Regiunile RomânieiMoldovaJudețul IașiTransportul în comun din municipiul Iași (CTP Iași SA)

 

Topic: Modernizarea tramvaielor GT4 din Iasi

7 posts, 4136 views
Modernizarea tramvaielor GT4 din Iasi Robert24

Tramvai cu aer condiţionat pe străzile Iaşului

* reprezentanţii regiei locale de transport public ţin ascuns un  parteneriat dezvoltat împreună cu societatea REMAR Paşcani
* în linii mari, este vorba de realizarea unui tramvai modern, dar a cărui preţ să se situeze mult sub pragul de 1,5-1,7 milioane de euro, preţul mediu al unui vagon nou-nouţ

Ideea a apărut după ce şefii REMAR-ului au efectuat mai multe studii de piaţă, din care a rezultat că oraşele mari ale României au parcul de tramvaie învechit şi se impune înnoirea acestuia. „Obiectivul nostru e să facem la REMAR o linie de construcţie de tramvaie. Din studiile noastre reiese că mai toate oraşele din ţară au nevoie de un transport public modern, civilizat şi în deplină siguranţă. Sperăm ca în maxim doi ani de zile să putem prezenta la primele teste un tramvai executat complet la uzina noastră”, declara recent managerul general al Remar, Cătălin Cornea, pentru informaţiadepascani.ro.

Probe prin Iaşi, după miezul nopţii

Ei bine, vineri seară, după-miezul nopţii, reprezentanţii RATP şi cei ai REMAR au scos această bijuterie în probe, pe străzile din Iaşi. Potrivit unor surse din interiorul RATP, ar fi vorba de tramvaiul GT4 având numărul de parc 302, de la care s-au păstrat parţial caroseria şi boghiurile. Astfel, a rezultat un vehicul nou, cu aspect exterior şi interior, parte mecanică şi de tracţiune cu totul diferite faţă de ce era la tramvaiul de la care s-a pornit. „Tramvaiul arată foarte bine, cu low-floor, aer condiţionat, scaune tapiţate, interior modern. Ca să vă faceţi o imagine, vatmanul foloseşte în locul retrovizoarelor imagini surprinse de camere şi prezentate pe ecrane în cabina sa. Este total diferit de ceea ce folosim noi în prezent”, spune unul dintre vatmanii RATP.

Încă doi ani de aşteptare

Potrivit specialiştilor, transportul pe şine în spaţiul urban constituie unul dintre segmentele cele mai atrăgătoare ale pieţei feroviare româneşti. România păstrează o reţea de infrastructură feroviară urbană bine reprezentată, cu 13 oraşe care deţin reţele de tramvai şi cu reţea de metrou în Bucureşti. Majoritatea acestor oraşe au derulat proiecte de reabilitare a infrastructurii de tramvai, multe dintre ele prin finanţare nerambursabilă pe fonduri structurale europene, în perspectiva renunţării la tradiţionalele achiziţii second-hand şi cumpărarea de tramvaie noi şi moderne. Singurele oraşe unde a fost posibilă aducerea de tramvaie noi sunt Oradea, care a cumpărat în 2007 zece tramvaie noi ULF Siemens, şi Clujul, care a început să aducă primele 12 tramvaie produse de PESA. Şi Bucureştiul a pus în exploatare tramvaiele Bucur Low Floor, modernizate la URAC, prezentând însă şi modelul Imperio. Cât priveşte Timişoara şi Arad, aici au fost lansate procedurile în vederea demarării proiectelor de achiziţie, sumele variind între 50 de milioane de euro pentru prima municipalitate, respectiv 9 milioane pentru cea arădeană.

În schimb, la Iaşi, lucrurile se mişcă cea va mai greu, aşteptându-se anul 2014 pentru achiziţia de tramvaie noi. „Acesta este anul în care putem accesa fonduri europene pentru cumpărarea de tramvaie”, spunea Maricel Ghercă, directorul RATP. Una peste alta, până atunci, tramvaiul produs la Paşcani ar putea fi dat în exploatare, însă nu mai devreme de 2013.


http://www.evenimentul.ro/articol/tramv ... sului.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective Robert24

Am gasit pe net si o poza facuta de lucas-57:




PS: Lucas-57 a facut mai multe poze cu aces tramvai:
http://www.flickr.com/photos/85365586@N02/

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Modernizarea tramvaielor GT4 din Iasi Utilizator anonim

Un articol despre acest tramvai a aparut in revista Tram News din Germania.

http://www.hanning-kahl.de/fileadmin/hu ... _62_12.pdf

 


Re: Modernizarea tramvaielor GT4 din Iasi Gabi23

Singurul tramvai cu aer condiţionat din Iaşi, nefolosit de patru luni

Să mergi cu tramvaiul în Iaşi când temperaturile sar de 30 de grade este un adevărat test. În tot oraşul există o singură garnitură cu aer condiţionat, dar şi aceasta zace într-un depou. Tramvaiul în valoare de jumătate de milion de euro a fost primit gratuit în 2013, dar nu a mai fost scos în circulaţie de patru luni pentru că are nevoie de reparaţii.
Singurul tramvai modern din Iaşi a fost inaugurat acum doi ani. Este un prototip realizat de o firmă din Paşcani şi a costat 500.000 de euro. Dotat cu sistem de supraveghere video şi cu aer condiţionat, garnitura stă din luna mai în depou.
De când a fost tras pe dreapta s-a descărcat şi bateria care ajută la funcţionarea sistemului electric, astfel încât nici măcar angajaţii Regiei de Transport nu mai pot urca în tramvaiul modern, deoarece uşile sunt blocate.
În tot acest timp, călătorii circulă cu tramvaie vechi de zeci de ani, care se transformă în cuptoare în zilele caniculare.
Reprezentanţii Regiei de Transport Public spun că încearcă să rezolve problema.
Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP Iaşi: „Intervenţia, dat fiind că faptul că e vorba de un prototip, nu poate fi făcută decât de specialişţtii care au lucrat la modernizarea lui”.
Constructorul spune însă că parteneriatul cu RATP Iaşi prevedea mentenanţă gratuită timp de un an de zile, adică până în anul 2014, iar acum nu mai pot face asta pe banii lor. În total în Iaşi sunt 170 de tramvaie, iar o parte dintre ele au aproape 50 de ani. Pentru un parc nou ar fi nevoie de 300 de milioane de euro.

Sursa: http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actua...+de+patru+

 


Re: Modernizarea tramvaielor GT4 din Iasi CiprianTRB

Mai circula acest tramvai?

 



Re: Modernizarea tramvaielor GT4 din Iasi Puss in Boots

REMAR Pascani nu l-a re-omologat si de asta sta.

 


Home page  • 
Parent forum: Transportul în comun din municipiul Iași (CTP Iași SA)  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420659 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use