Pagina 1 din 1

Transportul public din Făgăraș

MesajScris: Joi, 11 Iul 2019, 21:17
de Andrei17
Până nu de curând, în Făgăraș operatorul de transport public era firma ilfoveană AXI Tours fiind succesoarea coloanei Făgăraș a operatorului Transbus Codreanu, și aceasta din urmă prestând, în trecut, transpor public în municipiu. Sătuli de condițiile oferite de AXI (în Făgăraș era trimis un singur autobuz, un Isuzu, iar de multe ori se întâmpla ca acesta să se defecteze și să fie înlocuit cu un microbuz, insuficient pentru călători), Primăria a decis să renunțe la serviciile acestei companii și să-și înființeze propria companie de transport public: „Serviciul de Transport Public Făgăraș”. Inițial s-a vrut cumpărarea a 2 autobuze de la Tiristur Transtur, dar RATBV scosese la licitație spre vânzare două autobuze MAZ 103.065, 642 și 653. Făgărășenii au participat la licitație și au câștigat. Achiziția s-a dovedit a fi mai profitabilă, autobuzele fiind mai ieftine decât cele ale fostului operator din Deva. Pe lângă acestea, se va mai achiziționa un alt autobuz din străinătate.

Codreanu folosea autobuze interurbane pentru unica linie pe care o deservea în oraș, total nepotrivite.
IMG_3282.jpg
Foto: Dr2005
IMG_3282.jpg (123.58 KiB) Vizualizat de 480 ori

Din 2014-5 a venit rândul companiei AXI Tours să-i transporte pe călători prin oraș pe aceeași linie.
Axi.jpg
Foto: salutfagaras.ro
Axi.jpg (188.76 KiB) Vizualizat de 480 ori

Transportul public din Făgăraș

MesajScris: Joi, 11 Iul 2019, 21:25
de Andrei17
După cum am spus, fostele MAZ-uri 642 și 653 ale RATBV au ajuns la Făgăraș. Acestea au fost cât de cât aranjate, iar sorinache96 le-a surprins în garaj pregătite pentru vânzare.
1.jpg
1.jpg (151.94 KiB) Vizualizat de 477 ori

2.jpg
2.jpg (195.33 KiB) Vizualizat de 477 ori

Transportul public din Făgăraș

MesajScris: Joi, 11 Iul 2019, 21:50
de Andrei17
După cum s-a vehiculat prin presă, serviciul de transport public ar urma să-și înceapă activitatea în jurul dății de 1 august pe 2 trasee circulare:

Linia 1
Traseu: KAUFLAND – Catedrală – Radu Negru – 13 Decembrie – Multipol – Gară – UPRUC – Ion Creangă – Poarta 50 – Colonie Pod – Poarta Principală – Aurel Vijoli – Str. Trandafirilor Pod – Spital – B-dul. Unirii Nr. 55 – ROMARTA – T. Vladimirescu (fost sediu RDS) – KAUFLAND
Program: Luni – Vineri
- între orele 5:45 – 17:35, din oră în oră
- între orele 18:00 – 22:00, din două în două ore

Hartă orientativă bazată pe informațiile furnizate până în acest moment:
1.png
1.png (198.59 KiB) Vizualizat de 468 ori


Linia 2
Traseu: Kaufland – Câmpului Nou (Unitatea Militară) – Câmpului Nou (aleea spre grădiniţă) – Câmpului Nou (bloc nr. 11) – Negoiu (Liceul Teologic) – Negoiu (Gară) – Negoiu (nr. administrativ 1) – Vasile Alecsandri (Generală nr. 2) – Catedrală – Dna. STANCA nr. 50 – D-na. Stanca (Spital) – Dr. Ioan Șenchea (Liceul Tehnologic) – Dna. Stanca (Spital) – B-dul. UNIRII (bloc nr. 55) – ROMARTA – Cart. Galați – Vasile Alecsandri – Negoiu (nr. administrativ 1) – Câmpului Nou (bloc nr. 11) – Câmpului Nou (aleea spre grădiniţă) – Câmpului Nou (Unitatea Militară) – KAUFLAND
Program: Luni - Vineri
- între orele 7:00 – 14:35, din oră în oră

Hartă orientativă bazată pe informațiile furnizate până în acest moment:
2.png
2.png (163.55 KiB) Vizualizat de 468 ori


Prețul unei călătorii va fi de 2 lei, iar un abonament lunar va costa 65 de lei pentru ambele linii.

