Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul Cluj

 

Topic: Achiziții de tramvaie noi pentru Cluj

184 posts, 52249 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 14
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Licitatie achizitie tramvaie noi Cluj Utilizator anonim

Da, din pacate nici noi nu stim sa incepem de la 0.  :roll:

 


Re: Licitatie achizitie tramvaie noi Cluj Dominatrix

ByOnu wrote:
Ma da 430.000 Euro sunt bani, nu gluma, daca inmultim cu 12... Sau stai, e vorba de 430 mii euro per toate 12? Atunci nu-i paguba prea mare, dar daca e per bucata... :shock:
Eu stiam ca diferenta de pret era de circa 200.000 EUR (1,5 milioane EUR/buc. oferta PESA si 1,7 milioane EUR/buc. oferta Astra Arad). Deci pentru 12 tramvaie, ar insemna un contract de ~2,4 milioane EUR mai scump daca se semneaza cu Astra.
Utilizator anonim wrote:
Da, din pacate nici noi nu stim sa incepem de la 0. :roll:
Corect. "Revitalizarea industriei de tramvaie in Romania", asa cum se lauda Astra Arad nu inseamna montarea unor echipamente facute prin alte tari, in cadrul unui proiect care deriva din ceva ce exista deja. Nimic inovativ, nimic romanesc. Cam dezamagitaore evolutia acestui proiect.

 


Re: Licitatie achizitie tramvaie noi Cluj bercenicity

Ma mira totusi ca PESA a depus oferta cu usa de acces cu deschiderea mai mica da 1300mm, si, mai mult, ca a castigat licitatia astfel... mai ales dupa ce s-a pus problema modificarii acestui aspect in timpul licitatiei si raspunsul a fost negativ...

 


Re: Licitatie achizitie tramvaie noi Cluj Dominatrix

Nu am avut timp sa citesc toate clarificarile pe SEAP, dar vrei sa zici ca PESA a ridicat aceasta problema si in clarificare s-a specificat ca nu e nevoie de modificari fiindca usile corespund? Daca e asa, toata afacerea asta pute de la o posta.
In legatura cu usile, din caietul de sarcini:
"CAPITOLUL I
-sa aiba 4 usi de serviciu comandate electric, cu latimea minima de 1300 mm, pentru urcare si coborare pasageri, accesibile pe partea dreapta a vehiculului in directia de mers(in cazul celor bidirectionale pe fiecare parte).

CAPITOLUL II
Numarul usilor va fi de 4, cu deschidere simultana in doua parti, latime minima pentru fiecare usa 1300 mm. Pentru postul de conducere prima foaie (parte) a usii I va avea comanda si deschidere independenta (va fi folosita numai de vatman).

 


Re: Licitatie achizitie tramvaie noi Cluj bercenicity

Nu, tocmai, s-a spus ca se mentin in continuare cerintele din caietul de sarcini.  Nu se specifica care ofertant a facut solicitarea, dar ar putea fi vorba de PESA si/sau Alstom, ambii avand in portofoliu doar tramvaie cu prima si ultima usa dintr-un singur canat. (ma rog, la Alstom mai sunt exceptii)
7. Caietul de sarcini, cap 2 pct 2.2.2 usile de  acces/conditiile tehnice cat si cap 1 pct 1.2. Va propunem sa faceti modificarea in sensul urmator: ca  modul de utilizare al produsului/ tramvaiului va corespunde urmatoarelor: numarul de usi minim va fi de 4; latimea minima a unei usi va putea fi de 700mm,  dar suma latimii tuturor usilor va fi de minim 5200mm. Prima usa, dinspre postul vatmanului va putea fi deservita si deschisa/inchisa independent de celelalte.
Modificarea de mai sus  asigura posibilitati diferentiate de configurare a vehicolelor, adaptandu-le la necesitatile individuale ale Clientului, fiind in acelasi timp solutia optima pentru fiecare din Clienti .
Raspuns: Se mentin prevederile din caietul de sarcini.  Suma latimii tuturor usilor nu este relevanta.

   8. n Caietul de sarcini , cap 2 pct 2.2.2 usile de  acces/conditiile tehnice
Va propunem sa faceti modificarea in modul urmator, astfel incat: ”Se accepta ca prima si ultima usa a modulelor extreme ale vehicolului pot fi usi cu o singura aripa, prima usa, cea mai apropiata cabinei vatmanului va avea posibilitatea de deservire –deschidere/inchidere  independenta  fata de celelte . Prima usa  serveste  in mod egal intrarii si iesirii pasagerilor cat si vatmanului. Suplimentar, vatmanul, in momentul iesirii din  cabina sa, are posibilitatea efectiva de a bloca accesul pasagerilor pe usa dinspre cabina sa, blocand iesirea prin aceasta usa  catre exteriorul vehicolului.
Aceasta modificare permite utilizarea din plin a functionalitatii tuturor usilor vehicolului, solutia fiind utilizata in mod universal in sistemele de transport in comun mondiale, ceea ce  justifica pe  deplin aceasta solicitare de modificare .
Raspuns: Se mentine cerinta din caietul de sarcini.

 


Re: Licitatie achizitie tramvaie noi Cluj Dominatrix

Un articol "nevinovat" in Gandul:

http://www.gandul.info/news/astra-vagoa ... ia-9231678

Astra Vagoane Călători ar putea livra 12 tramvaie oraşului Cluj-Napoca după ce a contestat licitaţia

Compania Astra Vagoane Călători Arad ar putea livra 12 tramvaie "Imperio" Primăriei Cluj-Napoca, după ce i-a fost admisă contestaţia depusă la rezultatul licitaţiei care fusese organizată în acest scop şi la care iniţial fusese declarat câştigător un producător polonez de tramvaie.

Preşedintele grupului de firme Astra, Valer Blidar, care este acţionarul majoritar al Astra Vagoane Călători Arad, a declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX, că a participat la licitaţia electronică din luna noiembrie a anului trecut pentru livrarea a 12 tramvaie către Primăria Cluj-Napoca, alături de un producător polonez.

Rezultatele licitaţiei au fost anunţate la finele anului trecut, compania din Polonia fiind declarată câştigătoare, însă firma din Arad a contestat acest rezultat, iar Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a decis că oferta desemnată câştigătoare de către comisia de licitaţie a Primăriei nu este conformă cu prevederile caietului de sarcini.

Valer Blidar a afirmat că tramvaiul polonez nu respectă cerinţele din caietul de sarcini, pentru că podeaua nu este complet coborâtă şi uşile nu sunt conforme, nefiind toate duble.

"În plus, tramvaiul polonez consumă cu 50 la sută mai multă energie decât cel fabricat de noi în parteneriat cu Siemens. Consider că a plăti timp de 30 de ani, cât este durata de viaţă a unui tramvai, un consum cu 50 la sută mai mare este un lucru care nu trebuie tratat cu indiferenţă de Primăria Cluj-Napoca", a spus Valer Blidar.

Acţionarul majoritar al Astra Vagoane Călători Arad a afirmat că preţul oferit de polonezi este cu doar 3,9 la sută mai mic decât cel al tramvaiului românesc "Imperio", care costă 1.528.000 de euro.

"Un lucru care îmi crează mari suspiciuni este faptul ca polonezii au vândut acest tramvai în Varşovia cu 1.820.000 de euro, iar în Ungaria, la Szeged, cu 1.780.000 de euro, pentru ca acum să vină în România, mai departe şi mai costisitor, cu preţul de 1.470.000 de euro, cu foate puţin sub preţul nostru", a afirmat Blidar.

El a adăugat că "de neexplicat este de ce Comisia de evaluare de la Cluj-Napoca nu a fost interesată să verifice criticile aduse de Astra Vagoane Călători".

"Comisia s-a limitat la a transmite câteva solicitări către CNSC de a respinge contestaţia noastră", a susţinut Valer Blidar.

Preşedintele grupului de firme Astra a declarat că, după ce i-a fost admisă contestaţia, Primăria Cluj-Napoca ar trebui să cumpere tramvaiele "Imperio", a căror livrare ar putea avea loc anul acesta.

La rândul său, primarul interimar al municipiului Cluj-Napoca, Radu Moisin, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că municipalitatea a analizat răspunsul primit de la CNSC în urma contestaţiei Astra Vagoane Arad, urmând să fie dat un răspuns.

"Problema a fost faptul că uşa din faţă din oferta de tramvai a firmei poloneze care s-a clasat pe locul întâi nu era dublă, ci simplă, iar CNSC a considerat că nu este conformă specificaţiilor din caietul de sarcini. Noi avem acum de ales între a oferi contractul firmei de pe locul doi, Astra Vagoane Arad, deşi preţul pe un tramvai oferit de aceasta este cu 429.000 de euro mai mare decât cel al firmei poloneze, să anulăm licitaţia sau să atacăm decizia CNSC la Curtea de Apel Cluj. Urmează să luăm o decizie", a spus Moisin.

Potrivit acestuia, răspunsul primit de la CNSC la contestaţia Astra Vagoane Arad va întârzia achiziţia tramvaielor cu circa 30 de zile.

Tramvaiul românesc "Imperio", fabricat de Astra Vagoane Călători Arad în parteneriat cu Siemens, a fost prezentat în premieră publicului, în 25 august 2011, când a fost scos pe şinele din centrul municipiului Arad.

 


  • sss
  • Posted:
  •  

Re: Licitatie achizitie tramvaie noi Cluj sss

"Acţionarul majoritar al Astra Vagoane Călători Arad a afirmat că preţul oferit de polonezi este cu doar 3,9 la sută mai mic decât cel al tramvaiului românesc "Imperio", care costă 1.528.000 de euro."

"Noi avem acum de ales între a oferi contractul firmei de pe locul doi, Astra Vagoane Arad, deşi preţul pe un tramvai oferit de aceasta este cu 429.000 de euro mai mare decât cel al firmei poloneze, să anulăm licitaţia sau să atacăm decizia CNSC la Curtea de Apel Cluj. Urmează să luăm o decizie", a spus Moisin."

Aplicand putina artimetica pe care-o mai stiu, concluzia evidenta este ca Pinochio e printre noi, intrebarea-i cum il cheama in buletin Blidar sau Moisin?  :?

 


Re: Licitatie achizitie tramvaie noi Cluj Dominatrix

CLUJ. Primăria atacă în instanţă decizia CNSC

Soarta tramvaielor, decisă de instanţă


http://www.romanialibera.ro/actualitate ... 53726.html

Judecătorii de la Curtea de Apel vor decide dacă municipalitatea va semna sau nu contractul cu furnizorul polonez.

Comisia de licitaţie a Primăriei Cluj-Napoca va ataca în instanţă decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) referitoare la licitaţia pentru achiziţionarea unor tramvaie.

CNSC a hotărât în urmă cu câteva zile să dea curs contestaţiei făcute de firma Astra Vagoane Arad, care a sesizat că oferta cu care o societate poloneză care a câştigat licitaţia nu corespunde normelor tehnice. Mai precis, tramvaiele pe care municipalitatea ar urma să le achiziţioneze prin acest contract au uşi simple în loc de uşi duble.

Primarul interimar al municipiului Cluj-Napoca, Radu Moisin, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, că i va solicita instanţei să judece cu rapiditate cauza.

„Comisia de licitaţie a Primăriei Cluj-Napoca privind achiziţionarea de tramvaie moderne a decis cu unanimitate de voturi, atacarea în instanţă a deciziei CNSC, care a admis contestaţia Astra Vagoane Arad, la Curtea de Apel Cluj. Considerăm că neregula constatată de CNSC este o abatere tehnică minoră. Caietul de sarcini prevedea o uşă dublă la începutul tramvaiului, una pentru vatman şi una pentru călători, iar oferta firmei poloneze PESA prevedea trei căi de acces, o uşă simplă la vatman şi una dublă pentru călători. Practic, avem o uşă în plus, posibilităţile de acces în tramvai ale călătorilor fiind mai mari", a declarat Moisin. El a mai amintit că oferta firmei Astra, care a participat la licitaţie, era mai mare cu 429.000 de euro pe tramvai decât cea a firmei poloneze, care a câştigat.

 


  • TsE
  • Posted:
  •  

Re: Licitatie achizitie tramvaie noi Cluj TsE

Cifra cu diferenta cumulata e calculata gresit.
Adevarul e ca polonezii au coborat foarte tare pretul la Cluj fata de Varsovia si Szeged. Asta nu e asa de bine.
Tot raul e spre bine, chiar daca se taraganeaza iar achizitiile importante pentru orasele romanesti.

 


Re: Licitatie achizitie tramvaie noi Cluj mastocitu

Singura problema cu polonezii ar putea fi rabatul de la calitate la scaderile astea de pret.Altcumva totul spre bine, competitia "pe bune" scade preturile , nu?

 


Re: Licitatie achizitie tramvaie noi Cluj Dominatrix

Este normal ca pretul oferit de polonezi a fost mai mic decat ce au oferit la Varsovia de exemplu, avand in vedere ca e prima lor incercare de intrare pe piata romaneasca de tramvaie. Nu cred ca are vreo legatura cu rabatul de calitate, avand in vedere ca modelul oferit a fost deja vandut in sute de exemplare in Polonia, si nu am auzit sa aiba probleme deosebite.

 


Re: Licitatie achizitie tramvaie noi Cluj Dominatrix

Mizeria romaneasca loveste din nou...

Polonezii susţin că oferta lor de tramvaie este superioară solicitării

Reprezentanţii fimei poloneze Pesa, care a câştigat licitaţia pentru achiziţionarea de către primărie a unor tramvaie, spun că nu înţeleg decizia Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) deoarece garniturile oferite sunt superioare, ca dotare tehnică, faţă de ce s-a cerut în caietul de sarcini.

Firma poloneză a câştigat în luna decembrie licitaţia organizată de Primăria Cluj-Napoca pentru cumpărarea unor tramvaie, în condiţiile în care în prezent linia este complet reabilitată printr-un program european.

Rezultatul licitaţiei a fost însă contestat la CNSC de firma Astra Arad, iar în urmă cu câteva zile reprezentanţii Consiliului au admis plângerea făcută. Motivul invocat a fost acela că tramvaiele Pesa au o uşă simplă, care, susţin cei de la Astra Arad, ar trebui să fie dublă.

Directorul de marketing şi dezvoltare al PESA, Marcin Jedrzczka, a declarat miercuri într-o conferinţă de presă că în caietul de sarcini era o cerinţă care presupunea că tramvaiul trebuie să aibă minim patru uşi duble. El a arătat că garniturile Swing, care ar urma să fie achiziţionate de municipalitate, au patru uşi duble şi două simple, acestea din urmă fiind poziţionate în faţa şi în spatele tramvaiului.

Jedrzczka a explicat că prezenţa acestor două uşi simple, în plus faţă de cele patru duble cerute, sporesc atât siguranţa cetăţenilor, cât şi fluidizarea circulaţiei, oamenii putând să urce şi să coboare mai repede şi mai uşor, iar astfel staţionarea tramvaiului nu va depăşi termenele stabilite, iar toate acestea, în final, înseamnă bani economisiţi.

Pe de altă parte, Comisia de licitaţie a Primăriei Cluj-Napoca a atacat miercuri în instanţă decizia CNSC.

Primarul interimar al municipiului Cluj-Napoca, Radu Moisin, a declarat că i se va solicita instanţei judecarea cu celeritate a cauzei, pentru a se încerca recuperarea timpului de care un asemenea demers are nevoie.

Cumpărarea garniturilor face parte dintr-un proiect derulat pe bani europeni care are ca obiect refacerea liniei de tramvai din oraş, care are o valoare de 163.053.903 de lei, din care 120.705.609 de lei nerambursabili.

Diferenţa de preţ dintre ofertele clasate pe locul I, respectiv locul II este de 429.000 de euro pentru o garnitură de tramvai.

Contractul de achiziţie a noilor tramvaie destinate transportului public de călători pe raza municipiului Cluj-Napoca a fost atribuit în decembrie firmei SC Pojajzdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA din Polonia.

Compania poloneză a oferit preţul de 6.400.000 de lei fără TVA, pe bucată. Tramvaiul are o capacitate de 296 de călători şi un termen de garaţie de 6 ani.

Conform contractului-cadru, Primăria Cluj-Napoca ar urma să achiziţioneze 12 tramvaie.

http://www.monitorulcj.ro/politica-admi ... olicitarii

 


Re: Licitatie achizitie tramvaie noi Cluj ByOnu

[parere personala]
Sincer, intr-un fel as vrea sa se cumpere tramvaie "romanesti" (ca numai romanesti nu-s, dar in fine) din motive nediscutabile. Dar totusi, calitativ + $$$, PESA ar fi alegerea corecta.

Voi ce credeti?
[/parere personala]

 


Re: Licitatie achizitie tramvaie noi Cluj bercenicity

Mie - personal - nu-mi place solutia tehnica cu boghiuri fixe si sectiuni flotante; designul asta face tramvaiul sa fie prea rigid si uzura caii de rulare mai accentuata + pericol de deraiere mai ridicat la neregularitati ale caii sau curbe mai stranse

Tramvaie cu solutia asta tehnica au cam toti marii producatori de tramvaie in oferta curenta (mai putin Siemens). Si asa este si Swing-ul de la PESA... si majoritaea Citadisurilor de la Alstom (despre care se zice ca nu stiu decat sa mearga in linie dreapta  :lol: )

Alte designuri 100% LF sunt de la:
- Siemens/Astra cu Avenio/Imperio cu boghiuri pivotante sub fiecare sectiune (dar nu liber pivotante - un sistem hidraulic pasiv ajusteaza unghiul facut de doua sectiuni in functie de unghiul facut de boghiu cu sectiunea pe care o sprijina, asemanator Hansa GT4 in Timisoara si cu KT4D-ul) - cum e Combino Supra in Budapesta; pentru calatori, principalul dezavantaj il reprezinta "dulapurile" mai mari la boghiuri decat la concurenta - mult spatiu nefolosit/prost folosit
- Siemens cu ULF cu protalurile in dreptul articulatiilor si doua roti per portal; niste parghii orienteaza portalul "optim" in curbe in functie de unghiul facut de sectiunile intre care se afla (o sarcina pe osie cam mare de cca 12t, mai mare decat ce s-a cerut la Cluj - 10t)
- noi tramvaie de la Bombardier, Alstom si Transtech Oy cu toate boghiurile pivotante - vezi topicul asta viewtopic.php?f=100&t=1019
- interesantul 15T de la Skoda (care ma trage cel mai mult dintre toate)

Dintre ofertanti mi-ar placea sa castige Astra/Siemens prin prisma solutiei tehnice... dar e doar o parerea mea :geek:

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 14
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Cluj  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421190 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use