Regiunile RomânieiMoldovaJudețul Iași

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

305 posts, 141988 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 22
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective Gaby

Da, un subiect care pe Facebook deja a luat amploare.. Cea mai neinspirată idee posibilă..
Dar vorba unora.. sigur are primarul vreun cumătru care are nevoie de contract cu PMI.. înfine..
Ei vor să le deie costume și să-i îmbrace la 4 ace.. dar ei nu se gândesc la diferite aspecte cum ar fi: mijloacele de transport în comun infernale ( mizerabile, cu un miros de zici că mai bine mergi pe jos decât cu ele ), să nu mai zic de aspectul unor autobuze și tramvaie care.. mai au oleacă și le pică tot de pe ele..
Bine.. cu excepția celor care au fost vopsite acum de curând.. ( dar acestea sunt într-un număr foarte mic, <10 )

 


Re: Stiri, noutati, perspective TibiV

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/zece-luni-de-santier-pe-un-bulevard-vital-pentru-iasi--217327301.html
Zece luni de şantier pe un bulevard vital pentru Iaşi

ApaVital va înlocui conductele din reţeaua de alimentare cu apă pe Bulevardul Poitiers * lucrările vor avea loc pe trei tronsoane şi vor dura 10 luni
Şefii societăţii de apă şi canalizare au demarat procedurile vizând înlocuirea conductelor de alimentare cu apă de pe Bulevardul Poitiers. Vechi de zeci de ani, acestea constituie principala cauză a avariilor care apar în zonă, fenomen amplificat şi de traficul greu. „Reabilitarea reţelei va rezolva şi problemele ce ţin de presiunea apei. Lucrările sunt finanţate din fondurile proprii ale societăţii noastre şi vor fi urmate, bineînţeles, de aducerea carosabilului la stadiul de dinaintea începerii lucrărilor”, spune Răzvan Manolache, purtătorul de cuvânt al ApaVital Iaşi.

Modernizarea vizează trei tronsoane: Şos. Manta Roşie – Şos. Bucium, Dedeman – B-dul Poitiers şi B-dul Poitiers – Bucium. Acestora li se adaugă modernizarea reţelei de alimentare cu apă de pe strada Grăniceri. Contractul presupune montarea de conducte PEHD cu diametre de 200 şi 315mm, pe o lungime totală de 3 km, precum şi refacerea branşamentelor.
Valoarea estimată (fără TVA) a contractului este de 3.042.917 lei, din care 10%, adică 268.098 lei, reprezintă cheltuieli diverse şi neprevăzute. Lucrările vor dura 10 luni de data semnării contractului, preconizată a avea loc în luna septembrie, dacă nu apar contestaţii la procedurile de adjudecare.


Cool...
Daca semneaza in septembrie, atunci iesenii vor petrece iarna cu transee prin oras...

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gaby

Noutăți!

1) Firma de transport în comun din orașul Iași, NUse mai cheamă RATP Iași!! Noua denumire este SCTP Iași a.k.a. Societate Companie de Transport Public Iași.
În acte este trecută SCTP, dar pentru publicul larg va fi CTP Iași.

2) Cu ocazia schimbării denumirii firmei de transport, s-a început renumerotarea parcului, atât de autobuze cât și de tramvaie.
Așadar.. spre exemplu.. la un autobuz MAZ, cu nr. de parc 01, acum v-a avea nr. de parc 1001.
ISUZU: 51...1051
Diamond: 61...1061
Den Oudsten Alliance City B96: 231...1231
La tramvaie încă nu știu, deoarece nu s-a început și vor fi diferite deoarece în Iași sunt două depouri de tramvaie, Gară și Dacia.


3) Weekendul acesta s-a aflat în teste, la Iași, pe traseul 42, Autobuzul MAN Lion`s City (2015). Pe parcurusul șederii la Iași, acesta a circulat doar pe traseul 42.
Cu ocazia aceasta, am ieșit și eu să-i fac o poză. Autobuzul, după părerea mea este destul de finuț realizat și ar merita o achiziție de catre cei de la SCTP Iași, dacă tot se v-a realiza împrumutul BERD.

În poză, autobuzul se afla în Rond Copou alături de tramvaiul GT8 cu nr. de parc 803.


 


Re: Stiri, noutati, perspective punmeister

MAN-ul din poza n-a fost si la Ploiesti in probe?

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gaby

punmeister, nu cunosc detalii despre el, pe unde și când a mai fost, dar din auzite, parcă da.

 


Re: Stiri, noutati, perspective ByOnu

Felicitari, Iasi!! :)

Rusine, Bucuresti! :(

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective GPS

Adică? Care este faza cu Rușine si felicitări?

 


Re: Stiri, noutati, perspective PaulIP

Pai noi e destepti si nu e nevoie de otobele nemtesti de ultim racnet pe strazile capitalei! Lasa ca ne ia doamna primar saru'mana sefa! ce stie dansa mai bine! :twisted:  :lol:

Despre asta e vorba...

 


Re: Stiri, noutati, perspective ByOnu

Era ca raspuns la un mesaj conform caruia regia din Iasi a devenit SC.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gaby

Pentru Iași.. momentan este doar o schimbare de nume.. transportul în comun este la fel.. excepție făcând doar câteva achiziții noi.. dar mentalitățile au rămas la fel.. din toate punctele de vedere.., cel puțin.. după părerea mea personală..

 


Re: Stiri, noutati, perspective ByOnu

Cum adica? Juridic nu este Societate Comerciala acum? M-aiconfuzat. :D

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

SCTP, cimitirul de tramvaie: reparații de mântuială, vagoane distruse în câțiva ani

Totul se repară la mână, cu piese recondiționate, iar liniile neșlefuite distrug în scurt timp roțile. Zgomotul asurzitor pe care îl scot tramvaiele din Iași are explicații: roțile nu fac priză pe liniile bombate, iar piesele de schimb nu sunt originale, fiind ajustate cu aproximație. Vibrațiile distrug vagoanele, astfel că durata de exploatare este mult mai mică decât în Vestul Europei. Modernizarea trebuie să înceapă cu Depoul, degeaba iei tramvaie noi – spun mecanicii. Multe vagoane sunt abandonate în curte, ca la cimitir. „N-avem bani, facem ce putem”, spun oficialii SCTP.

Mulți ieșeni care călătoresc cu tramvaiul se întreabă zilnic de ce vibrează și zdrăngăne cu un nivel de zgomot ce provoacă disconfort. Răspunsurile sunt simple atunci când îi asculți pe cei care le repară și care cunosc perfect starea liniilor și felul în care SCTP își întreține flota. Avem 130 de tramvaie, second-hand, sosite în țară în stare perfectă, care au intrat în exploatare la vechea RATP și, după câteva luni, au devenit ruine. „Le-am văzut în Germania sau Elveția, înainte de a fi aduse. Strălucea vopseaua pe ele. În mai puțin de un an aici au devenit urâte, la propriu. Le bate soarele, sunt exploatate în condiții grele, sunt reparate cu ce găsesc mecanicii la îndemână sau fac singuri la strung, sunt spălate fără soluții speciale”, spun surse din depoul actualei SCTP.
Problemele de întreținere ale tramvaielor și liniilor sunt recunoscute de conducerea companiei și totul se întoarce la discuțiile legate de bani.

Polizarea, foarte costisitoare
Nu doar tramvaiele sunt second hand. Și întreținerea este de „mâna a doua”. Povestea zăngănitului înfiorător pleacă de la calitatea infrastructurii, chiar și a celei noi, și de la nivelul de investiții. Mecanicii din Depou, foștii și actualii vatmani povestesc că liniile noi nu sunt șlefuite după instalare.
„Procedurile standard presupun ca linia nouă să fie șlefuită după instalare. În stare brută, este bombată, așa o produce laminorul. După instalare, este nevoie ca un vagon-polizor să o facă perfect netedă. Acest vagon lipsește din dotarea SCTP”, explică Adrian Crengăniș, fost vatman și președinte al Asociației Prietenii Tramvaiului.
„Există vagoane polizor, la care se stabilesc parametrii de ajustare și execută operațiunea perfect. Noi nu avem așa ceva, suntem o societate înființată în octombrie anul trecut. Un astfel de vagon este foarte costisitor, nu știu cine îl are în România”, explică Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al SCTP.

Linia bombată distruge tramvaiele

Linia bombată face ca roata să calce doar pe o porțiune mică din suprafața liniei, astfel că frânarea este ineficientă. „E foarte greu să frânezi astfel 19,5 tone de metal”, spune Crengăniș. Tot linia bombată mai are un efect: provoacă, pe suprafața bandajului roții (cercul din oțel montat pe roată, din care o porțiune intră în canalul de ghidaj) așa numita uzură în trepte. „Aceasta este responsabilă pentru oscilația laterală a tramvaiului. Ai senzația că te aruncă de pe șine. Aceste trepte de pe bandaj fac ca roata să oscileze pe suprafața de contact, dintr-o parte în alta”, explică un vatman care lucrează în cadrul SCTP.

Uzura ondulatorie provoacă zgomot puternic

Tot vagonul polizor ce lipsește din flota SCTP trebuie utilizat pentru rectificarea liniei afectate de „uzură ondulatorie” – mici denivelări apărute pe șină, mai ales în curbă. Sunt cele care provoacă zăngănitul înfiorător, pentru că roata nu are un traseu lin.
În lipsa vagonului, SCTP rectifică linia manual, atunci când sunt raportate probleme prea mari să mai fie ignorate. „Una dintre metode este să trimitem o echipă care să polizeze manual șinele”, explică Adrian Mihai.

Articulațiile se rup pe mijloc

Uzura ondulatorie, împreună cu deformările apărute la bandajele roților, produc încă un fenomen periculos: tramvaiul oscilează pe verticală și elementul de legătură dintre partea din față și vagon, la articulație, se îndoaie. A existat chiar un caz cu tramvaiul 333 în care grinda de legătură s-a rupt, în mers, în Tătărași. Viteza era însă mică și nu erau pasageri.
„Tot din cauza banilor, bandajele de roți sunt de slabă calitate, Made in China. Se uzează foarte repede”, explică un mecanic din cadrul SCTP. „Atunci când se uzează, bandajele sunt rectificate și se rezolvă. Uzura apare, spre exemplu, atunci când se defectează un vagon și frânează brusc. Așa sunt concepute, la o defecțiune se blochează, ca siguranță”, explică Adrian Mihai.

Șuruburi scoase la cheie

Afirmația mecanicilor că nu au văzut piese noi de ani de zile este susținută de conducerea SCTP. Motivul? Piesele noi de tramvaie sunt foarte scumpe și atunci sunt recondiționate cele existente. „La autobuze se cumpără piese noi, la tramvaie nu. Recondiționăm aici, facem piese la strung. Cele noi sunt foarte scumpe”, explică Adrian Mihai.
Mecanicii acuză faptul că până și depoul este la nivelul anilor ’70, cu utilaje improvizate sau manuale. „Încă scoatem șuruburi de 10 cm lungime la cheie, nu avem scule pentru a lucra”, spun cei care întrețin tramvaiele. „Pentru ce ne trebuie nouă, nu avem nevoie de strung cu comandă numerică. Facem piese de tramvaie cu strunguri manuale și ne ies așa”, mai declară Adrian Mihai.

Cât ne costă un Depou nou

Tot vechimea depoului este responsabilă de starea exterioară a tramvaielor. „Am văzut tramvaie în Elveția, din lotul adus la Iași. Erau impecabile, strălucea vopseaua pe ele, nici nu credeai că sunt așa vechi. La Iași, însă, sunt ținute în soare. Vopseaua se mătuiește, sunt prăfuite, arată foarte rău”, spune Adrian Crengăniș.
Rezolvarea? Un depou nou. „Noi nu avem ce face acum cu tramvaiele noi, la nivelul la care este depoul. Le-am distruge imediat. Nu are nimeni din România depou nou. Dar în Polonia un oraș a accesat fonduri europene și, cu 1,4 milioane de euro, și-au făcut hală nouă. Impecabilă”, mai spune Adrian Crengăniș.

Probleme și cu rețeaua

Pantograful tramvaielor este pus în pericol pentru că rețeaua fir contact nu este montată decât în prea puține locuri în zig-zag. Efectul unui fir drept care apasă mereu pe paleta pantografului (suprafața de contact) este că va săpa șanțuri în material. Șanțurile pot agăța firul și smulg pantograful. Un astfel de caz a avut loc în Podu Roș. Tramvaiului 809 i-a fost smuls pantograful în mers și a căzut lângă mașini. „La liniile noi, rețeaua nu mai calcă drept, are o mică oscilație, cum este la calea ferată”, explică Adrian Mihai.

Tramvaie lăsate să ruginească

În cazul unor defecțiuni ce nu pot fi reparate din strung, SCTP renunță la un tramvai. Este cazul tramvaielor model ST 11 – numerele 279, 283 și 284. Acestea sunt lăsate să ruginească după ce s-a defectat „chopperul” (un circuit electronic de variație a tensiunii aplicate unui motor electric).

Autor: Iulian Mofteescu
Sursa: http://reporteris.ro/exclusiv/reportaje...a-ani.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Doar spre informarea altor membri si pentru ca nu vad stirea altundeva, Iasi-ul a achizitionat 88 de autobuze ISUZU, similare cu cele aduse deja. Ar trebui sa vina toate pana prin martie 2018 si ar duce nr de autobuze noi (sau foarte noi) la 100. Nu e inca sigur ce se va casa si cand, vom vedea cand vor incepe sa ajunga autobuzele noi. Sper sa nu se taie prea mult si doar daca trebuie altfel capacitatea de transport va ramane aceeasi doar ca ne vom inghesui in autobuze noi-noute in loc de SH-uri si le vom strica pe alea intr-un ritm mult mai accelerat :)

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gaby

Din ce-am înțeles eu, ”din auzite”.. MAZurile vor dispărea în funcție de nr. de autobuze aduse (nu cred că vor fi casate, se vor păstra o parte din ele pentru suplimentare pe trasee, cu toate că o mare parte din ele.. nu prea mai sunt folosibile). VanHool-urile sunt trase la gard, urmând a fi casate, și am văzut că lucrau la un fost atelier de reparații probabil ”modernizare”..
În circulație mai sunt acele autobuze B96, niște MANuri SH de la Sibiu, destul de bune, Diamond-urile, ISUZU-urile, niște modele de DAF SB250 și Scania-urile SH, aduse de la Bârlad, parcă, de la firma Unistil. Nu cred că mi-a mai scăpat ceva.. bine.. și câteva microbuze IVECO 50C13 Vendor.

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Iași  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use