Transportul în lumeEuropaGermania / DeutschlandDusseldorf, Dortmund, Essen, Duisburg, Solingen, Wuppertal și Mülheim an der Ruhr (VRR)

 

Topic: Wuppertal: Schwebebahn

10 posts, 4386 views
Wuppertal: Schwebebahn Robert24

Wuppertaler Schwebebahn supranumit si "tramvaiul suspendat" sau "tramvaiul cu rotile-n sus" este principala atractie din Wuppertal.
Wuppertal-ul, fiind un oras pe o vale ingusta populata, ducea lipsa unui sistem de transport rapid, iar autoritatile au vazut un potential chiar in raul Wupper - de ce nu s-ar construi un sistem de transport peste rau?  A fost proiectat de Eugen Langen cu intentia de a fi vandut in Berlin. A fost construit intre 1897 si 1903, primul segment dandu-se in exploatare la 1 martie 1901. Schwebebahn este inca utilizat si astazi, fiind principalul mijloc de transport din Wuppertal cu aprox. 25 milioane de pasageri / an.

Traseul se intinde pe o distanta de 13,3 km (20 statii), la o inaltime de aprox. 12m peste raul Wupper, intre Oberbarmen si Sonnborner Straße (primii 10 km) si la aprox. 8m pestre strazi intre Sonnborner Straße si Vohwinkel (ultimii 3,3 km). Durata unei calatorii este de aprox. 30 de minute. Sistemul este operat de Wuppertaler Stadtwerke (WSW) in cadrul asocierii VRR (Verkehrsverbund Rhein-Ruhr) - cea mai mare asociere de transport din lume.



 


Re: Wuppertal: Schwebebahn Robert24

Prezentare generala

Wup i00.jpg (197.28 KB; downloaded 4109 times)

Wup i01.jpg (468.4 KB; downloaded 4112 times)

Wup i02.jpg (407 KB; downloaded 4117 times)

Wup i03.jpg (395.62 KB; downloaded 4115 times)

Wup i04.jpg (384.4 KB; downloaded 4117 times)

 


Re: Wuppertal: Schwebebahn Robert24

Wup i05.jpg (338.43 KB; downloaded 4115 times)

Wup i06.jpg (321.05 KB; downloaded 4114 times)

Wup i07.jpg (279.25 KB; downloaded 4114 times)

Wup i08.jpg (353.58 KB; downloaded 4108 times)

 


Re: Wuppertal: Schwebebahn Robert24

Flota curenta este formata din 27 vagoane articulate, construite in anii '70. "Tramvaiul" are 24m lungime. Viteza maxima este de 60km/h.
In noiembrie 2011, Wuppertaler Stadtwerke a semnat un contract cu  Vossloh Kiepe pentru furnizarea a 31 de noi vagoane articulate, pentru a le inlocui pe cele curente. Noile vagoane vor fi fabricate in Valencia, Spania. In prezent, cele actuale opereaza cu o tensiune de 600V. Cele noi insa vor opera pe 750V.

 


Re: Wuppertal: Schwebebahn Robert24

3
Wup SB03a.jpg (316.39 KB; downloaded 4112 times)

Wup SB03b.jpg (338.59 KB; downloaded 4115 times)


13
Wup SB13a.jpg (409.41 KB; downloaded 4124 times)


19
Wup SB19a.jpg (361.64 KB; downloaded 4113 times)

 


Re: Wuppertal: Schwebebahn Robert24

23
Wup SB23a.jpg (418.82 KB; downloaded 4111 times)


28
Wup SB28a.jpg (427.14 KB; downloaded 4116 times)

Wup SB28b.jpg (368.25 KB; downloaded 4122 times)

Wup SB28c.jpg (346.97 KB; downloaded 4106 times)

 


Re: Wuppertal: Schwebebahn BodoMinea

Deși nu e cel mai eficient ca și costuri de întreținere, funcționează pentru ei și cară anual mai mult decât populația României. Nu-i un număr demn de mass rapid transit, dar este un sistem iconic al orașului, care și-a păstrat forma inițială și a fost adus la zi - acum are și sistem de automatizare. Și flota de trenuri a fost reînnoită, împreună cu cosmetizarea stațiilor, refacerea pe alocuri a structurii și introducerea unor curbe mai suportabile ca zgomot și vibrații, care s-a terminat în urmă cu câțiva ani. Vă atașez și filmulețul de prezentare oficial, este unul recent și foarte frumos realizat.



Sper să ajung să văd acest mijloc de transport în realitate, pare o experiență interesantă.

 


Re: Wuppertal: Schwebebahn BodoMinea

BodoMinea wrote:
Sper să ajung să văd acest mijloc de transport în realitate, pare o experiență interesantă.
Zis și făcut! După vizita mea la InnoTrans Berlin am deviat din drumul de întoarcere spre țară prin regiunea Westfalia a Germaniei. Aici se află unul dintre puținele sisteme de acest fel din lume - Wuppertal (352,390 locuitori; 168.41 km2), un oraș situat pe mai multe coline (motivul inițial al implementării acestei soluții - inaugurate în 1901) are o rețea de transport public ce include o linie de metrou ușor... cu calea ferată deasupra vehiculului! Calea ferată suspendată a fost vizibilă cu câteva minute bune înainte de oprirea trenului ICE în stație, deoarece traseul acesteia ajunge până în extremitățile orașului.
Ceva ce noi am considera a fi un roller-coaster îi duce pe wuppertalieni la serviciu sau facultate zilnic - mijlocul de transport numit Schwebebahn: stația Hauptbahnof m-a întâmpinat la coborârea din tren. Vagoanele articulate aduc ca aspect a metrou ușor sau alt tip de cale ferată urbană, însă mecanismul de agățare și propulsie, împreună cu ușoara legănare la deschiderea ușilor proiectează unui om nefamiliarizat ideea de „telecabină” la prima vedere din cauza agățării. Prima impresie negativă a fost legată de faptul că biletele fizice pentru călătorii individuale nu se puteau achiziționa cu un card bancar nici de la automate, nici de la ghișeele partenerilor. A trebuit să scot bani de la ATM pentru a cumpăra bilete, al căror preț variază de la 2.5 la 2.8 EUR în funcție de mijlocul de achiziție. Ulterior am avut o experiență foarte bună cu ticketing-ul asocierii de companii de transport „VRS” - prin intermediul aplicației acestora mi-am achiziționat un bilet de transport unic, pe care l-am folosit în ziua plecării: acest bilet din categoria Regio 5 a fost achiziționat direct de pe smartphone, plătit cu cardul, validat cu un QR code și mi-a permis călătoria atât de la cazare la gară cu metroul ușor suspendat (care circula începând cu 5.00 AM), dar și cu trenurile suburbane/regionale de care aveam nevoie pentru a ajunge la aeroportul din Köln. Aceași aplicație prezenta și informații în timp real din circulația transportului public, fiind conectată la dispeceratele care măsoară întârzierile și putând să sugereze conexiuni alternative la nevoie.

Călătoria cu Schwebebahn: o experiență plăcută, cu vedere asupra râului Wupper, intersecțiilor din oraș, zonelor verzi din suburbiile orașului, a anumitor corpuri din universitatea acestui oraș și a bibliotecii plutitoare, a clădirilor cu arhitectură clasică sau a cartierelor mai moderne, o călătorie lină dar și legănată într-o anumită măsură (mai mică în vagoanele noi). Trenurile au geamuri mari, care permit admirarea peisajului, sunt dotate cu sistem de informare compus din anunțuri audio și afișaje LED, au afișate informații despre folosirea transportului în comun și hărți. Stațiile sunt accesibilizate, existând lifturi de la nivelul străzii până la peron și subtraversări ale șoselei prin pasaje care au și rampă și scări în zonele unde sunt stații. Sistemul este semnalizat prin oraș printr-un „totem” uniform. Afișajele din stații indică direcția și ecartul până la următorul tren. Nu știam la ce să mă aștept când intervalul a devenit mai mare în decursul unei așteptări într-o stație, dar în câteva minute m-am lămurit - trecea trenul restaurant, un vagon clasic antichizat care se poate închiria pentru evenimente private; îl puteți observa mai jos în galerie și în cele două filmări.

Una peste alta, o inițiativă foarte bună că au reabilitat infrastructura aferentă acestui mijloc de transport. Poate că dacă se proiecta acum se găsea o soluție mai simplă sau mai eficientă din punct de vedere al costurilor de construcție și întreținere, dar acest trenuleț este acum imaginea și simbolul orașului (și el îngrijit și cu clasicul aer sobru dar agreabil și cu pete de culoare, germanic), fiind atât util cât și inedit și atractiv pentru străinii ca mine. Funcționează chiar foarte bine, la peste 80,000 utilizatori pe zi și un singur accident notabil în istorie (1999, un tren a deraiat și a căzut în urma neglijenței unor lucrători la modernizarea căii de rulare), imaginea i se schimbă într-un mod plăcut, stațiile primesc exterioare din sticlă, vagoanele nou-livrate au iluminare plăcută cu LED și un aspect prietenos.

Galerie Foto

Videoclipuri 360
Dacă vreți să experimentați „atmosfera” acestor stații ale unui sistem de transport inedit, vă invit să vă uitați peste filmulețele interactive de mai jos. Puteți urmări ce unghi al capturii doriți „trăgând” cu degetul sau cursorul mouse-ului.





 


Re: Wuppertal: Schwebebahn stefan_br

Cateva cadre din aprilie 2022. Am fost surprins placut sa vad intervale de succedare de 3-4 minute in weekend, evident vorbim de portiunea centrala. Unele statii inca se afla in renovare/restaurare.

IMG_1958.jpg (722.44 KB; downloaded 1732 times)


IMG_1995.jpg (567.13 KB; downloaded 1732 times)


IMG_2059.jpg (786.42 KB; downloaded 1732 times)

 


Re: Wuppertal: Schwebebahn stefan_br

Toamna in Wuppertal  :)



Wuppertal Schwebebahn by Stefan Dache, on Flickr[/img]



Schwebebahn Wuppertal by Stefan Dache, on Flickr

 


Home page  • 
Parent forum: Dusseldorf, Dortmund, Essen, Duisburg, Solingen, Wuppertal și Mülheim an der Ruhr (VRR)  • 
Choose destination

Since our 2257 forum members have written 418808 posts in 5221 topics and 510 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use