Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul Bistrița Năsăud

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

45 posts, 10678 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Știri, noutăți, perspective Gabi23

Se mută o stație de autobuz din Bistrița

Primăria Bistrița îi informează pe bistrițenii care folosesc transportul în comun că stația de autobuz din strada Gării nr. 1-4, de lângă Complexul Metropolis, s-a mutat pe bulevardul Decebal.
Oamenii pot lua autobuzul de pe bulevard, după intersecția cu strada Gării, în fața blocului nr. 2 din strada Mihai Eminescu. Schimbarea întră în vigoare incepand cu 29.07.2010.

Adevarul.ro

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Scumpiri cu 20 de bani la transportul în comun bistrițean
Se pregatesc din nou majorari de tarife la transportul public in comun. Proiectul de hotarare, vizand majorarea pretului biletelor, vine dupa ce la inceputul lunii august, pretul acestora a fost ajustat, dat fiind faptul ca s-a modificat cota de TVA de la 19 la 24%.
Operatorul unic de transport public in comun de calatori din Bistrita, SC Trasmixt, solicita o majorare a tarifelor, in medie cu 20 de bani, motivand "cresterea costurilor de exploatare, ca urmare a cresterii pretului carburantului". Astfel, cel mai probabil de la 1 noiembrie, noile tarife, daca acestea vor fi aprobate de catre consilierii locali vor fi urmatoarele:
- pentru Bistrita 2,00 lei/calatorie
- pentru ruta Bistrita - Viisoara 2,20 lei/calatorie
- pentru ruta Bistrita - Unirea 2,00 lei/calatorie
- pentru ruta Bistrita - Sigmir 2,20 lei/calatorie
- pentru ruta Bistrita - Ghinda 2,70 lei/calatorie
- pentru ruta Bistrita - Sarata 2,80 lei/calatorie
- pentru ruta Bistrita - Slatinita 3,30 lei/calatorie
- pentru ruta Viisoara - Unirea     2,70 lei/calatorie.

Sursa: Realitatea.net

 


Re: Stiri, noutati, perspective Costin

Enorm 2 lei biletul, in cazul unui oras in care nu circula NICI UN autobuz  :!:  In 2008 Bistrita era tixita de dube, care mai de care mai ruginite si mai descompuse. Tot in 2008 au inceput sa apara in oras midibuze Mercedes Cito, luate second hand de prin vest. Au adus un plus transportului in comun, dar sunt midibuze scurte, de 9m, nu pot intelege justificarea acestei scumpiri. Si Ramnicu Valcea are un transport in comun scump si este un oras comparabil cu Bistrita, ca marime. Dar in Rm Valcea circula autobuze, care au alte costuri de exploatare... De mentionat ca transportul in comun din Bistrita are un singur operator, nu stiu daca de stat sau privat, dar nu poate fi vorba de "piraterie".

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

În Rm. Vâlcea societatea de transport este de stat... motiv pentru consilierii PSD să tot ceară privatizarea.
În Bistrița firma de transport este cu capital integral privat.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

La solicitarea operatorului serviciilor de transport public în comun, SC Transmixt, Consiliul Local Bistrița va adopta în ședința din 25 februarie un proiect de hotărâre privind noul program de circulație.

După ce va primi OK-ul Consiliului Local, hotărârea va intra în vigoare de la data aducerii la cunoştinţa publică.

Sursa: Timp Online
Program nou Transmixt.pdf
Program nou Transmixt.pdf (207.73 KB; downloaded 274 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Transmixt Bistrița a anunțat ieri seară că elevii navetiști din județ care aveau abonamente gratuite pentru transportul în comun NU le mai pot folosi, pentru că nu mai sunt valabile. Care este motivul:
„Dragi elevi navetiști, urmare a faptului că până la această dată nu a fost reglementată legal procedura de decontare a navetei, cu părere de rău vă anunțăm că începând de luni, 1 martie 2021, legitimațiile gratuite de transport (legitimațiile galbene) eliberate pentru al II-lea semestru școlar nu vor mai fi valabile”, au anunțat cei de la Transmixt Bistrița.

Elevii navetiști de pe Valea Bârgăului, Valea Șieului, Milaș, Budești, Teaca, Visuia, Micești, Caila, Blăjeni și alte localități din județ vor fi nevoiți, așadar, să fie pregătiți să achite biletul de autobuz aferent rutei pe care circulă.



„În speranța că această situație va fi de scurtă durată (așa cum se anunță în presă), vă sugerăm să păstrați legitimațiile de călătorie pe care le aveți deja”, se mai precizează în comunicatul Transmixt.

Compania de transport în comun din Bistrița a mai precizat că așteaptă noi reglementări care să clarifice acest aspect. „Dacă acestea nu modifică fundamental procedura de eliberare a legitimațiilor, acestea vor fi reactivate. Vom reveni cu detalii după apariția legislației specifice”, au concluzionat cei de la Transmixt.

Elevii din Bistrița aveau gratuitate pe mijloacele de transport în comun din oraș, din septembrie 2020, de când a început anul școlar.

Sursa: Bistriteanul

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

În curând vor începe efectiv lucrările la proiectul Liniei Verzi, axă de transport în comun cu autobuze electrice care va străbate orașul de la Unirea la Viișoara.

”S-a dat ordinul de începere a lucrărilor la Linia Verde, eu consider că și timpul permite, o să avem grijă ca lucrurile să se miște. Practic s-a început, sunt în fază de organizare de șantier, vor începe efectiv lucrările. Transportul pe Linia Verde va fi gratuit, practiv Primăria Bistrița va subvenționa transportul pe Linia Verde”, a declarat primarul Ioan Turc.

Contractul câștigat de MIS Grup este în valoare de 30,34 milioane de lei fără TVA. Proiectul prevede reabilitarea infrastructurii rutiere, pe o rută nouă de transport public, care traversează orașul de la est la vest, prin centru, operată cu vehicule electrice. Pe lângă crearea rutei noi de transport public (Unirea – Calea Moldovei – Gen. Gr. Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara) operat cu vehicule electrice, se prevede modernizarea părții carosabile şi a zonelor adiacente, prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spațiilor verzi și a pistelor de cicliști. Proiectul implică, de asemenea, amenajarea a 42 de stații de autobuz curente și două stații terminale.

Sursa: Timp Online

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Primăria Bistrița are în derulare obiectivul de investiții ”Coridor de mobilitate durabilă aferent râului Bistrița”, iar în această perioadă se realizează expertiza tehnică și studiul geotehnic, anunță municipalitatea.

În acest sens, executantul lucrărilor va realiza în perioada 14-15 iunie foraje pe traseul următoarelor străzi: Secundară 3 Unirea, Lacului, Ghinzii, Viorelelor, Codrișor, Mihai Viteazu, Ion Pop Retegan, Tănase Tudoran, Zăvoaie, Parc Industrial Bistrița Sud, Pepinierei, DJ 145, Malului, Simpozionului, Șesului și Moșilor.

Obiectivul general al proiectului, pentru care municipalitatea vrea să acceseze fonduri europene, este de reducere a emisiilor de carbon în Bistrița prin realizarea unui coridor de mobilitate urbană durabilă (Linia Albastră) care să conecteze zonele funcționale ale orașului, aferent râului Bistrița.

Obiectivul specific al proiectului propus este de realizarea unui nou coridor de mobilitate urbană pe traseul DN 17 – DJ 154 (Sărata) – DC 8G (Parc Industrial Bistrița Sud, str. Zăvoaie) – DJ 173 C (str. Mihai Viteazul) – str. Codrișor – DJ 173 – DC 8 – str. Valea Ghinzii – str. Lacului – str. Aerodromului – str. Secundară 3 Unirea – DN 17 (Unirea), care să interconecteze zonele funcționale de pe malul stâng al râului Bistrița cu DN 17 și cu zonele funcționale de pe malul drept al râului Bistrița.

Prin realizarea coridorului de mobilitate durabilă vizează se dorește dezvoltarea integrată a transportului public în comun, circulației bicicliștilor și pietonilor.

Intervențiile au în vedere:

1. Crearea unei noi linii de transport public cu bandă dedicată/prioritară, care să unească următoarele zone funcționale pe traseul coridorului de mobilitate: localitatea componentă Sărata, Parcul Industrial Bistrița Sud, noua zonă de dezvoltare Zăvoaie, zona de promenadă Codrișor, noua zonă de dezvoltare Valea Ghinzii, Complexul Wonderland și localitatea componenta Unirea

2. Realizarea unui parc & ride în zona Unirea-Wonderland

3. Modernizarea a două punți pietonale peste râul Bistrița care să unească zonele rezidențiale Calea Moldovei şi Independenței Sud de zonele funcționale de pe traseul noului coridor de mobilitate, precum și extinderea infrastructurii pietonale pe noul coridor de mobilitate

4. Crearea unei noi punți pietonale care să unească Parcul Municipal de zona Codrișor

5. Extinderea infrastructurii ciclistice pe întreg coridorul de mobilitate creat şi racordarea acesteia la rețeaua ciclistică realizată în exerciţiul financiar 2014-2020

6. Modernizarea a 2 poduri peste râul Bistrița (DJ 154 – Sărata şi str. Secundară nr. 3 – str. Aerodromului Unirea), pentru accesibilitatea benzii dedicate/prioritare transportului public, infrastructurii pietonale şi cicliste

7. Crearea unui nou pod în zona Zăvoaie DC 8G la str. Simpozionului pentru conectarea optimă a noii linii de transport public la autobaza destinată autobuzelor electrice, realizată prin POR 2014-2020 (Linia Verde)

8. Pregătirea infrastructurii pentru amplasarea de noi stații de transport public pe traseul realizat (vor fi montate stații de transport smart

9. Asigurarea iluminatului public aferent infrastructurii rutiere, pietonale şi cicliste

10. Achiziția de autobuze electrice care să funcționeze pe noua linie de transport public, inclusiv staţii de încărcare electrice.

Sursa: Timp Online

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Bugetul proiectului Linia Verde va fi mărit cu peste 10 milioane de lei (peste 2 milioane de euro), de la 58.823.323,26 lei la 68.899.677,03 lei, bani care reprezintă cheltuieli neeligibile pe fonduri europene și care trebuie plătiți de municipalitate.

”Această modificare vine ca urmare a actualizării devizului general și a indicatorilor tehnico-economici, precum și a necesității corelării bugetului cu valoarea contractelor de execuție lucrări și furnizare mijloace de transport și echipamente atribuite, după desfășurarea procedurilor de achiziție publică. Motivul actualizării devizului general al proiectului a fost determinat de dificultatea atribuirii contractelor de furnizare a mijloacelor de transport public și a lucrărilor de executie, precum și a noilor valori estimate în deviz pentru realizarea lucrărilor de racordare”, precizează Primăria Bistrița, bugetul urmând să fie actualizat în ședința Consiliului Local din 24 iunie.
Capture-3.jpg (143.16 KB; downloaded 3194 times)

Din valoarea totală neeligibilă de 14.719.236,78 lei, se va recupera TVA-ul de 3.740.105,43 lei, aferent cheltuielilor privind furnizarea de autobuze electrice.

Executantul lucrărilor este MIS Grup. Proiectul prevede reabilitarea infrastructurii rutiere, pe o rută nouă de transport public, care traversează orașul de la est la vest, prin centru, operată cu vehicule electrice. Pe lângă crearea rutei noi de transport public (Unirea – Calea Moldovei – Gen. Gr. Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara) operat cu vehicule electrice, se prevede modernizarea părții carosabile şi a zonelor adiacente, prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spațiilor verzi și a pistelor de cicliști. Proiectul implică, de asemenea, amenajarea a 42 de stații de autobuz curente și două stații terminale.

Sursa: Timp Online

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Screenshot_20210619-130017.jpg (87.41 KB; downloaded 3160 times)

Sursa

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

10 autobuze și microbuze operate de Transmixt au fost inscripționate cu mesaje pentru mediu care îndeamnă locuitorii să colecteze selectiv deșeurile.

„Operatorul de transport public Transmixt Bistrita din județul nostru, s-a alăturat campaniei de conștientizare și informare derulată de A.D.I. Deșeuri Bistrița-Năsăud și Supercom SA.
Mesajele campaniei noastre vor ajunge la mai mulți cetățeni prin cele 10 autobuze și microbuze operate de Transmixt Bistrita pe rutele județene puse la dispoziție în mod gratuit.

A venit momentul ca locuitorii comunităților noastre să-și schimbe mentalitatea cu privire la deșeuri. Trebuie să privim deșeurile reciclabile ca o resursă economică și să înțelegem că fiecare deșeu reciclabil colectat selectiv contribuie direct la reducerea poluării naturii.
Noi zicem că-i de-ajuns! Haideți să le punem pe toate la locul lor!“, a transmis ADI Deșeuri.

Sursa: Observator BN

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Primăria Bistrița va demara un proiect pilot pentru transportul elevilor cu mijloace dedicate de la periferie spre oraș și înapoi în așa fel încât aceștia să ajungă mai ușor la școală, iar părinții să nu mai aglomereze arterele principale cu autoturismele personale ca să-i aducă până la școală și să-i ia la finalul orelor.

Anunțul a fost făcut în ultima ședință a Consiliului Local Bistrița de primarul Ioan Turc. Edilul i-a reăspuns, în felul acesta consilierul Nicolae Pavelean de la USR PLUS care i-a semnalat faptul că oamenii care locuiesc în cartierul RAAL l-au abordat și i-au cerut să facă demersuri pentru ca linia de transport care leagă zona de oraș să se prelungească pe Bulevardul Republicii întrucât acum are destinația Gara Bistrița.

”În ce privește o ajustare a rutei de transport din cartierul RAAL până la școlile de pe Bulevardul Republicii am avut o discuție cu domnul Melente Horoba (managerul Transmixt SA – n.r.) și evident că vom face această ajustare. Pentru un transport dedicat elevilor prin curse speciale de asemenea am avut discuții și pot să vă spun că mă interesează modul în care evoluează proiectul pilot de la Sibiu, acolo unde pentru patru puncte din oraș – și ne referim la zonele periurbane unde frecvența transportului public este scăzută sau zonele unde nu există transport publiuc – intenționez să propun o soluție pentru realizarea transportului prin curse speciale.

Cu alte cuvinte vom da drumul și noi la un proiect pilot. În acest sens, în urma unei discuții pe care am avut-o cu doamna inspector școlar general, vom antrena ISJ pentru a face rapid un studiu de oportunitate. Ce înseamnă acest studiu? Înțelegerea modului în care se raportează elevii și părinții – mă refer în primă fază la elevii din clasele I-VIII la acest gen de abordare pentru că este foarte important să avem un feedback pozitiv dinspre elevi și dinspre părinți.

De anul viitor este foarte posibil ca elevii din clasele 0-IV să beneficieze de transport gratuit realizat prin curse speciale subvenționat 100% de Guvern. Chiar dacă acest lucru nu se va întâmpla, noi – în urma feedback-ului și a derulării proiectului pilot – dacă vom avea un răspuns favorabil, Bistrița va avea curse speciale pentru elevi dinspre și către zonele periurbane sau zonele în care nu există transport public local”, a spus primarul.

Sursa: Timp Online

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Dragi călători,

Au apărut câteva modificări în programul de transport județean. Începând cu data de 25.10.2021, autobuzele și microbuzele de pe rutele județene vor circula conform programul din imagine.

Pentru detalii, ne puteți contacta prin mesaj privat.
246713567_3160864787480380_4401996298429316931_n.jpg (75.93 KB; downloaded 2660 times)

Sursa: Transmixt Bistrița

 


Știri, noutăți, perspective Andrei Andraș

Ca să nu transforme Bistrița într-un „cobai” la nivel național, primarul vrea să cumpere troleibuze

„Deocamdată, fiabilitatea autobuzelor electrice rămâne să fie demonstrată și nu vreau să transformăm Bistrița într-un cobai la nivel național”, a declarat primarul Bistriței care a anunțat că, pe anumite culoare de mobilitate, vrea să renunțe la ele în favoarea altor mijloace de transport „silențioase, noninvazive, care nu deranjează pe nimeni și merg 20-25 de ani fără probleme”.

„Mă gândesc să schimbăm soluția pentru anumite culoare de mobilitate și să renunțăm la autobuze electrice și să mergem pe ideea de troleibuz pentru că, deocamdată, fiabilitatea autobuzelor electrice rămâne să fie demonstrată și nu vreau să transformăm Bistrița într-un cobai la nivel național. În schimb, troleibuzele, chiar dacă presupun acei stâlpi cu fire, practic și-au demonstrat fiabilitatea. Practic, durata de viață în exploatarea a unui troleibuz este de 20-25 de ani. Nu știu care e durata de viață a unui autobuz electric. În primul rând, ne referim la acumulatori. Fostul primar, domnul Crețu, s-a gândit la tramvai. Recunosc că am fost în asentimentul dânsului, numai că infrastructura pentru tramvai e complicată, costă mult și îți culcă casele la pământ. În schimb, troleibuzul e silențios, noninvaziv, nu deranjează pe nimeni și merge 20-25 de ani fără probleme”, a declarat Ioan Turc într-o emisiune la AS TV.

Timp Online

 


 
Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Bistrița Năsăud  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use