MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiriDocumentație tehnică

 

Topic: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine)

304 posts, 103110 views
 
Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 22
 
 

📖 Pagination options
Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) cristi20

Inca un exemplu, mai explicit, din Rusia.


 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) survola

de pe http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=325343&page=104

"Well, if I not mistaken, currently there are working 8 TBMs in Moscow:
2 TBMs: "Delovoy Tsentr" - "Park Pobedy" (Line 8);
2 TBMs: "Lomonosovsky Prospekt" - "Park Pobedy" (Line 8);
1 TBM: "Ramenki" - "Lomonosovsky Prospekt" (Line 8);
2 TBMs: "Khodynskoye Pole" - "Delovoy Tsentr" (Third Interchange Contour);
1 TBM: "Khodynskoye Pole" - "Petrovsky Park" (Third Interchange Contour)."

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) AdrianD

Va rog sa nu radeti, dar eu nu sunt un specialist si este posibil sa se mai fi discutat pe acest forum. Am vazut astazi la Muzeul CFR de la Gara de Nord macheta unui utilaj care se numeste scut mecanic si care, dupa mine, cam seamana cu TBM-ul asta. Din ce am inteles de la o doamna de acolo, utilajul, care a fost produs la noi in tara, a fost folosit atat pentru saparea unor tuneluri pentru liniile de tren, cat si pentru metrou. Stiti mai multe despre acel utilaj? Din pacate nu pot sa incarc pozele cu machetal, cred ca nu am voie pe acest forum. Va multumesc.

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) andrei11

Deabia asteptam sa pui pozele, bineinteles ca ai voie sa pui pozele respective.
Chiar te rugam.
E deschis muzeul CFR ? Are program ?
E diferenta intre un Trabant si un Mercedes.
Cu alte cuvinte, amandoua masinile te duc din punctul A in punctul B dar depinde cu ce viteza, cu ce siguranta si cu ce confort.
Asteptam pozele, nu ne mai tine in suspans !

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) Costin

Probabil pozele sunt prea mari si trebuie redimensionate. Sau le poti incarca pe un site extern (cum ar fi http://www.flickr.com), care iti da apoi optiunea de a incarca pe forumuri (iti da codul pe care trebuie sa il scrii aici sau pe orice alt forum).

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) AdrianD

Multumesc, am rezolvat. Acum, eu vad ca utilajul asta are in fata un fel de cupa de excavator, dar mi s-a spus ca ar fi existat si cu disct rotativ. Poza cu detaliile tehnice este un pic miscata, dar cred ca se intelege ce scrie.

http://www.flickr.com/photos/32167107@N07/9163245223/
http://www.flickr.com/photos/32167107@N ... otostream/
http://www.flickr.com/photos/32167107@N ... otostream/

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) andrei11

Acesta este un scut de conceptie 1910 si nu de la noi din tara.
Initial in fata lucrau mineri cu tarnacoape / picamere. La scuturile de generatia a II - a li s-a montat o cupa de excavator in fata care sa inlocuiasca minerul.
Au fost fabricate un numar de 10 scuturi, dar nu au lucrat efectiv niciodata toate 10.
Ca viteza de lucru este adevarat ce scrie, se realizau cam 3 metri de tunel / 24 ore.
De fapt denumirea acestui utilaj este ceva de genul "Scut semimecanizat pentru blablabla".
Singura asemanare cu actualele TBM - uri este ca sapau amandoua tuneluri.
Cum ti-am spus mai inainte, diferenta intre un Trabant si un Mercedes.
Bine, pentru ca sapau amandoua tuneluri era  obligatoriu urmatoarele :
- Sa aiba un mecanism de sapat ( cum am spus, la primele scuturi era un miner cu tarnacopul / picamerul in fata )
- Sa aiba un dispozitiv  de sprijinire a tunelului deabia sapat
- Sa aiba un mecanism de preluare si fixare a boltarilor pe pozitie
- Sa aiba un mecanism de evacuare a pamantului rezultat
- Sa aiba un mecanism de inaintare
- Sa aiba un mecanism de ghidare
Repet, conceptia nu e romaneasca si este un scut care a sapat tunelurile de metrou pe sub Londra prin anii 1910.
Scuturile de metrou nu au avut niciodata in fata un dispozitiv de taiat rotitor

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) AdrianD

Multumesc. Am gasit pe net si un domn care spune ca a proiectat chestiile astea.

http://ro.linkedin.com/pub/adrian-slimac/47/9a6/811

A proiectat în 1975 Scutul circular Ǿ7,5 m pentru Metroul Bucureşti executat în10 exemplare, cu care s-au realizat tunelurile de la metrou şi în 1976 Scutul circular Ǿ 9 m, generaţia 3, pentru tuneluri feroviare, executat în 6 exemplare.

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) andrei11

Hai sa ne lamurim.
Esti din Bucuresti ? Tramvaiele V 3 A le cunosti ?
Sunt furate de la nemti, de la un tramvai de-al lor, i - au facut oarece modificari minimale, chestii in loc de faruri rotunde faruri dreptunghiulare, etc, etc  dar el practic e vagonul nemtesc.
Scuturile sunt de la englezi si este un proiect de-al lor de prin  anii 1910 - 1915.
N-a proiectat nimeni nimic, a, ceva de genul banda transportoare in loc sa aiba 31,35 metri avea 32,05 metri, gata modoficarea, asta se cheama ca e scut romanesc.
Nu, e scut englezesc de mai bine de 100 de ani.
Sau latimea benzii tansportoare in loc de 42 cm era 45.
Deci scutul englez avea banda transportoare de 31,35 metri si latimea de 42 cm, iar al nostru 32,05 metri / 45 cm.
Asta e singura deosebire esentiala.In rest sunt identice.
Treaba cu banda transportoare am spus-o din burta, inlocuieste-o cu orice vrei tu.
Uite si tramvaiul nemtesc dupa care a fost furat V 3 A - ul.
Trebuie sa ne vedem masura vorbelor noastre si sa spunem adevarului pe nume, nu sa ne insusim noi proiecte care de fapt nu sunt ale noastre.
27.jpg (115.71 KB; downloaded 3864 times)

A, ca au fost construite la 23 August cu minereul de fier al nostru si utilajele noastre, da, asta e adevarat, dar schitele au fost luate de la englezi.
Nu le-am furat, ca in cazul tramvaiului, ni le-au dat moca, ia aminte ca sunt schite din anul, 1905 - 1907, ce bani sa-ti mai ceara pe ele, cine sa se apuce in 1975 sa consrtruiasca scuturi de sapat dupa schite din 1907 ? Trebuia sa fi nebun la cap. Uite ca noi am fost.
Si ca sa lamurim aspectul cu V 3 A, sa stii ca primele serii au fost tot cu 4 usi ca cel din poza, mai tarziu au aparut tramvaiele cu 5 usi - in acest caz pozitioanara usii 3 a fost usor modificata. Dar el practic tot tramvaiul nemtesc este "la baza". Si inca o chestie : alor nostri le-a iesit un tramvai de doua ori mai greu decat "originalul", desi a fost copiat bucatica cu bucatica dupa original.
Mai stiu si alte utilaje ( mai ales agricole ) declarate  ca si originale, dar copiate de exemplu de la Italieni. Surub cu surub si modificate eventual semnalizatoarele.

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) AdrianD

Da, stiu ca s-au furat multe din strainatate.

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) subway guru

Hai sa nu incurcam borcanele...
Cel din poze e scutul de 9,10m pt calea ferata...
La metrou, diametrul exterior al scutului e de 6,5m
Singura data cand s-a folosit la metrou scutul CFR de 9m a fost la Statia Basarab2, dar nu cu excavator in front...terenul de capitala nu permite...
De acel domn ce se lauda singur n-a auzit nimeni si nici nu se stie ce 'a proiectat' dumnealui, proiectantul scuturilor romanest se numea altfel, Dumitrescu, daca nu ma inseala memoria...daca nici macar diametrul scutului de metrou nu-l cunoaste, nu-mi dau seama ce exact ar fi proiectat...
A existat in Bucuresti si un scut 'mecanizat', de diametru mai mic, cu freza in front, la ICED, pt sapat canale colectoare, de productie englezeasca...
Dar toate astea nu seamana defel cu TBM-urile EPB moderne...
restul sunt...povesti de adormit copiii mici...sau adultii 'hadicapati' la IQ!
Alles Klar???

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) AdrianD

Deocamdata vad ca nu le-au dat drumul la 1 iulie la cele de la Academia MIlitara, asa cum ziceau ca e posibil.

 


Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) Robert24

S-a terminat treaba la Orizont cumva? Pana atunci nu da drumul la niciun TBM... Si asa mai trece un an  :evil:

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Despre TBM-uri (Tunnel boring machine) Utilizator anonim

Pentru cei curiosi puteti intreba la Metrorex ce se intampla acolo, ca ei dau ok-ul pentru devierea traficului si continuarea lucrarilor. Pana atunci nu se face nimic. Fara devieri de trafic pot fi finalizate Favorit, Tudor Vladimirescu, Romancierilor si Valea Argesului.

 


Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Documentație tehnică  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419381 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use