Regiunile RomânieiOlteniaJudețul DoljIstoria transportului public în municipiul Craiova

 

Topic: Discuții despre istoria transportului public din Craiova

7 posts, 3936 views
Discuții despre istoria transportului public din Craiova Gabi23

Pe site-ul oficial al RAT SRL Craiova sunt postate fotografii din timpul construcției rețelei de tramvai: ”Datorita necesitatii reducerii consumurilor energetice la nivel national, in anul 1987, in muncipiul Craiova s-a introdus transportul in comun cu tramvaiul, pe un traseu de 18,4 km cale dubla, care facea legatura intre platformele industriale de est si vest ale orasului.”

http://www.rat-craiova.ro/despre_noi.php

istoric_0.jpg (221.64 KB; downloaded 3582 times)
istoric_1.jpg (213.78 KB; downloaded 3585 times)
istoric_2.jpg (166.93 KB; downloaded 3584 times)
istoric_3.jpg (205.3 KB; downloaded 3585 times)
istoric_5.jpg (176.5 KB; downloaded 3585 times)

 


Re: Discuții despre istoria transportului public din Craiova andreir14

In preajma anilor 90, IJTL/RAT a transformat cateva autobuze IK4, respectiv DAC 112 UDM in autobuze decapotate, cunoscute popular sub denumirea de "gondole". Acestea au circulat, fireste, pe perioada verii, pana spre jumatatea anilor 2000, cand ultimele DAC-uri gondole au fost retrase definitiv si casate. Conform unui articol din Gazeta de Sud, in 2002 mai existau 7 astfel de autobuze, care se doreau a fi casate cat mai repede posibil.

De asemenea, doua cadre cu astfel de vehicule:

Gondole IK4 pe Calea Bucuresti in 1996 (sursa: Joachim Kaddatz)

Screenshot_20201227-001042__01.jpg (165.44 KB; downloaded 1979 times)


Gondola DAC 112 UDM #249 in fosta autobaza 1 Mai (autor necunoscut, poza preluata de pe Tramclub)

FB_IMG_1609058217858.jpg (24.16 KB; downloaded 1971 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre istoria transportului public din Craiova ADK

Mie unul nu mi-au plăcut niciodată modificările astea, era să aibă și Bucureștiul o "gondolă" pe DAF-ul 760 și probabil l-ar fi avut și nu numai pe el dacă nu se schimba directorul prin anul 2010.

Deși prin anii '90-2000, astea erau soluțiile dacă vroiai autobuze "turistice" cu ce exista prin garaj preferabil apropiindu-se de casare. Te chinuiai juma de zi să tai 3 sferturi din plafon ca mașina să mai circule doar câteva veri, pe când la DAC mai bine au scos geamurile dar au păstrat scheletul chiar de au dat plafonul jos și au pus o copertină ceva că se vede lumina prin el (plus au prelungit tabla la șofer să n-ajungă ploaia, dacă se întâmpla), față de IK4 care au procedat oarecum mai prost. Cred că au fost zile cu "vremea probabilă" primele 2 curse soare, a 3'a cursă ploaie torențială, de trebuia să stea și șoferul cu umbrela iar în garaj că era vară că era iarnă autobuzele trebuiau ținute în hale. Mă gândesc și eu că pe termen lung nu erau o soluție find pur și simplu o improvizație.

 


Re: Discuții despre istoria transportului public din Craiova ByOnu

Si in Piatra Neamt a existat un DAC 112-UDM gondola. Am circulat cu el pe la inceputul anilor 2000.

Problema este ca astea sunt autobuze-fumigena, cu esapamentul pe la jumatatea vehiculului, nu in spate. Dupa vreo 10 minute coborai ametit din ele.

 


Re: Discuții despre istoria transportului public din Craiova WT_fan06

Prelungirea țevii de eșapament până în spate nu era o modificare dificilă. Aceste "gondole", precum și tractoarele cu remorci folosite pe post de "titi-car" pe litoral sunt un simbol al vremurilor mizere pe care le-a traversat România la trecerea dintre milenii...

 


  • EMDiesel63
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre istoria transportului public din Craiova EMDiesel63

În Craiova au circulat și autobuze Ikarus 556 , pe lângă  IK 4 și TV 20U, după cum ne dovedește această imagine luată la începutul anilor 1970 în fața gării feroviare.
Sursa: https://www.facebook.com/TurismAltadata
Craiova.inthe1970s.jpg (67.13 KB; downloaded 1016 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC 112 UDM ale RAT Craiova (198x-2020) ADK

andreir14 wrote here:
Ideea autobuzelor gondola a fost abandonata inca de la inceputul anilor 2000, am facut referire la acest lucru in sectiunea dedicata discutiilor despre istoria TP-ului din oras, unde este si un articol din 2002 care abordeaza tema asta. Practic, au incercat sa le inlocuiasca cu acele Prestij-uri interurbane, luate in 2000, insa proiectul n-a avut succes si au sfarsit si alea pe liniile urbane.  Mai tarziu de 2006-2007 nu stiu sa mai fi circulat vreun astfel de autobuz, care oricum erau pe trasee doar sezonier, perioada in care RdS-urile erau inca folosite pe traseele din oras, iar Breda Menarini circulau bine-mersi la Roma (ca idee, ele au venit la Craiova in 2009).

Pe tema asta, bine ar fi sa dezbatem in continuare in topic-ul pentru discutii diverse.

Cunosc. Nu știu însă când a dispărut 248, DAC-ul turistic. Intuiam că maxim odată cu ultimele Ikarusuri, adică în 2008, de mă gândeam în acea perioadă cu ce autobuz putea fi înlocuit. Dar nu se mai dorea, de fapt, recitind că în 2002 se doreau cât mai repede de casat orice astfel de autobuz.

Apropo de Breda. Undeva pe forum întrebasem ce autobuz aduce vocal cu DeSimon, am uitat că în singura vizită la Craiova în februarie 2018 am circulat puțin și cu aceste autobuze.

 


Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului public în municipiul Craiova  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420662 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use