MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiriDocumentație tehnică

 

Topic: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine)

304 posts, 104699 views
 
Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 22
 
 

📖 Pagination options
Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) subway guru

Tot n-am intzeles...sorry...care sapa...care arc???

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) icee

in partea de jos a tunelului sub traversele de cale, se toarna un oarecare strat de beton... din cate stiu. cred ca are rol de stabilizare si preluare vibratii, suprafata plana si suprafata de montaj traverse.

ma gandesc ca e cam dificil sa te deplasezi cu un zozocar pana nu ai suprafata aia plana..

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) andrei11

Aha, acela pe care va circula trenul de metrou. Eu ma retrag, nu stiu. Guru stie cu siguranta.

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) subway guru

Nu e cazul...Astaldi & Co trebuie sa dea 'la gata' un tunel 'gol' de 5,70m diametru interior, perfect circular...
Retineti un lucru 'insignifiant'...dar esential...nu 'platim' decat 'gaura' de la covrig!!! :lol:  :lol:  :lol:

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) icee

deci punerea in opera instalatii si cale, tine de metrorex s.a

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) subway guru

Evident...dar doar in calitate de 'beneficiar'...nu de constructor...

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) aztec

„Ne vom îndrepta spre staţia de metrou Orizont, cu câte 20 de metri pe zi şi estimăm că vom ajunge la Orizont într-un interval de aproximativ 25 de zile. Apoi vom continua cu săpăturile spre celelalte staţii, respectiv Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei şi aşa mai departe. Scuturile vor funcţiona non-stop. Ele nu se pot opri până nu ajung în staţie. Se va lucra cu muncitori în trei schimburi", a explicat Ioan Rusu, inginerul tehnic de pe șantierul magistralei V de metrou.

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 8902.html#

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) Adrian Rosca

Observati va rog nuanta din articol: "...Potrivit oficialilor Metrorex, săpăturile pentru galeriile subterane ale Magistralei 5 vor începe cel mai devreme în luna ianuarie 2013". Motivul este ca nimeni nu stie care va fi bugetul pe 2013 pentru aceasta lucrare. Sa vedem ce zic si politicienii:
"Bugetul de stat pe anul viitor ar putea fi dezbatut de comisiile parlamentare de specialitate la jumatatea lunii ianuarie, a declarat, joi, vicepresedintele PNL, Dan Radu Rusanu. "Eu cred ca dupa 10-15 ianuarie 2013, comisiile de buget-finante se vor reuni si comisiile permanente ale viitorului Parlament se vor reuni, pentru a aviza viitorul buget, atat pe domenii de activitate, deci pe ministere, cat si bugetul de stat in ansamblul lui", a mentionat Rusanu, la RFI Romania ... conform legii fiscale, in luna ianuarie-februarie, atata timp cat nu ai bugetul aprobat, se va putea cheltui 8,25% din aceeasi suma alocata in anul precedent", a completat PNL-istul." In aceste conditii, bugetul va putea fi aprobat in cel mai bun caz la sfarsitul lui ianuarie sau chiar februarie, asa ca pana atunci nu prea sunt sperante sa porneasca TBM-urile.

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) subway guru

DE multe ori lumea intreaba 'bine, bine, dar care e cel mai mare TBM???'
Raspunsul e ...Berta
vezi aici 'detaliile'
http://tunneltalk.com/TunnelTech-Dec12- ... eattle.php
Inainte de Berta, cel mai mare era un TBM Herrenknecht la Skt. Petersburg...

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) subway guru

Ceva de genul asta (bine, nu chiar de record mondial...) e necesar si pentru proiecte de gen Uranus pe sub dealul parlamentului, suspendata 'ingropata' pe sub Herastrau ori legatura pe sub Dunare in zona Braila-Galati cu Dobrogea...
Daca vorbim despre TBM-uri pentru cai de comunicatie, sunt trei dimensiuni 'standard' (in ordinea crescatoare a diametrului):
- tunel metrou;
- tunel CF;
- tunel rutier.
TBM-ul de metrou e cel mai mic si nu se potriveste nici pentru CF si nici pentru sosea...(asta ca sa inteleaga si 'visatorii' atehnici... :mrgreen: )

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) subway guru

Si inca o chestiune de 'background':
Berta...si proiectul de la Seattle s-au nascut...ca o reactie la criza mondiala!!!
La noi...care ar fi 'reactia'??? ...  :?:  :?:  :?:
Fara a avea vre-o 'tenta politica', intreb si eu 'ca tot omul', poate ne lumineaza cineva, Dl Sova, Dl Fenechiu, Dl Dragnea ori Dl Ponta...ca Dl Antonescu clar n-are treaba cu astea...decat la votarea bugetului!

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) subway guru

subway guru wrote:
Si inca o chestiune de 'background':
Berta...si proiectul de la Seattle s-au nascut...ca o reactie la criza mondiala!!!
La noi...care ar fi 'reactia'??? ...  :?:  :?:  :?:
Fara a avea vre-o 'tenta politica', intreb si eu 'ca tot omul', poate ne lumineaza cineva, Dl Sova, Dl Fenechiu, Dl Dragnea ori Dl Ponta...ca Dl Antonescu clar n-are treaba cu astea...decat la votarea bugetului!

Si ca sa explicitez un pic, sa nu para chiar asa 'cazute din plop':
Dl Sova, autostrada spre Brasov va fi cu tunele sau tot o tampenie cu viaducte imense care strica tot 'peisagiul'???...ca noi doar asa stim?
Dl Fenechiu, calea ferata pe Valea Oltului cum va ramane...tot asa...daca pica un bolovan...se intrerupe circulatia?...sau facem si noi niste tunele?...ori daca nu le-au facut stramosii nostri romanii... :twisted:  ramane 'cum a cazut'... :lol:
Iar de la Comarnic la Brasov ramane 'mocanitza'? Ori facem si noi o linie CF cum se cade, 'cu tunele'???
Ca nu cred ca farmecul la Predeal e ca urca marfarul la 1000 m altitudine doar ca sa traga mecanicul tzignalul ca sa deranjeze turistii din somn cand cupleaza doua locomotive in loc de una...
Dl Dragnea, daca metroul trece la PMB, trece doar cu bugetul de exploatare (adicatelea doar cu subventia la bilet) sau trece si cu un buget consistent de dezvoltare?
Dlui Ponta, nu-i doreasc decat sa nu scape din vedere ca bugetul e piatra de temelie pe dezvoltarea economica, locuri de munca si bunastarea generala, in negocierile 'extrem de dure' cu FMI.
Iar Dlui Antonescu, parlamentarilor si 'Opozitiei' le doresc sa bage 'amendamentele' necesare dezvoltarii infrastructurii de transport nu 'lacasurilor' bisericesti!
Dlui Zgonea-CFDP...nu-i doresc nimic altceva nimic decat sa nu unite ceea ce a invatzat in facultatea de profil...
As fi tare curios daca Dl Zgonea-CFDP a discutat vre-o data trebile astea cu Dl Prof univ dr Anghel Stanciu -CFDP...acolo la ei in grupul PSD...
Sper ca m-am 'clarificat' destul...
Ar mai fi si multe altele, dar v-am 'plictisit' destul! :lol:
Intelegeti ce intreb eu aici?
Vom avea oare ceva mai multe 'placutze' cu...inceput de Sova, Fenechiu, Dragnea, Pomta, Antonescu, Oprescu si terminat de ... Who knows???

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) andrei11

subway guru wrote:
Iar de la Comarnic la Brasov ramane 'mocanitza'? Ori facem si noi o linie CF cum se cade, 'cu tunele'???

Nu m-am prins...Eu alt traseu nu vad, decat sa ne aflam in traba sa facem un tunel Comarnic - Brasov, dar  nu vad cui i-ar folosi.
Nici n-ar fi mult, pana-n 50 km.
Si in loc de gari in statiuni statii de metrou. Pardon, de tren.
Raman la parerea ca a fost banc de week - end sau e ceva mai subtil pentru mintea mea.

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) subway guru

N-a fost niciun banc de weekend, sunt lucruri fundamentale pentru viitorul Tarii Romanesti ca natiune...si nu obisnuiesc sa 'glumesc' atunci cand e vorba despre viitorul natziei mele!
Daca vrei, facem un seminar la nivel student CFDP anul unu 'pregatitor', dar nu aici ca am luat-o pe 'brazde' de mult...

 


Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Documentație tehnică  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use