Această interfață a forumului va fi în scurt timp retrasă definitiv și înlocuită cu una nouă.
Noua versiune este în prezent în teste și disponibilă aici:
https://beta.forum.metrouusor.com/
[X] Închide

 

⚠️ Încearcă noul forum!

Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a magistralei 2 (2019 - 20xx)

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde George » Joi, 12 Dec 2019, 17:28

Foarte interesant!
Bine zis măr otrăvit....
Acum înţeleg un pic mai bine ideea de a obţine altă semnalizare pe M5...pentru a scăpa de monopolul Bombardier!
Pe de altă parte, gândind ca la şah, în pasul 3, dacă şi când se va extinde M5, va exista aceeaşi problemă (sau una similară), respectiv sistemul de semnalizare pe tronsonul central va trebui să fie furnizat de Alstom sau să fie compatibil cu acesta, ceea ce probabil va necesita unele deschideri de la Alstom, exact ca cele pe care ei le cer acum bombardierilor.
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2370
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde punmeister » Joi, 12 Dec 2019, 17:36

subway guru scrie:N-as putea nici confirma nici infirma astfel de dedesubturi de <inside>, spun doar ceea ce se vede si din satelit cu un ochi cat de cat profesionist.
As mai face o singura precizare, ramele sunt suedeze si interlockingul e italienesc, nu au cine stie ce miros de sirop de frunza de artar, tot asa cum dimetronicii sunt spanioli cu eticheta nemteasca.
Fişiere ataşate
S7300504.jpg
Boghiu BM2/21
S7300504.jpg (236.38 KiB) Vizualizat de 2059 ori
Screenshot_20191212-173542_Chrome.jpg
Boghiu C20
Screenshot_20191212-173542_Chrome.jpg (483.91 KiB) Vizualizat de 2059 ori
Avatar utilizator
punmeister
 
Mesaje: 4767
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde subway guru » Joi, 12 Dec 2019, 20:45

@George
Acum intelegi mai bine <inclestarea> celor doi vajnici combatanti pentru M5!
Maine trecem la punctul 2. Dreptul de proprietate. :bere:
Dupa care incercam sa deslusim unde <bate> contestatia Alstom! :yes:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 12193
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde subway guru » Mar, 07 Ian 2020, 21:15

Siguranta circulatiei are componente <hardware> imbarcate+fixe si <software>, softul fiind <cheia>.
Cum bine stim toti proprietatea intelectuala la software e <sacrosancta>...si depinde ce fel de licenta de utilizare platesti.
Daca e doar licenta de utilizare (ca la majoritatea sistemelor de operare pentru calculatoare comercializate) esti legat de maini si de picioare si la mila furnizorului (cum e in cazul cu Bombardier sau cu Dimetronic), ai doar codul masina, fara drept de multiplicare ori de modificare...
Teoretic ar fi metoda de <reverse engineering> dar legalmente e considerata piraterie si furt.
Revenind la Bombardier vestea proasta e ca firma intentioneaza sa se retraga de pe piata romaneasca si sa ne lase cu ochii in soare...adio modernizare M2 (ori M1+3) sau reconformari la E1 pentru acomodarea cu M5...nashpa rau de tot...
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 12193
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde Goldmund » Vin, 17 Ian 2020, 11:30

Am mai spus-o, de prea multi specialisti si contracte sofisticate nu ducem lipsa.
(probabil)Noi
vrem sa vedem luminita la capatului tunelului(in sensul real, concret)
Avatar utilizator
Goldmund
Membru Silver
 
Mesaje: 2402
Membru din: Sâm, 05 Iun 2010, 21:04

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde subway guru » Vin, 17 Ian 2020, 17:51

N-am inteles unde <bati>, m-a rugat un coleg sa explic niste aspecte mai incurcate, ce ai fi vrut? Daca donsoara Luminita e inca lipsa la apel sa aprindem niste lumanari? Am preferat totusi o lanterna de buzunar...
:bere:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 12193
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Știri și articole din presă

Mesajde George » Mie, 22 Ian 2020, 17:43

Pe de altă parte, problemele semnalate de Alstom sunt reale - posibilitatea de a lucra doar în timpul nopţii (ar fi bine - dar de văzut şi în ce orar) şi adaptarea softurilor Bombardier, ca şi nebunia cu Windows XP.
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2370
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Știri și articole din presă

Mesajde subway guru » Mie, 22 Ian 2020, 17:56

Asa e, retragerea contestatiei e doar un semnal ca problemele raman si nu se rezolva nimic printr-o simpla contestatie.
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 12193
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Știri și articole din presă

Mesajde shoppy » Joi, 23 Ian 2020, 00:07

Nu are treaba Windows XP, Transelectrica are servere pe XP in peste jumatate din statii, Muntenia Nord in toate, chiar si toate tramvaiele Ch si CA ale STB, un XP neconectat la internet, cu un Intel Atom Dual Core, fara piese in miscare(racire pasiva si fara hdd cu platane), cu un SDD de 2g pentru SO si inca unul pentru soft, cu un soft fara "scurgeri de memorie" si care isi sterge periodic logurile, este extrasuficient pentru un SCADA, si tinut intr-o camera cu temperatura controlata si peste 10 ani tot online o sa fie.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK
Canal YouTube reportaje lucrări de infrastructură
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 9571
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Știri și articole din presă

Mesajde subway guru » Joi, 23 Ian 2020, 09:35

Pe partea electrica la metrou serverele SCADA sunt pe UNIX.
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 12193
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Anterior

Înapoi la M2 • Modernizarea infrastructurii existente


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori