New York

Transportul în țările din America

New York

Mesajde Marian Andrei » Mie, 20 Oct 2010, 09:06

Tramvai aerian la New York

Dupa noua luni de munca, societatea franceza POMA, lider mondial pe piata transportului pe cablu, a finalizat noua instalatie a tramvaiului aerian care leaga celebra insula Roosevelt de cartierul Manhattan din New York.

Cele doua cabine ale tramvaiului aerian, unice, moderne si 100% urbane, au devenit noul punct de atractie din Big Apple. Inaugurarea lor a avut loc la 5, respectiv 8 octombrie, iar dupa incheierea probelor, acestea vor fi puse la dispozitia locuitorilor New York-ului si a turistilor care viziteaza orasul.

Tramvaiul aerian din New York leaga Roosevelt Island de cartierul Manhattan, din inima New York-ului, pe o distanta de 960 de metri, parcurang distanta in doar trei minute, la o inaltime de 76 de metri de sol. Fiecare cabina poate gazdui pana la 110 persoane, instalatia asigurand un flux de 1 500 de persoane pe ora, in fiecare sens.

Societatea POMA, lider mondial in domeniul transportului pe cablu, a fost infiintata in anul 1936, de catre Jean Pomagalski, fiul unui polonez imigrat in Franta.

Tramvaiul aerian este considerat solutia ideala a viitorului pentru marile metropole ale lumii, fiind o solutie rapida pentru parcurgerea distantelor in aglomeratia din marile orase.

Tramvaiul aerian din New York a fost dat in folosinta in anul 1984, dar in 2010, linia a fost inchisa pentru modernizare, fiind redeschisa din aceasta luna.

http://www.agenda.ro/news/news/35220/tr ... -york.html
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 15369
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: New York

Mesajde Tom » Mie, 20 Oct 2010, 12:00

Tramvaiul aerian din a fost deschis la 17 Mai 1976, nu in 1984. Exista si un film cu Rutger Hauer si Sylvester Stallone, Nighthawks, realizat in 1981, in care apare acest tramvai suspendat, iar scene importante din film se petrec in interiorul acestui tramvai.
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 1607
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: New York

Mesajde alch3mist » Joi, 10 Feb 2011, 10:56

Un documentar interesant despre metroul din New York.
Este nevoie sa va faceti cont (fireste gratuit) la forums.mvgroup.org daca vreti sa descarcati torrentul.

Vizionare placuta!

http://forums.mvgroup.org/index.php?showtopic=38468
Avatar utilizator
alch3mist
Membru Silver
 
Mesaje: 645
Membru din: Joi, 27 Ian 2011, 02:50
Localitate: Bucuresti 5 - Calea Ferentari

Re: New York

Mesajde bercenicity » Vin, 11 Feb 2011, 12:07

Eventual zi-ne cum ii zice, ca o fi si in alta parte.
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1315
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: New York

Mesajde alch3mist » Sâm, 12 Feb 2011, 16:23

Se numeste National Geographic - Megafactories: New York Super Subway (2010).
Cu siguranta se gaseste si pe alte trackere, insa, ca off-topic, trackerul mentionat de mine chiar merita atentia. Este destinat EXCLUSIV documentarelor.
Avatar utilizator
alch3mist
Membru Silver
 
Mesaje: 645
Membru din: Joi, 27 Ian 2011, 02:50
Localitate: Bucuresti 5 - Calea Ferentari

Re: New York

Mesajde Chev Celios » Sâm, 12 Feb 2011, 17:33

L-am vazut la televizor. Este destul de interesant.Este despre fabrica Alstom din zona New York-ului care trebuie sa livreze o comnada de metrouri pentru New York.
Avatar utilizator
Chev Celios
Membru Bronze
 
Mesaje: 1461
Membru din: Sâm, 16 Ian 2010, 19:47
Localitate: Estul capitalei

Re: New York

Mesajde Dominatrix » Mie, 02 Noi 2011, 23:29

Galerie Foto: Cum arăta metroul din New York cu aproape un secol în urmă

http://www.gandul.info/magazin/galerie- ... ma-8908806
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5731
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: New York

Mesajde Tom » Vin, 04 Noi 2011, 18:09

Gandul scrie:Primul metrou a început să circule în data de 27 octombrie 1904, scrie Life Magazine.
Primele trenuri au fost construite de inventatorul Alfred Ely Beach. Ele foloseau presiune pneumatică pentru propulsie şi aveau o lungime de 95 de metri.
Adica aproape lungimea unui tren de 3 rame IVA? :lol:
Tot tunelul avea 95m, vagonul (singurul construit) era mult mai scurt.
Evident, Gandul confunda metroul cu Beach Pneumatic Transit, primul proiect de metrou din NY si care a functionat intre 1871 si 1873. In 1912, la 8 ani dela introducerea metroului, muncitorii care lucrau la extinderea retelei de metrou au descoperit si tunelul Beach Pneumatic si resturile vagonului abandonat acolo.
Asta a dus la crearea mai multor legende urbane despre linii si trenuri abandonate. Multe filme, ca "The Bone Collector" sau "Mimic" prezinta statii de metrou si vagoane abandonate pe linii.
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 1607
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: New York

