Regiunile RomânieiMoldovaJudețul Botoșani

 

Topic: Transportul în comun în municipiul Botoşani

77 posts, 40906 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Transportul în comun în municipiul Botoşani Dr2005

Transportul în comun în Botoşani este asigurat de 2 linii de tramvai ale S.C. Eltrans S.A. ( http://www.eltransbt.ro ) şi mai multe trasee de dube.
Cele 2 trasee sunt:
101. Fabrica de Mobilă - Gară - Luceafărul
102. Fabrica de Mobilă - Gară - Primăverii

Reţeaua de tramvaie aferentă liniei 101 (11,6 km cale simplă) s-a dat în folosinţă la 6.09.1991, fiind utilizate 10 V3A-uri cumpărate de la ITB-URAC. În 1993 a fost finalizată extensia Gară - Primăverii (4,2 km cale simplă), fiind achiziţionate 6 V3A la mâna a doua de la RATUC (Cluj). Deasemenea, s-a construit o buclă la gară (impropriu spus buclă, nu se poate întoarce în ea, dar se poate veni dinspre Luceafărul spre Primăverii) şi se avea în vedere unirea celor 2 capete de linie (construirea unei linii Primăverii - Centru, aprox. 2 km), lucrare începută şi abandonată la apariţia dubarilor.
În anul 1997 au fost aduse 6 vagoane T4D din Magdeburg, într-o stare ,,foarte bună"... până la urmă a fost nevoie să se scurteze V3A-urile existente (numărul de călători era mai mic, nu se mai justificau vagoane de 300 de locuri, dar nu existau tramvaie pentru a le înlocui, T4D-urile din Magdeburg fiind în stare foarte proastă).
În 2001 şi 2002 au fost aduse 26 de tramvaie de la DVD Dresda: 20 vagoane T4D-MI, 3 T4D, 2 ZT4D şi o remorcă B4D.
V2A-urile (ex-V3A) au ieşit din circulaţie odată cu aducerea vagoanelor de la Dresda, la fel şi majoritatea vagoanelor din Magdeburg. Ultimele 2 au circulat în 2006.

La 2.11.2007 am fost primiţi cu braţele deschise de către Dl. Ioan Comariţa, directorul de atunci al Eltrans (înlocuit discutabil ulterior). La acel moment, fuseseră deja modernizate cele 3 bucle de întoarcere, macazul de despărţire de la Gară (s-a montat macaz automat cu patină de comandă) şi se montase macaz pentru a se permite circulaţia dinspre Primăverii spre Luceafărul. Se dorea ca, în week-end, să se circule numai pe traseul Primăverii - Gară - Luceafărul şi retur, având în vedere că, pe porţiunea Gară - Fabrica de Mobilă vagoanele merg goale, ca urmare a închiderii unităţilor industriale. Lucrurile nu au fost aşa de fericite... dl. Comariţa a fost demis, circulaţia dinspre Luceafărul spre Primăverii este, în continuare, imposibilă, din cauza stării macazelor şi a dubelor ce parchează în zonă, iar proiectul de construire a liniei Primăverii - Centru a fost abandonat, o parte din dalele montate fiind utilizate pentru cârpirea liniei în alte puncte din oraş.€

 


Re: Transportul în comun în Botoşani 1689

Este remarcabil cum, cu un buget probabil mult mai sarac decit alte orase, Botosaniul reuseste sa mentina in circulatie tramvaiul - ba chiar, cu pasi mici, se pare ca-l si modernizeaza.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun în Botoşani Dr2005

În momentele ,,tulburi", Eltrans a fost condusă de un director care nu s-a lăsat intimidat şi a ţinut cu dinţii de tramvai, un mare pasionat de asemenea vehicule (care chiar şi-a lăsat nevasta să meargă pe jos acasă pentru a ne arăta nouă capetele de linie şi reţeaua), dl. Ioan Comariţa. De fapt, dumnealui îi datorăm faptul că încă există tramvai la Botoşani, ca şi primele modernizări făcute după 16 ani de circulaţie pe aceeaşi infrastructură: înlocuirea buclelor de la cele 3 capete de linie şi a macazului de despărţire între liniile 101 şi 102. Tot atunci a apărut şi ideea ca, în zilele nelucrătoare, să circule mai puţine tramvaie spre Fabrica de Mobilă şi restul să circule între Luceafărul şi Primăverii. Însă nu s-au găsit bani decât pentru înlocuirea macazului de pe un sens, cel de pe celălalt sens fiind inutiliizabil datorită faptului că nu a mai fost folosit de ani buni.

Spuneam că Eltrans a trecut prin vremuri tulburi... viceprimarul Botoşaniului, Florin Ghoerghiţă (PDL) a încercat tot ce i-a stat în putere pentru a desfiinţa reţeaua de tramvai... studii făcute pe genunchi de o firmă din Dreda (aceeaşi care a dus la scoaterea troleibuzelor din Sibiu), campanii de presă anti-tramvai (patentate la Braşov) ş.a., totul pentru a încuraja utilizarea de dube, că doar are şi el de câştigat de pe urma lor. Toate astea au culminat cu demiterea dl. Comariţa şi ameninţări cu disponibilizări, casări, mărirea intervalelor de circulaţie, reamplasarea staţiilor cu flux mare de călători pentru ca oamenii să prefere dubele ş.a., dar până la urmă nu i-a ieşit figura.€

 


Re: Transportul în comun în Botoşani Dominatrix

Tramvaie T4D la Botosani in anul 2005. Filmare de David Spencer.
http://www.youtube.com/watch?v=5hFC-PrZAZA


 


Re: Transportul în comun în municipiul Botoşani Gabi23

Tramvaiele circulă la un interval acceptabil şi au destul de mulţi călători. Infrastructura are unele probleme, dar se prezintă în condiţii destul de decente, faţă de alte oraşe ale României. Preţul pentru o călătorie este 2 lei.

Botoşani - 29.04.2014.JPG (440.5 KB; downloaded 9068 times)

Botoşani - 29.04.2014 (1).JPG (407.52 KB; downloaded 8997 times)

Botoşani - 29.04.2014 (2).JPG (401.72 KB; downloaded 8990 times)

Botoşani - 29.04.2014 (3).JPG (393.91 KB; downloaded 9001 times)

Botoşani - 29.04.2014 (4).JPG (382.5 KB; downloaded 9005 times)

Botoşani - 29.04.2014 (7).JPG (446.07 KB; downloaded 8994 times)

 


Re: Transportul în comun în municipiul Botoşani Gabi23

Avem şi un macaz electric marca Hanning & Kahl, fiind utilizat la despărţirea celor 2 trasee. Semnalizarea nu este permanent vizibilă, ci doar la momentul în care un tramvai atinge patina de comandă.

Botoşani - 29.04.2014 (5).JPG (335.08 KB; downloaded 8987 times)

Botoşani - 29.04.2014 (6).JPG (399.63 KB; downloaded 9013 times)

Botoşani - 29.04.2014 (8).JPG (246.25 KB; downloaded 9020 times)

Botoşani - 29.04.2014 (9).JPG (256.4 KB; downloaded 8976 times)

 


Re: Transportul în comun în municipiul Botoşani Gabi23

Pentru mentenanţa reţelei au un singur camion, autoturnul BT 07 LMH:

BT 07 LMH - Botoşani - 29.04.2014.JPG (445.26 KB; downloaded 9013 times)

 


Re: Transportul în comun în municipiul Botoşani Gabi23

Tramvaiele Tatra T4D (ex. Dresda) se prezintă destul de bine:

325, 328, 330, 332, 336, 340

325 - 29.04.2014.JPG (331.18 KB; downloaded 9067 times)

328 - 29.04.2014.JPG (352.7 KB; downloaded 8970 times)

330 - 29.04.2014.JPG (434.9 KB; downloaded 9023 times)

332 - 29.04.2014.JPG (494.13 KB; downloaded 9012 times)

336 - 29.04.2014.JPG (411.47 KB; downloaded 9003 times)

340 - 29.04.2014.JPG (373.41 KB; downloaded 9126 times)

 


Re: Transportul în comun în municipiul Botoşani Gabi23

342, 345, 1201, 1203

342 - 29.04.2014.JPG (422.31 KB; downloaded 9189 times)

345 - 29.04.2014.JPG (393.23 KB; downloaded 8997 times)

1201 - 29.04.2014.JPG (425.26 KB; downloaded 9073 times)

1201 - 29.04.2014 (1).JPG (360.56 KB; downloaded 9008 times)

1203 - 29.04.2014.JPG (413.14 KB; downloaded 9012 times)

1203 - 29.04.2014 (1).JPG (396.31 KB; downloaded 9010 times)

 


Re: Transportul în comun în municipiul Botoşani macheta218

Sa mai vedem cateva "Tatra" modelul nemodernizat. Iulie 2014.
Copy of prin tara 001.jpg (478.45 KB; downloaded 8919 times)
Copy of prin tara 038.jpg (496.87 KB; downloaded 8864 times)
Copy of prin tara 439.jpg (526.39 KB; downloaded 8906 times)
Copy of prin tara 441.jpg (446.05 KB; downloaded 8859 times)
Copy of prin tara 495.jpg (466.56 KB; downloaded 8844 times)
Copy of prin tara 496.jpg (468.94 KB; downloaded 8900 times)
Copy of prin tara 497.jpg (442.48 KB; downloaded 8905 times)
Copy of prin tara 514.jpg (421.05 KB; downloaded 9025 times)
Copy of prin tara 517.jpg (383.22 KB; downloaded 8852 times)
Copy of prin tara 515.jpg (446.27 KB; downloaded 8880 times)

 


Re: Transportul în comun în municipiul Botoşani macheta218

"Tatra" modelul modernizat.Iulie 2014.
Copy of prin tara 048.jpg (573.72 KB; downloaded 8885 times)
Copy of prin tara 459.jpg (451.55 KB; downloaded 8891 times)
Copy of prin tara 461.jpg (409.76 KB; downloaded 8934 times)
Copy of prin tara 464.jpg (438.4 KB; downloaded 8875 times)
Copy of prin tara 465.jpg (385.46 KB; downloaded 8882 times)
Copy of prin tara 472.jpg (410.9 KB; downloaded 8876 times)
Copy of prin tara 480.jpg (394.51 KB; downloaded 8890 times)
Copy of prin tara 519.jpg (441.24 KB; downloaded 8881 times)
Copy of prin tara 520.jpg (443.64 KB; downloaded 8921 times)
Copy of prin tara 521.jpg (425.29 KB; downloaded 8897 times)

 


Re: Transportul în comun în municipiul Botoşani macheta218

Autoturnul.
Copy of prin tara 059.jpg (433.41 KB; downloaded 8880 times)
Copy of prin tara 060.jpg (433.41 KB; downloaded 8899 times)

 


Re: Transportul în comun în municipiul Botoşani monteoru

am mers de multe ori cu taxiul prin Botosani si ii intrebam pe soferi ce parere au de tramvai si aproape toti ziceau ca trebuie scos ca mai mult incurca traficul si ca abia se taraie si ca nici prea multi calatori nu au, ca mai mult circula goale. Bineinteles, parerile lor nu pot fi decat subiective, ce sa zica si ei. Insa eu am surprins mai de fiecare data tramvaiele pline, nu cu oameni inghesuiti, dar pline si am si dovada: fotografii facute de mine pe 9 aprilie 2015 in statia de la gara.
Oameni asteptand tramvaiul in statia din zona Garii
DSC04s662.jpg (1.06 MB; downloaded 8574 times)

 


Re: Transportul în comun în municipiul Botoşani truscamihai

Anul trecut la am fost in Botosani la inceputul lunii septembrie la o nunta eu sunt din Bucuresti, si la 2 zile cat am stabilisem prima data, am ajuns sa stau 7 zile, si defiecare data am folosit tramvaiul, si de fiecare data era foarte plin, si avea viteza de deplasare. Am folosit de 2 ori taxi si nu le functionau taxatoarele ( curse de 6 lei ), dar sunt jalnice fata de taxi din Bucuresti. Ce mi-a placut foarte mult domnisoara care vindea bilete in tramvai, si am intrat in vorba cu ea si povestea ca de cand lucreaza nu a avut nicio problema cu persoane violente. Si tramvaiele respectau timpii de parcurs. Un lucru foarte bun.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Botoșani  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420663 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use