Această interfață a forumului va fi în scurt timp retrasă definitiv și înlocuită cu una nouă.
Noua versiune este în prezent în teste și disponibilă aici:
https://beta.forum.metrouusor.com/
[X] Închide

 

⚠️ Încearcă noul forum!

Metrou File de Poveste

Totul despre istoria metroului bucureștean

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde subway guru » Joi, 19 Dec 2019, 23:18

@andrei11
Pai le gasesti pe toate trei TBM-uri pe forum, doua pe M5 si al treilea pe M4.
Evident ca mai sunt destule inexactitati in toate aceste rememorari si relatari dar n-am niciun chef sa le iau la bani marunti, e ca in actualele documentare despre evenimentele din ‘89, fiecare isi expune propriile impresii si amintiri mai mult sau mai putin exacte...si mai tine cont ca totusi mai sunt si unii care isi mai amintesc doar ceea ce le convine!...ca sa nu mai zic de cei care desi n-au prea avut nicio treaba sau implicare directa se dau acum drept personaje principale post-factum.
Asta e, asa se <scriu> istorioarele orale din folclorul urban...
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 12181
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde andrei11 » Vin, 20 Dec 2019, 00:00

Ai dreptate, nu știu de ce am rămas cu impresia că pe M 4 au lucrat două...A săpat un singur TBM, acum mi-am amintit !
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 18754
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde subway guru » Vin, 20 Dec 2019, 00:09

Cu toata <distractia> aferenta, bagat-scos, bagat-scos, bagat-scos si bagat-scos in final! :mrgreen:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 12181
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Stiri si articole din presa

Mesajde Michael_ARI » Vin, 27 Dec 2019, 23:34

Pentru pasionații care vor să cunoască istoria metroului recomand cu căldură primul articolul - „Metroul sovietic din inima Bucureștiului” - al serialului „Istoria subterană a metroului bucureștean”, apărut în revista „Evenimentul Istoric” nr. 23/2019, pag. 90-97.

Imagine

„Cu 40 de ani în urmă, pe 19 decembrie 1979, Nicolae Ceaușescu inaugura o remarcabilă operă a tehnicii României socialiste: metroul din București. De departe una dintre realizările cu adevărat utile înfăptuită prin truda poporului în anii «Epocii de Aur», metroul a fost etalat cu mândrie în presa vremii, beneficiind inclusiv de apariții în manualele școlare, precum și de efecte poștale, însă cu toate acestea, puțini (mai) sunt aceia care-i cunosc adevărata poveste. Mergând pe firul istoriei, revista «Evenimentul Istoric» vă aduce în atenție – începând cu acest număr – un serial format din 5 episoade despre un mijloc de transport aparent banal, dar care este folosit de majoritatea dintre noi în fiecare zi. Sunteți pregătiți? «Atenție, se-nchid ușile!»

Construcția metroului în București a fost văzută în primele cinci decenii ale anilor 1900 ca fiind un proiect absolut necesar pentru vechea cetate întemeiată de Bucur, dar care – din varii motive – avea să devină realitate mult mai târziu. Proiectul unei astfel de construcții a fost cristalizat pentru prima dată în anul 1908 în diploma de licență a unui inginer care (...)”
Michael_ARI
 

Re: Stiri si articole din presa

Mesajde rosetti61 » Sâm, 28 Dec 2019, 00:42

Pe facebook se sfarseste ca elefantul fara coada - in editia online a EvZ Istoric nu e. Nu stiu daca au avut alte surse - planul metroului de tip sovietic si ceva documentatie a fost postat pe net in urma cu ceva ani de userul Mrm (nokia, djl), pana la cel moment nu se stia si nu se vorbea in mediul online de acest plan.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1505
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde subway guru » Sâm, 28 Dec 2019, 01:04

O rugaminte, nu mai repetati papagaliceste ca statia Titan a fost facuta cu inghet! NU!!! A fost facuta in sapatura complet deschisa, cu epuismente la interior si ulterior suplimentare la exterior si sprijiniri cu doua randuri de ancoraje pretensionate injectate in teren, cu lungime de 21m fiecare din care 7m bulbul. Stiu bine pentru ca am lucrat la ele, desi eram stagiar si erau noutate absoluta. Celebra bolta s-a turnat pe un cintru metalic mobil ce rula pe sine.
Proiectantul structurii de rezistenta a fost dl ing Sucri Baubec.
Inghetul s-a folosit pentru tunelele spre Morarilor dar dupa parcurgerea a jumatate din traseu pana la Potcoava s-a renuntat si s-a mers pe epuisment.
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 12181
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Stiri si articole din presa

Mesajde Michael_ARI » Sâm, 28 Dec 2019, 10:51

rosetti61 scrie:Pe facebook se sfarseste ca elefantul fara coada - in editia online a EvZ Istoric nu e. Nu stiu daca au avut alte surse - planul metroului de tip sovietic si ceva documentatie a fost postat pe net in urma cu ceva ani de userul Mrm (nokia, djl), pana la cel moment nu se stia si nu se vorbea in mediul online de acest plan.


Dacă ai fi citit cu atenție postarea ai fi putut observa și unde se găsește articolul...
Mai reiau odată: Pentru pasionații care vor să cunoască istoria metroului recomand cu căldură primul articolul - „Metroul sovietic din inima Bucureștiului” - al serialului „Istoria subterană a metroului bucureștean”, apărut în revista „Evenimentul Istoric” nr. 23/2019, pag. 90-97.

Doi la mână, hai să fim fair-play și să acceptăm lucrurile așa cum sunt. Afirmația ta -
planul metroului de tip sovietic si ceva documentatie a fost postat pe net in urma cu ceva ani de userul Mrm (nokia, djl), pana la cel moment nu se stia si nu se vorbea in mediul online de acest plan
- mă face să zâmbesc ușor. Personal am văzut documentele din anii '50 în 2005, iar uneori fragmente din acestea au fost publicate inclusiv înainte de 1989. Faptul că informația nu ajunge pe net, nu înseamnă că aceasta nu există!

Articolul îmi aparține și îți pot spune că acesta utilizează și alte surse documentare, nu doar Memoriul Tehnico-Economic din anii '50. Cine este curios ori interesat de subiect, citește și se convinge. Dacă vor exista întrebări ori curiozități, voi încerca să răspund în limita timpului disponibil. Noroc bun!
Michael_ARI
 

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde Michael_ARI » Lun, 27 Ian 2020, 09:44

Pentru pasionații de istorie care vor să cunoască istoria metroului recomand cu căldură articolul „O adevărată provocare: 60 km de metrou în 15 ani – episodul 2 al serialul „Istoria subterană a metroului bucureștean” – apărut în revista „Evenimentul Istoric” nr. 24/2020, pag. 66-75

Imagine

„La 20 de ani după ce problema metroului sovietic din inima Bucureștiului fusese clasată, ideea realizării unei «căi de comunicație de mare capacitate și viteză» revenea din nou în atenția specialiștilor României Socialiste. Denaturând faptele, propaganda Epocii de Aur a relatat că «realizarea acestui deziderat al bucureștenilor s-a împlinit în anii care au urmat Congresului al XI-lea al PCR (noiembrie 1974), atunci, [când] din inițiativa tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al partidului, s-a hotărât construcția metroului din București». Dincolo de clișeele utilizate în anii comunismului, istoria construcției metroului din Capitală este total diferită față de ceea ce s-a prezentat înainte de ’89, dar și după, când tăcerea autoimpusă – din varii motive – a unor oameni care ar fi putut spune cu ușurință lucrurilor pe nume, a creat ocazia ideală pentru ca elemente trunchiate să fie ridicate la rangul de istorie oficială.

Povestea «facerii metroului» mi-a fost istorisită în urmă cu aproape 10 de ani de ing. Ioan Malcoci, cel care adesea este amintit de către cunoscuți drept «creierul metroului». Imobilizat la pat după un atac cerebral, și între timp, trecut la cele veșnice, domnul Malcoci a acceptat provocarea mea de a-i trece pragul propriului «muzeu» în care amintirile erau consemnate de parcă se întâmplaseră ieri. «Istoria metroului – culegea fostul inginer din memorie – începe înainte (...)»”
Michael_ARI
 

Re: Metrou File de Poveste

Mesajde ByOnu » Mar, 21 Apr 2020, 13:13

Daca vrea cineva aceasta carte postala:
Fişiere ataşate
carte postala statii de metrou fotograf G.D.Maican.png
carte postala statii de metrou fotograf G.D.Maican.png (1.28 MiB) Vizualizat de 590 ori
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 6004
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Anterior

Înapoi la Istoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori