scaunele se hâțâie în toate părțile, vai de mama lor, daca vă spun că e de groază”, se plânge o femeie.
„E groaznic, e un miros de gaze”, spune o alta.
Primăria a plătit 50 de autobuze noi, iar primele 17 au venit deja. Localnicii din Craiova sunt supăraţi pentru că ele circulă numai pe traseele din centru.
Cei care locuiesc la marginea oraşului se simt nedreptăţiţi. Explicaţiile oficiale nu îi ajută.
„Au fost distribuite pe două dintre traseele cele mai lungi din municipiu Craiova și cele mai aglomerate, traseele expres”, spune Marcel Tănăsescu, directorul RAT Craiova.
În 2006, fosta conducere a regiei a plătit 400.000 de euro pentru 40 de autobuze second-hand cumpărate din Italia. Multe nu au făcut niciun kilometru pe străzile Craiovei. Au fost cumpărate defecte.

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actua...in+Craiova

 


Re: Stiri, noutati, perspective stefan_br

O stire ce mi-a scapat la finele toamnei trecute, se pare ca RAT Craiova a reusit sa intre in posesia a 17 autobuze Solaris, dintr-un lot de 50. Nu am reusit sa ma lamuresc insa ce se intampla cu restul de autobuze din contractul initial, probabil ca vor fi accesate alte surse de finantare.

RAT Craiova a pus la treabă noile autobuze Solaris

Scris de Carla Vasilescu la 13 noiembrie 2014.

RAT Craiova a scos în traseu vineri, 14 noiembrie, noile autobuze Solaris pe care municipalitatea din Bănie le-a achiziţionat de la o firmă poloneză. Cei care au beneficiat primii de condiţiile oferite de noile mijloace de transport în comun au fost călătorii din Craioviţa Nouă care circulă pe traseele E1T şi E1R.
autobuz_Solaris-traseul_E1-642x361.jpg (95.6 KB; downloaded 7681 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Au sosit alte şapte autobuze noi în curtea RAT Craiova [/b:3ra8i3g2]

Regia Autonomă de Transport şi-a îmbogăţit flota de autobuze noi. În scurt timp, imediat ce vor fi înmatriculate, pe traseele din Craiova vor circula alte şapte mijloace de transport marca Solaris.
La Craiova continuă modernizarea parcului auto al RAT-ului.
“Avem şi ultimele şapte autobuze din acest an, după care urmează să se facă recepţia. Vom face o hotărâre de Consiliu Local prin care să le predăm R.A.T-ului. Sunt achiziţionate din fondurile Consiliului Local, nu am vrut să facem niciun fel de împrumuturi pentru ceea ce înseamnă partea de transport în municipiul Craiova, cum de altfel nu am făcut niciun fel de împrumuturi de când sunt eu primar”, a declarat primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu.
Directorul RAT, Sorin Manda s-a declarat încântat de sosirea acestor autobuze.
“Aceste autobuze vor intra pe traseele care au cea mai mare dificultate, 24, 25 şi 9 şi alte autobuze mă bune pe care le avem vor fi distribuite pe traseele 2 şi 1. Aşa cum spunea şi doamna primar, sunt şapte autobuze alături de celelalte 17 care au venit anul trecut sunt 24. Eu doream în primul rând să mulţumesc doamnei primar, Consiliului Local şi foştilor directori care au fost aici şi care au făcut posibil acest eveniment”, a declarat directorul RAT Craiova, Sorin Manda.
Achiziţiile autobuzelor noi nu se vor opri însă aici. “Cât ne-am permis atât am luat, şi de anul viitor am vrea să intrăm pe un proiect de finanţare pe fonduri europene pentru transportul public în comun, care înseamnă autobuze electrice şi de asemenea tramvaie. Urmează să facem necesarul, teoretic ar trebui să fie 250 de autobuze noi, ceea ce înseamnă să schimbăm tot ceea ce înseamnă transport în municipiul Craiova şi să avem unul de calitate.” a declarat primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu.[/quote:3ra8i3g2]

Sursa: http://micapi.ro/articole/actualitate/a...a-rat.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Craiova se pregăteşte să ia 50 de autobuze noi şi 10 tramvaie

RAT Craiova s-a transformat în SRL pentru a putea lua pe fonduri europene de data aceasta, 50 de autobuze noi şi 10 tramvaie.
Noile autobuze vor completa parcul auto RAT care deţine 24 de autobuze Solaris cumpărate în ultimii doi ani. „Graba de a transforma RAT Craiova într-o societate comercială este dată de faptul că sunt 33.2 milioane de euro pe axa 4, care sunt doar pentru municipiul Craiova, bani cu care noi putem să cumpărăm autobuze şi tramvaie noi. O regie nu poate să fie implicată într-un astfel de proiect, însă o societate comercială poate. În luna februarie deja va fi lansat şi vrem să fim primii care vom accesa aceşti bani, având în vedere că transportul în comun din Craiova suferă, chiar dacă noi am mai luat 24 de autobuze noi. Chiar dacă am modernizat tramvaiele, ele sunt vechi de 14 ani şi vrem unele noi. Pe fonduri europene vrem de anul acesta să avem 10 tramvaie noi şi cel puţin 50 de autobuze noi electrice”,a declarat primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu.  

- Sursa: http://micapi.ro/articole/actualitate/c...Zoj3S.dpuf

 


Re: Stiri, noutati, perspective shoppy

Autobuze elctrice, deci troleibuze sau autobuze pe baterii sau hibrid?

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Dolj  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419407 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use