Regiunile RomânieiBanatJudețul Timiș

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

256 posts, 119604 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 19
 
 

📖 Pagination options
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Geamurile nu se sparg singure... problema e că nici călătorii nu sunt uşă de biserică. Bine, nici piese nu sunt, că banii merg în cazane turceşti. Un alt lucru care nu mi-a plăcut e că s-a perpetuat o gândire d'aia RATB-istică, în care decât să stai 5 minute după un Ikarus, mai bine stai 25 de minute după un Mercedes. Evident, cine îşi permite s-a reorientat, iar pensionarilor le convine şi ştiu ei pe cine vor pune ştampila. S-a stricat şi Timişoara...

 


Re: Stiri, noutati, perspective bercenicity

http://www.administratie.ro/articol.php?id=38394
Consilierii locali au aprobat achiziţia de noi tramvaie pentru Timişoara

Consilierii locali au votat marţi proiectul de hotărâre pentru cumpărarea unui număr minim de 15 tramvaie noi pentru Timişoara, a căror valoare se cifrează la circa 46,6 milioane de euro. Primăria va contracta un împrumut pentru această achiziţie, dar şi pentru modernizarea unei hale de reparaţii a tramvaielor, în sumă de 1,8 milioane de euro, şi dotări tehnice pentru mentenanţă, care se cifrează la 1,5 milioane de euro. Împrumutul ar urma să fie rambursat în 15-20 de ani.

'În prezent, întregul parc circulant de tramvaie îndeplineşte condiţiile legale de casare, dar în lipsa altor unităţi de transport suntem obligaţi să-l menţinem în circulaţie, cu riscuri şi cu costuri ridicate de exploatare, urmând a fi casat eşalonat, în următorii cinci ani, începând cu anul 2012, în funcţie de achiziţia de tramvaie noi', a declarat primarul Gheorghe Ciuhandu.

Valoarea medie a unui tramvai este de 2,5 milioane de euro. În primul trimestru al anului viitor, vor demara procedurile de achiziţie printr-o licitaţie internaţională. În prezent, parcul Regiei de Transport Timişoara numără 85 de tramvaie, dar în circulaţie se pot scoate doar 51. AGERPRES

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Troleibuzul 14 ar putea ajunge la Dumbrăvița. Primăria vrea să extindă traseul cu 12 stații

TIMIȘOARA. Aproape 14 milioane de lei costă extinderea liniei 14 de troleibuz cu 3,7 kilometri până în comuna Dumbrăvița. Proiectul Primăriei Timișoara, care a fost depus spre finanțare cu fonduri europene, prevede realizarea a încă 12 stații pe traseul prelungit. Consiliul Local a aprobat la ultima ședință de anul acesta proiectul “Extindere reţea troleibuz Dumbrăviţa”, inclus în Planul Integrat de Dezvoltare al Polului de Creştere Timişoara pentru care orașul nostru și câteva comune periurbane pot accesa 70 de milioane de euro. Potrivit unui studiu făcut de municipalitate, dintre cei 7.000 de locuitori ai comunei Dumbrăvița, 2.500 sunt navetişti. De asemenea, alți 4.000 de localnici vin zilnic cu treabă la Timișoara, majoritatea cu mașinile personale și prea puțini cu transportul public judeţean. Dacă municipalitatea va accesa fondurile necesare, atunci extinderea liniei 14 de troleibuz spre Dumbrăvița s-ar putea face în 6 luni. Din cele aproape 14 milioane de lei necesare proiectului, 11 ar urma să vină de la Uniunea Europeană, restul fiind contribuția Primăriei Timișoara.

http://oradetimis.oradestiri.ro/troleib ... 011/12/31/

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Mofturile electorale ale administratiei Ciuhandu au pus pe butuci RATT. Gratuitatile acordate pot falimenta serviciul de transport in comun

Ideile de campanie ale administratiei Ciuhandu au adus aproape de faliment Regia Autonoma de Transport in Comun din Timisoara. 45.000 de pensionari din Timisoara, aproximativ 5.000 de elevi, cateva alte mii de studenti si aproape 900 de angajati ai municipalitatii circula zi de zi cu autobuzele, tramvaiele si firobuzele RATT, fara sa scoata un leu din buzunar.

Asta in timp ce restul timisorenilor platesc cate 2 lei pentru o singura calatorie, iar de acum inainte vor da 5 lei, in cazul in care nu vor avea de unde sa-si cumpere bilete si vor fi nevoiti sa le ia direct din mijlocul de transport in comun. Cu toate acestea, atat conducerea regiei, cat si Primaria, au riscat executarea silita a transportului timisorean, neplatind catre stat o datorie de aproximativ 10 milioane de euro.

Gratuitatile acordate de Primaria Timisoara pot falimenta serviciul de transport in comun

Primarul Gheorghe Ciuhandu a facut o pomana electorala in anul 2004 si i-a lasat pe toti pensionarii din oras, aproximativ 71.000, potrivit calculelor RATT, sa circule gratuit, cand vor si cu ce vor. Le-a dat aceeasi posibilitate si elevilor de gimnaziu, iar de cativa ani s-a pus bine si cu elevii de liceu, pe care ii lasa sa se plimbe la jumatate de pret. In plus, le asigura decontarea a 50% din suma pentru transport si studentilor.

Masurile, unele deloc populiste, sustine sus si tare Ciuhandu, au pus pe butuci RATT, societatea concediind doar in ultimii ani 500 de angajati, cu ideea de a reduce cheltuielile. Chit ca tramvaiele sunt primite de pomana de la nemti, iesite din garantie si cu autorizatia tehnica expirata, responsabilii din primarie nu s-au gandit nicio clipa sa renunte la unele din gratuitati.

Ba mai mult, s-au decis sa se imprumute de 50 de milioane de euro ca sa cumpere tramvaie noi pentru RATT si sa modernizeze unul dintre depourile regiei. si asta in conditiile in care inca achita credit pentru cele 30 de autobuze cu burduf cumparate la sfarsitul anului 2010. Primarul insa nu considera ca RATT e pe butuci.

”Ei si-au optimizat structura de personal, in sensul ca au ajuns la un anumit echilibru intre personalul direct, productiv si cel tehnico-administrativ, lucru pe care l-am cerut mai demult. Asta inseamna ca ei si-au redus cu vreo 500 de oameni efectivele. Am cautat sa gasim un alt furnizor pentru energia electrica, cu 25% mai ieftin”, ne-a declarat Gheorghe Ciuhandu.

Primarul mai povesteste ca le-a cerut celor din Consiliul de administratie al RATT sa vina cu idei, astfel incat sa faca bani din publicitate sau din pretul biletelor. Potrivit edilului-sef, RATT este sustinuta in prezent cu 50% din bugetul Timisoarei si cu 50% din bugetul propriu.

Nu renunta la gratuitati

”La gratuitati am zis ca nu renuntam, pentru ca oamenii sunt amarati. Vedeti si tensiunile sociale din tara, care pe multi ii aduc in pragul disperarii. Nu le-am dat electoral! Asta e o prostie. in primul rand, sunt gratuitati care merg pe lege. Ma refer la handicapati, la revolutionari, la pensionari. Ma refer la elevi si la studenti, 50% administratia locala, 50% entitatea de invatamant. Am dat mai ales la pensionari. Am extins putin gratuitatile. Initial erau peste 70 de ani, am coborat de la 65 de ani in sus, nu pe ratiuni electorale, ci pe ratiuni foarte practice. Oamenii astia, cu pensiile amputate asa cum sunt, pentru ca in 2010 li s-au impozitat pensiile mai mari de 750 de lei si, ca atare, oamenii astia au greutati. Nu cred ca e momentul acum in miez de iarna sa le taiem gratuitati. Au 500-600 de lei pensie. Daca ii mai pun sa plateasca si biletele, ei de-abia supravietuiesc, cu medicamentatia, cu toate aceste cheltuieli”, a completat Ciuhandu.

Nici seful RATT, Ioan Goia, nu crede ca masura instaurata de primar in 2004 nu a fost una electorala, dar recunoaste ca Primaria ajuta regia sa stea pe linia de plutire.

”Este fals! In momentul in care municipalitatea acorda aceste facilitati, deconturile noastre vin direct. Oamenii astia nu cumpara abonamente daca le scoatem gratuitatile. Noi avem un avantaj, pentru ca Primaria ne ajuta sa existam”, ne-a spus Goia.

Cat despre cei cu pensii mari care circula oricum cu RATT, primarul Timisoarei e convins ca ei au masini si ca nu prea merg cu tramvaiele. “Aia care au pensii mari au masini si merg cu masinile”, considera Gheorghe Ciuhandu.

Gheorghe Ciuhandu: „Goia este cel mai bun manager al RATT“

Despre managerul regiei, primarul Timisoarei spune ca este cel mai bun director din ultimii ani: ”Cred ca dintre ultimii manageri din ultimii zece ani, persoana de fata e cea mai potrivita ca director. Ma refer la perioada din 2000 incoace”. Nu aceeasi parere o are insa si fostul director al RATT, Ionut Nasleu, care in luna noiembrie a anului trecut a decis sa demisioneze din cauza ”managementului neperformant”. ”Goia respira cadentat cu respiratia lui Ciuhandu. Sunt datorii de 3-4 ani la firme care au executat lucrari si nu au fost platite”, a acuzat Nasleu.

Fostul director adjunct a amintit si gratuitatile, care nu sunt normale intr-un oras european, in conditiile in care in strainatate orice calator plateste bilet. Mai mult decat atat, anul trecut, Timisoara era cat pe ce sa ramana fara transport in comun, dupa ce furnizorul de energie electrica a anuntat ca opreste electricitatea pana ce RATT nu-si plateste restantele. Datoria ajunsese la un moment dat la aproape 6 milioane de lei. A platit tot Primaria. Anul acesta, transportul in comun beneficiaza de aproape 8 milioane de lei din bugetul local.

Datoria RATT in momentul de fata este de 40 de milioane de lei, catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, adunata de-a lungul anilor din obligatii la bugete speciale, cum ar fi impozitele si taxele pentru angajati. De altfel, intreg parcul auto al regiei este pus sub sechestru.

„RATT a solicitat o esalonare la plata datoriei de aproape 10 milioane de euro!”

Sechestrul asigurator instituit de Directia Generala a Finantelor Publice Timis, inca din 2009, asupra parcului de tramvaie, autobuze si troleibuze apartinand RATT este mentinut si la ora actuala, desi edilii orasului pare sa fi uitat cu desavarsire de aceasta problema. Mai mult, desi bugetul orasului de pe Bega s-a invartit, in ultimii ani, in jurul cifrei de 500.000 de euro pe zi, paradoxal, nu s-au gasit bani pentru achitarea datoriei de aproape 10 milioane de euro la bugetul statului, riscandu-se executarea silita a transportului in comun din Timisoara.

„Sechestrul asigurator pe parcul auto al RATT a fost instituit de noi, din dispozitia Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili din cadrul ANAF. Ei sunt si organul de executare coordonator si pot cere executarea silita a bunurilor aflate sub sechestru prin scoaterea la licitatie publica, vanzarea acestora si varsarea banilor la bugetul statului. Din cate ne-au comunicat cei de la Bucuresti, RATT Timisoara ar fi solicitat o esalonare la plata datoriei, care este destul de mare, insa aceasta inca nu a fost aprobata. Exista un temei legal in baza caruia se cer aceste esalonari la plata si in functie de probele depuse la dosar se aproba sau se resping. La data cand a fost instituit sechestru asigarator nu exista o cerere de suspendare a executarii silite, ceea ce inseamna ca penalitatile si majorarile de intarziere curg mai departe, daca nu cumva, intre timp, s-a cerut in justitie suspendarea executarii pana la judecarea dosarului de fond. Ceea ce este clar, aceasta datorie la bugetul statului va trebui platita, indiferent cat va dura dezbaterea contestatiei in instanta”, ne-a declarat Mircea Calin, directorul executiv al Directiei Generale a Finantelor Publice Timis.

Cel mai probabil, datoria va fi platita tot din bugetul local, pentru ca Primaria Timisoara este proprietar de drept al domeniului public, RATT fiind, in fond, o societate administrata de municipalitate.

„Prima masura pentru evitarea falimentului este schimbarea managerului!”

Salvarea unei societati comerciale de la iminenta falimentului se realizeaza prin cateva masuri de criza, care nu presupun, asa cum se intampla in cele mai multe cazuri, reducerea cheltuielilor, ci un proces constant de cresterea a veniturilor.

„In primul rand, cand o societate comerciala merge prost, nu managerul cauta si aplica solutiile de criza, ci patronul. Iar prima masura pe care acesta trebuie sa o ia acesta este inlocuirea managerului. Urmatoarea masura este inventarierea patrimoniului, urmata de lichidarea activelor neperformante. Se evalueaza potentialul fiecarui activ, iar cel ce nu produce, de care compania nu are nevoie, este scos la vanzare. Urmatoarea masura tine de analizarea activitatii pe sectii si sectoare si tinerea in functiune doar a celor rentabile. Reducerea cheltuielilor neeconomicoase, cum ar fi primele, deplasarile, consumul de carburant, costul pieselor de schimb, dar in nici un caz reducerea salariilor mici. Vizavi de politica de personal, nu sunt recomandabile curbele de sacrificiu. O diminuare generala a salariilor este insotita, intotdeauna, de o scadere a productivitati muncii. Daca nu exista alte solutii, este de preferat trimiterea in somaj a personalului din sectoarele nerentabile, in paralel cu cresterea sau mentinerea celorlalte salarii”, ne-a declarat economistul Grigore Trif.

In opinia sa, in cazul RATT, pentru evitarea falimentului, se impune reducerea gratuitatilor pe mijloacele de transport in comun, introducerea unui sistem performant de taxare, pentru eliminarea calatorilor fraudulosi, pastrarea liniilor rentabile, concomitent cu inchiderea celor nerentabile si reducerea cheltuielilor neeconomicoase. De asemenea, in aceasta perioada de criza ar trebui evitate investitiile majore, intrucat dobanzile bancare pot accelera falimentul societatii.

De cealalta parte, directorul Regiei Autonome de Transport in Comun Timisoara spune ca fiecare economist gandeste diferit.

”Economistii au fiecare o viziune a lor. Ei vorbesc de centre de profit, pe cand eu, in domeniul public, vorbesc de centre de cost. in momentul in care primesc subventii de la Primaria Timisoara, eu nu pot face centru de profit”, ne-a declarat Goia.

Potrivit datelor furnizate de RATT, anul trecut s-au vandut 9 milioane de bilete si s-au inregistrat 100 de milioane de calatorii. 45.000 de pensionari si cam 5.000 de elevi au circulat cu RATT. Lor li se adauga si cateva mii de studenti, dar si sutele de angajati din Primarie. Responsabilii din Primarie spun ca decontarile sunt de peste 1,5 milioane de lei lunar, adica 18 milioane de lei pe an, ceea ce ar insemna 4 milioane de euro. Cu putin efort, s-ar putea cumpara 3 tramvaie noi pe an…

http://www.opiniatimisoarei.ro/mofturil ... 03/02/2012

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Nu mai avem tramvaie, RATT vrea sa suspende circulatia pe doua linii!

Situaţie fără precedent pentru transportul public din Timişoara. Directorul general al RATT, Ioan Goia, a anunţat că liniile de tramvai 5 şi 7 ar putea fi suspendate din primăvară, fiind înlocuite de autobuze. Motivul principal? „Lipsa de parc”, spune Goia. Tramvaiele vechi primite din Germania sunt bune de casat, se strică sau iau foc, iar alte astfel de mijloace de transport nu avem, susţin oficialii Regiei.

Tramvaiele care circulă în prezent prin Timişoara, vehicule primite second-hand din Germania, sunt produse între anii 1962-1973. Directorul RATT anunţa încă de anul trecut că s-ar putea ajunge în situaţia de a opri circulaţia pe anumite linii din cauza faptului că actualele tramvaie de care dispune Regia sunt prea vechi.

„Mai oprim o linie de tramvai peste vreo lună din lipsă de parc şi, încet-încet, pentru că inspecţia tehnică la toate tramvaiele noastre second-hand a expirat în momentul ăsta, o să mai suspendăm din liniile de tramvai şi o să încercăm să suplinim cu linii de autobuz”, afirma Goia la finele anului trecut. Chiar dacă declaraţia venea în contextul în care Consiliul Local Timişoara respinsese, în primă fază, aprobarea unui studiu de oportunitate pentru achiziţia de tramvaie noi şi modernizarea depoului din Dâmboviţa, proiect care a fost aprobat totuşi ulterior, previziunile directorului general al RATT s-ar putea adeveri. Goia spune că liniile de tramvai 5 şi 7 ar putea fi suspendate din primăvară.

„Vom face o analiză de eficienţă, dar probabil vom suspenda, din lipsă de parc, liniile 5 şi 7. Asta înseamnă că tramvaiele nu vor mai circula pe aceste linii, vor fi înlocuite de autobuze. Tramvaiele noastre sunt vechi, cu probleme, de-abia am asigurat parcul iarna aceasta, unul a şi luat foc. Oricum linia 5 era prevăzută pentru reabilitare, din Ronaţ până la Calea Bogdăneştilor cu Bogdan Petriceicu Hasdeu. Circulaţia ar putea fi suspendată din martie până când rezolvăm problema cu achiziţia de tramvaie noi. Cu linia lui 7 vom discuta în condiţiile în care Coltermul oricum intenţionează să demareze o lucrare mare acolo pe Pavlov, rămâne de văzut dacă va fi suspendată temporar sau definitiv din primăvară, în funcţie de situaţia parcului”, ne-a declarat directorul RATT.

De altfel, reprezentanţii Regiei afirmau, la finele anului trecut, că parcul de tramvaie de care dispune Timişoara va fi casat începând cu 2012.

„În prezent, întregul parc circulant de tramvaie îndeplineşte condiţii legale de casare, dar, în lipsă de alte unităţi de transport, suntem obligaţi să îl menţinem în circulaţie cu riscuri şi costuri ridicate de exploatare, urmând a fi casat eşalonat în următorii cinci ani, începând cu anul 2012, în funcţie de achiziţia de tramvaie noi”, se arăta în studiul de oportunitate pentru achiziţia de tramvaie noi întocmit de RATT.

Consiliul Local Timişoara a aprobat, la sfârşitul lunii decembrie a anului trecut, studiul de oportunitate pentru achiziţia de tramvaie noi, respectiv modernizarea depoului din Dâmboviţa, mai exact indicatorii tehnico-economici ai acestei investiţii. Autorităţile locale vor să cumpere cel puţin 15 tramvaie noi printr-un împrumut, valoarea lor fiind estimată la 46,6 milioane de euro.

În vară anului trecut a fost aprobată, printr-o altă hotărâre, contractarea unei finanţări rambursabile în valoare de maximum 50 de milioane de euro, pe o perioadă de 15-20 de ani, pentru tramvaie noi şi modernizarea depoului din Dâmboviţa.

Primarul Gheorghe Ciuhandu declara, la finele anului trecut, că au fost iniţiate discuţii cu două bănci importante în vederea obţinerii finanţării pentru tramvaie, dar oficialii municipalităţii refuzau atunci să ofere mai multe detalii referitoare la acest împrumut.

Întrebat, marţi, în ce stadiu se află achiziţionarea noilor tramvaie, Ciuhandu a declarat că se aşteaptă un aviz din partea unei comisii a Ministerului Finanţelor pentru obţinerea creditului.

„Eu o spun de un an şi ceva: la nivelul RATT este o problemă cu parcul de tramvaie şi pe zi ce trece tot mai multe tramvaie prezintă riscul de a ieşi din stare de funcţionare şi de a ajunge în depou. Eu am avut negocieri cu două bănci şi am depus documentaţia la o comisie responsabilă din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, care trebuie să-şi dea avizul asupra acestei finanţări. În momentul în care obţinem acest aviz practic caietul de sarcini pentru partea tehnică este pregătit, se va face publicitate, dar nu pot face acest lucru până când nu am finanţarea asigurată şi aprobată de Ministerul Finanţelor Publice şi acum suntem în faza asta”, a afirmat primarul.

http://www.tion.ro/nu-mai-avem-tramvaie ... ii/1060731

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

O asemenea ,,înlocuire" s-a făcut şi cu linia 3... care, după câteva luni, a dispărut de tot (şi şina de tramvai şi traseul de autobuz), că doar există autoturisme personale.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Din cate stiu eu:

- linia 5 este nemodernizata doar pe tronsonul de cale simpla intre  Bd. Cetatii si bucla Ronat. Daca se suspenda, nu ar fi de mirare sa se intample cum s-a intamplat cu celalalt tronson de cale simpla, de pe traseul liniei 3. Totusi, am citit ca Primaria se bate cu pumnul in piept ca tronsonul spre Abator al liniei 3 va fi refacut.
- linia 7 este modernizata integral, cu exceptia tronsonului str. Ana Ipatescu - Str. Mures. Daca se suspenda, inseamna ca s-au aruncat degeaba banii in modernizarea tronsonului Drubeta - str. Mures, care va ramane nefolosit.

Cu parere de rau, constat ca si Timisoara a inceput sa cada victima holocaustului romanesc al transportului electric. Macar acolo se recunoaste cauza reala a acestor suspendari si nu se flutura placa cu suspendari de trasee "datorita lucrarilor..."

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Mai rămâne să se strice şi Clujul şi Ploieştiul. Clujul a cam început cu stângul cu casările de vehicule (adică ăia casează orice...), Ploieştiul nu mai are nici el mult. Acum câţiva ani speram ca RATB să înveţe de la RATT, RATUC şi RATPh. Până la urmă a fost invers :(

 


Re: Stiri, noutati, perspective stefan_98

La Ploiesti situatie nu e grava. Este o mica lipsa de tramvaie deoarece sunt 3 tramvaie la RK si 2 picate. Oricum va incepe refacerea infrastructurii si deja a fost aprobat un plan pentru cumpararea de tramvaie noi. KT4D nu se vor casa.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Comisia Europeană face anchetă la Moşniţa Nouă în „problema” tramvaiului sătesc

Cetăţenii care locuiesc pe Strada Principală din Moşniţa Nouă au sesizat Parlamentul European, nemulţumiţi că părerile lor nu sunt luate în serios în ţară

În timp ce Primăria din Moşniţa Nouă şi RATT aşteaptă avizul Direcţiei de Mediu, pentru a putea demara proiectul primului tramvai metropolitan, reprezentanţii celor care se opun iniţiativei, s-au plâns Parlamentului European. Petiţia lor a fost acceptată de Comisia Europeană, care urmează să demareze o anchetă la Moşniţa Nouă.

„Suntem în măsură să vă informăm că, în urma petiţiei depuse la Parlamentul European, pe tema extinderii liniei de tramvai, Comisia de Petiţii, prin preşedintele ei - doamna Erminia Mazzoni, ne-a comunicat că obiecţiile semnalate de noi sunt admisibile, în conformitate cu Regulamentul de procedură. Ca urmare, s-a decis efectuarea unei anchete desfăşurate de către Comisia Europeana, privind aspectele acestei probleme. Credem ca acest fapt este suficient de lămuritor cu privire la seriozitatea sau neseriozitatea obiecţiilor depuse de cetăţenii din Mosniţa Nouă şi a actiunilor intreprinse până în acest moment faţa de punerea în practică a proiectului în discuţie”, a declarat Diana Linţia, una din una din cele 178 de persoane care au semnat obieţii cu privire la acest proiect.

Oamenii sunt nemulţumiţi că vor avea de suferit în urma viitorului şantier, prin care se va lăţi şi şoseaua la 32 de metri, faţă de 6,5 metri, cât este acum. Ei se tem că vor trăi într-un mediu nesănătos, cu mult praf , gaze de eşapament şi un nivel ridicat de zgomot si vibraţii.

“Cunoaştem că există şi o altă parte, a cetăţenilor care doresc realizarea  acestui proiect, majoritatea dintre dânşii locuind la depărtare faţă de locul unde s-ar desfăşura şantierul. Le respectăm opinia şi îi rugăm să manifeşte înţelegere şi să se imagineze în situaţia noastră în a trăi în acele condiţii. Până la urmă, ţelurile noastre sunt comune, ambele părţi dorindu-ne un transport eficient si cat mai ecologic, dar pentru care exista şi alte variante mult mai puţin dăunătoare pentru populaţie şi mediul înconjurător”, a mai spus Linţia.

http://www.adevarul.ro/locale/timisoara ... 34587.html

 




  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Stadiul execuţiei lucrărilor în cadrul proiectului „MODERNIZARE STRADA CLOŞCA ŞI EXTINDERE LA 4 BENZI – SECTORUL BULEVARDUL CETĂŢII – STRADA OVIDIU BALEA”
07.02.2013


Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în calitate de Autoritate de Management pentru POR 2007-2013, prin Agenţia pentru Dezvoltare Regională Vest, în calitate de Organism Intermediar pentru POR 2007-2013 şi Municipiul Timişoara au semnat contractul de finanţare nerambursabilă cu nr. 2195/26.08.2011 pentru proiectul „Modernizare Strada Cloşca şi extindere la 4 benzi – sectorul Bulevardul Cetăţii – Strada Ovidiu Balea”, cod SMIS 32312, elaborat în cadrul Regio - Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniul de intervenţie 1.1. „Planuri integrate de dezvoltare urbană”, Sub-domeniul: Poli de creştere.

Proiectul, în valoare totală de 13.976.393,62 lei (T.V.A inclus), din care finanţare nerambursabilă 10.817.215,99 lei (fără T.V.A.), este în implementare începând cu data de 27.08.2011.

Obiectivul proiectului îl constituie reorganizarea şi modernizarea infrastructurii spaţiului public situat  pe strada Cloşca, importantă arteră de penetraţie în municipiu precum şi de legătură între zone industriale, comerciale şi rezidenţiale ale Municipiului Timişoara, în vederea îmbunătăţirii confortului urban şi a creşterii mobilităţii populaţiei.

Implementarea proiectului este asigurată de o echipă de proiect formată din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, în colaborare cu Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional şi Organismul Intermediar pentru Programul Operaţional Regional în Regiunea de Vest.

Constructor: S.C. Drumuri Municipale S.A.
Contract nr.38/17.04.2012, în valoare de 7.053.747,12 lei fără TVA
Ordin de începere a lucrărilor: 07.05.2012
Durata de execuţie: 12 luni
 
Pe sectorul Bd. Cetăţii – Str. Macilor partea carosabilă este aproape finalizată, mai puţin ultimul strat de asfalt, circulaţia desfăşurându-se în condiţii de şantier. Au fost realizate trotuarele şi canalizaţia tehnică.
Pe sectorul Str. Macilor – Str. Gr. Alexandrescu a fost executată săpatura, s-a realizat stratul de balast şi au fost montate borduri, rigole şi guri de scurgere.
Pe sectorul Str. Gr.Alexandrescu – sfârşit proiect au fost finalizate lucrările la partea carosabilă nou realizată, s-au executat lucrări la pistele de ciclişti şi trotuare şi au demarat lucrările pe drumul existent.
Pistele de biciclete de pe Strada Crişan au fost finalizate pe sectorul Bd. Cetăţii – Str. Macilor şi sunt în curs de realizare pe sectorul Str. Macilor – sfârşit proiect.
În luna decembrie 2012 lucrările de drumuri au fost sistate datorită condiţiilor meteorologice nefavorabile, urmând a fi reluate atunci când starea vremii va permite realizarea acestora în parametri tehnici optimi.

Informaţii suplimentare: persoana de contact: dl. ing. Ioan Ganciov, Şef Serviciul Drumuri şi Poduri – Manager de Proiect, tel: 0256/408.368, email: ioan.ganciov@primariatm.ro

Manager de proiect
Ing.Ioan Ganciov

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Adio tramvaie noi. Peste 30 de mijloace de transport in comun vor fi reabilitate anul viitor

Timisoara va avea tramvaie noi doar daca se vor obtine fonduri europene. Pana atunci, orasul va beneficia de mijloace de transport in comun reabilitate, care vor avea costuri mult mai mici.
Din tramvaiele care vor fi reabilitate, vor mai ramane doar rotile, sasiul si cateva piese din metal greu care au o durata de viata mai mare. Dupa procesul de reabilitare, in Timisoara se vor intoarce tramvaie la standarde moderne. Astfel, vechile mijloace de transport in comun vor avea incalzire la fiecare scaun, climatizare, internet prin wi-fi, instalatie de sonorizare, sase camere video si un sistem de actionare ultramodern, la fel cum folosesc marile companii pentru vagoanele noi. Pretul pentru fiecare tramvai reabilitat va ajunge pana la cinci sute de mii de euro.

Totusi, acest proces nu se va desfasura foarte repede. In cursul acestui an, ar urma sa fie reabilitat un singur tramvai, care sa fie testat si pe liniile din oras. Daca acesta va functiona la standarde normale, municipalitatea vrea sa dea comanda pentru reabilitarea a inca 30 de tramvaie.

“Pretul depinde de starea in care se afla tramvaiul initial si in orice caz este de ordinul sutelor de mii de euro. Este mult mai ieftin, singurul lucru pe care nu il au fata de unul nou este urmatorul: tramvaiele noi nu au treapta , cele vechi au si nu se poate modifica”, a declarat primarul Nicolae Robu.

Initial, primarul a fost la Iasi si la Pascani sa vada cum functioneaza un astfel de tramvai reabilitat. Astazi a declarat ca si alte oferte sunt binevenite, insa pentru ca firma sa se inscrie la licitatie trebuie sa indeplineasca o conditie primordiala: sa aiba in portofoliu dovada ca a mai reabilitat pana acum tramvaie sau trenuri, pentru ca “nu trebuie sa inceapa sa faca experimente pe noi”, a incheiat edilul.

http://stirileprotv.ro/stiri/timis/adio ... iitor.html

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Timiș  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use