Mesajde bercenicity » Mie, 22 Aug 2012, 09:23

Pe santierul liniei de metrou de sub bulevardul 2 din Manhattan, New York, o explozie controlata (pentru un put de lift/scara rulanta) a scapat un pic de sub control

O poza spectaculoasa chiar din momentul exploziei
http://www.nydailynews.com/new-york/aut ... -1.1141228

Fara victime din fericire.
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1315
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: New York

Mesajde LArSON » Joi, 14 Noi 2013, 21:47

Am avut norocul sa vad pe viu sistemul de metrou/transport din NY.
Cateva observatii:
Intervalul de succedare este maricel, de obicei intre 5 si 15 minute. Nu se supara nimeni...
Trenurile mai noi au afisaj si anunturi inregistrate. Este insa aproape imposibil sa intelegi ce spune conductorul in trenurile care nu au aceste inregistrari.
Avand in vedere multitudinea de trenuri si linii si mai ales ca sunt destule care merg express, singura chestie pe care te poti baza este harta metroului. In dreptul fiecarei statii este scris trenul care opreste acolo.
In foarte putine statii sunt afisaje care anunta cat mai ai de asteptat pana la urmatorul tren (vreo 3-4 in Manhattan)
Statiile sunt de-a dreptul oribile, apropo de discutia de estetica a statiilor de pe M5.
Foarte putine statii au lift pentru persoanele cu handicap...
E un sentiment ciudat sa mergi intr-un metrou care inainteaza paralel cu altul. Cateodata imi aduceam aminte de cursele cu Ikarusuri facute de cei pe 168-368 :D
Noaptea intervalul de succedare este la nivelul 30-40 de minute.
Se intra doar pe baza de cartela magnetica care se poate reincarca. Abonamentul full costa 30 de dolari pe o saptamana, 100 pe o luna, intra si autobuzele si "tramway-ul"
Tramway-ul este o telecabina mai mare. Pe Roosvelt Island e si statie de metrou si un serviciu de autobuze independent. O calatorie costa 25 de centi si se plateste cu monezi.
Foarte interesant parcul facut pe o linie dezafectata de metrou in vestul Manhattanului.
Statiile sunt denumite strict in conformitate cu strada pe care sunt, vorba aia, ce treaba are Petrache Poienaru cu Sema Parc?!? E aproape imposibil sa nu gasesti o adresa in NY.
LArSON
Membru Bronze
 
Mesaje: 171
Membru din: Mar, 09 Feb 2010, 13:16

Re: New York

Mesajde bercenicity » Vin, 15 Noi 2013, 22:46

LArSON scrie:Intervalul de succedare este maricel, de obicei intre 5 si 15 minute. Nu se supara nimeni...

Trebuie tinut cont si de faptul ca in Manhattan pe fiecare magistrala circula 3-4 linii. De exemplu pe cea mai aglomerata magistrala IRT-LexintonAvenue (liniile 4, 5 si 6) are 51 de trenuri pe ora si sens la varful de dimineata (trenuri locale (6) si expres (4, 5) combinate)
LArSON scrie:Statiile sunt de-a dreptul oribile, apropo de discutia de estetica a statiilor de pe M5.

Pentru ca primele linii de metrou au fost construite de companii private pe banii lor - statia trebuia sa fie doar functionala, scopul era profitul. Doar cateva statii au fost gandite sa fie o idee mai rasarite: City Hall si South Ferry.
LArSON scrie:Foarte interesant parcul facut pe o linie dezafectata de metrou in vestul Manhattanului.

Era de fapt o linie ferata de marfa (sa zicem asemanator cu Trafic Greu). Initial (1847) era la sol, dar din cauza accidentelor de la sol s-a construit o linie suspendata data in folosinta in 1934. Cu declinul cailor ferate si concurenta camioanelor linia s-a vazut traficul scazand. In 1980 a circulat ultimul tren. De atunci a structura suspendata a stat nefolosita pana prin 2009 cand prima parte a parcului a fost deschis.

Dar metroul newyorkez are destule probleme: infrastructura batrane si lasata zeci de ani (anii 60-70-80) sa se deterioreze, sindicate puternice (se opun automatizarilor si trecerii la one-person-train-operation), preturi astronomice de constructie: extensia de 1.6km a liniei 7 costa 2 miliarde de dolari si doar o statie este noua pe traseu (s-a renuntat la o statie intermediara din cauza costurilor), jeg... Chiar si trenurile lor noi nu sunt walk-through (au usi la capete, dar accesul calatorilor e interzis din 2005) - e vorba ca pe viitor sa aiba asa ceva, dar problema trebuie "studiata"
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1315
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: New York

Mesajde neur000 » Vin, 17 Aug 2018, 12:33

Un nou record: 3,5 miliarde de dolari pe milă sau 1,9 miliarde de euro pe kilometru de linie de metrou.
https://www.nytimes.com/2017/12/28/nyre ... costs.html
neur000
 
Mesaje: 60
Membru din: Vin, 10 Aug 2018, 14:08


Înapoi la America


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori