Primăria Timişoara nu renunţă la proiectul celui de-al doilea metrou din ţară
Reprezentanţii CFR susţin însă că resursele companiei nu permit finanţarea unui astfel de proiect
Deşi Primăria Timişoara, conform afirmaţiilor unor consilieri locali, de abia are bani pentru finanţarea proiectelor aflate derulare, nu se renunţă la ideea îngropării liniilor de cale ferată, în paralel cu realizarea celei de-a doua reţele de metrou din ţară. Reprezentanţii CFR spun că au mari dubii legate de posibilitatea finanţării sau cofinanţării unui asemenea proiect din fondurile companiei feroviare, şi spun că singura şansă de materializare ar fi obţinerea unei finanţări europene.
Investiţia, demarată “în curând”
În ciuda constantelor alocări gen “zero lei” pentru investiţiile Timişoarei, la adoptarea bugetului de stat din 2013 şi 2014, conducerea Primăriei Timişoara mai speră în prezumtiva demarare “în curând” a proiectului “celui de-al doilea metrou din ţară”, care se intenţionează să se realizeze în oraşul de pe Bega, odată cu îngroparea liniilor CFR.
Teoretic, se stă foarte bine, în sensul că deja se fac publice date concrete legate despre acest proiect, care nu se ştie dacă va fi materializat vreodată.
Conform declaraţiilor primarului Nicolae Robu, linia de metrou va avea o lungime de opt kilometri şi va lega centrul oraşului de aeroport. Proiectul ar trebui să intre în planul de buget pentru perioada 2014 – 2020. „Asta e soluţia: liniile de cale ferată trebuie să fie duse în subteran, şi cu această ocazie sigur că se va realiza şi o conexiune tip metrou între câteva puncte cheie ale oraşului nostru: Gara de Nord, zona mall, Gara de Est, aeroportul, toate pot ajunge să fie legate şi se va putea face repede şi la preţuri convenabile aşa ceva. Sunt acele utilaje cârtiţă care străpung munţii, merg pe sub mări, pe unde vrei”, a declarat zilele trecute primarul Nicolae Robu. Acesta pare, însă, să neglijeze particularităţile utilizării unor asemenea utilaje pe plan local, în condiţiile în care terenul este mlăştinos, iar săparea pe sub zona de clădiri istorice le-ar putea şubrezi, dat fiind că sunt poziţionate pe piloni de lemn.
Ce e şi mai ciudat este că, deşi se dă ca aproape sigură demararea proiectului, încă nu a existat o discuţie clară, de principiu, cu reprezentanţii CFR, în urma căreia să fie stabilite detaliile unei asemenea investiţii, să fie lămurită partea legată de finanţare şi, mai important, să se precizeze dacă un asemenea proiect are măcar o şansă cât de mică să devină realitate.
“Am văzut în presă informaţii mai mult legate de ce se doreşte să se realizeze cu acest proiect de îngropare a liniilor CFR din municipiu. Fără îndoială, realizarea unei astfel de investiţii ar fi extrem de benefică pentru oraş. Însă CFR nu are deocamdată bani pentru finanţarea unui astfel de proiect, în condiţiile în care, cu fondurile existente, trebuie realizate reabilitări la nivelul infrastructurii feroviare existente. Şi nu cred că Primăria Timişoara, cu toată bunăvoinţa, ar avea puterea să realizeze o asemenea investiţie din bugetul local. Singura şansă de realizarea a unui asemenea proiect ar fi doar atragerea de fonduri europene”, declară inginerul Ion Alexandru Simu, noul director al Regionalei CFR Timişoara.
Regia Autonomă de Transport din Timișoara va investi toți banii primiți anul acesta într-un muzeu
Regia Autonomă de Transport din Timișoara a decis să investească toţi banii primiţi anul acesta într-un muzeu. Asta în timp ce infrastructura lasă de dorit. Jumătate din liniile de tramvai sunt vechi de zeci de ani şi nu au fost reabilitate niciodată.
Regia Autonomă de Transport Timișoara are un buget pe 2015 de peste 82 de milioane de lei. Ca investiţii, regia şi-a stabilit o cheltuială de 3,5 milioane de lei.
