Regiunile RomânieiOlteniaJudețul Dolj

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

119 posts, 69072 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Stiri, noutati, perspective Gabi23

Suprataxă RAT pe autobuze bune de aruncat
Craiovenii vor plăti un „bilet special“ în valoare de 30 de lei dacă vor fi prinşi circulând fraudulos. „Flota“ Regiei Autonome de Transport Craiova cuprinde şi autobuze mai vechi de 20 de ani puse în funcţiune pe cele mai circulate trasee din oraş.

Cosilierii locali au decis în ultima şedinţă ordinară ca toţi cei care vor fi prinşi circulând fără bilet pe mijloacele de transport în comun din Bănie să fie obligaţi de controlori să achite o suprataxă de 30 de lei. Suma ce reprezintă contravaloare unui „bilet special“ va fi achitată pe loc de cetăţeni şi nu îi va scuti de amenda contravenţională  stabilită de lege şi care variază între 100 şi 500 de lei.
Iniţiativa propusă de conducerea RAT Craiova vine ca urmare a „creşterii fenomenului contravenţional“, după cum explică mai-marii regiei în raportul ce însoţeşte proiectul de hotărâre aprobat de aleşii locali. Iniţiativa ar fi una lăudabilă dacă RAT Craiova ar dispune de mijloace de transport în comun la standarde europene. Regia deţine în prezent un parc auto activ de 190 de autobuze şi 49 de tramvaie dintre care o bună parte au o vechime de peste 20 de ani având la bord milioane de kilometri.

Călătorie ca-n Evul Mediu

Culmea, cele mai vechi autobuze din parcul auto marca UDM 112 sau IKARUS fabricate în anii 1980 sunt puse în funcţiune pe cele mai circulate trasee din oraş. Craiovenii care circulă pe rutele Gară-Romaneşti sau Cernele-Piaţa Centrală-MAT SA cunosc cel mai bine condiţiile oferite de regie. „Nu mi se pare corect să plătim bilet şi să circulăm cu asemenea autobuze vechi. Eu merg în fiecare zi cu autobuzul , traseu pe care sunt numai rable“, spune Nicolae Măzdav (56 de ani). Călătoria devine un chin mai ales vara, atunci când temperaturile din mijloacele de transport trec lejer de 40 de grade Celsius. Scaunele jerpelite, podeaua îmbăcsită şi aerul condiţionat de geamurile deschise sunt doar câteva dintre caracteristicile unei plimbări cu autobuzul într-o zi toridă de vară.
Controale cu 37 de angajaţi

Pentru ca măsurile să fie puse în aplicare ca la carte, regia şi-a tras şi un compartiment de control format din 37 de angajaţi. Datoria acestora va fi să îi prindă pe craiovenii care circulă fără bilet şi să îi ardă la buzunar cu „biletul special“ de 30 de lei. Suprataxarea va fi pusă în aplicare zilele următoare, imediat după ce Prefectura Dolj va da viza de legalitate proiectului de hotărâre aprobat de aleşii locali joia trecută.

http://www.adevarul.ro/locale/craiova/C ... 71431.html€

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

Nu stiu cat de adevarat este. Toate autobuzele cu numere intre 300 si 499 sunt cel putin din 1988 (DAC), iar restul chiar mai noi (in fine, poate aduse 2nd hand). Nu cred ca mai exista la ei Ikarus 280 (din anii '80) sau IK4.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Craiova: De Paşte, autobuzele şi tramvaiele au program redus. Află aici cum se circulă de sărbători

Regia Autonomă de Transport Craiova anunţă că mersul autobuzelor şi tramvaielor va suferi câteva mici modificări în zilele de 24 şi 25 aprilie.
Iată modificările aduse la RAT Craiova:
„R.A.T. Craiova anunta publicul calator ca in zilele de 24 si 25 aprilie 2011, cu ocazia Sarbatorilor de Paste, circulatia pe traseele regiei se va desfasura astfel:
1. Treaseele 1b, 2b, 3, 4, 5b, 9b, 11, 13, 17, 23b, 24, 25, 1R, 2R, 101 si tramvaiul vor avea program ca in zilele nelucratoare;
2. Traseul 6b va circula intre orele 6,00 – 21,00  la frecventa de 30 minute;
3. Traseul 29b va circula intre orele 6,00 – 21,00  la frecventa de 60 minute.“                      

Sursa: Adevarul.ro
http://www.adevarul.ro/locale/craiova/C ... 53395.html

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Cu fonduri obţinute prin programul Civitas (acelaşi care, la Iaşi, a adus nişte hârburi pe GPL, rampe de handicapaţi de 3000 euro/bucata puse pe dube şi piste de bicicilişti pavate cu piatră), a fost făcută o cercetare în domeiul electronicii, realizându-se un model de chopper compatibil cu parcul de tramvaie existent (SGP E1 şi Tatra KT4D... Rathgeber nu am găsit la traseu, dar mă îndoiesc că le modernizau şi pe alea). Evident, după ce a fost obţinut, a fost aplicat pe tot parcul circulant, astfel putem spune că Craiova este singurul oraş cu tot parcul de tramvaie cu reglare continuă a forţei de tracţiune şi cu frânare recuperativă. R.A.T. Craiova s-a mai gândit şi la cei care conduc tramvaiele, aşa că vagoanele KT4D au fost echipate şi cu aer condiţionat în cabina vatmanului.

Vor urma mai multe poze în zilele următoare.

IMG_1424.jpg (472.83 KB; downloaded 12617 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Primăria vrea tramvaie moderne cu fonduri europene

Proiectul depus spre aprobare vizează doar modernizarea liniei de tramvai din Craiova, însă municipalitatea vrea să ceară bani în viitor şi pentru mijloacele ecologice de transport în comun

În doi ani, în Bănie tramvaiul va circula pe linii moderne, reabilitate cu fonduri europene. „Modernizarea infrastructurii de transport în comun pentru fluidizarea traficului forţei de muncă între cele două platforme industriale ale Polului de creştere Craiova“ este cel mai recent proiect depus de municipalitate spre finanţare, în cadrul POR 2007-2013 Axa prioritară 1. Proiectul, cu o valoare estimată de 44,4 milioane de lei, fără TVA, presupune reabilitarea căii de rulare a tramvaiului pe porţiunea bulevardul Decebal, pod Electroputere - strada Caracal, reabilitarea a 11 kilometri de linii de tramvai şi realizarea unui sistem pentru managementul traficului pe axa Calea Bucureşti - bulevardul Nicolae Titulescu - Calea Severinului, după cum se arată în anunţul de intenţie publicat de Primăria Craiova.
Cu banii primiţi de la UE şi guvern, care vor acoperi 98 la sută din investiţie, municipalitatea şi-a propus să modernizeze 10.878 de metri de linie de tramvai, cale simplă, 1.630 de metri de linie de tramvai, cale dublă, reabilitarea a zece peroane de tramvai şi realizarea sistemului pentru managementul traficului pentru 16 intersecţii.
„Pentru acest proiect am primit raport favorabil din partea evaluatorilor independenţi, care sunt desemnaţi de către Ministerul Dezvoltării, iar în acest moment aşteptăm vizita precontractuală. Aceasta se face înainte de semnarea contractului de finanţare şi la ea participă şi o comisie de la Agenţia pentru Dezvoltare Regională“, a precizat Mărinică Dincă, viceprimarul Craiovei.  

Verde la semafoare

Edilul a mai menţionat că modernizarea include toată linia de tramvai din oraş, cu excepţia celei de pe strada Caracal, între staţia Petrom şi Ford, şi că se va lucra şi la infrastructura liniei, care presupune piatra şi fundaţia. Dincă a explicat şi ce prevede realizarea acelui sistem de management al traficului pe axa sus-menţionată: „Este acel sistem de culoare verde, cum se spune, prin care se urmăreşte fluidizarea circulaţiei. Dacă ai prins verde la primul semafor, aşa mergi până la capăt“.  
Termenul de finalizare a lucrărilor este de 18 luni de la data adjudecării contractului, dar procedura nu va începe mai devreme de luna octombrie, aşa că proiectul va demara cel mai probabil în primăvară.  

Aşteaptă noi fonduri UE

Oraşul Craiova dispune, în prezent, de 34 de tramvaie, dintre care 28 sunt active, unele dintre acestea fiind învechite. În momentul în care s-a demarat proiectul de modernizare a liniilor de tramvai, municipalitatea a luat în calcul şi achiziţionarea de noi astfel de mijloace de transport în comun. Cum ele sunt însă foarte scumpe, o garnitură de tramvai ajungând şi la două milioane de euro, se va încerca obţinerea de fonduri europene pentru cumpărarea lor. „Se discută de ceva timp la nivelul Ministerului Dezvoltării posibilitatea de a se finanţa de la Uniunea Europeană şi mijloacele de transport în comun, mai ales cele ecologice, cum este cazul tramvaielor. În viitor se va lansa şi o procedură privind accesarea de fonduri europene pentru aceste mijloace de transport, iar Primăria Craiova nu poate rata şansa asta, a modernizării cu fonduri UE“, a precizat viceprimarul Mărinică Dincă.
Acesta a mai menţionat că primăria nu a renunţat nici la proiectul cu troleibuzele, care se află acum „în faza de temă de proiectare“.  

Sursa: http://www.gds.ro/Actualitate/2011-08-0 ... i+europene

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

pe strada Caracal, între staţia Petrom şi Ford

De când a venit Ford, strada aia se numeşte Henry Ford, probabil ca să nu afle cei de la Ford că stau pe strada care duce (la vreo 50 km mai încolo) spre locul unde s-a răsturnat căruţa.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

@Dr2005: Stii cumva daca tramvaiele KT4 din poza de mai sus in formatie heck-an-heck sunt ambele motoare, sau cel care merge cu spatele e remorca?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Toate heck-en-heck-urile din Craiova au doar comanda pe 24V (adică patine şi frână de staţionare). În rest, se comportă ca nişte remorci, ceea ce stresează enorm vagoanele care trag, apar patinaje la demaraj (nu mai zic ce chin e la urcat podul de la Electroputere sau pasajul de la Ford) şi drumuri lungi de frânare - pentru că ,,remorcile" nu frânează decât cu patină - dacă ţinem cont şi de rebandajările făcute din an în Paşti şi de şina tip OR comparabilă cu cea de pe Bd. Chişinău tare îmi e că vagoanele respective, în ciuda chopper-elor care le echipează (şi care mai reduce din patinaje), nu or să mai apuce redeschiderea liniei. Sunt prea chinuite, mai bine construiau o buclă provizorie (aveau loc).

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Se aşteaptă banii pentru modernizarea liniei de tramvai

Proiectul privind reabilitarea căii de rulare a tramvaiului a trecut de vizita precontractuală şi va fi semnat până la sfârşitul anului

Pe lângă cele nouă străzi din Craiova care vor fi modernizate cu fonduri europene (Pelendava, Toamnei, Tineretului, Olteniei, Amaradia, Brestei - tronsonul între intersecţiile cu Râului şi Pelendava - Bariera Vâlcii, Râului şi Caracal), din primăvară ar putea începe lucrările şi la linia de tramvai. Proiectul privind modernizarea infrastructurii de transport în comun depus de municipalitate a trecut de vizita precontractuală, iar până la sfârşitul anului se va lansa licitaţia şi se va semna contractul de finanţare, valoarea estimată de primărie fiind de 44,4 milioane de lei, fără TVA.
Lucrările presupun reabilitarea căii de rulare a tramvaiului pe porţiunea bulevardul Decebal, pod Electroputere - strada Caracal, reabilitarea a 11 kilometri de linii de tramvai şi realizarea unui sistem pentru managementul traficului pe axa Calea Bucureşti - bulevardul Nicolae Titulescu - Calea Severinului. Conform proiectului, vor fi modernizaţi 1.630 de metri cale dublă linie de tramvai pe bulevardul Decebal, 10.878 de metri cale simplă linie de tramvai pe bulevardul Nicolae Titulescu - strada Calea Severinului, precum şi zece peroane. Totodată, în 16 intersecţii se va implementa sistemul pentru managementul traficului, care va consta în semafoare, automat pentru dirijarea circulaţiei, bucle inductive de detecţie trafic şi realizarea semnalizării rutiere.

Troleibuz pe traseul 1

Primarul Craiovei mizează pe această modernizare şi prin prisma faptului că din 2013 se vor putea achiziţiona cu fonduri europene şi mijloace de transport în comun. „Odată cu modernizarea infrastructurii rutiere pentru autovehicule, avem nevoie şi de o infrastructură modernă pentru mijloacele de transport în comun alternative autobuzelor. Din 2013 va exista o procedură şi pentru accesarea de fonduri europene pentru achiziţionarea de mijloace de transport şi vom profita de acest lucru pentru modernizarea parcului de tramvaie şi autobuze“, a spus Antonie Solomon.
Tot legat de mijloacele de transport în comun, în Craiova s-ar putea realiza şi o linie de troleibuz, pe traseul 1, Gară - Romaneşti. Municipalitatea mai poate accesa fonduri europene pentru un astfel de obiectiv, pentru care autorităţile locale trebuie să redacteze mai întâi tema de proiectare.

Sursa: http://www.gds.ro/Comunitate/2011-09-12 ... de+tramvai

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

http://www.ziare.com/craiova/stiri-busi ... rd-2488263

Depou improvizat pentru tramvaiele de la Ford

RAT Craiova isi face un spatiu de intretinere a tramvaielor la capatul dinspre fabrica Ford a liniei de tramvai.

"Avand in vedere ca se apropie iarna, iar cele 18 tramvaie care transporta calatorii pe ruta Ford - centru si retur nu pot sa ajunga la depou, ne-am gandit sa amenajam in zona buclei de la Ford un spatiu de intretinere tehnica a garniturilor de tramvai", a explicat Marinel Florescu, directorul general al RAT Craiova.

Practic, se va construi o copertina si se vor instala cateva geamuri si o soba, pentru ca personalul de intretinere sa nu lucreze in frig.
------------------------------

Intrebare: Intrucat tramvaiele functioneaza izolat de mai mult timp, cum s-a rezolvat pana acum problema reviziilor tehnice si operatiile precum schimbarea bandajelor etc.?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Nu a fost nevoie de schimbat bandaje până acum şi nici de alte operaţii care să presupună necesitatea ridicării vagoanelor de pe boghiuri. Pentru restul lucrărilor s-a folosit cu încredere canalul de revizie cu care e prevăzut terminalul.

Revenind la bandaje, cei de la RAT Craiova, ştiind ei că bandajele se durifică în timp, nu au rebandajat nimic. Problema e că, cu toate astea, din cauza liniei proaste bandajele tot s-au uzat (nu mai zic de locuri plane - pe care probabil le rezolvă cu flexul, că văd că profilele sunt conice) şi şi-au cam depăşit limita. Din fericire, dacă putem spune aşa, de când cu scurtarea traseului sunt foarte puţini clienţi pentru tramvaie, deci nu trebuie să suporte cine ştie ce sarcini roţile astfel bandajate.
IMG_1331.jpg (406.61 KB; downloaded 12441 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Daca la Craiova se poate, in Capitala cat va mai fi scroafa moarta in cotet?

Un tronson de 11 kilometri de linie de tramvai va fi reabilitat cu fonduri europene

Edilul-şef Antonie Solomon a anunţat astăzi că a semnat contractul de finanţare în valoare de nouă milioane de euro pentru reabilitarea unei porţiuni de 11 kilometri din calea de rulare a tramvaiului din Bănie.

Potrivit proiectului care face parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană a Craiovei şi a fost depus în cadrul Programului Operaţional Regional, va fi reabilitată calea de rulare a tramvaiului pe porţiunea bulevardul Decebal, pod Electroputere - strada Caracal, dar şi 11 kilometri de linii de tramvai şi realizarea unui sistem pentru managementul traficului pe axa Calea Bucureşti - bulevardul Nicolae Titulescu - Calea Severinului. Municipalitatea şi-a propus să modernizeze 10.878 de metri de linie de tramvai, cale simplă, 1.630 de metri de linie de tramvai, cale dublă, reabilitarea a zece peroane de tramvai şi realizarea sistemului pentru managementul traficului pentru 16 intersecţii. Solomon a precizat astăzi că a semnat contractual primit de la Ministerul Dezvoltării şi l-a trimis înapoi la autorităţile centrale. „Urmează acum parcarea subterană şi cam terminăm proiectele de 96 milioane de euro”,a spus Solomon,care a precizat că şi-ar fi dorit să elimine acest mijloc de transport din centrul Craiovei însă acest lucru nu mai este posibil. „Şi pasajul suprateran prevede linie de tramvai deasupra”, a adăugat edilul. Solomon a declarat că nu renunţă la ideea introducerii, pe ruta Gară-Parcul Romanescu, a unei linii de troleibuze.

http://www.adevarul.ro/locale/craiova/c ... 38426.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective ionescu63

Craiovenii îşi fac pasaj suprateran de 14 mil. euro în centrul oraşului
Pasajul suprateran din centrul Craiovei, investiţie de circa 59 de milioane de lei (14 milioane de euro), ar urma să fie gata anul viitor. Este prima investiţie de acest tip din ultimii ani din capitala Olteniei şi va supratraversa intersecţia dintre străzile Calea Bucureşti, Nicolae Titulescu, Brestei şi Ştefan cel Mare, urmând să aibă o lungime de 545 de metri. De asemenea, similar Pasajului Basarab din Bucureşti, pasajul din Craiova va cuprinde şi o linie de tramvai la cale simplă de 1,4 kilometri.
Principala arteră rutieră din Craiova, Calea Bucureşti, este în prezent impracticabilă în partea centrală a oraşului pe fondul lucrărilor la pasaj, traficul fiind deviat pe artere paralele.
Potrivit Primăriei Craiova, pasajul va reduce cu 10% timpul de călătorie în oraş cu tramvaiul, va creşte cu 5% numărul de persoane care vor utiliza mijloacele de transport în comun şi va creşte viteza de parcurgere a zonei de la 20 km/h la 60 km/h.
Lucrările la pasaj sunt realizate de Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti, în acţionariatul acestei firme regăsindu-se Do-Fi South-East Holding in Austria, CCCF Bucureşti, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului.

http://www.zf.ro/constructii-imobiliare ... to-9109459

 


Re: Stiri, noutati, perspective ByOnu

Dominatrix wrote:
...10.878 de metri cale simplă ... 1.630 de metri cale dublă...

ionescu63 wrote:
...pasajul din Craiova va cuprinde şi o linie de tramvai la cale simplă de 1,4 kilometri...


Sunt putin confuz, cum vine ca vor moderniza 10 Km de cale simpla (1 singur sens) si doar 1.5 Km cale dubla (2 sensuri), avand in vedere ca o ruta de tramvai are 2 sensuri? Vor moderniza cumva doar linia pe un singur sens cu mici modernizari pe celalalt sens? (nu cred asta)

Cat despre pasaj, va contine doar o singura linie (1 singur sens)?

:?:  :|  :oops:

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Dolj  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419374 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use