Stiri feroviare din Europa

Transportul în țările din Europa

Stiri feroviare din Europa

Mesajde aztec » Lun, 15 Dec 2014, 19:27

http://www.gandul.info/magazin/cea-mai-...i-13721395

În data de 9 decembrie, un tren de marfă chinezesc, denumit „Yixin'ou”, a încheiat o călătorie epică: garnitura a parcurs peste 13.000 de kilometri şi opt ţări, în decursul a 21 de zile, consemnând cea mai lungă călătorie cu trenul (fără escală) din lume.

Trenul a plecat din gara Yiwu, estul Chinei, în data de 18 noiembrie şi a traversat Kazahstanul, Rusia, Belarusul, Polonia, Germania şi Franţa, cu destinaţia finală Madrid, Spania, transmite CNN.

Trenul a transportat 30 de containere cu jucării, rechizite şi alte obiecte. La întoarcere, trenul va aduce produse spaniole - vinuri, ulei de măsline, şuncă - în cadrul unei campanii prin care Spania speră să îşi extindă exporturile în China.

Ministrul spaniol al Infrastructurii şi Transportului Public, Ana Pastor, a spus că această călătorie a reprezentat „un moment de maximă importanţă pentru industria feroviară”. Călătoria a reprezentat totodată un test pentru stabilirea unor curse frecvente între China şi Spania, caracterizate de comerţul bilateral.

Primarul Madridului, Ana Botella Serrano, a vorbit despre înfiinţarea unui „Drum al Mătăsii al secolului 21”. Între China şi Germania se desfăşoară deja curse comerciale pe calea ferată, pe traseele Chongqing - Duisburg şi Beijing - Hamburg. La începutul anului, preşedintele chinez Xi Jinping a inaugurat Silk Road Fund, care va contribui la dezvoltarea infrastructurii comerciale din regiunea Asia-Pacific.
Avatar utilizator
aztec
Membru Silver
 
Mesaje: 1593
Membru din: Mie, 30 Iun 2010, 20:08

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde Hawkuletz » Mar, 16 Dec 2014, 09:16

Este interesant ca desi (afaik) trenul este operat de Trans Eurasia Logistics, pe site-ul lor inca nu au anuntat reusita. Ma rog, site-ul lor este in constructie pana in noiembrie, noi suntem in decembrie. Ma intreb si daca va intra in serviciu regulat, poate fi util pentru cei care doresc transport mai rapid decat pe mare dar nu la cost de avion, si arata ca transportul pe calea ferata inca este competitiv.
As a side note, au 3 schimbari de boghiuri, nu? China-Rusia, Rusia-Europa, Europa-Spania
Compania este la http://www.trans-eurasia-logistics.com/ si au o sigla ce aduce cu TEE; aproape sigur intentionat.
Hawkuletz
 
Mesaje: 30
Membru din: Mar, 04 Feb 2014, 12:24

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde bercenicity » Mie, 17 Dec 2014, 12:36

Ma indoiesc ca au schimbat boghiuri - mai degraba au mutat containerele de pe un convoi pe altul (la sosire in Madrid containerele sunt pe vagoane cu doua osii, fara boghiuri)

http://elpais.com/elpais/2014/12/09/ine...11070.html
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1283
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde Robert24 » Joi, 29 Ian 2015, 12:03

Schimbator automat de ecartament la granita dintre Belarus si Polonia

Caile Ferate Bieloruse (Беларуская чыгунка) a instalat un schimbator automat de ecartament in gara Brest, situata la granita cu Polonia. Acesta va fi certificat in primul trimestru al acestui an pentru a putea fi utilzat de trenurile pentru pasageri Talgo.
Instalatia a necesitat remodelarea sinelor si a sistemelor de semnalizare. Proiectul a fost implementat impreuna cu Caile Ferate Ruse (RZD), care a comandat 3 trenuri Talgo cu ecartament variabil. Aceste trenuri vor fi folosite pe ruta Moscova – Minsk – Varsovia – Berlin.
Ecartamentul va fi ajustat de la 1520mm (cel sovietic) la 1435mm, in timp ce trenul se se va misca incet prin acest schimbator, eliminand timpul necesar ridicarii vagoanelor si schimbarii boghiurilor. Astfel, trenul va stationa in Brest 30 de minute pentru formalitatile vamale, comparativ cu cele 2 ore din prezent.

brest.PNG
brest.PNG (279.93 KiB) Vizualizat de 921 ori

Imagine

http://www.railwaygazette.com/news/infr...order.html
http://www.rw.by/en/corporate/press_cen...ed_at_bre/
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2016: 28.760 mile (53.263 km) în aer / 4.400 km pe calea ferată / 2017: 24.170 mile (44.763 km) în aer / 1.802 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 7859
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde Robert24 » Mie, 03 Iun 2015, 23:33

Trenurile revin in Albania

Dupa aproape 2 ani de servicii suspendate, pe data de 26 mai a fost reintrodus un serviciu feroviar pentru pasageri intre orasul Durrës si statia modernizata Kashar, situata la 7,6 km de centrul capitalei Tirana.

Serviciul este efectuat cu un tren format dintr-o locomotiva diesel si doua vagoane modernizate, care efectueaza 7 curse dus-intors in fiecare zi si se asteapta a fi popular mai ales in randul studentilor intrucat o calatorie costa doar 70 lekë (aprox. 2,15 lei), fiind mai ieftina decat o calatorie cu autobuzul.

Modernizarea tronsonului de 30 km a costat 5,000,000 lekë (aprox. 35,000 euro), costul fiind suportat in intregime de compania feroviara de stat HSH.

Serviciul Tirana – Durrës (36 km) a fost suspendat in vara anului 2013, intrucat statia Tirana a fost inchisa pentru a fi demolata, in locul acesteia construindu-se un nou bulevard.

Se are in vedere prelungirea liniei la Rinas, locul unde se afla aeroportul Maria Tereza din Tirana.

tn_al-kashar-station-coaches.jpg
tn_al-kashar-station-coaches.jpg (259.46 KiB) Vizualizat de 817 ori


Sursa: Railway Gazzette
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2016: 28.760 mile (53.263 km) în aer / 4.400 km pe calea ferată / 2017: 24.170 mile (44.763 km) în aer / 1.802 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 7859
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Stiri

Mesajde Robert24 » Mie, 06 Ian 2016, 12:23

Finlanda si Estonia vor sa construiasca un tunel feroviar submarin de 13 miliarde de euro care sa lege capitalele Helsinki si Tallinn

Autoritatile din Finlanda si Estonia au semnat, marti, un memorandum prin care sa angajeaza sa construiasca un tunel feroviar submarin lung de 80 de kilometri care sa lege cele doua capitale, Helsinki si Tallin. Tunelul ar urma sa coste circa 13 miliarde de euro si va face ca un drum intre cele doua capitale sa dureze doar 30 de minute, fata de 2 ore cat e nevoie in prezent cu feribotul.

Desi orasul Helsinki poate fi vazut intr-o zi senina din varful celui mai inalt turn din Tallinn, singurul mod de a traversa Golful Finic de la un oras la altul este o cursa cu feribotul de doua ore. Altfel, pe pamant, singura cale de a ajunge dintr-un oras in altul e un drum de 800 de kilometri care trece prin Rusia.

Ministrii din Estonia si Finlanda au semnat, marti, un memorandum prin care sa angajeaza sa imbunatateasca legaturile dintre cele doua state, inclusiv prin analizarea planului de a construi un tunel feroviar submarin care sa potenteze zona economica formata de Helsinki si Tallinn unde sunt concentrati mai mult de 1 milion de locuitori, noteaza The Guardian.

Desi planul nu este unul nou, primarii celor doua orase insistand asupra lui inca de la integrarea Estoniei in UE in 2004, proiectul a fost readus in discutie odata cu finalizarea unui studiu preliminar care sustine ca o legatura fixa intre cele doua orase ar putea fi construita intre 9 si 13 miliarde de euro, ar impulsiona tranzitul si comertul intre cele doua state si ar ajunge la circa 25 de milioane de calatorii pana in anul 2040.

Proiectul tunelului feroviar submarin e cu atat mai atractiv cu cat in prezent exista un plan de a realiza o linie feroviara de mare viteza ce ar urma sa coste 3,6 miliarde de euro si care va lega Tallinn de Polonia si reteaua feroviara europeana. Astfel, impreuna cu un tunel feroviar pe sub Golful Finic, si de la Helsinki se va putea ajunge cu trenul la Berlin sau alte capitale europene.

Cu toate acestea, planurile pentru un tunel feroviar submarin intre Helsinki si Tallinn depind de posibilitatea unei finantari europene de la Bruxelles, iar autoritatile deja au aplicat pentru finantare nerambursabila ca sa realizeze un studiu de fezabilitate complet.

"Ideea e una foarte buna si merita studiata. Daca vom reusi sa primim banii europeni va dura cel putin doi ani pentru ca studiul de fezabilitate sa fie facut, asa ca abia din 2018 ne putem astepta la o decizie daca vom construi sau nu tunelul", a declarat Hannes Virkus, un consilier al ministrului economiei din Estonia.

Daca proiectul va merge mai departe, potrviti acestuia, tunelul ce va lega Helsinki de Tallinn ar putea fi finalizat pana in anul 2030.

www.hotnews.ro
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2016: 28.760 mile (53.263 km) în aer / 4.400 km pe calea ferată / 2017: 24.170 mile (44.763 km) în aer / 1.802 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 7859
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Stiri feroviare din Europa

Mesajde misterr » Joi, 28 Sep 2017, 19:43

TGV-ul devine franco-german, odată cu fuziunea între Alstom şi Siemens. Alianța va crea al doilea gigant din industria feroviară, la nivel mondial

Imagine

Grupurile francez Alstom şi german Siemens urmează să fuzioneze ”ca de la egal la egal” în activităţile feroviare, o alianţă economică menită să contracareze gigantul chinez CRRC, dar şi o alianţă politică, discutată între palatul Elysée şi cancelaria de la Berlin, relatează AFP.

Această alianţă va da naştere "Siemens Alstom", numărul doi mondial - ca volum - de material feroviar rulant şi numărul unu în domeniul semnalizării.

Trenul de mare viteză (TGV) va deveni, aşadar, franco-german într-o primă fază, însă acordul prevede ca Siemens să poată să treacă de 50,5% din capital după patru ani.

Consorţiul german îşi va duce activităţile feroviare şi va primi în schimb jumătate din capitalul Alstom. Noul grup va fi cotat pe Bursa de la Paris, iar sediul său se va afla în regiunea pariziană, potrivit unui comunicat comun al Alstom şi Siemens publicat marţi seara, la finalul unor şedinţe ale Consiliilor de Administraţie şi de supraveghere ale celor grupuri.

Actualul preşedinte-director general (PDG) al Alstom Henri Poupart-Lafarge va rămâne la conducerea noului grup, al cărui CA va fi alcătuit din şase administratori desemnaţi de Siemens, patru administratori independenţi şi PDG.

Statul francez, în schimb, nu face parte din CA. El este în prezent acţionarul Alstom, prin acţiunile împrumutate de Bouygues, iar în comunicat ”confirmă că pune capăt împrumutului titlurilor (...) şi nu îşi va exercita opţiunile de cumpărare”.

Palatul Bercy a anunţat că ”Guvernul francez susţine apropierea”, iar ministrul Economiei Bruno Le Maire "se bucură de interesul acestei operaţiuni atât din punct de vedere industrial, cât şi în privinţa păstrării locurilor de muncă”.

Pierderea controlului asupra uneia dintre bijuteriile industriei franceze provoacă temeri cu privire la locuri de muncă, alimentate de sindicate.

”Garanţiile s-au schimbat repede”, a declarat pentru AFP Daniel Dreger de la Confederaţia Generală a Muncii (CGT), al doilea sindicat în Alstom.

Această fuziune este ”o necesitate” în lupta împotriva concurenţei chineze, însă ”îngtijorează” pentru că ”va exista o ruptură socială pe termen mediu”, apreciază CFE-CGC, primul sindicat în cadrul Alstom.

În spatele acestei fuziuni planează umbra CRRC, gigantul chinez care bate la poarta Europei şi care ”ar putea să se sprijine pe achiziţia unui constructor european”, afirmă secretarul de stat Benjamin Griveaux.

Un fals “Airbus în domeniul feroviar”

Această alianţă este totodată foarte politică, în contextul în care Emmanuel Macron afişează, de când a fost ales, o voinţă de apropiere de Germania şi şi-a prezentat în aceeaşi zi propunerile cu privire la Uniunea Europeană (UE).

Însă în timp ce Alstom şi Siemens salută crearea unui ”campion european al mobilităţii”, iar Bruno Le Maire evocă un viitor ”campion franco-german al construcţiei de (sisteme de) semnalizare feroviară”, există voci care se opun - atât pe eşicherul stâng, cât şi pe cel drept.

”Germania este cea care cumpără Franţa, iar domnul Macron ne întristează”, a reacţionat Laurent Wauquiez, vicepreşedintele Les republicains (LR, dreapta).

Aleşii Frontului de Stânga din Ile-de-France Mobilité - entitatea însărcinată cu transporturile în regiune - apreciază că ”un asemenea scenariu nu are nimic a face cu un Airbus în domeniul feroviar promovat în presă, odată ce nu are la bază vreun control public”.

Operaţiunea urmează să fie finalizată la sfârşitul lui 2018, după obţinerea autorizaţiilor în domeniul reglemntărilor.

Grupul canadian Bombardier ar putea să intre în grup, într-o a doua etapă, cu activităţile sale feroviare, potrivit cotidianului german Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).

Alstom are 32.800 de salariaţi, iar Siemens Mobility (branşa feroviară) are 27.100. O fuziune între aceste două grupuri a fost deja studiată în 2014, însă a eşuat.
Alstom a preferat să-şi cedeze activităţile în domeniul energetic grupului american General Electric şi să-şi recentreze activitatea în domeniul feroviar.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 2375
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06


Înapoi la Alte țări din Europa


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori