Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul Brașov

 

Topic: Zona Metropolitană Brașov - transport public integrat

115 posts, 42126 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Zona Metropolitană Brașov - transport public integrat Andrei Andraș

Ruta se va face, la început, cu Citaro-urile garajului Rulmentul, #586, #587, #588, #589.

Braşov – Cristian, cu autobuzele RATBV, de la 1 ianuarie.

Comuna Cristian va fi prima localitate din jurul Brașovului deservită de transportul metropolitan. Aşa cum au anunţat deja reprezentanții RATBV, operator de transport ce va asigura legătura între Braşov şi Cristian, autobuzele vor începe să circule pe acest traseu de la 1 ianuarie 2019.
De la această dată, o călătorie de transport metropolitan între Braşov şi Cristian va costa 2,5 lei. Acesta este tariful pe care îl vor plăti călătorii, în condiţiile în care costul de operare pe kilometru a fost calculat la aproximativ 5,5 lei. Primăria Cristian va subvenţiona transportul metropolitan, astfel încât costul călătoriei să se menţină la 2,5 lei. În municipiul Braşov, preţul unei călătorii de 50 de minute este de 2 lei, în condiţiile în care costul de operare în acest an a fost de 7,5 lei/km.
Traseul Braşov – Cristian va fi următorul: capăt de linie Bartolomeu – Municipal – traversare Cristian – str. Nisipului şi întoarcere.

Acesta este primul dintre cele 4 trasee care din 2019 vor fi operate de RATBV.  Dupã Braşov – Cristian, următorul traseu care va fi acoperit de transportul metropolitan va fi Braşov – Ghimbav: capăt de linie Bartolomeu – Municipal – traversare Ghimbav pe DN73A, intrare în oraş pe str. Ştefan cel Mare – centru şi întoarcere. Pe acest traseu, transportul metropolitan va intra din iulie 2019, când expiră licenţa actualului transportator care acoperă traseu.
Vor urma apoi Sânpetru şi Bod, cu traseul propus capăt de linie Rulmentul/Coresi – Sânpetru – Bod – Colonie Bod şi întoarcere, iar ulterior, Predeal şi Săcele.


Sursă -> https://brasovmetropolitan.ro/2018/12/br ... -brasov/

 


Re: SC RATBV SA - Zona Metropolitană sorinache96

De la 1 ianuarie 2019, RATBV S.A. va asigura serviciul de transport public de călători pe relația Brașov – Cristian și retur, comuna Cristian fiind prima localitate pe care se va desfășura transport metropolitan în județul Brașov. Pentru aceasta, va fi înființată linia de transport ce va purta numărul 110, autobuzele urmând a circula între capetele de linie Stadionul Municipal Brașov și cartierul Tineretului Cristian, prima plecare fiind programată marți, 1 ianuarie, la orele 7.00, din comuna Cristian.
Traseul de circulație are o lungime totală de 22 de kilometri, capetele de linie stabilite fiind la Stadionul Municipal Brașov și, respectiv, strada Nisipului din cartierul Tineretului Cristian. Titlurile de călătorie (cardurile de transport) se vor putea achiziționa din două puncte de vânzare, unul situat în capătul de linie Stadionul Municipal, iar celălalt în Cristian, pe strada Lungă nr. 94. RATBV a instalat în centrul comunei o cabină de vânzare/încărcare a cardurilor de călătorie. Pe cardurile de călătorie se vor putea încărca atât abonamente pentru Cristian, cât și abonamente pentru Brașov sau ”portofele electronice”, opțiune ce permite încărcarea unei anumite sume de bani. Intervalul de valabilitate de la validare este de 50 de minute, fiind permisă continuarea călătoriei în acest interval de timp pe raza municipiului Brașov. Această facilitate este permisă exclusiv pe sensul de deplasare Cristian – Brașov.
Pentru traseul 110, Brașov – Cristian, nu vor exista bilete pe hârtie și nu se va putea plăti la șofer. Achitarea prețului călătoriei se va face exclusiv prin intermediul cardurilor de călătorie, a căror validare este obligatorie la fiecare urcare într-un mijloc de transport în comun, indiferent dacă este în Brașov sau Cristian sau prin aplicația ”24 pay”. Este obligatorie validarea cardului de călătorie chiar dacă este încărcat cu un abonament, acest lucru permițând RATBV S.A., printre altele, conturarea clară a numărului de pasageri din autobuze, în vederea alocării unui număr suficient de autobuze.
Potrivit evaluărilor realizate, durata unei călătorii între cele două capete de linie va fi 30 de minute, pe fiecare sens de deplasare, astfel că frecvența trecerilor prin stații va fi de 30 sau 60 de minute, funcție de momentul efectuării cursei (ore de vârf sau în afara orelor de vârf). În zilele lucrătoare, în intervalele orare 5.20 – 8.00 și 12.00 – 19.00, autobuzele vor circula la fiecare 30 de minute, iar în restul timpului va circula o mașină pe oră. Sâmbăta și duminica frecvența de circulație va fi de 60 de minute, pe tot parcursul zilei. În toate stațiile de pe traseu, dar și pe site-ul societății RATBV S.A., în secțiunea ”Trasee și orare” vor fi postate afișe cu graficele de circulație. Prețul unei călătorii pe ruta Cristian – Brașov sau retur va fi de 2,5 lei, cu mențiunea că, odată ajunși în Brașov, călătorii își pot continua călătoria cu alte mijloace de transport ale RATBV S.A., până la epuizarea perioadei de 50 de minute de valabilitate. Pentru continuarea călătoriei după cele 50 de minute este necesară repetarea validării cardului. Potrivit Planului Tarifar, prețul unui abonament lunar personalizat va fi 85 de lei/lunar, iar al unuia nenominalizat va fi de 128 de lei.


Sursa: Pagina de facebook a RATBv

 


Re: SC RATBV SA - Zona Metropolitană Celestin Draganescu

sorinache96 wrote:
Această facilitate este permisă exclusiv pe sensul de deplasare Cristian – Brașov.


Pentru ca de ce sa nu fim noi niste imbecili si sa propagam incompetenta la cote extreme?

Ce naiba e aia "doar pe un sens merge sa ai 50 min valabilitate"? Daca tot s-a reusit un lucru foarte util, extinderea in zona metropolitana, faceti naibii cumva sa existe zone tarifare, cu durata diferita de valabilitate a validarii in functie de zonele parcurse. Cat de greu sa fie? Mai este si obligat omul sa valideze si abonamentul, adica exista control, exista toate premisele care permit sa faci ceva calumea. Exista in functiune un sistem electronic de taxare foarte  performant care perimte orice.

Analizand, daca stai in Cristian si lucrezi in centrul Brasovului, iei 110-le pana la Stad. Municipal, dupa care 5-ul pana in centru. Taxezi o singura data. La intoarcere, taxezi pe 5, uiti de cele 50 min valabilitate si mai taxezi o data. Ganditi-va o secunda cat de aberant este!

Fratilor... se pare ca nu ne mai facem bine... niciodata.

 


Re: SC RATBV SA - Zona Metropolitană SPA29

De ce te miri Celestin? Mai fain e ca platesti 2.5 lei pana in Cristian, iar de la anul vei plati aceeasi 2.5 lei pentru doua statii in Brasov. S-ar fi putut face multe pentru transportul din Brasov daca ar fi existat mai multa intelepciune in capul mintilor luminate ce au condus si conduc societatea. Inca se vad urmele "fericitei" colaborari Pulpea - Scripcaru. In Brasov mai exista 12 troleibuze active, iar reteaua e vai de ea.
Toate sunt lasate in derizoriu, doar pentru a descuraja folosirea transportului in comun. Firmele de taximetrie trebuie sa traiasca din ceva, mai ales ca apropiati de-ai lui Scripcaru le detin.

 


Re: SC RATBV SA - Zona Metropolitană Andrei98

De curand am fost in Brasov dupa o absenta de 3 ani si nu pot sa zic decat ca orasul este din ce in ce mai sufocat de masini din cauza distrugerii transportului in comun. Linii unde te uita Dumnezeu in statie pana vine un autobuz(daca se defecteaza e si mai nasol), transport electric distrus, conditii mizere, mai ales iarna cand te miri daca urci intr-un vehicul incalzit bine si acum o noua scumpire a tarifelor...

 


SC RATBV SA - Zona Metropolitană Andrei Andraș

Autobuzul ce a inaugurat astăzi prima linie metropolitană, linia 110, a fost #585.
IMG_9081 - Copy.JPG (162.28 KB; downloaded 8423 times)


01.01.2019

 


Re: SC RATBV SA - Zona Metropolitană alex83

Nu am (mai) gasit topicul de stiri/noutati.

Brașovul va cere bani europeni pentru a introduce trenuri periurbane în zona metropolitană. Primele rute vor face legătura cu 9 comune și orașe

Una dintre măsurile pe care Brașovul le-a propus în vederea reducerii emisiilor de dioxid de azot şi de particule în suspensie, conform Planului de măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii aerului, este și introducerea unor trenuri metropolitane. Astfel, în planul de îmbunătăţire a calităţii aerului este prevăzută înfiinţarea unor trenuri metropolitane pe mai multe rute, respectiv Triaj Hărman – Gara Braşov – Stupini; Triaj Hărman – Gara Braşov – Bartolomeu – Lustic, Triaj Hărman – Cartier Florilor – Dârste.

Implementarea acestor proiecte s-ar putea realiza cu bani europeni. Astfel, Ministerul Transporturilor vrea să înceapă discuțiile cu Comisia Europeană pentru modificarea Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, astfel încât să poată finanța proiectele de dezvoltare a transportului feroviar periurban de pasageri. Totodată, Agenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Brașov vrea să pregătească un proiect în vederea introducerii unor astfel de trenuri în întreaga zonă metropolitană.  În conformitate cu precizările oficialilor agenției, primele localități care ar urma să beneficieze de noul tip de transport sunt Budila, Prejmer, Hărman, Bod, Feldioara, Codlea, Cristian, Râșnov și Zărnești, iar celelalte localități, într-o fază ulterioară de dezvoltare a acestui tip de transport.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară realizează un studiu de sustenabilitate și eficientizare a rețelei feroviare din România, finanțat prin POIM. Acest studiu a fost demarat în septembrie 2018 și vizează analiza de stare a rețelei feroviare, necesarul de întreținere, analiza traficului, analizele cost-beneficiu pentru fiecare linie și necesarul de investiții. Chiar dacă va fi finalizat abia la începutul anului 2020 și s-au scurs doar câteva luni de la începerea lui, analizele preliminare confirmă necesitatea investițiilor în dezvoltarea mobilității feroviare periurbane de pasageri care sunt prevăzute deja și în planurile de mobilitate urbană ale unor mari municipii din România.

Sursa: http://www.bizbrasov.ro/2019/02/01/bras ... -si-orase/

 



SC RATBV SA - Zona Metropolitană Andrei Andraș

RATBV va deservi și ruta Vama Buzăului – Braşov

Comuna Vama Buzăului a fost acceptată şi a devenit membră a Asociaţiei Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Braşov. În acest sens, exista o hotărâre a Consiliului Local Vama Buzăului din 29 noiembrie 2011.

   Primarul Tiberiu Nicolae Chirilaş a anunţat acum, că va demara în perioada imediat următoare procedurile prevăzute de legislaţia în vigoare pentru ca operatorul de transport RATBV S.A. să deservească şi ruta Vama Buzăului – Braşov.