Cu acești bani se va amenaja depoul unde acum sunt garate tramvaiele, dar și o parcare pentru vizitatori. La Muzeul Transporturilor vor putea fi admirate tramvaiele istorice ale Timișoarei, cum sunt cel tras de cai, tramvaiul restaurant, vagonul platformă din 1900 sau tramvaiul Gemenele construit în 1927.
Și asta în condițiile în care infrastructura pe care circulă acum tramvaiele are 20 sau chiar 30 de ani vechime și nu a fost modernizată niciodată. Şi tramvaiele aflate în circulație sunt vechi, fiind fabricate în Germania în anii 70 și aduse la Timișoara, la mâna a doua.
Noi modificări la RATT: rocadă între tramvaiele 6 și 10
Din nou, modificări în circulația tramvaielor din Timișoara. Potrivit Regiei Autonome de Transport, noul tramvai de pe linia 10 devine 6, iar tramvaiul 6 primeşte numărul 10. Traseele rămân neschimbate.
Linia 6 va circula pe urmatoarea rută: Piaţa Traian - Banatul - Sala Olimpia - Piaţa Bălcescu - Piaţa Maria - Catedrala Mitropolitană - Piaţa 700 - Piaţa Libertăţii și retur.
Linia 10 va circula pe traseul: Torontal - Circumvalaţiunii - Catedrala Mitropolitană - Piaţa Maria - Piaţa Bălcescu - Sala Olimpia - Banatul - Piaţa Traian - Gara de Est - UMT - Prinţul Turcesc - Piaţa Traian - Piaţa 700 - Torontal.
FOTO EXCLUSIV cu primul tramvai reabilitat! A ajuns la Timisoara. Cand intra in teste?
Primul tramvai al Timisoarei, care a fost reabilitat la Arad, a ajuns deja in capitala Banatului, in acest sfarsit de saptamana, conform contractului, asa cum anuntase primarul Nicolae Robu. Cea de-a doua garnitura e si ea pe drum.
Vechile tramvaie, modernizate aproape 100%, sunt aduse la Timisoara pe platforme de tiruri. Potrivit edilului-sef, cel mai probabil luni noaptea vor intra in teste pe strazile din oras, dupa ce vor fi montate.
„E pe drum si cel de-al doilea. A sosit doar cel din Arad. Ele se transporta dupa un orar aprobat, va ajunge si cel de la Pascani. Probabil ca luni spre marti noaptea le vom testa, asa e programat. Arata foarte bine, nu e nimic care sa nu fie nou, in afara de sasiu si roti. Pana si osiile au fost schimbate, chiar daca initial nu era acesta planul”, a declarat, pentru opiniatimisoarei.ro, primarul Nicolae Robu.
Noile tramvaie au camere video, scaune cu incalzire si aer conditionat. Calatorii vor putea sta pe Internet pe timpul calatoriei, in garnituri fiind montat WiFi gratuit, insa doar pentru cei care au carduri RATT.
UPDATE: A ajuns la Timisoara si cel de-al doilea tramvai modernizat, cel din Pascani. Potrivit primarului Nicolae Robu, garniturile vor intra luni noaptea in probe, pe strazile orasului, urmand sa fie introduse in circulatie daca nu apar probleme la testari.
Tramvaiele second-hand ale Timisoarei au fost reabilitate de firmele Electroputere VFU Pascani si Astra Vagoane Calatori Arad. Primele doua garnituri au fost preluate de cele doua firme care au castigat licitatia primariei in 11 iunie 2014.
480.000 de euro costa reconditionarea unui singur tramvai, Primaria Timisoara urmand sa aloce 3,3 milioane de euro pentru reabilitarea a 7 dintre garniturile batrane aflate acum in circulatie. Licitatia a fost castigata insa de oferta depusa de cele doua firme in valoare de 65 de milioane de lei, adica peste 14,6 milioane de euro. Durata contractului este patru ani, acordul-cadru presupunand incheierea a patru contracte subsecvente, pentru un numar total de 30 de tramvaie GT4.
In parcul Regiei Autonome de Transport in Comun se afla 93 de tramvaie, din care doar 60 sunt scoase zilnic pe traseu. Primarul Nicolae Robu a anuntat ca va trimite si alte garnituri la modernizare.
Sursa: http://www.opiniatimisoarei.ro/foto-exc...28/06/2015
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori