Stiri, noutati, perspective

Resedinta de judet - Oradea

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde GPS » Joi, 11 Oct 2018, 19:16

http://mobil.bihon.ro/#!mobilenews/detail/2125890

Începe șantierul liniilor de tramvai
De săptămâna viitoare se dă startul execuției legăturii pe șine, între Rogerius și Ioșia, în girația de la Emanuel.


Anunțată deja din 2016, realizarea buclei de legătură dintre Rogerius și Ioșia, în intersecția Calea Aradului – Primăriei – Decebal, începe săptămâna viitoare.

Viceprimarul Mircea Mălan ne-a declarat că de marți (16 octombrie) se blochează parțial accesul mașinilor în sensul giratoriu, pentru începerea lucrărilor. Indicatoarele care redirecționează traficul auto vor fi montate de luni, pentru ca șoferii să se poată familiariza cu modificările.

Astfel, cei care ies de pe Primăriei și vor să o ia spre Calea Aradului, nu vor mai intra în sensul giratoriu ci vor face direct stânga. Pe direcția Decebal – Calea Aradului, accesul direct va fi restricționat, traficul urmând să fie direcționat pe străduțele ocolitoare.

De săptămâna viitoare, pentru început pentru două săptămâni, se restricționează și accesul tramvaielor în intersecție. Directorul OTL, Mircea Pop, spune că societatea se pregătește să reintroducă liniile de autobuz T1 și T2.

„Lucrarea va dura aproximativ o lună, depuinde de conditiile meteo. Dacă timpul va fi ca acum, într-o lună finalizăm lucrarea”, spune viceprimarul.

Lucrarea se face cu finanțare europeană, în contul unui proiect cu valoarea de peste 66 milioane lei și durata de realizare de 24 de luni. Bucla de legătură este o parte mică din proiect, cea mai consistentă parte se referă la construirea unei linii noi de tramvai, pe legătura Calea Aradului – Depou OTL – Cantemir. Intenția inițială, de bun simț, era ca lucrarea se să facă pe durata unei vacanțe de vară, când traficul e redus.

Doar că procedurile de achiziție și apoi, proiectarea, s-au întins până săptămâna viitoare. Astfel, executantul Abed Nego SRL, care nu e deloc vreun campion al respectării termenelor de execuție în lucrările prestate Primăriei, va începe un șantier de toamnă.
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 2377
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde Andy F » Lun, 03 Dec 2018, 14:56

Ce se mai aude de licitatie pentru tramvaiele noi, cine a castigat-o?
Andy F
 
Mesaje: 5
Membru din: Dum, 02 Dec 2018, 12:34

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde Puss in Boots » Lun, 03 Dec 2018, 17:01

Pai nu a castigat deja ASTRA? Dup o lupta stransa, fiind singurul ofertant :lol: Primele tramvaie vin in octombrie 2019 si apoi restul in 2020, cu urmatoarele 10 din 2021 incolo. Mi se pare ca sunt 10+10, marirea fiind votata de CL.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3634
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde punmeister » Lun, 03 Dec 2018, 17:06

Da, 10+10 sunt.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 3943
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde micutzu » Lun, 31 Dec 2018, 17:35

Tramvai spre Episcopia Bihor și depou modern în afara Oradiei

Într-un viitor nu prea îndepărtat, orădenii vor putea merge la Real Hypermarket cu tramvaiul. OTL are în vedere construirea unei linii duble de tramvai de 12 km spre Episcopia Bihor.

Depoul va fi mutat în afara orașului, iar tramvaiele noi care circulă în Oradea vor fi vopsite în roșu și albastru, culorile orașului. Mai mult, pe ele nu vor mai fi afișate reclame.

Sunt câteva dintre noutățile anunțate de conducerea OTL, sâmbătă – 28 decembrie, în cadrul unei conferințe de presă.

Miza pe tramvaie

Având în vedere faptul că 65% dintre călătorii din Oradea preferă circulația cu tramvaiul și doar 35% cu autobuzul, OTL rămâne adepta vechiului șlagăr al lui Gică Petrescu: „Du-mă acasă măi tramvai”. Și în consecință, va continua investițiile în achiziția de tramvaie și în extinderea căilor de rulare pentru acestea.
„Anul viitor vom continua linia de tramvai de la Emanuel – Calea Aradului – intersecția Aviatorilor – Auchan. Toodată se vor începe lucrările de subtraversare de la Podul Dacia, unde va fi afectată linia de tramvai. Probabil că se va începe și lucrarea de la blocul Cicero, cu subtraversarea de la ANAF și BCR, unde vom încerca să circulăm pe un singur fir în perioada lucrărilor. Și totodată, vom fi afectați, dacă se va începe lucrarea din Piața Emanuil Gojdu. Ca perspective avem mai multe planuri: cum ar fi o linie de tramvai de aproximativ 12 km de cale dublă spre Episcopia Bihor, un nou depou mai spre periferia orașului. Un depou modern cu parcare supraterană și celule fotovoltaice”, a declarat Viorel Pop, managerul OTL.

Tramvaie noi

Primele trei tramvaie noi, din primul lot de zece comandat, vor ajunge anul viitor la Oradea. Fiecare tramvai va avea 160 de locuri, va fi dotat cu un sistem de recuperare a energiei, cu aer condiționat și locuri pentru persoanele cu dizabilități. Tot de anul viitor, OTL-ul va retrage de pe traseu 30 de tramvaie uzate fizic și moral. Dacă nu se vor găsi cumpărători pentru ele, vor fi valorificate la fier vechi.
Regia mai are în plan pentru 2019 mărirea tuturor peroanelor la 37 de metri, ceea ce va permite cuplarea a două tramvaie galbene și va duce la creșterea capacității de transport.

Investițiile în căile de rulare vor continua. „La finalizarea liniei de tramvai Calea Aradului – Nufărul vom avea 38 km cale dublă de rulare, iar în 2024 – 2030 vom ajunge la 60 km de cale dublă de tramvai”, a explicat managerul OTL.

http://www.bihon.ro/tramvai-spre-episco ... ei/2171571
Avatar utilizator
micutzu
 
Mesaje: 145
Membru din: Vin, 16 Mar 2018, 13:45

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde PTMZ » Lun, 08 Apr 2019, 16:58

Eroare la sistemul de ticketing, legată de dată, ce apare a fi 1999. Articolul se găsește aici:
https://m.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-48/a-dat-chix-sistemul-de-ticketing-al-otl-este-in-pana-si-le-spune-calatorilor-ca-sunt-in-anul-1999-foto-148117.html
A dat chix! Sistemul de ticketing al OTL este în pană şi le spune călătorilor că sunt în anul 1999
Sistemul de e-ticketing, vechi de 9 ani, al operatorului de transport din Oradea s-a defectat duminică după amiază și a rămas "în până" și luni.
"În această dimineaţă am constatat că OTL ne întoarce în timp având reţeaua validată picată pe mai multe linii, posibil poate dispozitivele", a sesizat, luni, un cititor al BIHOREANULUI.

Defecţiunea a fost confirmată de directorul economic al OTL, Romeo Nica.

Acesta a afirmat că dispozitivele de validare a abonamentelor şi biletelor electronice nu funcţionează din cauza unei defecţiuni a platformei care calculează data, astfel că portofelele electronice apar ca fiind "nevalabile".

Pe validatoarele de carduri apare data 10/10/10. Şi călătorii care-şi compostează biletele de hârtie fac o călătorie în timp, pe acestea fiind scris anul 1999, aşa cum se vede şi pe "biletele martor" folosite de controlori pentru a verifica aparatele din tramvaie şi autobuze.

"Sistemul de e-ticketing foloseşte locaţia. Aceasta este dată de un echipament care este legat la placa GPS a platformei. De duminică după amiaza, soft-ul de la placa GPS are o problemă tehnică privind calcularea datei, având în vedere că sistemul de e-ticketing este vechi de 9 ani. Furnizorul echipamentului, firma Radcom Bucureşti, lucrează să repare soft-ul şi să-l updateze", a declarat pentru BIHOREANUL Romeo Nica.

Astfel, controlorii OTL întâmpină dificultăţi în efectuarea controalelor, defecţiunea încurajând călătoriile "la negru".

"La călătorii cu bilete verifică să se vadă anul 1999 (n.r. – acest lucru însemând că biletul a fost compostat recent), iar la abonamentele sub formă de card electronic verifică să-l aibă fizic şi merge pe încredere", a explicat Romeo Nica.

Pe de altă parte, sistemele de plată prin SMS şi direct cu cardul bancar în mijloacele de transport funcţionează.

Este de aşteptat ca defecţiunea la sistemul de e-ticketing să fie reparată în cursul zilei de luni.

