Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul Cluj

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

470 posts, 197467 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 34
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective Alin10CFR

Accident lângă Cluj Arena! Un șofer ”sinucigaș” din Sălaj a intrat direct sub tramvaiul MOV (este vorba de 81)!
http://www.stiridecluj.ro/social/accide...l-mov-foto

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristy

Pana acum au sosit 24 de autobuze iar cateva dintre ele vor intra in circulatie chiar in cursul acestei luni. Se pare ca acestea au motor DAF MX11 240 (aproximativ 320 CP) si transmisie Voith Diwa 6.  :)

00116757_large.jpg (77.71 KB; downloaded 6280 times)

348.png (383.46 KB; downloaded 6270 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective Alin10CFR

Azi dimineata au ajuns 6 autobuze Solaris, nu se afla la garajul de langa BRD din Marasti, ci la garajul de pe Str. Plevnei. In total sunt 30 de autobuze Solaris.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Alin10CFR

Sunt 6 autobuze Solaris in autobaza de pe Plevnei (Imi cer scuze pentru claritatea imaginii).
WP_20141221_13_22_09_Pro.jpg (91.63 KB; downloaded 6182 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective darius 23

http://clujcapitala.ro/2014/12/cluj-aut...-din-oras/

Conducerea Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a explicat, pentru ZIUA de CLUJ, cum vor fi utilizate cele 40 de autobuze Solaris cumpărate de municipalitate.

Autobuzele mov, marca Solaris, au ajuns la Cluj aproape în totalitate. Erau 35 luni dimineaţa, iar conducerea CTP avea informaţii că ultimele cinci maşini sunt pe drum şi urmează să ajungă marţi. “Sunt toate în garaj. Nu au avut nicio problemă, niciun accident pe drum. Le pregătim să le introducem în circulaţie”, a declarat directorul Liviu Neag.

Dacă săptămâna trecută spunea că, de Crăciun, vom avea o explozie de mov pe străzile Clujului, acum şi-a revizuit puţin punctul de vedere: “Vor porni abia de la începutul anului, câte trei, câte cinci”.

Principalele linii pe care se vor introduce noile autobuze sunt 30, 43, 24, 35, la care s-ar putea adăuga şi linia 9. Practic, primele maşini vor fi trimise în Grigorescu, Zorilor şi Mănăştur. Maşinile – a spus-o şi primarul Emil Boc – nu vor circula decât în interiorul municipiului.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristy

Autobuzele mov îşi ambalează motoarele. Vezi când intră pe trasee

Pregătiri intense pentru intrarea pe trasee a autobuzelor poloneze achiziţonate de primărie. În câteva zile, Clujul se va colora în mov. Se va întâmpla însă treptat. Sursele ZIUA de CLUJ spun că vineri sau, cel târziu luni, primele autobuze mov vor fi prezentate oficial şi vor circula pe liniile cele mai importante din oraş, cum sunt 30, 43, 24 sau 9. E vorba doar despre trasee din interiorul municipiului, pentru că - potrivit unei decizii a conducerii CTP - maşinile nu vor face curse în zona metropolitană. Tot cum anunţam, unul dintre primii şoferi va avea cinstea să fie chiar primarul Clujului.

„Am înmatriculat până acum zece autobuze. Au numere şi RCA-ul făcut, în câteva zile vor fi pe traseu", anunţă directorul Companiei de Transport Public, Liviu Neag. Acesta a estimat că până cel târziu în 5 februarie toate cele 40 de maşini noi vor circula prin Cluj-Napoca. Pentru început, autobuzele au fost încredinţate câte unui singur şofer, ceea ce înseamnă că vor circula doar jumătate de zi. După circa o lună, noile mijloace de transport vor primi şi un al doilea şofer, astfel încât să poată circula „zi lumină". Estimarea conducerii CTP este că maşinile vor parcurge circa 100.000 de kilometri pe an.

O informaţie interesantă este însă că autobuzele nu au fost încă plătite. Deloc. Zero. Potrivit negocierilor dintre părţi, maşinile urmează să fie evaluate de către o comisie formată din cinci specialişti. Abia după ce aceştia vor bifa toţi parametri, banii vor putea ajunge la constructor. Aşa cum ştiţi, autobuzele sunt marca Solaris. Ele au fost construite în Polonia, într-o mică localitate de lângă Poznan. Fiecare unitate costă circa 282.000 de euro, iar după o serie de răzgândiri s-a decis ca banii să fie plătiţi din bugetul local. Iniţial se anunţase că autobuzele vor fi achitate din creditul obţinut de primărie de la CEC Bank, în 2011.

http://ziuadecj.realitatea.net/administ...34088.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristy

Pregătiri pentru achiziţionarea celor 10 autobuze noi. Câte contestaţii s-au depus

Cinci ofertanţi au participat la licitaţie, iar marele învingător este Briari's, importator Iveco Bus. Singurul concurent al autobuzelor fabricate în Franţa a fost Isuzu Anadolu, cu maşini Temsa.

Turcii au avut preţul mai bun, dar au obţinut un punctaj mai slab.
Preţul ofertei a contat în proporţie de 65% în stabilirea punctajului câştigătorului. În calcul au mai fost luate valori precum consumul de carburant, costurile cu poluanţii, perioada de garanţie şi raportul masei utile raportat la cea maximă admisă.

Printre companiile descalificate s-au aflat Mercedes, un gigant cunoscut pentru calitatea produselor sale, şi Solaris, care tocmai a trimis 40 de autobuze noi la Cluj în contractul derulat cu primăria.

Din informaţiile pe care ZIUA de CLUJ le are, nicio companie nu a depus contestaţie la această licitaţie, deşi au existat mai multe nemulţumiri. Firmele au fost inhibate şi de suma de peste 20.000 de euro pe care ar fi trebuit să o depună la CNSC ca garanţie, sumă pe care ar fi pierdut-o dacă contestaţia nu era validată de comisie.

"Mi s-a spus că astăzi (n.red. luni) voi fi informat când se semnează contractul pentru că astăzi la ora 12 a expirat termenul până la care puteau fi depuse contestaţiile", a declarat Daniel Călin, branch manager Briari's.

Briari's a oferit autobuze Iveco Urbanway 3D Low Entry, care valorează circa 930.000 de lei, plus taxa pe valoarea adăugată. Aceasta înseamnă un net de circa 207.000 de euro la cursul euro de luni, dar calculul valutar - conform caietului de sarcini - s-a făcut la 17 octombrie 2014 şi dădea un rezultat în jurul a 205.000 de euro. Banii ar urma să fie plătiţi abia după ce autobuzele ajung la Cluj şi sunt testate.

Caracteristici Iveco Bus Urbanway 3D
•    motor Cursor 9, Euro 6
•    12 metri lungime
•    foloseşte tehnologia Hi eSCR
•    cutie viteze ZF
•    EBS
•    lumini de zi, poziţii, semnalizatoare şi blocul de lumini spate sunt de tip LED
•    alternatoare de 80+140 A
•    22 locuri pe scaun
•    rampă electrică pentru acces scaun cu rotile
•    spaţiu dedicat pentru aşezarea scaunului cu rotile
•    iluminare continuă LED
•    iluminare deasupra uşilor de acces
•    trape electrice
•    3 uşi de acces - uşă faţă cu deschidere spre interior, uşă mijloc şi spate cu deschidere spre exterior
•    Aer condiţionat pasageri
00117985_large.jpg (87.17 KB; downloaded 5913 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective PaulIP

Aceste autobuze seamana cu Irisbus Citelis, doar ca "s-au schimbat la fata".
Sunt curios de ce a fost descalificat Mercedes...

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective ADY881

In timp ce in Timisoara primarul vrea metrou in satul lui, iar in capitala se doreste metrou pe sub padurea Baneasa(pentru ca veveritele din Baneasa sa se poata reuni cu acele din Herastrau folosind metroul, ca oameni nu va transporta sigur), in Cluj au hotarat sa nu ramana in urma cu proiectele ridicole. Astfel incat domnii vor monorail :lol:  :lol:  :lol:
digi24 wrote:
Proiecte îndrăzneţe la Cluj-Napoca: tren suspendat de mare viteză şi Someş navigabil
Un tren suspendat de mare viteză, după modelul celor din China sau Japonia, şi Someş navigabil. Sunt două dintre cele mai îndrăzneţe proiecte la care autorităţile din Cluj-Napoca visează de aproape patru decenii. În acest an, au trecut şi la fapte - au alocat bani pentru studii care să arate că este nevoie de aceste proiecte. Realizarea lor nu va fi deloc ieftină. Un kilometru de cale de rulare pentru tren costă 14 milioane de euro.





Un astfel de tren ar putea circula prin Cluj-Napoca. Cândva, într-un viitor. În viziunea autorităţilor locale, linia ferată suspendată la 12 metri înălţime ar uni cel mai mare cartier al oraşului cu zona industrială. Dar investiţia în proiectul care pare desprins dintr-un film SF nu este una la îndemână. Proiectul este estimat la 168 de milioane de euro. Primăria nu se descurajează - a alocat în acest an primul milion de lei, pentru studii.

Oana Buzatu, purtător de cuvânt la Primăria Cluj-Napoca: „Analiza unor surse de circulaţie pentru Cluj. Pornind de la ipoteza unui potenţial monorail sau o soluţie subterană în funcţie de cum se va releva la final în funcţie de studiul de fezabilitate”.

Ideea nu este nouă. Despre construcţia unui monorail s-a discutat şi în 1978. Dar proiectul, prea scump şi la vremea aceea, a fost abandonat în favoarea dezvoltării reţelei de tramvaie, mult mai ieftină.

Dorin Sabău, director tehnic Compania de Transport Public: „La data respectivă s-a stabilit pe baza anchetelor origine-destinaţie un flux care depăşea 15.000 de călători pe oră şi sens. Şi singurul tip de vehicul care putea prelua aceste fluxuri majore ar fi fost tipul de monorail. Investiţia era 3,9 mii lei /A la monorail şi 1,8 mii lei /A la tramvai”.

Nu este singurul proiect îndrăzneţ la care visează autorităţile din Cluj-Napoca.

Oana Buzatu, purtător de cuvânt la Primăria Cluj-Napoca: „S-a adus în discuţie amenajarea pe o anumită porţiune pe traseul râului Someş din municipiul Cluj-Napoca a unui sistem care poate fi chiar navigabil eventual de agrement cu caiac-canoe sau chiar cu anumite tipuri de ambarcaţiuni”.

Conform Planului Urbanistic General aprobat de autorităţile clujene la începutul anului, râul Someş va deveni navigabil, până în 2020.

Sursa:http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Social/Proiecte+indraznete+la+Cluj-Napoca+tren+suspendat+de+mare+viteza
Si asta tot se intampla in timpul in care monorailul ramane o solutie folosita in mare parte doar in parcuri de distractie, cu exceptia unor sisteme din Japonia si inca de undeva din Asia, in rest aia care in febra automobilizarii s-au grabit sa nu incurce circulatia cu sisteme de tramvaie nu stiu cum sa scape de acele monorailuri. In Sydney era o linie care a fost recent demontata, in Moscova fostu țar  al Moscovei a facut o linie de asta care nu transporta oameni desi ea se afla in oras.



Sursa:http://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/noutati-feroviare/cluj-napoca-viseaza-la-un-tren-suspendat
Si din acest motiv ca oameni nu transporta si costurile de mentenanta sunt mari, primaria vrea sa demonteze linia(ce coincidenta va fi in cazul M6).

Inteleg ca in Romania este un concurs al ridiculitatii intre primarii, poate in Arad se va propune un sistem de teleportare, cine stie...

 


Re: Stiri, noutati, perspective Alin10CFR

In atentia publicului calator!
Ca urmare a reluarii lucrarilor la calea de rulare a tramvaielor de pe podul Nadas, incepand cu data de 20.04.2015 ora 5,00 se suspenda circulatia tramvaielor pe liniile 100 si 102. Transportul pe linia 100 va fi asigurat, pana la finalizarea lucrarilor, cu autobuze.
Posesorii de abonamente pe linia 102 vor calatori pana in P-ta Garii cu linia 101 de tramvaie iar in continuare cu linia 100 de autobuze.
         Va multumim pentru intelegere.
CTP Cluj-Napoca SA

 


Re: Stiri, noutati, perspective darius 23

In Atentia Publicului Calator !

Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA anunta, cu caracter experimental, incepand cu data de 2 iunie 2015, prelungirea traseului liniei 22 de microbuze, din str. I. Moldovan (Spit. de Boli Infectioase), pe str. L. Pasteur – str. Viilor (Spitalul de Recuperare) – giratie str. Observatorului si retur, cu infiintarea a doua noi statii: in dreptul Spit. de Recuperare (la urcare) si, respectiv, in apropierea intersectiei str. L. Pasteur – str. I. Moldovan (la coborare). Linia va functiona in zilele lucratoare dupa urmatorul program:
Plecari P-ta Garii:    6,00 – 7,00 – 8,00 –– 13,00 – 14,00;
Plecari str. Viilor (Spit. de Recuperare): 6,25 – 7,25 – 8,35 –– 13,25 – 14,30.
Modificarile sunt facute pentru a veni in sprijinul celor interesati, din zona Spitalului de Recuperare, a strazilor Viilor, Pasteur si adiacente, in speranta ca numarul calatorilor va creste considerabil.
                    Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A.

 



Re: Stiri, noutati, perspective lenta1

Era si cazul, tinand cont de cum arata vechiul site.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Celestin Draganescu

Iar nici acesta nu este foarte departe...   :cry:

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 34
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Cluj  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use