Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul Sibiu

 

Topic: Tramvaiele din Răşinari - generalităţi şi infrastructură

64 posts, 34739 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Tramvaiele din Răşinari - generalităţi şi infrastructură Costin

In prezent, ruta de tramvai din Sibiu asigura legatura (interurbana) dintre oras si comuna Rasinari, cu mentiunea ca la ora actuala traseul este asigurat de un autobuz care circula toata ziua la un interval de o ora, tramvaiul fiind un "satelit" (sau "tur mic", daca vreti) ce circula doar la ore de varf, tot din ora in ora, pentru a asigura un vehicul la 30 de minute pe acest traseu la orele aglomerate. Reteaua de tramvai din oras nu a fost ampla, dar se afla in continua restrangere din 1970 incoace, dar subiectul nu'l vom dezvolta aici.

In Sibiu exista trei vagoane motor Be4/4 produse in 1951 in Elvetia, actionate reostatic cu contactori pneumatici (controllerul inchide/deschide valvele progresiv) si propulsate de patru motoare (2/boghiu). In ciuda complexitatii, modelul este extrem de fiabil si se comporta ca un adevarat 'ceas elvetian'. De asemenea, exista si doua vagoane remorca, dar acestea nu circula in regim normal cu calatori (din pacate, nici nu ar avea de ce...), ci au fost transformate una in vagon de teatru si cealalta in vagon restaurant. De altfel, potentialul turistic al liniei este extrem de mare si este, practic, singurul lucru ce o mai tine (inca) in viata, deoarece calatorii aleg, in marea majoritate, autobuzul, care ii duce pana in centrul comunei. Mai exista, de asemenea, un numar impresionant de 'pirati' cu autoturisme care stationeaza la capatul tramvaiului si fac curse Sibiu-Rasinari cu 2.5 lei calatoria.

Din punct de vedere al infrastructurii, linia nu se prezinta intr'o stare prea buna, cu multe denivelari ale sinei pe intreg traseul si mai pastrand, inca, o parte din stalpii de lemn si consolele originale, un deliciu pentru turisti, dar extrem de fragile. Cateva caracteristici:
-linie tip CF fixata in traverse de lemn, ecartament 1000mm.
-cale simpla de rulare, la mijlocul distantei exista o cruce unde se pot intalni cele (maxim) doua tramvaie care ar putea deservi traseul.
-intoarcere in triunghi la ambele capete plus racord in Sibiu de la o latura a triunghiului direct in depou, pe o distanta de cateva sute de metri, de'a lungul Caii Dumbravii, pe marginea carosabilului.
-linia traverseaza de doua ori drumul judetean ce face legatura Sibiu-Rasinari-Paltinis (trecere la nivel) si o data paraul Steaza (Podul Gociului - pod metalic unicat in Romania, este singurul pod peste o apa exclusiv pentru tramvai).
-reteaua de contact este alimentata doar in Sibiu de la substatia de redresare din depou. Pe masura ce tramvaiul se apropie de Rasinari (si se departeaza de sursa de tensiune), intensitatea curentului scade foarte mult. Ca exemplu, tramvaiele sunt dotate atat cu iluminat fluorescent cat si incandescent (spoturi cu halogen). Pe masura ce se apropie de Rasinari, vatmanul trebuie sa stinga spoturile deoarece consuma prea mult  :!:

Si cateva imagini, in cele ce urmeaza...

 


Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc Costin

Vagonul motor 721. De mentionat ca toate tramvaiele au fost initial portocalii dar au trecut prin diverse revopsiri. Acesta in general circula in regim normal, cu calatori. Pozele din acest mesaj sunt realizate in 2007, sunt ale Tursib-ului si am permisiunea sa le public.
721(1)-resize.jpg (526.7 KB; downloaded 7205 times)
721(2)-resize.jpg (604.76 KB; downloaded 7200 times)
721(3)-resize.jpg (592.96 KB; downloaded 7199 times)
721(4)-resize.jpg (421.93 KB; downloaded 7205 times)
721(5)-resize.jpg (454.56 KB; downloaded 7242 times)
721(6)-resize.jpg (488.89 KB; downloaded 7203 times)
721(7)-resize.jpg (444.87 KB; downloaded 7203 times)
721(8)-resize.jpg (449.25 KB; downloaded 7200 times)
721(9)-resize.jpg (454.69 KB; downloaded 7201 times)

 


Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc Costin

Vagonul motor 724. Acesta tracteaza, de obicei, remorcile "speciale" (teatru/restaurant). Imaginile din acest mesaj si din cele ce urmeaza sunt realizate in 2008, in depou.
724-resize.jpg (471.59 KB; downloaded 7198 times)

 


Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc Costin

Vagonul motor 727. A fost reparat capital, dar nu l'au mai vopsit. In scurt timp a inceput sa fie descompletat... In prezent nu circula.
727-resize.jpg (428.67 KB; downloaded 7219 times)

 


Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc Costin

Remorca 306 (restaurant).
306_vag_restaurant(1)-resize.jpg (374.91 KB; downloaded 7199 times)
306_vag_restaurant(2)-resize.jpg (420.85 KB; downloaded 7199 times)
306_vag_restaurant(3)-resize.jpg (422.43 KB; downloaded 7202 times)
306_vag_restaurant(4)-resize.jpg (410.09 KB; downloaded 7198 times)
306_vag_restaurant(5)-resize.jpg (437.46 KB; downloaded 7199 times)
306_vag_restaurant(6)-resize.jpg (436.24 KB; downloaded 7201 times)
306_vag_restaurant(7)-resize.jpg (406.49 KB; downloaded 7199 times)

 


Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc Costin

Remorca 315 (teatru).
315_vag_teatru(2)-resize.jpg (411.29 KB; downloaded 7197 times)
315_vag_teatru(3)-resize.jpg (427.82 KB; downloaded 7196 times)

 


Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc Costin

306+315+727 garate pe aceeasi linie.
306+315+727-resize.jpg (375.08 KB; downloaded 7200 times)

 


Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc Costin

In Sibiu exista un turn pentru interventii la reteaua de contact, este extrem de vechi, probabil de pe la inceputurile transportului cu tramvaie in Sibiu. Turnul nu are sistem de propulsie, trebuie tras/impins de un tramvai pana la locul avariei. Este dotat, in schimb, cu un aparat de sudura, probabil pentru interventii la linie. Platforma superioara este mobila pe verticala.
turn(1)-resize.jpg (457.35 KB; downloaded 7197 times)
turn(2)-resize.jpg (427.63 KB; downloaded 7197 times)

 


  • nokia2010
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc nokia2010

Mai exact, cum funcţionează sistemul cu contactori pneumatici?€

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc Dr2005

Aerul deschide şi închide contactoarele.

Mai aproape poţi să vezi sistemul pe IVA...€

 


  • nokia2010
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc nokia2010

Dar aerul cum este "comandat"?
1) Controlerul închide şi deschide conductele de aer?
2) Controlerul comandă electric nişte valve care închid şi deschid conductele de aer?€

 


Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastructura Costin

In Sibiu, varianta a 2-a. La vagoanele de metrou IVA, cred ca varianta 1.

 


Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc Gabi23

Tramvaiul Răşinari – Sibiu pe linie moartă

Municipalitatea nu mai vrea să ţină funcţională linia nici în ruptul capului.Răşinărenii se gândesc să facă ei un depou pentru gararea tramvaiului pe viitor după mutarea Tursibului.
Tramvaiul se îndreaptă din păcate cu paşi repezi spre soarta pe care au avut-o anul trecut şi liniile de troleibuze din municipiul Sibiu. Desfiinţarea cursei de tramvai dintre Sibiu şi Răşinari pare să fie o chestiune de timp pentru cei din administraţia locală. Iminenta realocare a bazei Tursibiului, undeva în vestul oraşului şi degradarea continuă a ecartamentului pe care circulă tramvaiul sunt cel puţin până în prezent pietrele de moară care atârnă de gâtul sorţii vagoanelor ce circulă fără întrerupere din 1948. Tramvaiul oricum nu mai circulă de la începutul lunii trecute, după ce în două rânduri acesta a fost la un pas să deraieze. „Facem un studiu tehnic la linie. Evaluarea durează o lună” a spus atunci directorul Tursibului, Adrian Popa. Studiul este aproape gata oficial şi urmează ca până la finele lunii să fie trase concluziile. Costurile de reparaţii ale liniei sunt la prima vedere destul de însemnate. Primarul Klaus Iohannis a concluzionat şi el zilele trecute probabila soartă a tramvaiului. „Şansele ca tramvaiul să mai funcţioneze după mutarea Tursibului şi să nu fie scos din uz sunt extrem de mici”, a punctat edilul şef.

Răşinariul nu acceptă
Primarul din Răşinari, Bogdan Bucur, spune că nu stă cu mâinile în sân să vadă cum se distruge acest obiectiv care este deosebit de important şi din punct de vedere turistic. „Am vorbit şi la Consiulul Judeţean şi preşedintele Martin Bottesch m-a asigurat de sprijin ca să se găsească soluţii. Am solicitat de acum o lună de zile o întrevedere cu primarul Sibiului ca să discut şi eu cu dânsul” spune Bucur. Acesta pare să fi găsit soluţia pentru gararea tramvaiului şi întreţinerea vagoanelor după ce Tursibul se va muta cel mai probabil spre finele anului viitor la noua bază. „O să facem noi un depou cel mai probabil, aşa cum a fost şi pe vremuri şi atunci tramvaiul poate sta garat la Răşinari. Problema ar fi cu costurile de întreţinere şi reparaţii la linie. Vom căuta soluţii pentru asta şi sper ca şi cei de la Sibiu să ne susţină cumva” a mai spus primarul din Răşinari.
Se vinde actuala bază Tursib
Municipalitatea spune că actuala bază în care funcţionează Tursib-ul şi unde este garat tramvaiul, urmează să fie vândută prin licitaţie publică. „Actuala bază va fi scoasă la vânzare pentru ca Tursibul să îşi recupereze investiţia” spune primarul Iohannis.

Sursa: Adevarul.ro
http://www.adevarul.ro/locale/sibiu/Tra ... 53830.html

 


Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc Dominatrix

Studiu tehnic...my ass. Poate studiu de trafic de influenta. Au mai fost "studii" din astea, si la Sibiu, si la Brasov, si la Resita, cu rezultate cunoscute cu mult inainte de intocmirea studiului. Desi e adevarat ca tramvaiul din Sibiu e mai mult un moft turistic decat o legatura buna de transport intre Sibiu si Rasinari, daca s-ar fi dorit ar fi putut fi pastrat si realbilitat. Asa, tramvaiul ca si troleibuzele vor fi bune sunt bune sa stea cuminti in garaj si sa aduca kilograme cat mai multe pe cantarul Remat-ului. Pacat de orasul ala, de cine a ajuns sa fie condus.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Sibiu  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419427 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use