Merită precizat că OTL a pregătit caietul de sarcini pentru dezvoltarea şi îmbunătăţirea sistemului e-ticketing din Oradea, în acest scop fiind alocată suma de 375.000 euro. Operatorul de transport urmează să organizeze o licitaţie pentru acest proiect.

În urma implementării, călătorii vor avea la îndemână şi o aplicaţie pe mobil care va arăta în timp real când urmează să vină tramvaiele şi autobuzele într-o anume staţie din oraş. De asemenea, panourile din staţii vor fi mai numeroase arătând şi ele timpii de aşteptare în timp real.
Avatar utilizator
PTMZ
Membru Bronze
 
Mesaje: 392
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde PTMZ » Lun, 15 Apr 2019, 20:02

Un tramvai marca Siemens ULF (#57) a deraiat la macazul de intrare Nufărul/Depou. Se pare că ultimul segment a luat-o pe linia greșită, spre depou. Iată un articol pe această temă:
https://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-48/un-tramvai-siemens-a-deraiat-in-oradea-in-cartierul-cantemir-circulatia-e-blocata-148297.html?fbclid=IwAR2RjWvDXK4WnmTkTkchcY0MquJrAcLsz1ofeEXU-YVnQn786AZ4Q3AiLvU
Un tramvai Siemens a deraiat în Oradea, în cartierul Cantemir. Circulaţia este blocată!
Un tramvai Siemens a deraiat, luni seară, în Oradea, în cartierul Cantemir, în zona Poştei. Circulaţia tramvaielor este blocată pe toată ruta Parcul 1 Decembrie - Nufărul şi retur.

Tramvaiul a deraiat la câteva minute după ora 18, a confirmat BIHOREANULUI dispecera societăţii de transport OTL.

A luat-o spre depou

Este vorba despre o garnitură Siemens care ducea călători pe linia 2 dinspre Ioşia spre Nufărul. După ce tramvaiul a trecut de statuia lui Dimitrie Cantemir, trei dintre cele patru osii s-au încadrat bine pe şina care mergea spre Nufărul, în schimb roţile celei de-a patra au luat-o la dreapta, ca şi cum tramvaiul s-ar fi hotărât brusc să o ia spre depoul OTL.

Este posibil ca sursa incidentului să fie macazul aflat în vecinătatea podului de peste Peţa, care dă cele două sensuri de deplasare.

Foşti angajaţi ai OTL, care asistă la încercările de repunere a tramvaiului pe şine, spun că acestea sunt îngreunate de faptul că, spre deosebire de garniturile vechi, la tramvaiele Siemens roţile se mişcă independent una de cealaltă.

Dacă o garnitură veche ar fi fost pusă cu uşurinţă cu ajutorul unei macarale pe şine, în cazul tramvaielor noi se folosesc nişte echipamente denumite vinciuri, care sunt introduse sub tramvai şi ajută cu ajutorul unor scripeţi la ridicarea garniturii.

Până la ora transmiterii acestei ştiri, echipa de depanatori a OTL, formată din circa 20 de persoane, nu a reuşit să "tragă" garnitura pe linie.

Călători loviţi

În urma deraierii, unii pasageri au fost răniţi uşor, unii căzând pe jos şi alţii lovindu-se de scaune sau de pereţii garniturii. Unul dintre geamurile vagonului a fost spart de un astfel de impact.

Totuşi, nu au existat persoane rănite grav. "Nu sunt victime, nu este nevoie de intervenţia pompierilor. Incidentul nici măcar nu a fost sesizat prin 112", a declarat BIHOREANULUI locotenent-colonel Ciprian Tămaş, reprezentant al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Crişana.

Merită precizat că, după ora 18, ora la care tramvaiul a deraiat, celealte tramvaie care urmau să ajungă în Nufărul au fost deviate de la Parcul 1 Decembrie spre Ioşia şi spre Rogerius, astfel încât să nu rămână blocate pe şine.

UPDATE ora 19.40:

Procesul de repunere a garniturii pe linie este extrem de anevoios şi de durată, echipele de intervenţie reuşind să deplaseze garnitura doar câţiva centimetri în jumătate de oră.

Este de aşteptat, deci, ca circulaţia tramvaielor să fie în continuare blocată încă cel puţin două ore.
Avatar utilizator
PTMZ
Membru Bronze
 
Mesaje: 392
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde stefan_br » Sâm, 04 Mai 2019, 19:32

Oradea ne face cinste in ”lumea tramvaielor”. :) :bere:

Echipa OTL a câştigat locul 3 la campionatul european al vatmanilor desfăşurat, sâmbătă, la Bruxelles.

Autor: Dan Simai

Echipa OTL a câştigat locul 3 la campionatul european al vatmanilor desfăşurat, sâmbătă, la Bruxelles.

atmanii orădeni Cristina Baiduca şi Vasile Balaj au fost întrecuţi doar de reprezentanţii gazdelor şi omologii din Moscova într-o competiţie la care au participat 25 de echipe reprezentând oraşe mult mai dezvoltate cum ar fi Barcelona, Milano sau Manchester.

"Este cea mai bună clasare reuşită de echipa OTL în cei opt ani de când concurează în cadrul acestei competiţii", a declarat, sâmbătă, pentru BIHOREANUL, directorul tehnic al OTL, Adrian Revnic.

Vatmanii orădeni şi-au dovedit măiestria în cadrul mai multor probe în care au condus pe rând tramvaie din anii 1930, 1970 şi un model modern din zilele noastre.

Probele din concurs au constat, printre altele, în frânarea cu tramvaiul de epocă, aproximarea distanţei faţă de un călător neatent, oprirea cu uşa a treia la un punct fix şi frânarea la apariţia unui obstacol.

Având în vedere rezultatele obţinute şi tradiţia orădeană în domeniului transportului cu tramvaiul, OTL a făcut demersuri pentru următoarea ediţie a campionatului european să se organizeze la Oradea.

"Organizatorii ne-au confirmat că următoarea ediţie va fi găzduită de Oradea. Campionatul se va desfășura în perioada mai - iunie şi va reuni între 25 şi 30 de echipe din Europa", a declarat directorul general al OTL, Viorel Mircea Pop.


sursa: https://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima ... RzN9prTH3o
:477: :2176:
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Avatar utilizator
stefan_br
Moderator forum
 
Mesaje: 2417
Membru din: Dum, 29 Aug 2010, 11:08
Localitate: Braila/Bucuresti

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde Puss in Boots » Dum, 05 Mai 2019, 08:01

Super vestea cu organizarea la Oradea a editiei urmatoare :bere:
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3634
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde GPS » Dum, 16 Iun 2019, 19:33

OTL dorește reorganizarea traseelor de tramvai din Oradea.

https://m.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-o ... 49685.html

OTL reconfigurează traseele şi renumerotează actualele linii de tramvai. Aveţi sugestii?

S.C. O.T.L. S.A. intenţionează reconfigurarea traseelor şi, implicit modificarea numerotării actualelor linii de tramvai (1R, 1 N, 3R, 3N, 4R, 4N).
Pentru că părerea dumneavoastră este importantă pentru noi, vă puteţi exprima propunerile prin e-mail pe adresa relatii.publice@otlra.ro în perioada 13 iunie – 12 iulie 2019.

Vă mulţumim.
SC OTL SA


M-am gândit la o propunere, astfel mai jos aveți ideea mea pentru reorganizarea traseelor din Oradea.

4. Nufărul - Centrul Civic - Gara - Olosig - Rogerius - Pod CFR
41. Nufărul - Centrul Civic - Gara - Olosig - Rogerius - Pod CFR - Sinteza (Numai la orele de vârf.)
3. Nufărul - Centrul Civic - Piața Unirii - Emanuel - Decebal - Olosig - Rogerius - Pod CFR
31. Nufărul - Centrul Civic - Piața Unirii - Emanuel - Decebal - Olosig - Rogerius - Pod CFR - Sinteza (Numai la orele de vârf.)
2. Ioșia - Emanuel - Piața Unirii - Centrul Civic - Nufărul
5. Ioșia - Emanuel - Decebal - Olosig - Rogerius - Pod CFR
1. (Inel exterior) Pod CFR - Rogerius - Olosig - Decebal - Emanuel - Piața Unirii - Centrul Civic - Gara - Olosig - Rogerius - Pod CFR
10. (Inel interior) Pod CFR - Rogerius - Olosig - Gara - Centrul Civic - Piața Unirii - Emanuel - Decebal - Olosig - Rogerius - Pod CFR.

Harta actuală a OTL.

Imagine
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 2377
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Anterior

Înapoi la Judetul Bihor


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori