Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul ClujTransportul în comun din municipiul Cluj-Napoca (SC CTP SA)

 

Topic: Autobuzele Solaris Urbino 12 electric

141 posts, 63164 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 
 

📖 Pagination options
Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric cris_m

Puss in Boots wrote:
Deci schema vehiculului e cat se poate de reala si nu falsa cum zic altii prin alte parti. :)

In poza stearsa se vedea diferenta clara fata de poza pe timp de noapte. Pe zi culoarea era un visiniu, in timp ce la cel de noapte, movul specific CTP Cluj. Treaba asta am sesizat-o inca de ieri, dinainte sa se vada ca e Photoshop, am uitat sa intreb daca eram singurul cu defect cromatic :)

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric Puss in Boots

Finete :D Pana la urma albul tot alb ramane.

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric misterr

Orașul din România în care vor circula autobuze electrice de luna viitoare: „Vor fi de ultimă generație”

VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/04/03/61951077-2.mp4

Cluj-Napoca va deveni primul oraş din România cu autobuze electrice. Primele 11 vehicule vor circula chiar de luna viitor, iar alte 30 urmează să ajungă aici în următorii ani.

Primăria va plăti prima tranșă de bani din fonduri elveţiene, după ce vor sosi vehiculele electrice.

Primarul Emil Boc a dezvăluit, de pe telefonul mobil, cum vor arăta primele autobuze electrice din ţară, care în mai puţin de o lună vor circula prin oraş. Cele 11 vehicule „verzi” sunt importate din Polonia, cu 600.000 de euro bucata. 85 la sută din finanţare provine din fonduri elveţiene, atrase prin proiectele primăriei.

Ovidiu Câmpean, director Direcţia de Dezvoltare Locală Cluj: „Autobuzele vor fi de ultima generaţie, vor fi dotate cu WiFi, aer condiţionat, camerele video sunt sută la sută electrice. Sunt multe fonduri pe asemenea mijloace de transport nepoluante şi noi vom profita de ele.”

În momentul de față, în Cluj circulă autobuze pe combustibil, şi ele moderne.

Localnic: „Aşteptam de mult timp e o chestie foarte mişto şi chiar cred că oraşul e în dezvoltare.”

Infrastructura pentru încărcarea lor este şi ea acum în plină dezvoltare. Autobuzele electrice vor fi încărcate într-un timp extrem de scurt: aproximativ şase minute în trei staţii rapide, care vor fi amplasate în diverse puncte ale oraşului. Vor mai exista alte 11 puncte de încărcare care vor fi mai lente şi vor fi folosite pe timp de noapte.

În următorii ani, alte 30 de autobuze electrice vor ajunge la Cluj-Napoca.

Emil Boc, primarul Clujului: „Nu vreau să ne lăudăm, ne-am aliniat oraşelor europene. Suntem primii în ţară şi trebuie să facem un oraș pentru oameni şi nu pentru maşini, iar transportul reprezintă un pion important.”

Joia trecută, în şedinţa extraordinară de Consiliu Local s-a votat un proiect privind aprobarea studiului de oportunitate pentru înnoirea flotei de transport prin achiziționarea mijloacelor de transport public – autobuze electrice.

„Prin dezvoltarea unui sistem de transport public de călători atractiv şi eficient, prin modernizarea/extinderea unei reţele coerente de piste pentru biciclete, dar şi prin modernizarea unor spaţii pietonale se pot asigura condiţiile pentru realizarea unui transfer sustenabil al unei părţi din cota transportului privat cu autoturisme, în creştere în România, către transportul public şi către utilizarea bicicletei. Achiziţia noilor autobuze electrice va contribui la scăderea emisiilor de dioxid de carbon provenite din transportul rutier şi va avea un impact pozitiv direct asupra poluării în municipiul Cluj-Napoca. Proiectul vizează ca rezultat creşterea numărul de pasageri ai transportului în comun în detrimentul mijloacelor de transport poluante, eficientizarea transportului de suprafaţă, creşterea atractivităţii oraşului ca destinaţie turistică, reducerea impactului negative asupra mediului”, se arată în documentul citat.

Alte finanţări pentru autobuzele electrice vor veni atât din banii de la bugetul local, cât şi din fonduri europene. În momentul de față, Clujul este un adevărat smart city, odată cu digitalizarea ghişeelor de la Primărie şi a modului de plată a parcărilor, prin SMS sau online.

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric andrei11

Observațianu-mi aparține și e corectă. Uitați-vă cu atenție la  șofer !
4-3-2018 8-13-14 PM.jpg (80.55 KB; downloaded 4541 times)

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric Andrei Andraș

Costin wrote:
Atentie, poza din primul mesaj din topic este un photoshop cat se poate de grosier, drept urmare am sters-o.

Chiar nu am știut, adică atunci când am primit și poza nocturnă, chiar am crezut că e reală și acea poză.

Puss in Boots wrote:
Unde e facuta poza?

Pe un grup de FB se vehicula cum că poza este făcută în România, mai exact în Oradea.

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric Costin

Pai poza nocturnă e reala. Cealalta nu, cum zice si andrei11.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric GPS

http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 72952.html

Clujul, primul oraş din România cu autobuze electrice. Primele sosesc în mai şi costă 5,5 milioane de euro. Cum arată

1_3_172952_1525030399_02598.jpg (53.77 KB; downloaded 4383 times)

1_3_172952_1525030399_05661.jpg (55.06 KB; downloaded 4381 times)

1_3_172952_1525030399_09737.jpg (61.61 KB; downloaded 4378 times)


Primele autobuze electrice care vor circula în România, pe străzile din Cluj-Napoca, aşteaptă ultima inspecţie pentru a fi livrate. Vehiculele Urbino 12 Electric sunt pregătite de plecare în fabrica Solaris din Polonia, compania care a câştigat licitaţia privind furnizarea autobuzelor.

Primele autobuze electrice care vor circula în România, pe străzile din Cluj-Napoca, aşteaptă ultima inspecţie pentru a fi livrate. Vehiculele Urbino 12 Electric sunt pregătite de plecare în fabrica Solaris din Polonia, compania care a câştigat licitaţia privind furnizarea autobuzelor.„Mai este nevoie doar să vină cineva din România care să facă inspecţia, apoi pot pleca”, spune Maciej Sanikowski, expert în comunicare la Solaris.

În prima fază, vor fi livrate 11 autobuze, însă contractul prevede un total de 30 de autobuze electrice pentru transportul public. Acestea vor ajunge în România în luna mai. Preţul unui autobuz electric este de 500.000 de euro, astfel că primele 11 costă 5,5 milioane de euro. În iulie 2017, când a fost finalizată licitaţia, primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, spunea că finanţarea primelor 11 autobuze este asigurată din fonduri elveţiene.

Primăria din Cluj-Napoca este astfel prima din România care achiziţionează şi pune în circulaţie autobuze electrice. Vehiculele au o capacitate de 78 de locuri şi o autonomie de 105 kilometri, sunt dotate cu wifi, cu camere video de supraveghere, aer condiţionat şi podea joasă pentru persoanele cu dizabilităţi.

Autobuzele care vor ajunge în Cluj-Napoca sunt produse în fabrica Solaris din Bolechowo, în apropierea oraşului Poznan. Producătorul polonez Solaris a livrat primul vehicul în România în 2002, acela fiind un troleibuz trimis la Bucureşti. De atunci şi până acum, Solaris a vândut aproape 200 de vehicule în România. Autobuze sub brandul Solaris au fost trimise de asemenea şi în Piteşti (70 de vehicule), Craiova (29), Baia Mare (28), Galaţi (14), Oradea (10).

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric punmeister

Solaris a livrat primul vehicul în România în 2002, acela fiind un troleibuz trimis la Bucureşti.

Ce troleu ? Acel Trollino 12 facut in colaborare cu Astra Bus?

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric Robert

Sigur de acel troleu verde vorbesc.

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric DobreCatalin15

Sunt curios dacă se ve înfiinţa o nouă linie odată cu venirea autobuzelor electrice.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric GPS

http://www.monitorulcj.ro/actualitate/6 ... Jj4Kx.dpbs

Așa arată autobuzele electrice care vor sosi în câteva zile la Cluj-Napoca

Primele 11 autobuze electrice care vor circula în România, pe străzile din Cluj-Napoca, sosesc la sfârșitul lunii mai.
”11 autobuze electrice finanțate din fonduri elvețiene sosesc la Cluj luna aceasta. În luna aprilie am depus cererea de finanțare pentru alte 30 de autobuze electrice. Acestea vor fi finanțate din fonduri europene”, anunță reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca.





În prima fază, vor fi livrate 11 autobuze, însă contractul prevede un total de 30 de autobuze electrice pentru transportul public. Preţul unui autobuz electric este de 500.000 de euro, astfel că primele 11 costă 5,5 milioane de euro.

În iulie 2017, când a fost finalizată licitaţia, primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, spunea că finanţarea primelor 11 autobuze este asigurată din fonduri elveţiene, urmând ca restul autobuzelor să fie achiziționate cu fonduri europene și locale.

Primăria din Cluj-Napoca este astfel prima din România care achiziţionează şi pune în circulaţie autobuze electrice. Vehiculele au o capacitate de 78 de locuri şi o autonomie de 105 kilometri, sunt dotate cu wifi, cu camere video de supraveghere, aer condiţionat şi podea joasă pentru persoanele cu dizabilităţi.

Autobuzele vor putea fi încărcate în 13 stații lente și rapide: o încărcare lentă va dura 6 ore, iar cea rapidă doar 10 minute.

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric cris_m

Nu pot sa nu remarc ca nu au nici un fel de folie protectoare aplicata pe durata transportului... :roll:

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric DobreCatalin15

Sunt curios cum vor fi numerotate autobuzele.

 


Re: Autobuze Solaris Urbino 12 electric SPA29

Probabil consecutiv!

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transportul în comun din municipiul Cluj-Napoca (SC CTP SA)  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419396 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use