Transportul în lumeAmericaPanama

 

Topic: Canalul Panama

16 posts, 8816 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Canalul Panama stakee

Salutari colegi, revin pe forum dupa o absenta lunga datorita serviciului cu ceva mai exotic.

Vestitul Canal Panamez, insa cea ce il face fascinant pentru noi pasionatii feroviari este faptul ca, navele ce trec ecluzele sunt asistate de locomotive electrice speciale, alimentate cu o a 3 a sina, ca si la metrouri, si totodata au inca o a 4 a sina pe cremaliera.

Ca sa intelegem chestia asta trebuie sa intelegem scopul ecluzei. Ecluza are ca scop, sa fie ca un lift de apa. Adica o nava ce vine din apa A, si trebuie sa intre in apa B are un pescaj diferit, aici intervine ecluza, ce efectiv urca/coboara nivelul apei si totodata nava cu ea. Canalul contine 3 puncte de ecluze, cea mai mare fiind Gatun, aceasta contine trei camere, in care poate sta o nava, celelalte doua fiind Pedro Miguel cu o singura camera, si ultima Miraflores ce contine doua camere.

Aici avem planul canalului





Si un timelapse de 24 de ore cu trafic pe ecluza Miraflores

Insa daca vreti mai multe informatii va las un articol de pe wikipedia in  limba romana

Acum sa trecem la cea ce este cel mai interesant, LOCOMOTIVELE

Incepem cu un scurt istoric despre aceste locomotive, doar trei modele de locomotive au fost folosite, doua modele de epoca electrice si modelul actual mai modern care o sa vi le prezint mai jos.

Unul dintre cele 2 modele de epoca




Plus un cadru spectaculos cu o nava de lupta americana tranzitand canalul asistata de aceste locomotive de epoca




Si un mic articol in limba engleza cu date tehnice despre toate trei tipurile de locomotive

Acum cadre din partea mea din diferite dati cat am tranzitat Canalul Panama

31 martie 2013 partea intai



































































































 


Re: Canalul Panama stakee

31 martiea 2013 partea a doua































































































































































 


Re: Canalul Panama stakee

22 aprilie 2013





































































 


Re: Canalul Panama stakee

12 septembrie 2013 ultima parte

















































 


Re: Canalul Panama Gabi23

Foarte interesant reportajul! La mai multe!  8-)

 


Re: Canalul Panama stakee

Un scurt film cu Locomotivele Mitsubishi, in actiune dupa ce au tranzitat un vrachier, ele se intorc in celalalt cap al ecluzei pentru a prelua urmatoarea nava pentru tranzit. Am filmat si tranzitarea vrachierului, dar tare plictisitor deoarece se misca foarte incet pe durata tranzitului, dar daca vreti o sa il urc.



 


Re: Canalul Panama Robert24

Locomotive Mitsubishi la ecluzele Miraflores.

101
MF_101b.jpg (229.8 KB; downloaded 5701 times)
MF_101a.jpg (356.22 KB; downloaded 5703 times)


105
MF_105a.jpg (262.26 KB; downloaded 5704 times)
MF_105b.jpg (346.6 KB; downloaded 5703 times)
MF_105_170.jpg (353.42 KB; downloaded 5707 times)


106
MF_106a.jpg (290.91 KB; downloaded 5703 times)


124
MF_124a.jpg (374.98 KB; downloaded 5703 times)


170
MF_170a.jpg (205.64 KB; downloaded 5703 times)


171
MF_171a.jpg (321.88 KB; downloaded 5703 times)


184
MF_184a.jpg (322.73 KB; downloaded 5704 times)


185
MF_185a.jpg (268.45 KB; downloaded 5704 times)

 


Re: Canalul Panama Robert24

Portile ecluzelor Miraflores

MF_ec deschis.jpg (336.11 KB; downloaded 5697 times)
MF_ec inchis.jpg (394.33 KB; downloaded 5696 times)
MF_ec inchis apa.jpg (365.89 KB; downloaded 5697 times)

 


Re: Canalul Panama Robert24

Vasul pentru containere CSAV Recife trecand dinspre Lacul Miraflores catre Oceanul Pacific.
Nava este de tip "Panamax". Are 294m lungime, 32m latime si pescaj maxim de 13,5m in ape sarate. In Lacul Gatun se ajusteaza incarcatura astfel incat pescajul sa nu depaseasca 12m.
Nava este fabricata in China si inmatriculata in Liberia. Poate transporta 5300 containere TEU.

MF_Recife2.jpg (307.5 KB; downloaded 5698 times)

 


Re: Canalul Panama Robert24

Generatia anterioara de locomotive

51 - expusa la ecluzele Gatun

G_51.jpg (248.21 KB; downloaded 5691 times)
G_51a.jpg (281.81 KB; downloaded 5693 times)
G_51b.jpg (297.61 KB; downloaded 5691 times)
G_51c.jpg (359.99 KB; downloaded 5691 times)

 


Re: Canalul Panama Robert24

Locomotive Mitsubishi la ecluzele Gatun.

113
G_113a.jpg (337.16 KB; downloaded 5694 times)


155
G_155a.jpg (316.28 KB; downloaded 5694 times)


190
G_190a.jpg (338.74 KB; downloaded 5695 times)


191
G_191a.jpg (333.52 KB; downloaded 5694 times)


196
G_196b.jpg (357.52 KB; downloaded 5693 times)

 


Re: Canalul Panama Robert24

Un mic detaliu al caii de rulare

G_cale.jpg (383.39 KB; downloaded 5691 times)

 


Re: Canalul Panama Robert24

Vasul pentru containere Rotterdam Express trecand dinspre Marea Caraibelor catre Lacul Gatun.
Si aceasta nava este de tip "Panamax". Are 294m lungime, 32m latime si pescaj maxim de 13m in ape sarate.
Nava este fabricata si inmatriculata in Germania. Poate transporta 4890 containere TEU.

G_Rotterdam Express.jpg (320.04 KB; downloaded 5689 times)

 


Re: Canalul Panama Robert24

Poate v-ati intrebat cat costa o tranzitare a canalului.

Ei bine, pentru navele de containere se aplica o taxa in functie de incarcatura:
- fiecare container TEU cu marfa costa 72 USD
- fiecare container TEU gol costa 57,6 USD.

Chiar daca capacitatea unei nave poate fi mai mare, o nava poate trece cu maxim 4400 containere TEU.
Facand un simplu calcul, taxa de tranzit poate fi maxim 72 x 4400 = 316,800 USD.  :)

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Panama  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use