Transportul în lumeEuropa

 

Topic: Islanda - Reykjavík

4 posts, 2673 views
Islanda - Reykjavík andreir14

Transportul in comun atat in capitala islandeza, cat si in imprejurimi se realizeaza exclusiv cu autobuze si autocare. Exista insa planuri pentru construirea unei retele "light rail" in oras, dar si pentru realizarea unei linii de cale ferata, care sa lege Aeroportul Keflavík de Reykjavík (distanta de aprox. 50 km).

Transportul este asigurat de autobuzele a 3 operatori:

- Strætó bs - Reykjavík (operatorul principal, detinut de municipalitate)
- Hagvagnar - Hafnarfjörður (operator privat)
- Reykjavik Excursions - Kópavogur (operator privat, se mai ocupa in paralel si de liniile de City Sightseeing)

In prezent, exista 55 de trasee, majoritatea avand un interval de succedare de 15 minute, fiind si unele exceptii, in care intervalele sunt de 30 sau de 60 minute.

Un bilet costa 465 ISK (aprox 16,5 lei) pentru adulti, 168 ISK (aprox 6 lei) pentru cei cu varstele de 12-17 ani, 73 ISK (2,6 lei) pentru copiii de 6-11 ani, iar cei pana in varsta de 5 ani circula gratis. Acestea se pot achizitiona online, in autobuz sau de la tonete. Mai multe detalii cu privire la tarife, abonamente valabile in zona capitalei aveti aici.

De asemenea, harta cu traseele este disponibila in format PDF aici.

 


Re: Islanda - Reykjavík andreir14

Cateva informatii despre fiecare operator de transport in parte:

Strætó bs este principalul si cel mai mare operator de transport din Reykjavik. Apare la 1 iulie 2001, ca urmare a fuzionarii celor 2 fosti operatori, SVR (Strætisvagnar Reykjavíkur) si AV (Almenningsvagnar), care asigurau servicii de transport in partea de nord (SVR), respectiv de sud (AV).

Parcul auto este unul diversificat, insumand in jur de 110-120 de masini.

Scania Omnilink si Omnicity - Initial au fost 25 de autobuze (17 diesel, 2 CNG si 6 Omnicity), achizitionate intre anii 1999-2004. Fiind cele mai vechi masini din flota, sunt retrase treptat din circulatie.

Scania Omnilink - 104 (2017):





Scania Omnilink CNG - 118 (2015):





Irisbus Agora - Sunt 8 bucati achizitionate in 2005, avand nr. de parc 160-169.

166 (2015):





Irisbus Citelis - Sunt 15 autobuze achizitionate in 2006, cu nr. de parc 120-134.

132 (2015):





Irisbus + Iveco Crossway LE - Sunt 40 de bucati, achizitionate in 2013-14. Au nr. de parc 135-146 (Irisbus) si 147-189 (Iveco).

137 (2017):





187 (2017):





Yutong E12LF - Primele autobuze electrice din Islanda, sunt 14 bucati achizitionate la finele anului 2018.

190 (2018):





Alte vehicule detinute:
Volvo 8900LE (2 bucati, achizitionate in 2014)
Mercedes O530G (ex Hochbahn, 2 bucati achizitionate in 2013)
Heuliez GX117/127L (6 bucati, achizitionate in 2005-2007)

Sursa imagini: hinerkduetz, Mike Brocklebank, J. J. Payne, SWANSWELL.

 


Re: Islanda - Reykjavík andreir14

Hagvagnar este al doilea operator de transport din zona capitalei islandeze, activand inca din anul 1995, atat in capitala, cat si in partea de sud. Este subsidiara a firmei Hopbilar, care se ocupa de unele traseele interurbane din Islanda. A avut de-a lungul timpului un parc auto diversificat, in prezent operand cu urmatoarele autobuze:

Irisbus Crossway LE 12 - Sunt 20 de autobuze, achizitionate intre anii 2008-2012, avand nr. de parc 201-217, 239-241. Spre deosebire de autobuzele Strætó bs, acestea au afisaj matriceal.

203 + 208 (2017):





Iveco Crossway LE 12 - Este un singur autobuz achizitionat in 2014, avand nr. de parc 219.





Heuliez GX127L - Sunt 3 autobuze achizitionate in anul 2007, cu nr. de parc 250-252. 251 este folosit ca "Smart bus", care probabil circula pe trasee shuttle ce leaga Reykjavík-ul de Aeroportul Keflavík si de parcul acvatic "Blue Lagoon".

251 (2018):





Renault Agora - Initial au fost 9 autobuze achizitionate in 1999 (?), insa cel putin 2 mai exista, fiind folosite ca "Smart bus" (262, 264)

262/NR-396:

FB_IMG_1585226567644.jpg (79.94 KB; downloaded 2270 times)


Surse imagini: hinerkduetz, Mike Brocklebank, citybus.piwigo.com, Helgi Blondal.

 


Re: Islanda - Reykjavík andreir14

Reykjavik Excursions sau Kynnisferðir este al treilea operator de transport din Reykjavík. Activand in domeniul transporturilor inca din 1979, firma isi face aparitia pe traseele din capitala islandeza incepand cu anul 2010, cand achizitioneaza in acest scop cateva autobuze Volvo si MAN-Jonckheere la mana a doua. Preluand in timp licente pentru mai multe trasee, au fost aduse mai multe vehicule noi, parcul auto fiind astazi constituit din:

VDL Citea LLE - Sunt 30 de masini achizitionate in 2016, avand nr. de parc 301-330.

306 (2017):





Iveco Crossway LE 10.8 - Sunt 10 masini achizitionate in 2016, cu nr. de parc 331-340.

339 (2017):





Iveco Crossway LE 12 - Sunt 10 masini achizitionate in 2018, avand nr. de parc 341-350.

348 (2018):





Surse imagini: citybus.piwigo.net, hinerkduetz, Mike Brocklebank.

 


Home page  • 
Parent forum: Europa  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use