Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul Alba

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

22 posts, 15825 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Știri, noutăți, perspective Utilizator anonim

Contractare credit în vederea susținerii unor proiecte de dezvoltare

În condiţiile aprobării de către Consiliul Local Alba Iulia a contractării unui credit intern pentru susţinerea proiectelor de dezvoltare, compartimentul de specialitate din cadrul Primăriei Alba Iulia a trecut la parcurgerea paşilor necesari întocmirii documentaţiei pentru acest scop. CL a aprobat acest demers anul trecut prin HCL 171 modificată cu HCL 264 din septembrie 2012.

În cursul zilei de ieri 12 februarie 2013, s-a trecut la deschiderea ofertelor primite de la doi operatori economici, respectiv instituţii bancare. În perioada următoare se va trece la evaluarea ofertelor urmând să se determine oferta cea mai avantajoasă pentru nevoile municipiului. Valoarea finanţării rambursabile pe care administraţia locală o vizează este de 26,5 milioane lei, cu o perioadă de maturitate între 7 şi 10 ani, în sistem revolving, cu trageri succesive în funcţie de nevoile beneficiarului.

Acest flux financiar ar urma să fie îndreptat înspre investiţii şi proiecte cunoscute pe care administraţia locală le derulează: Latura de Vest, DN74, DN1-E81, Parcul Dendrologic etc.

“Am analizat motivele care legitimează acest împrumut şi suntem convinşi că doar din resurse proprii nu am putea face faţă acestui volum de investiţii în 2013. Cu toţii cunoaştem rigoarea mecanismelor de finanţare europeană în care ţi se cere să participi la timp şi în care pe deasupra mai eşti şi taxat pe nedrept. Vrem să fim pregătiţi pentru orice şi să ducem la bun sfârşit ceea ce am promis. Sperăm să putem finaliza cât mai curând această procedură pentru ca obligațiile contractuale să se poată respecta în relaţia cu constructorii. Această infuzie de bani previne falimente, garantează locuri de muncă şi consum local. Dincolo de faptul că, odată plătiţi, putem solicita urgent rambursuri cu care să achităm din valoarea creditului sau să completăm investiţii importante în Oarda, Bărăbanţ, Partoş şi alte cartiere.” – Mircea Hava, primar.

Gradul de îndatorare al municipiului ar ajunge după contratctarea acestui credit la 18,02% din limita admisă de 30%.

http://www.apulum.ro/index.php/news/detail/166

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri din Alba Iulia Utilizator anonim

Informare cu privire la lucrările ce se efectuează pentru repararea drumurilor


In aceasta perioada se desfasoara pe raza municipiului plombari la rece a imbracamintilor asfaltice, acolo unde situatia permite, pentru limitarea degradarii drumurilor.
De asemenea o echipa mixta formata din reprezentanti ai primariei si ai beneficiarilor de retele de utilitati identifica si remediaza cedarile in platformele dalate si zonele pietonale. Exista astfel de situatii semnalate pe traseele retelelor de gaz, apa etc. Astazi se lucreaza pe strazile Lalelelor si Luminii.

Primarul Mircea Hava si directorul Directiei Investitii Silvia Moldovan, au convocat de urgenta intr-o intalnire, echipa de management a proiectului implementat pe POS Mediu de catre operatorul APA CTTA. Acestora li s-a pus din nou in vedere modul deficitar in care constructorii au inteles sa aduca la starea initiala drumurile din cartierele in care s-a introdus canalizarea, in special drumurile profilate anterior de primarie cu piatra, care pana la data lucrarilor erau practicabile. Beneficiarii proiectului au dat asigurari ca vor intocmi un plan de lucru pentru solutionarea tuturor problemelor semnalate de catre cetateni pana la finalul lunii martie. Acest orizont de timp ia in calcul si perioada improprie lucrarilor, in care precipitatiile fac imposibila interventia corespunzatoare la drumuri.

"Este ultimul avertisment pe care l-am adresat. Bunavointa noastra a fost interpretata dupa bunul plac de unii constructori, iar acest lucru este inadmisibil. N-au decat sa evalueze dansii ce inseamna o amenda administrativa tradusa in tone de material care il puteau folosi de la bun inceput asa cum trebuie pe strazile pe care au lucrat. Canalizarea este un lucru bun, dar nu trebuie depasit prin problemele pe care le au cetatenii astazi acolo unde nu s-au adus drumurile la starea initiala. Nu am fost niciodata adeptii masurilor aspre, dar daca aceste angajamente nu vor fi respectate vom transforma urgent dezinteresul in amenzi." Mircea Hava, primarul municipiului Alba Iulia.

In prezent se intervine in Oarda pentru indepartarea noroiului, urmand ca ulterior sa se finalizeze tot ansamblul de strazi.

http://www.apulum.ro/index.php/news/detail/165

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri din Alba Iulia Utilizator anonim

În conformitate cu prevederile Legii nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, OUG 63/2010 pentru modificarea Legii 273/2006, Legii 500/2002 privind finanţele publice, Legii 5/2013 privind bugetul de stat pe anul 2013 şi Legii 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, s-a publicat la afişierul Primăriei municipiului Alba Iulia, Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Municipiului Alba Iulia pentru anul 2013.

Până în data de 28 martie 2013 se pot formula propuneri privitoare la acest material la direcția de specialitate din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia.

Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Municipiului Alba Iulia pentru anul 2013 poate fi consultat atar prin intermediul afişierului Primăriei municipiului Alba Iulia, cat si pe site-ul instituției la sectiunea Buget Local.

http://www.apulum.ro/index.php/news/detail/206

 


Re: Stiri din Alba Iulia PTMZ

"Asociația Intracomunitară de Dezvoltare Alba Iulia - Transport local" a lansat o licitație pentru concesionarea serviciului de transport public local. Bugetul alocat este de 229.748.691,00 RON. Finanțarea trecută este "Alte fonduri". Ponderea punctajului:
- 50% preț
- 25% gradul de poluare al autovehiculelor din parcul auto
- 25% vechimea parcului auto
Termene limită:
- depuneri oferte: 7 septembrie
- evaluări: 2 decembrie
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100100407

 


Re: Stiri din Alba Iulia ticker

Contract de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate in teritoriul administrativ al membrilor Asociaţiei Intercomunitare de Dezvoltare Alba Iulia – Transport Local.

Similar cu licitatiile anulate ale ADTPBI.

 


Re: Stiri din Alba Iulia PTMZ

Mda... Aceasta este a doua încercare. La prima, a ofertat doar STP Alba Iulia, dar s-a anulat licitația în evaluare financiară.

 


Re: Stiri din Alba Iulia PTMZ

PTMZ wrote:
"Asociația Intracomunitară de Dezvoltare Alba Iulia - Transport local" a lansat o licitație pentru concesionarea serviciului de transport public local. Bugetul alocat este de 229.748.691,00 RON. Finanțarea trecută este "Alte fonduri". Ponderea punctajului:
- 50% preț
- 25% gradul de poluare al autovehiculelor din parcul auto
- 25% vechimea parcului auto
Termene limită:
- depuneri oferte: 7 septembrie
- evaluări: 2 decembrie
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100100407

Ofertant unic: SOCIETATEA DE TRANSPORT PUBLIC SA ALBA IULIA

 


Re: Stiri din Alba Iulia PTMZ

PTMZ wrote:
"Asociația Intracomunitară de Dezvoltare Alba Iulia - Transport local" a lansat o licitație pentru concesionarea serviciului de transport public local. Bugetul alocat este de 229.748.691,00 RON. Finanțarea trecută este "Alte fonduri". Ponderea punctajului:
- 50% preț
- 25% gradul de poluare al autovehiculelor din parcul auto
- 25% vechimea parcului auto
Termene limită:
- depuneri oferte: 7 septembrie
- evaluări: 2 decembrie
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100100407

Vineri a trecut în evaluare financiară.

 


Re: Stiri din Alba Iulia PTMZ

PTMZ wrote:
PTMZ wrote:
"Asociația Intracomunitară de Dezvoltare Alba Iulia - Transport local" a lansat o licitație pentru concesionarea serviciului de transport public local. Bugetul alocat este de 229.748.691,00 RON. Finanțarea trecută este "Alte fonduri". Ponderea punctajului:
- 50% preț
- 25% gradul de poluare al autovehiculelor din parcul auto
- 25% vechimea parcului auto
Termene limită:
- depuneri oferte: 7 septembrie
- evaluări: 2 decembrie
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100100407

Ofertant unic: SOCIETATEA DE TRANSPORT PUBLIC SA ALBA IULIA

Au fost selectați ieri câștigători.

 


Re: Stiri din Alba Iulia PTMZ

PTMZ wrote:
"Asociația Intracomunitară de Dezvoltare Alba Iulia - Transport local" a lansat o licitație pentru concesionarea serviciului de transport public local. Bugetul alocat este de 229.748.691,00 RON. Finanțarea trecută este "Alte fonduri". Ponderea punctajului:
- 50% preț
- 25% gradul de poluare al autovehiculelor din parcul auto
- 25% vechimea parcului auto
Termene limită:
- depuneri oferte: 7 septembrie
- evaluări: 2 decembrie
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100100407

Licitația a fost atribuită azi. Valoarea contractului: 229.598.145 RON

 


Re: Stiri din Alba Iulia PTMZ

Semnarea contractului de transport public, în ”curtea” Consiliului Local Alba Iulia. Gabriel Pleșa: „Dacă mă mandatează, probabil va trebui să semnez”

Responsabilitatea semnării contractului de transport public este pasată în „curtea Consiliului Local Alba Iulia. Invitat la Radio Unirea FM, primarul Gabriel Pleșa a spus că împuternicirea sau neîmputernicirea sa pentru a semna contractul cu AIDA-TL va fi supusă la vot în ședința de CL din data de 26 februarie.

„Din 8 februarie suntem legal constituiți, au fost introduși cu drepturi depline în AIDA-TL, noii primari, adică eu, primarul Cricăului și primarița din Întregalde. În acest moment eu voi introduce în ședința ordinară de CL din 26 februarie împuternicirea sau neîmputernicirea mea ca primar pentru a semna acest contract. Va fi hotărârea Consiliului Local.

Primarul din Ciugud  este membru cu drepturi depline și avea o hotărâre de Consiliu Local prin care era mandatat să semneze în momentul în care AIDA-TL este legal constituită. Fiind legal constituită este firesc ca domnul primar să semneze acum contractul fiind mandatat de Consiliul Local.

În paralel noi am cerut suspendarea hotărârii din 7 ianuarie din acest motiv, lipsă de procedură. Nu eram membrii cu drepturi depline, chiar dacă prin natura funcției eram membrii AGA, dar erau alte nume acolo și noi abia în 6 ianuarie am semnat la notar modificarea statutului.

Adevărata problemă și cetățenii trebuie să știe este că, pe vechiul contract, subvențiile pe care le acordăm Societății de Transport Public sunt undeva la 4 milioane de euro, adică 9-10% din buget, fiind cea mai mare cheltuială bugetară după salarii, în condițiile în care și un bilet este 2.5 lei.

Subvențiile sunt pe următorii 6 ani, pentru municipalitate, Alba Iulia suportând aproape 90% din subvențiile AIDA Transport, chiar daca suntem 8 UAT-uri. Asta înseamnă între 6 și 8 milioane de euro anual, în condițiile în care noi, dacă semnam acest contract, mai venim și cu un aport de 13 autobuze electrice, 13 stații de încărcare lentă și 4 rapidă, câștigate pe un proiect al municipiului Alba Iulia, o investiție undeva la 40 de milioane de lei. Sumele, dacă le privim rece, sunt foarte mari și sunt o povară foarte mare pentru Alba Iulia, în comparație cu alte municipii reședință de județ.

Oamenii așteaptă de la noi investiții, însă eu cred că dând atât de mulți bani pe acest serviciu, nu vom putea să realizăm multe din investițiile propuse, iar acest lucru nu mă poate lăsa nepăsător. Aceaastă licitație s-a produs până am venit eu, iar în momentul în care am preluat mandatul, la două săptămâni s-a declarat câștigătorul, unicul ofertant. Eu o spun foarte clar că este o cheltuială foarte mare pentru bugetul municipiului Alba Iulia.

Dacă consilierii vor considera prin votul lor că mă mandatează, probabil că va trebui să semnez, în condițiile în care eu o să fac o prezentare foarte pe larg și clară a ceea ce înseamnă. Responsabilitatea acestui vot va trece pe Consiliul Local.

Dacă instanța ne dă dreptate că nu s-a procedat corect, după părerea mea licitația va trebui anulată. În 4 ianuarie am făcut aceea adresă prin care am cerut prelungirea ofertei financiare cu minim 30 de zile, pentru a putea intra în legalitate și nu au fost de acord.

Pot să asigur cetățenii că acest serviciu de transport, într-un fel sau altul, va continua și toate acele gratuități, pentru persoanele vârstnice, pentru elevi, vor rămâne în vigoare. Sper din suflet să ajungem pe cale amiabilă atât la deblocarea acestui lucru cât și la un serviciu de calitate la un preț corect”, a declarat la Radio Unirea FM, primarul municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa

Sursa: Ziarul Unirea

 


Re: Stiri din Alba Iulia PTMZ

Primăria Alba Iulia PIERDE prima bătălie în războiul cu AIDA-TL și STP. Tribunalul a respins cererea de suspendare
Prima etapă a războiului dintre Primăria Alba Iulia și AIDA-TL a și-a găsit finalitatea: Cererea formulată de Municipiul Alba Iulia, prin Primar Gabriel Codru Pleșa, privind suspendarea executării Hotărârii 2/07.01.2021  a fost RESPINSĂ. Reclamantul este obligat la plata sumei de 1.200 de lei cu titlul de cheltuieli de judecată. Tribunalul Alba a admis cererea de intervenție accesorie formulată de STP ALBA.

Cauzele care au dus la apariția conflictului juridic dintre Primăria Alba Iulia/ AIDA-TL/ STP
Problema care a apărut între Asociația Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia- Transport Local (în continuare AIDA-TL) și Primăria Municipiului Alba Iulia a fost dată de faptul că AIDA-TL a aprobat atribuirea contractului de delegare a gestiunii a serviciului de transport public de persoane prin curse regulate operatorului de transport ,,SOCIETATEA DE TRANSPORT SA ALBA IULIA’’, în baza mandatelor primite din partea consiliilor locale. Nemulțumirea primăriei a constat în faptul că această atribuire ar fi fost făcută fără votul a doi membrii: primarul Municipiului Alba Iulia și primarul comunei Ciugud.

Un alt motiv invocat a fost faptul că statutul asociației nu a fost modificat, iar în acesta nu figurau reprezentanții legali ai UAT Municipiul Alba Iulia, UAT Cricau, UAT Întregalde, în persoana numiților Pleșa Gabriel Codru, Todericiu Aurel si Moga Victorița, primari aleși la alegerile locale din anul 2020.

Prin urmare, s-a cerut de către Municipiul Alba Iulia, care îl are ca reprezentant legal pe primarul Gabriel Codru Pleșa, să fie suspendată Hotărârea nr. 2/07.01.2021, prin care a fost atribuit acest contract.

Înainte de a se adresa instanței în vederea suspendării hotărârii menționate mai sus, Municipiul Alba Iulia, a solicitat Asociației, în data de 27.01.2021, anularea Hotărârii privind aprobarea atribuirii contractului de delegare de gestiune a serviciului de transport public local de călători prin curse regulate din data de 07.01.2021.

Întrucât nu a primit un răspuns, acesta a solicitat în mod legal Tribunalului Alba o cerere de suspendare provizorie a hotărârii.

Primăria Alba-Iulia face primul pas în instanță și solicită suspendarea contractului atribuit de AIDA-TL
În motivarea cererii de suspendare, s-a scos în evidență faptul că AIDA-TL nu a respectat anumite principii care stăteau la baza atribuirii contractului de delegare, precum și faptul că UAT ALBA IULIA nu a beneficiat de dreptul său la vot, deoarece nu erau înregistrate modificările privind reprezentantul ei în cadrul Asociației.

,, În continuare vă rugăm să aveți în vedere că AIDA-TL a adus modificări în ceea ce privește statutul Asociației precum și actul constitutiv al acesteia, desemnând ca și reprezentanți statutari în cadrul asociației pe reprezentanții legali ai UAT Municipiul Alba Iulia, UAT Cricau, UAT Întregalde, în persoana numiților Pleșa Gabriel Codru, Todericiu Aurel si Moga Victorița, fără a fi pronunțată o încheiere de modificare a actului constitutiv si a statutului Asociației AIDA-TL, sens în care Municipiul Alba Iulia nu poate dovedi calitatea de reprezentant statutar în cadrul Asociației AIDA-TL, astfel încat Mun. Alba Iulia prin reprezentant legal, nu deține calitatea legală în vederea semnării contractului de delegare, semnarea hotărârii AIDA-TL din 07.01.2021, prin care s-a atribuit contractul de delagare a gestiunii nefiind opozabilă asociaților nesemnatari.’’

S-a mai scos în evidență faptul că cererea de suspendare este una justificată, deoarece sunt întrunite toate condițiile prevăzute de articolul 14 din Legea nr.554/2004, și anume: existența unui caz bine justificat, necesitatea prevenirii unei pagube iminente și dovada declanșării procedurii prealabile (care a fost efectuată in 27.01.2021).

De asemenea, au evidențiat și motivele care ar face ca actul să fie vădit nelegal:
1. Adoptarea hotărârii privind atribuirea contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public încalcă atât principiul legalității, cât și pe cel al eficientei utilizări a fondurilor publice, principii ce sunt prevăzute de legea ce guvernează achizițiile publice.

2. Asociația nu are un președinte ales în mod legitim, conform prevederilor statutare.

,, Hotărârea în discuție este semnată de către dl. loan Iancu Popa, deși dânsul nu a fost ales în mod statutar ca Președinte al Asociației. Puterile sale sunt limitate în cadrul Asociației după cum se poate reține din lecturarea hotărârii nr.7 din 31.08.2020.’’

3. Asociația nu ar fi studiat piața și nu ar fi solicitat oferte de preț de la alți potențiali operatori economici care deservesc serviciul public de transport și care ar fi putut fi potențiali ofertanți.

4. Expirarea valabilității ofertei depuse de STP S.A
-AIDA a solicitat prelungirea valabilității ofertei, iar operatorul economic a refuzat

5. Nerespectarea termenului de un an privind publicarea anunțului de intenție în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), dată de la care este obligatorie curgerea unui termen de 1 an până la atribuirea directă a contractului de delegare către operatorul STP S.A.

AIDA-TL susține că cererea de suspendare este fondată pe directive abrogate și pe legi care nu își găsesc aplicabilitatea în cauză
AIDA, prin intermediul avocatului său, a solicitat instanței să respingă cererea ca fiind nefondată. Aceștia au arătat că primul contract cu Societatea de Transport Public SA a fost încheiat în anul 2012 pe o perioadă de 6 ani, și, din cauza faptului că după expirarea contractului nu a fost atribuit contractul altei societăți, s-a decis prelungirea contractului.

De asemenea, ei au mai menționat faptul că primarul Gabriel Pleșa este reprezentat de drept al municipiului și nu ar fi avut nevoie de mandat, și că acesta ar fi și acționat în consecință, participând la Adunarea generală a AIDA-TL în calitate de reprezentant al UAT Alba Iulia, în data de 29.12.2020. Acesta s-ar fi răzgândit ulterior acestei date, spunând că nu poate să fie reprezentant legal.

,, Domnul primar Pleșa Gabriel Codru a dat și dă dovadă de rea credință când susține că la data adoptării Hotărârii nr. 2/07.01.2021 nu era reprezentantul legal de drept al UAT Alba lulia în cadrul AIDA – TL și că din acest motiv nu s-a prezentat la adunarea generală din 07.01.2021 și nu a semnat contractul.’’

,, Prin Încheierea civilă nr. 3314/CC/2020, dată de Judecătoria Alba Iulia în dosarul nr. 5864/176/2020 a fost validat în calitate de Primar al Municipiului Alba Iulia și că potrivit art. 132 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ este reprezentantul de drept al Municipiului Alba lulia în adunarea generală a AIDA – TL, în calitate de Primar al Municipiului Alba Iulia.’’

Conform întâmpinării, nu sunt motive temeinice pentru a se dispune suspendarea contractului, deoarece acesta a fost adoptat în prezența a peste 2/3 din numărul asociaților AIDA-TL.

Referitor la faptul că domnul Ioan Iancu Popa nu este Președintele ,,oficial’’ al Asociației, ei au scos în evidență faptul că acesta a fost împuternicit să reprezinte AIDA-TL.

,, Domnul Ioan Iancu Popa a fost împuternicit să reprezinte AIDA – TL , să semneze documentele ce derivă de la AIDA – TL , să conducă în absența președintelui ședințele adunărilor generale ale AIDA – TL, să reprezinte asociația în relația cu SEAP fiind posesor al contului asociației în sistemul electronic de achiziții publice.’’

Referitor la faptul că nu ar fi studiat piața, ei consideră că acest argument este nefondat, și că ar fi respectat legislația în vigoare.

De asemenea, aceștia susțin că cererea de suspendare este fondată pe directive care au fost abrogate (Directiva 2004/18/CE din 31 martie 2004) și legi care nu își găsesc aplicabilitatea, deoarece în contractul în cauză, sunt aplicabile legi speciale.

După ce au demontat argumentele aduse în cererea de suspendare, ei au concluzionat că nu există niciun prejudiciu iminent, și, prin urmare, nu există niciun motiv care să justifice suspendarea provizorie.

STP intervine în proces, în ajutorul AIDA-TL
Societatea de Transport Public S.A, prin intermediul avocatei sale, a depus o cerere de intervenție accesorie prin care a ,,sărit în ajutorul’’  AIDA-TL, prin care a solicitat instanței să respingă ca nefondată cererea formulată de reclamantul Municipiul Alba Iulia, invocând (în mare parte) aceleași motive invocate de AIDA-TL.

Aceștia au susținut că nu există motive de nelegalitate ale contractului, nu este vorba de producerea unor pagube iminente în sarcina reclamantului, deci nu se justifică suspendarea contractului.

Instanța a admis CEREREA DE INTERVENȚIE (societatea de transport devenind, astfel, parte in proces) urmând să se pronunțe și pe fondul cauzei.

Despre AIDA-TL
Asociația Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia- Transport Local (în continuare AIDA-TL) este o persoană juridică de drept privat, cu statut de utilitate publică, și care are ca scop înființarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea și gestionarea în comun a serviciului de transport public local din cadrul asociației, pe raza de competență a unităților administrativ-teritoriale membre.

Aceasta a fost înființată în data de 10.08.2009, în baza acordului asociaților ( membrii fondatori): Consiliul local al Municipiului Alba Iulia, Consiliul local al Comunei Sântimbru și Consiliul local al Comunei Ciugud. Ulterior au aderat la aceasta și unitățile administrativ-teritoriale Galda de Jos, Cricău, Întregalde, Ighiu și Mihalț.

Soluția instanței poate fi atacată prin RECURS în termen de 5 zile de la comunicare.

Sursa: Ziarul Unirea

 


Re: Stiri din Alba Iulia PTMZ

Începând cu 24 februarie 2021, ora 12.00, toți albaiulienii vor plăti preț întreg pentru transportul în comun. STP este obligată să impună această măsură ca urmare a restanțelor la plată acumulate de Primăria Alba Iulia. Datoriile către societatea de transport se ridică, în prezent, la aproape 3 milioane de lei, au transmis reprezentații companiei, într-un comunicat de presă.

Refuzul primăriei la plata facturilor emise pentru serviciile prestate în acest an a dus la situații limită în desfășurarea activității, pornind de la imposibilitatea întreținerii eficiente și fără compromisuri a flotei de autobuze, până la incapacitatea plății salariilor pentru cei 200 de angajați.

Pentru a putea menține activitatea de transport public, serviciu absolut esențial pentru Alba Iulia și celelalte localități membre ale AIDA TL, STP va încasa de la albaiulieni prețul întreg pentru un bilet care permite călătoria timp de o oră, chiar și de la cei care beneficiază de reduceri și gratuitate la transport.

„Din păcate, paharul s-a umplut iar vina pentru acest lucru o poartă, strict, conducerea primăriei. Îi transmit acest lucru fără nici o rezervă domnului primar Gabriel Pleșa și îl asigur că războiul pe care crede că-l poartă cu STP este unul împotriva albaiulienilor și nu numai. Au trecut luni de zile în care noi nu am făcut altceva decât să fim evaluați și, în cele din urmă, declarați câștigători ai unei licitații.

Au existat suficiente ocazii, garantate de lege, în care domnul Pleșa ar fi putut fi prezent, pentru că a primit un mandat să rezolve problemele unui oraș, nu să le pornească. Firma noastră, cu tot ce înseamnă costuri cu salarii, întreținerea mijloacelor de transport, combustibili etc. nu poate să-și mai acopere cheltuielile pentru acest segment al gratuităților. Asta, atenție, în condițiile în care Gabriel Pleșa, în calitate de primar, nu onorează la plată facturile restante pe care municipalitatea le are față de societatea noastră.


Îi spun domnului primar că expresia „ne-am luat orașul înapoi” nu e decât o mostră de ipocrizie, de mână întinsă unora care au stat pe margine și acum își doresc ce nu e firesc: să ne întoarcem la lumânare, la trucuri de preluat afaceri peste noapte. Regret enorm că această situație nu a fost tratată responsabil și ajungem să dar nu mai putem accepta ca lucrurile să fie tratate cu dispreț față de lege și albaiulieni.


Iar cei care, de mâine, veți vedea pe stradă mai mulți pensionari, elevi sau studenți decât astăzi, să știți și să nu uitați, că o parte din ei au fost dați jos, și la propriu și la figurat, din autobuzul cu care erau obișnuiți să meargă și să-și rezolve problemele de zi cu zi. Iar oamenii aceștia, vă asigur, că nu au nicio vină că unora le arde de strategii murdare, fără alternative clare și fără a avea habar de lege.

Pentru mine, personal, la Alba Iulia, ziua de 24 februarie 2021 este o zi mai neagră decât „eșapamentul” oricărui politician sau edil care-și hrănește orgoliul sau interesul pe spatele cetățeanului pe care este obligat să-l sprijine.” – Stelian Nicola, director STP Alba Iulia.

STP își exprimă, în mod răspicat, regretul pentru această situație. Lucrurile ar putea reveni la normal sau, dimpotrivă, se poate ajunge la blocarea transportului local, în funcție de ce decizii va adopta conducerea primăriei. Considerăm că suntem îndreptățiți să solicităm respectarea legilor în vigoare, respectiv asumarea în cadrul Consiliului Local, cât mai repede, a contribuției la AIDA TL, chiar și parțială, pentru anul 2021, dar și plata facturilor către STP garantată de încadrarea în limita de 1/12 din bugetul anului anterior, până la votarea bugetului.

Refuzul de a participa la ședințele AIDA TL, dar și faptul că până la această dată nu s-a promovat niciun proiect de HCL privind contribuția Municipiului Alba Iulia la AIDA-TL, ar putea face imposibilă plata facturilor restante, mai devreme de luna aprilie.

Sursa: Alba24

 


Re: Stiri din Alba Iulia PTMZ

Reamintim că la jumătatea lunii februarie, Primăria Alba Iulia a cerut în instanță suspendarea hotărârii AIDA TL prin care STP a primit noul contract însă la Tribunalul Alba, a pierdut în primă instanță.

Luni, în data de 1 martie, reprezentații legali ai primăriei au atacat sentința Tribunalului Alba și au înregistrat cererea de recurs.

Acum dosarul se va judeca pe rolul instanței superioare, la Curtea de Apel Alba Iulia.

Sursa: Alba24

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Alba  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419403 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use