Transportul în lumeEuropaGermania / DeutschlandStuttgart

 

Topic: Stuttgart 21

21 posts, 6749 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Stuttgart 21 Goldmund

Aici va voi tine la curent cu cel mai mare santier din UE(declarat oficial), de videouri si cateva date despre acest santier.
Stuttgart21 este cel mai scump santier al DB-AG al tuturor timpurilor si este estimat actualmente la cca. 8 miliarde euro(doar gara subterana si tunelurile adiacente, de legatura)
aici la lucru pe acest urias santier un Ferrari F 500:

https://www.youtube.com/watch?v=WusQUtzEM5A

si drumul pamantului scos din tunel (logistica germana) pana la depunere:
https://www.youtube.com/watch?v=ZfcfaSAvE9g

si santierul din noiembrie 2018, centrul orasului Stuttgart:

https://www.youtube.com/watch?v=83r8fZDGZEk

 


Re: Stuttgart 21 1689

Daca pe Birkenkopf scrie "aici zace molozul Dvs.", la Wilhelmsglück or sa puna una si mai mare cu "aici sint ingropati banii Dvs.".
Cind l-au pus pe hirtie era 5 Miliarde DM. A ajuns la 8. De Euro.
Si contorul merge.
Cred ca sinteti constient ca in momentul in care loveste recesiunea, S21 se transforma in BER2...
Poate DB ar trebui sa se concentreze un pic pe ceea ce e important (ca de exemplu de ce tot sint probleme cu ICE-urile - a se vedea ultima torta din Octombrie (?)) decit sa ingroape bani in proiecte megalomanice ca S21.

 


Re: Stuttgart 21 alliens

Din pacate au si ei proiecte megalomanice pentru tocat bani si nu e singurul...a fost de la inceput un proiect controversat, cu banii aia se puteau rezolva mult mai multe lucruri mici care impreuna ar fi adus mult mai multe avantaje retelei feroviare, dar te pui cu ambitile politicienilor pe banii fraierilor?

 


Re: Stuttgart 21 Goldmund

Daca cad pe ganduri, devin pesimist, daca ma apuc de treaba si realizez ceva, devin un optimist....

Proiectul "Stuttgart 21" are banii asigurati pentru acest proiect. Daca s-ar fi facut gari mai moderne, alte proiecte ale DB-AG, nu ar fi fost bani. Pentru ceva ce va ramane, pentru un proiect deosebit, pentru a uni un tronson de mare viteza intre Paris si Viena(care trebuia dedus printr-o gara in Stuttgart fara sa fie capat de linii!), se gasesc bani, mereu. Aduc aminte cum a fost construit "Podul Suspendat George Washington" din New York City. Orasul nu mai facea fata carutelor de toate felurile si trebuia construit un mare pod peste Hudson, bani nu prea erau (nici atunci)de la primarie, totusi s-a obtinut o finantare si inginerii si proiectantii s-au apucat de lucru. Podul a fost facut doar jumatate, iar toti banii au fost cheltuiti. Bani nu mai erau, totusi constructorul a sustinut ca podul nu poate fi lasat neterminat, primaria s-a imprumutat si in doi ani a fost terminat unul dintre cele mai vestite poduri ale vremii. Mai mult, podul, f. f. scump atunci, este atat de bine facut incat rezista la un trafic de trei benzi sens, sase pe prima platforma, sase pe a doua platforma(!)rezista si la camioanele de azi - o bijuterie! Cate spitale, sau scoli s-ar fi facut cu banii aia? - ar fi spus toti populistii si nestiutorii de atunci...
Landul BW (Baden-Württemberg) este alaturi de Bayern cel mai bogat land din Germania, de aici (plus Hessen)sunt bani pentru toata Germania, pentru UE, pentru ajutorul lumii sarace. Si pentru aici?!?

 


Re: Stuttgart 21 Goldmund

"Stuttgart 21" nu este doar gara centrala subterana, inseamna o multime de tuneluri si poduri pentru a uni aceasta gara de restul sinelor CF care fac parte de magistralele existente . Un exemplu, un pod peste raul Neckar nou:


 


Re: Stuttgart 21 Goldmund

Si o filmare cu o camera speciala la 360 grade a santierului, ( filmari si sub fosta Directie a Cailor Ferate Stuttgart!) :


 


Re: Stuttgart 21 Goldmund

Intai se spune cate linii cf vor dispare(va aparea un mare parc!)Acolo unde cel care face filmul se opreste la betonarea unor armaturi, povesteste cum s-a pregatit terenul pentru acest santier: intai s-a schimbat cursul la  canalizarea unui colector important, apoi deviat metroul(U-Bahn) si apoi deviat trenul suburban(S-Bahn) si abia apoi s-au apucat cu adevarat de acest santier(min 19-20)...


 


Re: Stuttgart 21 Goldmund

Are legatura cu "Stuttgart21":
la aeroportul din Stuttgart va ajunge o linie de cale ferata rapida, dar si U-Bahn(metroul usor din oras) linia U6. Practic din mai multe cartiere din oras, plus de la gara principala a orasului vom putea ajunge in cativa ani si cu U6 la aeroport(in afara de trenul suburban S2 si S3 care ajunge la aeroport de zeci de ani si pe care il luam de la gara)
aici cateceva de pe noul santier:
https://www.youtube.com/watch?v=VWQSCIrtnos

 


Re: Stuttgart 21 Goldmund

1689 wrote:
Daca pe Birkenkopf scrie "aici zace molozul Dvs.", la Wilhelmsglück or sa puna una si mai mare cu "aici sint ingropati banii Dvs.".
Cind l-au pus pe hirtie era 5 Miliarde DM. A ajuns la 8. De Euro.
Si contorul merge.
Cred ca sinteti constient ca in momentul in care loveste recesiunea, S21 se transforma in BER2...
Poate DB ar trebui sa se concentreze un pic pe ceea ce e important (ca de exemplu de ce tot sint probleme cu ICE-urile - a se vedea ultima torta din Octombrie (?)) decit sa ingroape bani in proiecte megalomanice ca S21.


Inteleg nedumerirea ta, dar cred ca in momentul in care Germania da cca 250 miliarde euro anual doar pe ajutoare sociale si alte ajutoare in statul social, sper sa aiba si cateva miliarde pentru cativa ani pentru linia rapida  cf  Paris-Viena care trece prin Stuttgart. Cu aeroportul Berlin e altceva:
proasta proiectare/gestionare si coruptia locala (dintr-un land din fostul RDG!) au adus la intarzieri uriase si un scandal national.

Daca Germania are un aport la UE anual de cateva zeci miliarde euro, anual, e greu de dovedit oamenilor care platesc impozit in Germania ca nu mai sunt bani pentru cel mai important santier al tarii...Logic, nu?
Daca Stuttgart 21 va costa in loc de 4-6-8 miliarde(8 miliarde cat este evaluat azi!)undeva la 12 miliarde, fac pariu ca vor fi bani pentru a fi gata in cativa ani...(chiar m-as bucura sa coste si dublu, doar acest land si cu inca doua landuri (in afara de statul-oras Hamburg)asigura banii
-pentru toata Germania
-pentru o buna parte din dezvoltarea infrastructurii UE...
Ar fi straniu rau ca acest santier sa ramana fara finantare - mai degraba cade luna, dar "Stuttgart 21" nu va ramane fara bani..
:bere:

 


Re: Stuttgart 21 andrei11

Goldmund wrote:
...Cu aeroportul Berlin e altceva:
proasta proiectare/gestionare si coruptia locala (dintr-un land din fostul RDG!) au adus la intarzieri uriase si un scandal national.

Hai omule, las-o baltă ! Iar dăm vina pe << greaua moștenire >> comunistă ?
Eu aș da vina pe greaua moștenire din 1933 / 1934. Că dacă n-ar fi fost episodul 1933 - 1934 n-ar mai fi existat nici RDG... Ce spui ? Poate nici RPR / RSR...

 


Re: Stuttgart 21 Goldmund

Ramai calm, stiu ce am scris, sute de articole citite arata clar coruptia tipica pentru estul Europei, in estul Germaniei, chiar daca ne aflam in ....RFG. Analistii economici din sud, sau vest nici nu inteleg ce se intampla in "Osten", nu inteleg de ex. cum cei de acolo vor alege cu peste 28% AfD, un partid populist ce in vest este ales de doar cca 14 %..., de aproprierea partidelor(unele democratice precum CDU) din estul republicii de...Moscova, etc.. Crede-ma, stiu situatia din Germania.
Cat despre "greaua mostenire" presupun ca au ajuns la urechile multor romani faptul ca Pacea de la Versaille(1919) a fost calalogata de cei mai multi experti istorici si politici ca cel putin o piedica pentru o pace durabila pe continent, Germania trebuind sa plateasca daune de razboi 99 de ani, fiind rupte teritorii mari din tara, economic demontata si obligata la concesiuni absurde, etc. incepand cu 1920.

Blocajul politic impotriva proiectului "Stuttgart21" versus coruptia si incapacitatea specialistilor din estul RFG sa termine un astfel de proiect (BER)nu se supune nici unei comparatii normale, legitime. Este exemplara comparatia intre mere si...pere.

Pe santierul S21 se betoneaza in curand mare parte din planseul garii subterane, o faza costisitoare, cu multa armare, dar s-a si betonat o serie de parti din santier:
https://www.youtube.com/watch?v=HCrfVHA94Gs
iar aici imagini ale santierului din mijlocul orasului, cu city si viile din fundalul imaginilor...
https://www.youtube.com/watch?v=8yYWwV2ZPfY

 


Re: Stuttgart 21 Goldmund

Revin pe acest santier(fiecare poate accesa adresele respective si poate in continuare sa fie la zi cu toate noutatile de pe acest santier mamut) pentru a remarca ce trafic  CF exista pentru un oras cu 600mii loc..
Mobilitatea acestor natiuni dezvoltate este realmente imensa(80% dintre calatorii se fac din pacate cu masina!):
https://www.youtube.com/watch?v=7G12ix6meOE

PS
tot cartierul care se vede in filmul de mai sus(multe cladiri se afla in constructie) este "opera" acestui proiect "Stuttgart21", altfel nu ar fi fost construit niciodata...

:bere:

 


Re: Stuttgart 21 Goldmund

Putina reclama pentru "Stuttgart 21" :

https://www.youtube.com/watch?v=KBIXbeuYQ78

Azi au aparut inca doua filmari facute pe santier ieri, 26.02 unde se betoneaza o "autostrada" care acopera multe canale pt. tot felul de cabluri:

https://www.youtube.com/watch?v=kPmXuMFk5jU

 


Re: Stuttgart 21 Goldmund

Inca un film de la DB, o prezentare "din aer" al santierului, o filmare unde se vad bine acum aceste "palnii" din beton, o adevarata minune inginereasca si o premiera mondiala in domeniu, iar aceste "palnii" se numesc Kelchstützen(plural), Kelch este acel pahar(potir?) din care beau vin credinciosii in Bisericile Catolice, iar "Stütze" inseamna sprijin, suport. Se mai vede si noua statie de metrou Staatsgalerie, vechea statie va fi demolata(sta exact unde intra in tunel noua gara subterana - noua statie va fi gata pana in septembrie si este o statie "deschisa" - am mai scris aici ca majoritatea din Stuttgar a fost pentru un "metrou" cu multe statii "deschise", traseul metroului merge si la suprafata tocmai pentru aceasta dorinta, mai mult, multe statii sunt "deschise", adica ies si intra in tunel dupa ce statie "sta" afara...Asta a fost dorinta majoritatii inca inainte de a veni eu aici, adica prin anii '70....)



 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Stuttgart  • 
Choose destination

Since our 2257 forum members have written 418810 posts in 5221 topics and 510 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use