Transportul în lumeEuropaFranța / FranceParis

 

Topic: Metroul

185 posts, 83400 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 14
 
 

📖 Pagination options
Metroul 2009

Fiind una dintre cele mai dense reţele de metrou din lume, metroul din Paris are 16 linii de metrou.
Aceasta este harta reţelei de metrou:
http://www.urbanrail.net/eu/fr/paris/paris-map.htm




Linia


La Défense-Château de Vincennes

Linia


Porte Dauphine-Nation

Linia


Pont de Levallois-Gallieni

Linia


Porte des Lilas-Gambetta

Linia


Porte de Clignancourt-Porte d'Orléans

Linia


Bobigny-Place d'Italie

Linia


Charles de Gaulle(Étoile)-Nation

Linia


La Courneuve-Villejuif, La Courneuve-Mairie d'Ivry

Linia


Louis Blanc-Pré-Saint Gervais

Linia


Balard-Créteil

Linia


Pont de Sèvres-Mairie de Montreuil

Linia


Boulogne-Gare d'Austerlitz

Linia


Châtelet-Mairie des Lilas

Linia


Porte de la Chapelle-Mairie d'Issy

Linia


Châtillon(Montrouge)-Saint-Denis, Châtillon(Montrouge)-Les Courtilles

Linia


Saint Lazare-Olympiades€

 


Re: Frana-Metroul din Paris 2009

Ramele de metrou care rulează prin subteranele Parisului, dar şi la suprafaţă sunt

MP59 pe linia

ÅŸi linia






MP73 pe linia

ÅŸi






MP89 pe linia



ÅŸi






MP05 pe linia

ÅŸi






MF67 pe liniile



 







ÅŸi  






MF77 pe liniile



ÅŸi






MF88 pe linia





http://fr.wikipedia.org/wiki/Mat%C3%A9r ... o_de_Paris
MF01 pe linia



ÅŸi





http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=36318094

 


Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Cea mai importantă staţie a metroului din paris este Châtelet-Les Halles, situată în centrul Parisului unde se întâlnesc liniile 1,4,7,11,14, precum şi liniile RER A,B,D.
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 006&page=3


 



Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Linia

. Viaductul Austerlitz, deschis în anul 1904
http://en.wikipedia.org/wiki/Viaduc_d'Austerlitz


 



Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Un aspect deosebit de interesant al metroului din Paris şi de o mare dificultate, mai mare decât cea a subtraversării sau supratraversării Senei a constituit-o construirea liniei

, care a necesitat traversarea în subteran a unor cariere de gips cu adâncimi de până la 25-30 metri. Pentru aceasta a fost necesar construirea în subteran de tunele, amplasate pe piloni care coboră până la 25-30 m în fundul carierei pentru a sprijini tunelul. Astfel staţia Dunărea se află ,,suspendată,, pe o astfel de structură. Ea a fost deschisă în anul 1911
http://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_7_bi ... o_de_Paris



Statia Dunarea
http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Pa ... danube.jpg


 


Re: Franţa-Metroul din Paris George

Soiul asta de statie presupun ca e sapat in subteran, nu? Fara decopertare. Ceva similar am vazut si prin Londra.
La inceput mi s-au parut urate, dar acum realizez ca un metrou trebuie sa fie pragmatic, mai mult decat frumos.
Desi prefer o statie cu peron central, larg si aerisit (Politehnica si Titan ar fi favoritele mele), ma intreb daca nu putem face si noi in Bucuresti statii de-astea mai modeste, ca un tunel largit, si sa nu mai sapam la suprafata. Asta apropo si de discutiile de azi din alt topic, de la M5.

Altminteri, on topic, respectele mele pentru reteaua de metrou din Paris, mai ales avand in vedere CAND au inceput sa o faca...

 


Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Da desigur fara decopertare, eu asa stiu ca este. Asta totusi este o statie mica in Paris. O statie normala, specifica metroului parizian e ceva mai mare. Totusi, la Paris statiile au trebuit sa fie facute mai mici astfel incat sa se poata incadra usor si sub strazile mai inguste. Nu puteai construi statii gen Titan in Paris, pe o strada mai ingusta unde langa o statie s-au mai facut trei, patru chiar cinci pentru corespondenta. Parerea mea e ca si statiile de pe M5, in zona centrala trebuie facute ceva mai mici.

 


Re: Franţa-Metroul din Paris George

Exact, statiile din zona centrala vor pune probleme, decat demolari si decopertari poate macar acolo se vor gandi la solutii din astea mai minimaliste, dar in orice caz mai practice. Pana la urma, la modul ideal in statie stai foarte putin, cateva minute pana vine metroul.

 


Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Avron


Acesta este tipul se staţie specific metroului din Paris. Părerea mea e că e suficentă o staţie de astfel de dimensiuni.
http://en.wikipedia.org/wiki/Avron_(Paris_M%C3%A9tro)


 


Re: Franţa-Metroul din Paris Dominatrix

Un aspect interesant este sistemul folosit, trenurile avand boghiuri "mixte", si cu roti clasice, si cu cauciucuri, care aluneca pe un canal de ghidaj.
Iata 2 poze in care se observa componentele sistemului:
paris_metro1.jpg (46.33 KB; downloaded 8449 times)
paris_metro2.jpg (49.09 KB; downloaded 8404 times)


Si un boghiu vazut de sus:
paris_metro_bogie.jpg (53.33 KB; downloaded 8396 times)


Avantajele principale sunt acceleratia si franarea mai rapide (deci blocurile de linie necesare sunt mai scurte, ceea ce permite teoretic un interval mai mic intre trenuri) si abordarea mai usoara a pantelor mari (in Paris sunt trasee cu pante de 11-12%).

In Paris, acest sistem e folosit pe liniile 1, 4, 6, 11 si 14.
George wrote:
Exact, statiile din zona centrala vor pune probleme, decat demolari si decopertari poate macar acolo se vor gandi la solutii din astea mai minimaliste, dar in orice caz mai practice. Pana la urma, la modul ideal in statie stai foarte putin, cateva minute pana vine metroul.
Treaba asta e destul de complicata, in sensul ca reglementarile "moderne" nu prea se impaca cu designul minimalist. De exemplu, la Bucuresti, statiile de metrou trebuie sa aiba 2 accese (minim) din considerente de PSI. In caz contrar ISU nu acorda autorizatia de functionare. Teoretic, ca practic sunt destule statii cu un singur acces, dar construite pe vremea "ailalta".

 


Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Dominatrix wrote:
abordarea mai usoara a pantelor mari (in Paris sunt trasee cu pante de 11-12%)


Sunt pante şi de 40 ‰ la mie. Poate părea exagerat, dar aşa este. Pe linia

între Mirabeau şi Javel - André Citroën
Pe linia

Jaurès şi Colonel Fabien
Pe linia

 Gambetta-Père Lachaise, Père Lachaise-République
Pereire-Wagram tot pe linia


Gare d'Austerlitz-Quai de la Rapée-Bastille pe linia



Astea sunt numai câteva. Sunt o grămadă si pe inelul de sud, linia

, unde linia iese din subteran şi intră direct pe viaduct. Plus că mai sunt şi altele în subteran. În unele locuri se termină brusc panta de parcă ar trece metroul o cocoaşă.
Plus că are atâtea curbe strâmte gen GdN Bucureşti, chiar mai mici o idee ca rază. La ei nu e una două ci mult mai multe astfel de curbe.

 


Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Uite aici o astfel de pantă scurtă, dar abruptă de seamană mai degrabă cu o cocoaşă. Se poate observa şi o curbă strânsă.
Poza este capturată din acest video de pe youtube, iar cadrul se găseşte la secunda 0.27: http://www.youtube.com/watch?v=V4GCvKIb ... re=related


 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 14
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Paris  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433505 posts in 5398 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use