Regiunile RomânieiOlteniaJudețul DoljIstoria transportului public în municipiul Craiova

 

Topic: Autobuzele Ikarus 260 (ex 280) ale RAT Craiova (1995-2008)

5 posts, 2223 views
Autobuzele Ikarus 260 (ex 280) ale RAT Craiova (1995-2008) andreir14

Aceste autobuze au fost cumparate la mana a doua din Germania, respectiv Ungaria in jurul anului 1995. La origini articulate, ele au fost scurtate in 2003, odata cu sosirea tuturor Prestij-urilor, marcand practic disparitia articulatelor din oras. Nu se stie exact cate au fost in total..

In preajma anilor 2000 circulau urmatoarele masini: 311, 314, 317, 319, 326, 329, 332, 337, 349. De asemenea, mai detineau un Ikarus 255 (DJ 31 RAT), Ikarus 256 (DJ 32 RAT), dar si un Ikarus 266 (DJ 33 RAT), folosite exclusiv pentru conventii.

Ultimele masini ramase au fost retrase din circulatie odata cu sosirea MAN-urilor EL283, fiind casate in vara anului 2008. Mai jos sunt cateva imagini cu acestea:

314, garaj (2007):

0314-Dep-001.jpg (85.9 KB; downloaded 2010 times)


319, in curs de casare (2008):

0319-RIP-003.jpg (57.94 KB; downloaded 2012 times)


DJ 33 RAT, Calea Bucuresti (2007):

1_209.jpg (116.11 KB; downloaded 2010 times)


DJ 32 RAT, Gara Craiova (2007):

3_917.jpg (119.81 KB; downloaded 2021 times)


Sursa imagini: Catalin Ghita, Dragos Anoaica, Stefan Puscasu (Tramclub, Transira)

Mesajul asta are pozele internalizate. Acum ar trebui sa se vada la toti.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele Ikarus 260 (ex 280) ale RAT Craiova (1995-200 ADK

319 pe calea București în august 2007.
Autor: tramfan239


 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele Ikarus 260 (ex 280) ale RAT Craiova (1995-2008) ADK

andreir14 wrote here:
Nu se stie exact cate au fost in total..

Din păcate legat de Ikarusuri în general, observ că în multe locuri nu se știe exact câte au fost, probabil din cauză că au tot venit eșalonat în funcție de cum renunțau și nemții la ele. Nu știi nici exact ce luai, că dintr-un oraș veneau spre exemplu 3 mașini la tine cu kilometraje aproape similare, unul urma să meargă mulți ani, altul doar câțiva ani iar ultimul urma să se defecteze cu ceva ireparabil în câteva luni. Așa luai altele și tot așa, nu le mai țineai evidența exactă deși cei din regie trebuie să știe mai bine câte au cumpărat, cât au circulat mai exact fiecare și eventual de unde au venit autobuzele. Eu unul nici n-am știut că în Ploiești am mers acum câțiva ani cu un Ikarus 280 ex. BKV Budapesta, am crezut că în general sunt fie ex. Germania, fie din cele supraviețuitoare din anii 70-80 (sau chiar ex. ITB, dar multe dacă nu chiar toate aveau afișe cu scris în nemțește).

În Buzău nu-mi e clară situația cu prea multe nici astăzi, știu că au fost 260 și 280, dar câte și de unde mai exact (deși cel mai sigur tot la mâna a doua din Germania), nu știu nici astăzi. La e-mail nu s-a răspuns nici măcar să zică că nu mai au datele necesare, șoferii mai vechi nu spun ceva nou decât "am avut Ikarusuri" dar nimic util în rest. Nici măcar un număr de înmatriculare, un an de fabricație, o linie, e cred că printre puținele orașe care s-au evaporat relativ repede de ele de achizițiile făcute după 1990.

 


Re: Autobuzele Ikarus 260 (ex 280) ale RAT Craiova (1995-2008) andreir14

Si eu am crezut, la randul meu, ca in Craiova au circulat Ikarus-uri aduse din Germania. Insa, din cate am inteles, mai toate Ikarus-urile 280 (si ulterior 260, dupa scurtare), care au circulat la Craiova, ar fi fost aduse din Budapesta la inceputul anilor '90 (1992-1993, cam asa), si nu in 1995, cum se stia initial.

Oricum, pana la perioada RAT (adica din 1991), fostul IJTL a mai avut autobuze Ikarus in parcul auto: modelele 180 si 556, care au circulat in anii '70 (conform spuselor dlui. Gruia Hilohi), respectiv 280-urile aduse de la Bucuresti, inainte de 1989.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele Ikarus 260 (ex 280) ale RAT Craiova (1995-2008) ADK

Cred că cele craiovene erau 280.00, adică fix din ediția care a fost și 2198 ploieștean. Acum, regiile mai "mari" se mai puteau delecta înainte de 1989 și cu autobuze de import, cumpărate chiar de noi, nu peste tot puteai vedea Ikarus sau IK4, că nu toți își permiteau un preț puțin mai mare + transportul și probabil alte taxe care trebuiau suportate într-o situație de genul.

Tot pe atunci, mulți au avut aceleași autobuze și tramvaie fabricate în aceeași perioadă sau puțin după cu cele cumpărate ulterior anului 1990, dar exploatarea noastră (aglomerația de atunci) le-a pus "capac" dar și din cauza mentenanței, că economia de atunci era și cam exagerată (s-a spart un stop, lasă că nu-ți trebuie stopuri, motorul să meargă, s-a spart un geam, lasă că-i vară, mai spre iarnă punem un placaj, n-ai baterii bune, nu mai oprii motorul, ai grijă doar să nu "moară" când pleci de pe loc, și alte lucruri de genul ăsta tocmai "exemplare") dar și a calității slabe. Față de nemți și nu numai, care le-au exploatat puțin, au avut mentenanța la zi de pe porțile fabricii până au ajuns la noi, și o calitate mai bună a mașinilor.

Totuși, o parte din 280-urile bucureștene (nu știu cât și din 260, că au fost puține) mai "rezistau" dacă NC nu le vroia exportate din capitală, sau mai degrabă, să circule în București noile autobuze DAC iar cele de import și care mai merg să plece la alții.

 


Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului public în municipiul Craiova  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 421095 posts in 5245 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use