Regiunile RomânieiMoldovaJudețul Bacău

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

8 posts, 3597 views
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Știri, noutăți, perspective Utilizator anonim

S-a semnat contractul de execuție pentru modernizarea Pasajului Letea (Narcisa)

Lucrările de reabilitare a pasjului Letea din municipiul Bacău vor demara în primăvara acestui an, după ce reprezentanții Primăriei Bacău au semnat contractul de execuție a lucrărilor. Modernizarea pasajului va fi realizată de o asociere de firme formată din SC Instal Design Bacău, SC Marste Bacău și Societatea de Construcții în Transporturi București SA.

Proiectul este finanţat din fonduri nerambursabile, prin intermediul Programului Operaţional Regional 2007- 2013 și are o valoare totală de peste 7,2 milioane de lei, din care 5,7 milioane de lei, nerambursabili.

Reabilitarea Pasajului Letea presupune lucrări de reparații la nivelul căii de rulare, precum și refacerea rampelor de acces și a instalației de iluminat public. Partea carosabilă va fi acoperită cu beton asfaltic și, pe toată lățimea pasajului, se va monta un sistem modern de hidroizolație. Actualul parapet va fi demontat și se va monta un parapet nou. Instalație electrică va fi complet înlocuită și se vor monta stâlpi moderni. La nivelul elementelor de rezistență ale suprastructurii și infrastructurii pasajului și a zidurilor de sprijin ale rampelor de acces se vor executa lucrări de reparații a suprafeţelor de beton afectate de infiltraţiile de apă și se vor amplasa instalații antiseismice. Toate suprafețele de beton vor fi curățate și vopsite cu vopsele speciale anticorozive. Urmare a acestor investiții, confortul în circulația vehiculelor va crește,  iar elementele de rezistență ale pasajului vor fi protejate împotriva infiltrațiilor de apă. În plus, Pasajul Letea va avea un aspect modern și va conferi zonei o imagine îmbunătățită.


Beneficiarii directi ai proiectului vor fi locuitorii care au domiciliul pe străzile din zona Pasajului Letea, locuitorii municipiului Bacău, cei ai localităților învecinate și cei aflați în tranzit, din postura de șoferi sau de călători. Implementarea proiectului va determina și crearea a câtorva zeci de locuri de muncă. Efectele investiției se vor resimți în scăderea consumului de combustibil și a uzurii auto, prin diminuarea timpului necesar unei călătorii în oraș. Se estimează că viteza medie de circulație și  fluența traficului vor crește cu 17,5%, ceea ce va duce la reducerea timpului de circulație pe pasajul Letea cu o medie 15%, dar și la o diminuare a poluării, prin scăderea consumului de carburant pentru transportul in comun, cu 13 - 16%.

Proiectul urmărește fluidizarea traficului urban și de tranzit în zona de acțiune urbană și face parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană „Dezvoltarea și consolidarea Bacăului ca nod logistic internodal de importanță regională și națională".


Ionuț Tomescu

Purtător de cuvânt

http://www.primariabacau.ro/stiri/s-a-s ... ea-narcisa

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Primăria Bacău vrea să rezilieze contractul de delegare a serviciului de transport public în oraș, încheiat în 2003 cu SC Transport Public SA. Primarul Lucian Daniel Stanciu Viziteu a anunțat la finalul ședinței Consiliului Local, de vineri, că ar fi obținut acordul din partea ANRSC pentru lansarea unei noi licitații.

Acționarii semnificativi ai SC Transport Public SA sunt, potrivit termene.ro, Laudieta Sechelariu – 44,68%, Consiliul Local Bacău – 18,25% și Neculai Șutu – 9,05%. Primăria a făcut întâi o ofertă de cumpărare, care a fost refuzată de acționari.


Pe 28 ianuarie 2021, municipalitatea a cerut de la ANRSC (Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice) un punct de vedere referitor la organizarea unei noi licitații, având în vedere Legea 92/2007, a transportului public local, prin care toate concesiunile se reduc la 10 ani. A doua zi, a și primit răspuns favorabil.

După 2004, municipalitatea a încercat să rezilieze contractul încheiat pe 25 de ani, însă a pierdut toate procesele, în instanță.

„Ne vom recâștiga serviciul de transport public în comun!”
Noul primar al Bacăului, Lucian Daniel Stanciu Viziteu, a spus, în luna decembrie 2020, că, dacă municipalitatea ar avea 100% din firma de transport, ar putea accesa fonduri europene pentru modernizare.

În ședința de vineri, 12 februarie 2021, edilul a fost și mai tranșant. „Schimbări în trasee, în dotări, au fost minimale în această perioadă. Mai mult, contractul de delegare a fost în afara legii, începând din 2014. După discuții cu consultanți, avocați și autoritatea de reglementare, am o opinie scrisă de la ANRSC, care ne informează că, oricum interpretăm legea, contractul de delegare cu transportatorul privat e încheiat de cel puțin 6 ani, fiind în afara legii”, a afirmat Viziteu.

Potrivit primarului, ANRSC recomandă anunțarea intenției de atribuire a acestor contracte unui nou operator. „Vom introduce studiul de oportunitate pentru a demara procedurile și vom anunța la nivel de jurnal european că Bacăul va scoate la licitație transportul în comun. Prima dată după 16 ani, ne vom recâștiga serviciul de transport public în comun. Asta va însemna trasee noi și vom putea atrage fonduri europene. Va fi un proces de durată, de peste 2 ani, dar azi facem primul pas”, a afirmat primarul Bacăului.

„Instanțele au decis continuarea contractului, până la expirarea acestuia, în 2029”
Pentru Ziarul de Bacău, Gabi Ioniță, avocatul SC Transport Public SA, a precizat că Primăria nu a informat ANRSC despre procesele pierdute în trecut de municipalitate.

„Se încearcă inventarea unui motiv de a readuce artificial în discuție o chestiune tranșată definitiv în justiție. Există autoritate de lucru judecat, în sensul în care instanțele au decis continuarea contractului de concesiune încheiat cu SC Transport Public SA (STP – n.n) până la expirarea acestuia, în 2029. Când Primăria a solicitat punctul de vedere de la ANRSC, a omis cu bună știință să prezinte întreaga situație, așa cum a fost dezbătută în fața instanțelor competente”, a afirmat avocatul Ioniță.

„Atât timp cât contractul de concesiune a fost produsul unei proceduri de licitație publică derulată în 2003, contestatată în instanță și adjudecată de STP, regulamentul european incident în cauză impune continuarea contractului până la expirarea acestuia. De altfel, chestiunile neaduse la cunoștința ANRSC de către Primărie au făcut obiectul unei adrese proprii transmise de STP la ANRSC, față de care așteptăm revizuirea opiniei inițiale, în acord cu informațiile comunicate”, a concluzionat reprezentantul SC Transport Public SA.

Sursa: Ziarul de Bacău
_____________________________
Consilierii locali băcăuani au aprobat, astăzi, scăderea pragului pâna la care pensionarii beneficiază de abonamente gratuite la călătoriile cu autobuzul, de la 1835 de lei brut la 1082 lei/lună.

Astfel, din luna februarie, circa 6.000 de pensionari din municipiul Bacău nu vor mai avea dreptul la abonamente gratuite pe transportul public din oraș.

Conform noii hotărâri, de abonamentele gratuite vor beneficia veteranii și văduvele de război, luptătorii pentru victoria Revoluției din Decembrie 1989 și urmașii eroilor martiri, pensionarii la limită de vârstă, pensionarii de invaliditate, pensionarii anticipat, pensionarii anticipat parțial precum și pensionarii de urmaș care au împlinit vârsta de 60 ani, a căror pensie este echivalentă sau mai mică de 1082 lei brut. Aceștia vor beneficia de carduri de călătorie valabile pe un traseu, subvenționate până la valoarea de 44 lei/lună cu TVA inclus.

Reamintim că, în urmă cu câteva săptămâni, Consiliul local decis ca elevii din oraș să primească abonamente gratuite pe toate traseele din oraș, tot timpul anului.

Sursa: Deșteptarea.ro

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Din această săptămână (mai exact de luni, 13 septembrie), Bacău are legătură directă între aeroport și gară asigurată cu autobuze:
Linie de autobuz directă, între Gară și Aeroportul Bacău

Începând de astăzi, SC Transport Public SA a introdus o linie de autobuz care face legătura între Gară și Aeroport, pe traseul lui 18.


Programul curselor este următorul:
luni: plecare din gară 13.40 (sosire aeroport 14.10), plecare aeroport 14.10;

marti: plecare gară 11.11 (sosire aeroport 11.40), plecare aeroport 12.50

miercuri: plecare gară 13.40 (sosire aeroport 14.10), plecare aeroport 14.35

joi: plecare gară 11.39 (sosire aeroport 12.10), plecare aeroport 16.30

vineri: plecare gară 13.40 (sosire aeroport 14.100, plecare aeroport 14.00

sambătă: plecare aeroport 16.25

duminică: 13.45 (sosire aeroport 14.15), plecare aeroport 14.20.

Programul va fi deservit de două autobuze, unul pentru plecare din gară și unul cu plecare din aeroport.Biletele pot fi achizitionate direct de la șoferii autobuzelor.

Sursa: Ziarul de Bacău

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

S-a votat încetarea contractului cu Transport Public SA. Firma va efectua serviciul de transport în municipiu maximum doi ani, de acum înainte.


Consiliul Local Bacău a votat astăzi încetarea contractului dintre municipalitate și SC Transport Public SA, firma care efectuează transportul de persoane din orașul Bacău. Primarul Lucian Stanciu-Viziteu a numit votul de astăzi drept unul „istoric, care va schimba fața transportului în comun din Bacău”.


Conform proiectului, contractul pe care Transport Public îl are din 2004 cu municipalitatea băcăuană este reziliat, iar Primăria urmează să organizeze o licitație pentru a desemna un nou transportator în oraș. Până atunci, Primăria va atribui direct serviciul tot către Transport Public, dar nu mai mult de 2 ani, cât se estimează că vor dura procedurile de licitație și stabilirea unei noi firme care să efectueze transportul în comun.


„Este astăzi un moment istoric, prin încetarea de drept a contractului de transport public. Ca să vedeți cum putem avea un transport public modern vă invit pe toți în fața clădirii să vă urcați într-un autobuz 100% electric și să vedeți cum ar arăta o flotă întreagă așa”, a precizat la finalul ședinței de Consiliu Local primarul Viziteu, îndemnându-i pe consilieri să vadă primul model de autobuz electric produs în România, adus special în parcarea CAEx, unde s-a ținut ședința.

Pentru proiect au votat 13 consilieri din cei 21 care au participat. Consilierul Gigi Candet a explicat că situația nu este clară privind decizia luată de municipalitate și a atras atenția că există posibilitatea ca Transport Public să intre în faliment, iar orașul să rămână fără transport în comun. Cu toate acestea, proiectul a trecut la vot.

Sursa: Ziarul de Bacău

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Primarul Lucian Stanciu-Viziteu a anunțat că Primăria Bacău a lansat licitația pentru documentația de atribuire a serviciului de transport public metropolitan.

Firma câștigătoare va livra un regulament de transport, dimensionarea reală a rutelor, regulile de taxare (cu aplicație, bilet unic etc), precum și costurile financiare. Studiul de oportunitate și fundamentare pentru delegarea gestiunii serviciului public local de călători va include municipiul Bacău și 18 comune (Nicolae Bălcescu, Luizi, Filipești, Buhoci, Gioseni, Gârleni, Măgura, Prăjești, Itești, Cleja, Traian, Săucești, Sărata, Tamași, Fărăoani, Hemeiuși, Răcăciuni, Letea Veche).

Totodată, se va elabora și un studiu de trafic pentru trenul urban, unul dintre proiectele celebre ale administrației viziteu, pe care primarul l-a promis în campania electorală.

Contractul de consultanță are o valoare de 370 de mii de lei, cu un termen de livrare de maximum 6 luni de la data semnării contractului. Beneficiarul este Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Bacău.

"Așa cum știți, municipalitatea nu a putut investi în modernizarea infrastructurii și nici nu a decis cu privire la reconfigurarea rutelor, întrucât contractul contractul privind transportul public nu respecta reglementările europene.De aceea, realizarea unui transport în comun la nivelul zonei metropolitane și selectarea unui nou operator de transport va aduce beneficii cetățenilor și va face atractiv acest mijloc de deplasare, iar noi vom putea investi în infrastructura modernă. Vom putea introduce și autobuze electrice sau pe hidrogen, devenind mai prietenoși cu mediul. Aștept cu nerăbdare acest studiu care ne va da cele mai bune soluții pentru viitor”, a precizat primarul Viziteu.

Sursa: Ziarul de Bacău

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

De la 1 februarie s-au majorat tarifele transportului public, deși hotărârea în acest sens nu a fost aprobată de Consiliul Local:
Și chiar dacă nu a fost votată în Consiliul Local al Municipiului Bacău, se pare că s-au majorat și prețurile pentru urban...
Solicitarea de modificare a tarifelor transmisă de operatorul S.C. Transport Public SA are în vederele următoarele argumente:
- Legea nr. 92/2007 a serviciilor de transport public local;
- Normele-cadru privind stabilirea, ajustarea si modificarea tarifelor pentru serviciile publice de
transport local si judetean de persoane aprobate prin Ordinul nr. 272/2007, actualizat;
- scăderea numărului de călători față de 2019 influențată de situația pandemică ce a dus la reducerea încasărilor;
- creșterea prețurilor pentru principalele costuri (carburant cu 23,40%, agent reducere noxe cu 243,32%, lubrifianți cu 22%, asigurări cu 30%, energie cu 31%);
- creșterea costurilor salariale ( modificarea salariului minim brut pe economie);
- creșterea cheltuielilor financiare ( creșterea cursului valutar)
- indicele prețului de consum de 9,64%.
Puteți afla mai multe accesând: https://municipiulbacau.ro/wp-content/up ... UVVEQI1M
Veți găsi și prețurile puse în aplicare la paginile 2 și 3.

Sursa: Tramclub
Screenshot_20220204-103022.jpg (302.18 KB; downloaded 1293 times)

 


Re: Știri, noutăți, perspective micutzu

Dintre toate orasele mari ale Romaniei,Bacaul nu am vazut sa fi depus vreun proiect pentru autobuze noi in ultimii ani.Stie cineva ce se intampla cu transportul public din acest oras? De ce nu se cumpara autobuze noi?

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

La o simplă căutare pe Google se observă că prin PNRR se vor achiziționa 22 de autobuze și 4 microbuze noi, toate electrice.
https://m.zf.ro/zf-transilvania/primaria-bacau-a-accesat-un-proiect-european-de-peste-91-mil-lei-21306158
Primăria municipiului Bacău a câştigat un proiect european de 91,6 mil. lei (18,5 mil. euro) pentru achiziţionarea a 22 de autobuze electrice de 12 metri şi a 4 microbuze electrice, dar şi pentru amenajarea a 26 de staţii de încărcare standard, 9 staţii de încărcare rapidă pe trasee şi 57 de staţii pentru autoturisme.

’’Bacăul va avea autobuze electrice care vor efectua transport public, nu doar pe raza municipiului, dar şi în comunele limitrofe. Acest serviciu va funcţiona şi în localităţile Măgura, Luizi Călugăra, Hemeiuş, Letea Veche, Nicolae Bălcescu şi Mărgineni. Este începută şi redactarea caietului de sarcini pentru achiziţia de autobuze, microbuze, urmând ca, după semnarea contractului de finanţare, să lansăm licitaţia pentru achiziţia acestor dotări necesare’’, a spus Lucian Daniel Stanciu Viziteu, într-un comunicat de presă.



Problema mare la Bacău e captivitatea la cheremul unei companii private a soției fostului edil infam, Sechelariu, care nu era controlată de primărie și nu dorea autobuze noi decât sub propriile sale condiții, a se vedea achizițiile de Iveco. După ce s-a schimbat puterea în 2020, Transport Public SA nu a mai colaborat, și primăria i-a amenințat cu rezilierea. Până la urmă au dat-o la pace și acum cred că încă se caută operator prin licitație.

 


Home page  • 
Parent forum: Județul Bacău  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420540 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use