Această interfață a forumului va fi în scurt timp retrasă definitiv și înlocuită cu una nouă.
Noua versiune este în prezent în teste și disponibilă aici:
https://beta.forum.metrouusor.com/
[X] Închide

 

⚠️ Încearcă noul forum!

Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a magistralei 2 (2019 - 20xx)

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde sab » Mie, 27 Noi 2019, 06:02

Ba da, iarna, cand nu se pot gara trenurile in depoul suprateran....
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 5376
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde George » Vin, 29 Noi 2019, 09:36

Foarte bun comunicatul, felicitări, dar se mai poate schimba acum solutia tehnica de rebrusare la statia Berceni?...dupa lansarea licitatiei?...
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2370
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde sab » Vin, 29 Noi 2019, 10:01

Da, la fel cum s-au schimbat multe si la M5, chiar si in timpul executiei.
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 5376
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde George » Vin, 29 Noi 2019, 10:07

La M5 m-am gândit şi eu, dar e cu două tăişuri: au rezultat nu doar sume babane în plus pt constructor, ci şi întârzieri semnificative.
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2370
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde sab » Vin, 29 Noi 2019, 10:14

Deja aici avem setat un orizont de timp de 4 ani, asa ca au timp...
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 5376
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde George » Vin, 29 Noi 2019, 10:27

Oricum mă sperie ideea de 4 ani deranj pe M2, va ieşi măcel. Am văzut un grafic de execuţie - nu mai ştiu dacă aici sau dincolo, pe forum.peundemerg - dar tot nu mi-e clar care e etapizarea în detaliu.
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2370
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde punmeister » Vin, 29 Noi 2019, 12:07

De CBTC s-a pomenit ceva?
Avatar utilizator
punmeister
 
Mesaje: 4767
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde Cristi N » Vin, 29 Noi 2019, 12:10

Felicitari pentru comunicat.

Daca Beneficiarul isi doreste poate sa ceara Proiectantului printr-un aditional reproiectarea in zona Berceni. Se poate face asta inclusiv in faza de executie, s-au mai vazut schimbari de solutie in timpul executiei, n-ar fi prima oara dar totul tine de dorinta.
Cristi N
Membru Silver
 
Mesaje: 1017
Membru din: Joi, 24 Iun 2010, 18:09
Localitate: Bucuresti S2

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde sab » Vin, 29 Noi 2019, 13:11

Eu nu inteleg...Acceste lucruri sunt de "abecedar" si ar fi trebuit cunoscute, atat de beneficiar, cat si de cel care a intocmit caietul de sarcini.
De ce s-a ajuns in aceasta situatie? Necunoastere? Prostie? Lasa,ba, ca merge si asa?
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 5376
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde punmeister » Joi, 12 Dec 2019, 13:50

Contestatia asocierii Alstom - Somet - TIAB - UTI de pe SEAP.
Contestatie_CNSC_M2_CALE DE RULARE.pdf
(38.11 MiB) Descărcat de 63 ori

punmeister scrie:Mai intreb inca o data, proiectul prevede si echiparea lui M2 cu CBTC?? Nu de alta, dar daca nu este inclusa si echiparea cu CBTC, ATC-ul actual va fi un bottleneck iar frecventa ramane tot la 2 minute, indiferent ce se va face cu rebrusmentul de la Berceni :!:

Si mi-am gasit raspunsul la intrebare, M2 NU va primi upgrade la CBTC, deci e grav rau de tot :evil: :evil:
Avatar utilizator
punmeister
 
Mesaje: 4767
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde George » Joi, 12 Dec 2019, 16:34

Întrebarea de aici porneşte din alt topic, dar aici e cel potrivit:

Infrastructura publică de metrou e proprietatea statului, inclusiv semnalizarea de pe M2 - atunci întreb cum este posibil ca Alstom să conteste (să fie nevoiţi să conteste? sau e vrăjeală?) faptul că Bombardier deţine drepturile de proprietate intelectuală pe ce s-a făcut acolo şi că nu li se dă accesul - păi ar fi trebuit ca acele contracte cu Bombardier să fie beton - cesiune de drepturi către beneficiar şi nicio oprelişte pentru investiţii ulterioare.

În al doilea rând, din contestaţie (lunga listă de lamentări care alcătuieşte motivele) rezultă că ei nu consideră posibil să facă înlocuirea căii de rulare doar noaptea (4 ore) şi în weekend, în condiţiile în care ziua ar urma să se circule inclusiv pe porţiunea înlocuită.
Vor în esenţă fie să se lungească perioada de execuţie fie să se renunţe la ideea cu lucrat doar noaptea, ceea ce ar presupune circulaţie doar pe un fir sau suspendată cu totul.
Întreb dacă nu s-ar putea suspenda circulaţia în anumite perioade pe la 21 în loc de 23 (e doar o idee, sunt sigur că are şi minusuri).
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2370
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde subway guru » Joi, 12 Dec 2019, 17:11

E o idee foarte buna sa comentam un pic pentru <clarificarea> ideilor, dar sa le luam pe rand:
1. Istoricul problemei
In caietul de sarcini pentru ramele BM2 se prevazusera boghiuri cu osii orientabile. Ofertantul a propus boghiuri clasice si <in compensare> sa livreze sistemul de siguranta a circulatiei in acelasi pret iar Mrex a fost fericit sa puna botul la <bonusul marului otravit>. Datorita cerintelor de compatibilitate sistemul Bombardier s-a raspandit pe toate cele trei magistrale M1/M2/M3 ca sistem fix si pe tot parcul de material rulant nou inclusiv CAF, cu exceptia IVA. Aceasta ar fi <radacina raului> sau pacatul originar din gradina raiului.
In concluzie preliminara avantaj pe toata linia pentru monopolul bombardieristic, inclusiv avantajul nesperat de a-si vedea sistemul instalat si pe ramele unuia dintre concurenti.
Ultima oară modificat de subway guru pe Joi, 12 Dec 2019, 17:21, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 12193
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde punmeister » Joi, 12 Dec 2019, 17:14

subway guru scrie:Ofertantul a propus boghiuri clasice si <in compensare> sa livreze sistemul de siguranta a circulatiei in acelasi pret iar Mrex a fost fericit sa puna botul la <bonusul otravit>.

Asta ca sa "recicleze" boghiurile ramelor C20 din Stockholm.
Avatar utilizator
punmeister
 
Mesaje: 4767
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

Mesajde subway guru » Joi, 12 Dec 2019, 17:24

N-as putea nici confirma nici infirma astfel de dedesubturi de <inside>, spun doar ceea ce se vede si din satelit cu un ochi cat de cat profesionist.
As mai face o singura precizare, ramele sunt suedeze si interlockingul e italienesc, nu au cine stie ce miros de sirop de frunza de artar, tot asa cum dimetronicii sunt spanioli cu eticheta nemteasca.
Ultima oară modificat de subway guru pe Joi, 12 Dec 2019, 17:31, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 12193
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

AnteriorUrmătorul

Înapoi la M2 • Modernizarea infrastructurii existente


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori