Regiunile RomânieiMoldovaJudețul Iași

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

305 posts, 140328 views
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 22
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/revolutie-in-transportul-din-iasi-64-autobuze-cng-44-autobuze-electrice-32-tramvaie--202253.html

Revolutie! Iata ca Bucurestiul il inspira pe nea Chiri, care s-a inscris la fondurile de mediu cu 64 autobuze CNG. Tot nea asta zicea acum vreo saptamana doua ca gasise nush ce axa noua pe unde putea sa mai ia 16 tramvaie (total 48). Nu mi-e clar daca asta era si intre timp cele 16 tramvaie s-au transformat in 64 de autobuze ca de... :) Partea buna -pe hartie momentan- e ca o parte vor fi de 18m.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective GPS

In timp ce la București băieții nu stiu cum sa scape mai repede de vehiculele vechi, la Iași situația este total diferita. Desi troleibuzele nu mai circula de mulți ani in acest oras, nimic nu i-a oprit pe cei de aici sa uite de acestea, iar săptămâna trecută troleibuzul ROCAR 212E 134 al celor din Piatra Neamț a ajuns in orașul de pe malurile Bahluiului.

http://tramclub.org/viewtopic.php?p=197244#197244





_______
Cu aceasta ocazie as vrea sa arat și ca nu este imposibil sa ajutam la salvarea de vehicule istorice sau sa lăsam mereu treaba pe mâna altora cu speranța ca vor face...

 


Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Initiativa Tramclub Iasi, sustinuta de administratia locala (eu unul m-am mirat teribil cand am auzit asa ceva, dar minuni se intampla). Eu unul sper sa aud si de alte lucruri bune, daca oamenii primesc sustinerea (si intelegerea) necesara. Pacat doar ca s-a ajuns la achizitia unor vehicule pe care Iasiul le-a avut in ograda si pe care le-a taiat fara noima si fara o minima gandire mai sus de 4 clase. Si cate ar mai trebui.... doar ca nu prea mai sunt. Da-le Administratiilor (si nu doar lor) mintea cea de pe urma. Bine, eu sper ca se va continua si sa nu moara proiectul cum a murit troleul celor de la Transira.

La rand -vazand si ce e prin tara- ar fi Ikarusuri din Ploiesti, poate vreun DAC de la Tg.Jiu, si buba mare: reabilitarea Timis si V2A, alaturi de buba a doua, Tatra #262. Mai sunt ST7, GT5, BE 4/4.... un Saviem deja ar fi vis, MAZ este (si piese ar fi duium), IK4 si Roman (vise umede) + parte din depoul de la Gara transformat in muzeu (in halele istorice)... mai e mult pana departe. Sper sa apuc sa vad macar jumate din astea. Nu de alta dar si vehiculele alea daca nu sunt ingrijite se fac praf si pulbere, ma si mir ca au rezistat atat si pana acum.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

V2A arată mai bine, dar Timișul, inclusiv remorca, arată ca după război. IK-4 parcă mai aveau niște resturi, dar Roman e deja SF. Nici măcar RATB, pardon, STBsa, nu l-a mai păstrat pe singurul pe care-l mai avea.

 


Re: Stiri, noutati, perspective WT_fan06

O asociație care s-a implicat şi uite că au reuşit. Felicitări lor!
...
Noi de ce nu încercăm?

 


Re: Stiri, noutati, perspective cris_m

Dragilor, uitati ce autoritati indiferente avem la Bucuresti. Daca ar fi fost ca in alte orase (Iasi, Cluj, Oradea), atunci merita un astfel de demers. Atata timp cat ei nu vor sa ia in considerare propuneri simple ale asociatiei (modificari de trasee etc) din varii motive, de ce ar vrea sa se complice cu aceste "fiare"? Credeti ca le iese lor ceva din asta? Nu. Daca le iesea, sigur se agitau in aceasta directie.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

IK4 fusesera la un moment dat transformate in autobuze de serviciu, interventie, depanare sau cum le zice. N-am nici cea mai vaga idee daca mai sunt prin vreun colt de garaj.
Eu sper si tin pumnii celor de la TC Iasi sa continue seria de minuni. Dupa cum ziceam, m-as multumi si cu jumate din ce am scris mai sus. Oricum tot ei sunt initiatorii si seriei de tramvaie pictate, as putea zice unica in Romania (Clujul a facut ceva similar cu tramvaiele de la Untold dar departe de ideea celor de la Iasi). A mai scos Iasiul din anonimat, a mai dat o pata de culoare t.p., (sper eu) i-a facut pe unii sa priveasca altfel tramvaiele. Macar neutru (si nu cu ura si scarba).

Astfel de initiative (muzeu) sunt facute pentru comunitate, de asta in multe locuri cum administratiilor nu le pasa -nici la Iasi nu e maaaare interes dar macar e ajutor si acceptare si o oaresce deschidere- nici nu se face nimic. Un muzeu bine pus la punct atrage vizitatori (si nu doar din Iasi, din tara, din strainatate..), se pot strange bani din inchirierea vehiculelor respective pentru diverse ocazii si evenimente, face sesiuni de "scoala altfel" (in muzeu ar fi si alte exponate nu doar vehicule si se pot invata o gramada de chestii), plus ca in felul asta facand lucrurile atractive si vizibile schimbi dracului perceptia asta cretina a romanului ca transportul public e un rahat si in general nu merita doi bani. E cretina dar si indreptatita pe undeva, cand vezi tot ceea ce NU se face.  :(

Si lasand la o parte toate gaurile negre in care merg banii nostri, cred ca contravaloarea unui muzeu de genul asta e absolut infim. Ne abtinem la a schimba bordurile un an (borduri care probabil in mare nici nu trebuie schimbate) si facem o chestie pentru comunitate si viitor. Nu trebuie inventat nimic, altii au muzee de se invart dupa soare.

 


Re: Stiri, noutati, perspective WT_fan06

cris_m wrote:
Dragilor, uitati ce autoritati indiferente avem la Bucuresti. Daca ar fi fost ca in alte orase (Iasi, Cluj, Oradea), atunci merita un astfel de demers. Atata timp cat ei nu vor sa ia in considerare propuneri simple ale asociatiei (modificari de trasee etc) din varii motive, de ce ar vrea sa se complice cu aceste "fiare"? Credeti ca le iese lor ceva din asta? Nu. Daca le iesea, sigur se agitau in aceasta directie.

1) doar pentru că "oricum nu ne bagă nimeni în seamă" (ceea ce denotă o mare problemă undeva la noi, dar nu intru în asta) nu e justificabil ca să nu încercăm un demers. Dacă noi trimitem cererea, chiar dacă să zicem că e refuzată, e suficient ca şi prin mass media să se observe şi să se scrie despre asta şi dintr-o dată "bulgărele" creşte, presiune mai mare pe autorități, etc.. iar dacă noi expunem DE CE se refuză păstrarea pieselor de muzeu, să vedeți ce distracție va fi. Din nou, cu exemple - ia uite ce face Europa de Vest şi ce bijuterii de muzee au şi ia uite ce fac ..... de la Bucureşti. Dar ce te faci că mai sunt câteva exemple pozitive şi în țară! Puține şi timide, dar există, tot e ceva.

2) amuzant că precizezi că un astfel de demers ar merge la Cluj sau altundeva "cu autorități mai deschise", că dacă nu mă înşel, parcă cineva s-a chinuit pe la secțiunea de propuneri pentru asociație pentru a salva nişte troleibuze de la Cluj. N-am văzut niciun demers. De ce?

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective GPS

Tom wrote:
V2A arată mai bine, dar Timișul, inclusiv remorca, arată ca după război. IK-4 parcă mai aveau niște resturi, dar Roman e deja SF. Nici măcar RATB, pardon, STBsa, nu l-a mai păstrat pe singurul pe care-l mai avea.

Au reușit cei de la Timișoara sa salveze EP-ul și nu pot cei de la Iași cu vagoanele Timiș 2...
cris_m wrote:
Dragilor, uitati ce autoritati indiferente avem la Bucuresti. Daca ar fi fost ca in alte orase (Iasi, Cluj, Oradea), atunci merita un astfel de demers. Atata timp cat ei nu vor sa ia in considerare propuneri simple ale asociatiei (modificari de trasee etc) din varii motive, de ce ar vrea sa se complice cu aceste "fiare"? Credeti ca le iese lor ceva din asta? Nu. Daca le iesea, sigur se agitau in aceasta directie.

Asa cum scrie și mai sus, mai are rost sa dam vina pe cei de la București (nu spun ca nu este adevărat, este și vina lor) când asociația, care a avut lucrurile puse pe tava, a stat indiferenta?

@Puss: Într-adevăr inițiativa celor de la Tramclub Iași este una de laudat, in special proiectul “Iași - orașul tramvaielor pictate” și cele asimilate lui, in opinia mea cel mai reușit proiect de pana acum, care continua spre bucuria multora. Cu toate acestea ar trebui felicitați și cei din administrație care au aprobat acest proiect și datorita cărora, pana la urma, ne putem bucura de restul vehiculelor rămase.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Absolut, am si zis asta la inceput. Sper sa continue bunavointa, mai ales ca aducerea troleului e inceputul unui proiect mult mai larg si ambitios.
Cum zice si WTfan, mi-ar placea o expunere in media, ceva gen reportaj Romania te iubesc prezentat partial la stiri de luni pana vineri si apoi duminica. Ar fi un inceput, s-ar cere pareri de la nivel inalt si cred ca ar fi prima data cand oamenii respectivi ar da raspunsuri in fata unei largi audiente. Inclusiv Firea.

 


Re: Stiri, noutati, perspective SPA29

Ironia sortii. Au ajuns cei din Iasi sa 'salveze' troleibuze. Asta dupa ce au desfiintat troleibuzul de mai bine de 10 ani. Oricum faina initiativa.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

L-au desfiintat niste cretini. Oamenii astia -Tramclub- se zbat sa faca totusi ceva. Numai ei stiu probabil cu ce eforturi, sunt multe minti incuiate in pozitii inalte inca. Si bine de tot.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PaulIP

Si la Cluj se fac demersuri, doar ca cei de acolo nu sunt prea "vocali". Troleibuzele DAC de acolo inca exista, iar asta-primavara Timisul era in curs de revopsire.
In schimb la Oradea au fost achizitionate tramvaie istorice din Viena... Era greu sa cumpere o garnitura Timis de la Timisoara (oricum au 3 restaurate, deci n-ar fi o mare problema)?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

La Iași încă mai există o garnitură Timiș, dar începe tot mai mult să arate ca autobuzul 3713 din București. 15 ani de stat în ploaie și zăpadă, plus neglijența și canibalizarea care se practică, și-au spus cuvântul.

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Iași  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use