Re: Transportul public din Făgăraș

MesajScris: Joi, 11 Iul 2019, 22:14
de cris_m
Un interval de succedare total neatractiv si extrem de mare pentru un oras asa de mic.... :headbash:

Transportul public din Făgăraș

MesajScris: Joi, 11 Iul 2019, 22:20
de Andrei17
Până acum minibusul lui AXI avea destui călători în ciuda orarului neatractiv, majoritatea călătorilor sunt pensionarii. Se vor achiziționa și autobuze electrice, 10 la număr, și va crește frecvența.
Un video pe baza subiectului -> https://www.youtube.com/watch?v=EMQNrUrKDX0, min. 1:30.

Re: Transportul public din Făgăraș

MesajScris: Joi, 11 Iul 2019, 22:28
de cris_m
De ce sa nu gandim transportul pentru toata lumea? Ok, Fagarasul sa zicem ca are o populatie mai imbatranita decat alte orase, dar cu toate astea exista elevi, exista angajati, ei de ce nu ar trebui sa se bucure de transport?
Astept cu interes sa vad o retea de transport eficienta si performanta in acest oras. Ma bucur ca au luat atitudine! :applause:

Transportul public din Făgăraș

MesajScris: Joi, 11 Iul 2019, 22:31
de Andrei17
Toate au un început.
Acum sunt 2 autobuze, vor fi 3 autobuze pentru 2 trasee, în comparație cu unul cum a fost până acum. Se va mai înființa unul când vor veni autobuzele electrice. Se va micșora frecvența, etc., dar trebuie timp.

Transportul public din Făgăraș

MesajScris: Sâm, 03 Aug 2019, 09:37
de Andrei17
BV-13-JJE (fostul 653 al RATBV) în acțiune în noua sa casă, momentan pe singurul traseu: 1. Când vor mai fi angajați alți șoferi se va înființa și traseul 2, prezentat mai sus.
Foto: monitorfg.ro
DSC_0142.jpg
DSC_0142.jpg (1002.4 KiB) Vizualizat de 200 ori

Transportul public din Făgăraș

MesajScris: Lun, 05 Aug 2019, 18:45
de Andrei17
Chiar dacă acest serviciu, în noua sa formă, are la activ doar 3 zile, el nu duce lipsă de călători. În fiecare cursă se pleca cu toate scaunele ocupate, 26 la număr, și alți 5-10 chiar 20 de oameni (am prins la cursa de la ora 10) în picioare. Dacă e să mă uit pe seria biletelor, deja serviciul a fost folosit de cel puțin 1000 de persoane, la care se adaugă și cele ce au abonament. După cum am spus, momentan se operează doar pe traseul 1 cu BV-13-JJE, iar când se vor mai angaja șoferi și „taxatori” (da, taxatori; șoferul doar conduce, în dreapta are taxatorul ce se ocupă de bani și de bilete) se va extinde serviciul cu traseul 2.
Am fost plăcut surprins de amenajarea de care a avut parte JJE înainte de plecarea de la RATBV: motorul i-a fost reparat (îl țin minte ca un mare „puturos”, el trebuia să fie turat mult ca să pornească de pe loc), panourile de sub geamuri și din preajma ușilor au fost schimbate cu unele noi, unele scaune au beneficiat de o tapiserie neagră nouă. Pe scurt, el a fost dichisit mai mult decât sunt cele rămase în Brașov (având în vedere că vor fi retrase când sosesc SOR-urile nu-și mai au rostul reparații de acest tip, dar vorbesc de niște lucruri ce nu au apărut de ieri, de azi, ci de ani). Mă gândesc că RATBV nu a vrut să se facă de rușine livrând 2 epave, plus că nu se știa dacă cei din Făgăraș vor fi singurii participanți la licitație, poate se „trezeau” și cu alte companii.
Personal, aștept și înființarea traseului 2 pentru a-l vedea și pe fostul 642 la treabă. :D
Imagine

05.08.2019