Sursă -> http://www.brasovultau.ro/articol/stiri ... rasov.html

 


SC RATBV SA - Zona Metropolitană Andrei Andraș

A doua linie metropolitană intră în circulație de la 1 iulie pe ruta Brașov – Ghimbav

Viceprimarul Ghimbavului, Ionel Fliundra, anunță că de la 1 iulie 2019 va intra în circulație ruta metropolitană care va deservi Ghimbavul. Linia 210, va circula la un interval de 30 de minute și se ia în calcul un interval mai scăzut la orele de vârf. Un tur complet durează aproximativ 35 de minute în condiții normale de trafic, și poate dura mai mult în condiții de trafic aglomerat.
Contribuția Ghimbavului la susținerea liniei 210 este de aproximativ 600.000 de lei/an. În afară de acești bani, Ghimbavul mai alocă 800.000 de lei pentru amenajarea stațiilor pe traseul liniei, refugii și afișaj electronic.
Prețul unei călătorii va fi de 2,50 lei. Subvenționare se va oferi în prima fază pensionarilor. Viceprimarul nu știa încă să spună dacă la bilete se introduce și perioadă de valabilitate a călătoriei.
Plecarea din Brașov se va face de la stația Municipal. Următoarele stații sunt: Hornbach, Metro, Pensiunea Diamant, Făgărașului - la intersecție cu str. Lungă la restaurant, Troiță - pe Făgărașului, Făgărașului - la intersecție cu str. Lungă, Morii - lângă Primărie, Troiță - pe Morii, Piața Ștefan cel Mare - pe Tudor Vladimirescu, Petuniei - care este și cap de linie în Ghimbav, Crizantemei - la Grădiniță, Gențianei - la blocurile de locuințe sociale, Incinta Tess, Hornbach și înapoi la Municipal.
Traseul stabilit la acest moment nu desrvește parcul industrial din Ghimbav. Viceprimarul Ghimbavului a precizat că sunt discuții pentru a deservi cu transport public și parcul industrial.


Sursă -> https://www.stiridebrasov.ro/video-doua ... ov-ghimbav

Din cele menționate în articol, cam acesta ar fi traseul liniei 210, în mare. Până atunci, așteptăm cu mare interes ziua de 1 iulie.
210.jpg (100.72 KB; downloaded 7923 times)

 


Re: SC RATBV SA - Zona Metropolitană alex83

Pe langa 210, de la 1 iulie va fi si 420 Brasov (Rulmentul) - Sampetru-Bod.
Detalii: https://newsbv.ro/2019/06/18/care-sunt- ... a-1-iulie/

 


Re: SC RATBV SA - Zona Metropolitană alex83

Si poza cu traseul.
Capăt de linie : Rulmentul

Stațiile aferente traseului:
   Rulmentul
   Sfântul Andrei
   Triajului
   Cartier
   Biserica ortodoxă
   Centru
   Rahovei
   Spitalul Maria
   Voievozi
   Stație Brașovului
   Primăria Bod
   Gării
   Stația Radio
   Bod Colonie

Costul biletului : Brașov – Sânpetru = 2,5 lei

Brașov – Bod = 3,5 lei

Transportul pe aceste rute (210 si 420) va fi asigurat de autobuzele BMC Pro City care ies din transportul municipal odată cu venitrea autobuzelor turcești Menarini.
brasov-sanpetru-bod.jpeg (45.86 KB; downloaded 7794 times)

 


Re: SC RATBV SA - Zona Metropolitană Costin

Care e logica numerotarii?...

 


SC RATBV SA - Zona Metropolitană Andrei Andraș

Există niște "coridoare" stabilite încă de la început.
Coridorul 100: Cristian, Râșnov, Vulcan
Coridorul 200: Ghimbav, Codlea
Coridorul 300
Coridorul 400: Sânpetru, Bod
Coridorul 500
....
Personal, nu văd rostul acestor numerotări. Ar fi trebuit să fie alocate numere crescător de la 70 în ordinea înființării liniilor.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Brașov  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use