Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul BrașovIstoria transportului public în municipiul Brașov

 

Topic: Troleibuze Renault ER 100 ex-STAS si ex-TCL (2010-2020)

132 posts, 52175 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Troleibuze Renault ER 100 ex-STAS si ex-TCL (2010-2020) Der Hofmeister

Spre sfarsitul anului trecut, Regia Autonoma de Transport Brasov a organizat o licitatie deschisa pentru achizitionarea unui numar de 10 troleibuze solo. In caietul de sarcini, erau trecute urmatoarele specificatii (ma voi rezuma doar la cele importante):

- motor CC comandat de chopper sau CA cu actionare prin invertor
- echipament electric cu tensiune nominala de 600 V (CC), cu abateri permise intre -30% si +30%
- sistem de rulare autonoma, care sa asigure un parcurs de minim 2 km, cu o viteza maxima de 10 km/h
- 3 usi pe partea dreapta a vehiculului, care sa poata fi deschise din exterior si din interior

Castigatorul licitatiei a fost declarat firma Titan Trade SRL din Sibiu (apropiata de puterea portocale :evil:), care urma sa livreze troleibuze RENAULT ER100.2, care fusesera folosite de catre regiile de transport din Lyon (TCL) si Saint-Etienne (STAS). Acestea ar urma sa deserveasca liniile cu trafic mai redus de calatori - 3, 5B, 7, 30 si 33.

In luna decembrie 2010, au inceput sa soseasca si primele exemplare. Surpriza mare a fost ca, in total, nu s-au adus 10, ci 11 bucati, probabil din considerentul ca unul va fi oricum folosit, in cele din urma, ca donor de piese. Sase dintre RENAULT-uri au fost operate in trecut de TCL, au fost produse spre sfarsitul anilor '80, au intr-adevar trei usi de acces si la RATBv au primit numerele de parc 306, 307, 308, 309, 310 si 311. Restul de cinci troleibuze provin de la STAS si arata ceva mai bine, avand parte de un RK in anii 2002-2003, au insa doua usi de acces si au primit numerele de parc 281, 282, 283, 284 si 285. Prefer sa nu ma leg de modalitatea de atribuire a acestor numere, care dovedeste ca nu prea mai exista capete foarte luminate pe la regie.

Au iesit in probe in ultima zi a anului trecut, iar in circulatie au intrat oficial incepand cu prima zi a noului an.

Ca prima impresie, vizual, troleibuzele par a fi bine ingrijite. Ca performante insa, lasa destul de mult de dorit, conform spuselor soferilor. Asadar, momentan, nu se poate pune problema ca ar circula in bune conditiuni toate cele 11 exemplare. Momentan, sunt scoase foarte timid la traseu si preponderent doar cele din seria 3XX.

Date tehnice:

RENAULT tip ER 100 H, troleibuz scurt

- Ani fabricatie: 1983-1989
- Reparatie capitala ( 2002-2003)
- Cu recuperare de energie la franare ( 5 dintre troleibuze)
- Pentru retea de 600V, cu chopper
- Motor auxiliar Diesel Deutz
- Ampatament : 5,6 m
- Lungime: 12 m
- Latime: 2,5 m
- Greutate totala maxima: 18.000 kg
- Nr. usi : 2 usi (5 buc.)si 3 usi (6 buc.)
- Nr. locuri pe scaune: 33
- Nr. locuri in picioare: 66

 


Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2 Dominatrix

Hoffmeister wrote:
Spre sfarsitul anului trecut, Regia Autonoma de Transport Brasov a organizat o licitatie deschisa pentru achizitionarea unui numar de 10 troleibuze solo. In caietul de sarcini, erau trecute urmatoarele specificatii (ma voi rezuma doar la cele importante):

- motor CC comandat de chopper sau CA cu actionare prin invertor
- echipament electric cu tensiune nominala de 600 V (CC), cu abateri permise intre -30% si +30%
- sistem de rulare autonoma, care sa asigure un parcurs de minim 2 km, cu o viteza maxima de 10 km/h
- 3 usi pe partea dreapta a vehiculului, care sa poata fi deschise din exterior si din interior

Castigatorul licitatiei a fost declarat firma Titan Trade SRL din Sibiu (apropiata de puterea portocale :evil:)


Chestia asta cu caietul de sarcini care specifica motor in CC cu chopper sau CA cu invertor, si in schimb primesti troleibuze cu actionare reostatica, care nu au toate 3 usi, ci numai 2, si nici macar nu sunt 10 bucati, ci 11, e ca si cum m-as duce eu la Targul Fetisurilor, si as zice ca vreau sa cumpar o Pisica cu 9 cozi, si in schimb sa primesc una cu blana, o singura coada si ochi verzi :twisted:

Alt aspect care mi se pare cel putin bizar este numerotarea aleasa: la cat de putine troleibuze mai sunt la Brasov, chiar nu se putea alege un interval UNITAR de numerotare? Sau cumva troleele s-au numerotat "imprastiat" in mod intentionat, pentru ca fostii corigentii la matematica sa nu poata descoperi usor ca cele 10 trolee sunt de fapt 11? Poate e o "teorie" idioata de-a mea, dar in Romania am ajuns sa nu ma mai surpinda nimic. Asteptam cu interes si alte informatii despre aceasta achizitie.

 


Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2 Der Hofmeister

Dominatrix wrote:
Hoffmeister wrote:
Chestia asta cu caietul de sarcini care specifica motor in CC cu chopper sau CA cu invertor, si in schimb primesti troleibuze cu actionare reostatica, care nu au toate 3 usi, ci numai 2, si nici macar nu sunt 10 bucati, ci 11, e ca si cum m-as duce eu la Targul Fetisurilor, si as zice ca vreau sa cumpar o Pisica cu 9 cozi, si in schimb sa primesc una cu blana, o singura coada si ochi verzi :twisted:

Alt aspect care mi se pare cel putin bizar este numerotarea aleasa: la cat de putine troleibuze mai sunt la Brasov, chiar nu se putea alege un interval UNITAR de numerotare? Sau cumva troleele s-au numerotat "imprastiat" in mod intentionat, pentru ca fostii corigentii la matematica sa nu poata descoperi usor ca cele 10 trolee sunt de fapt 11? Poate e o "teorie" idioata de-a mea, dar in Romania am ajuns sa nu ma mai surpinda nimic. Asteptam cu interes si alte informatii despre aceasta achizitie.


Sincer sa fiu, la cat de delasatoare e lumea in privinta transportului public nepoluant, nici nu cred ca o sa sesizeze cineva. Ba mai mult, nici nu cred ca o sa-si piarda careva vremea facand pe detectivul asa, de amorul artei. Si oricum, la ce cazaturi sunt unele din modelele aduse, cu siguranta, in cel mai scurt timp (3-6 luni maxim), o sa ramanem in 10 sau chiar mai putin, caci trebuie sa faci rost de piese de undeva, avand in vedere ca, pentru acest troleibuz, sunt foarte greu de gasit.

 


Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2 Der Hofmeister

O mica rectificare: troleibuzele Renault cu doua usi de acces sunt numerotate cu numerele de parc 280, 281, 282, 283 si 284.

 


Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2 bogdan2010

Hoffmeister wrote:
Dominatrix wrote:
Hoffmeister wrote:
Chestia asta cu caietul de sarcini care specifica motor in CC cu chopper sau CA cu invertor, si in schimb primesti troleibuze cu actionare reostatica, care nu au toate 3 usi, ci numai 2, si nici macar nu sunt 10 bucati, ci 11, e ca si cum m-as duce eu la Targul Fetisurilor, si as zice ca vreau sa cumpar o Pisica cu 9 cozi, si in schimb sa primesc una cu blana, o singura coada si ochi verzi :twisted:

Alt aspect care mi se pare cel putin bizar este numerotarea aleasa: la cat de putine troleibuze mai sunt la Brasov, chiar nu se putea alege un interval UNITAR de numerotare? Sau cumva troleele s-au numerotat "imprastiat" in mod intentionat, pentru ca fostii corigentii la matematica sa nu poata descoperi usor ca cele 10 trolee sunt de fapt 11? Poate e o "teorie" idioata de-a mea, dar in Romania am ajuns sa nu ma mai surpinda nimic. Asteptam cu interes si alte informatii despre aceasta achizitie.


Sincer sa fiu, la cat de delasatoare e lumea in privinta transportului public nepoluant, nici nu cred ca o sa sesizeze cineva. Ba mai mult, nici nu cred ca o sa-si piarda careva vremea facand pe detectivul asa, de amorul artei. Si oricum, la ce cazaturi sunt unele din modelele aduse, cu siguranta, in cel mai scurt timp (3-6 luni maxim), o sa ramanem in 10 sau chiar mai putin, caci trebuie sa faci rost de piese de undeva, avand in vedere ca, pentru acest troleibuz, sunt foarte greu de gasit.


Piese se pot lua de la ploiesti..si asa din ale noastre au ramas mai mult caroseriile!

 


Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2 Der Hofmeister

Hai ca deja au bulibasit-o bine de tot cu numerele de parc pentru troleibuzele cu 2 usi. Dupa 281, 282, 283, 284 si 285 / 280, 281, 282, 283 si 284, care ar fi fost variantele mai wise (presupuse si rectificate de mine), se pare ca logica a fost din nou data peste cap: dupa ce au aparut, pe rand, la strada 281, 284 si zilele trecute 280, ieri a aparut, tineti-va bine, 270 (informatia se afla pe forum-ul Transira). Ma intreb ce numar vor atribui celui de-al cincilea exemplar. De fapt, nu ma mai intreb, ca incepe sa ma doara capul. :evil:

 


Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2 Der Hofmeister

Ultimul Renault ex-STAS iesit la strada in probe a primit numarul 264. Halal de atribuire a numerelor de parc: 264, 270, 280, 281 si 284. Inteligenti rau de tot cei de la RATBv...

 


Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2 wilhelm ciprian

309 dupa o defectiune din ianuarie 2011-aproximativ, a revenit la munca zilele acestea.

 


Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2 Der Hofmeister

#264

BV 00094

264 - BV 00094 - 7 - 03.07.2011.jpg (194.77 KB; downloaded 8057 times)

 


Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2 Der Hofmeister

#270

BV 00108

270 - BV 00108 - 33 - 01.07.2011.jpg (208.14 KB; downloaded 8042 times)

 


Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2 Der Hofmeister

#280

BV 00103

280 - BV 00103 - 7 - 27.04.2011.jpg (213.47 KB; downloaded 8053 times)

 


Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2 Der Hofmeister

#281

Fotografie momentan indisponibila

 


Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2 Der Hofmeister

#284

Fotografie momentan indisponibila

 


Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2 Der Hofmeister

#306

BV 00102

306 - BV 00102 - 30 - 27.04.2011.jpg (204.88 KB; downloaded 8054 times)

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului public în municipiul Brașov  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420659 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use